Toon posts:

Slechte wifi na aansluiten homeplug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben Caiway met een glasvezelmodem. Op de telefoons en laptop gebruiken we de wifi vanuit de modem. Voor de interactieve tv hebben wij een homeplug naast de modem. De tv ontvanger is via deze homeplug verbonden met de modem.

Sinds zaterdag was echter het internet ineens of helemaal weg of af en toe aanwezig maar zeer traag. Nu heb ik van alles geprobeerd en ook al met de Caiway gesproken en een aantal stappen doorgenomen. Zo is onder andere de modem gereset en hebben we snelheidstesten gedaan.

Wat mij nu opvalt. Wanneer ik de utp kabel die bij de modem naar de homeplug loopt eruit haal, dan is het internet perfect. De wifi doet het goed. Wanneer ik de utp kabel er weer in doe dan heb ik echter gewoon tv maar is het internet weer instabiel.

Ik begrijp niet wat er aan de hand kan zijn aangezien het mij lijkt dat de wifi uit de modem en de homeplugs los van elkaar staan. De tv doet het namelijk wel gewoon via de homeplug. Het kan blijkbaar niet tegelijkertijd.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen of dat dit een bekend probleem is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mogelijk, maar we zijn niet helderziend...

- welke modem heb je exact (merk+type)?
- zit de router in de modem ingebouwd of heb je een losse (zo ja: welke?)
- welke "homeplug" heb je exact (merk+type)?
- je lijkt "internet" en "WiFi" als synoniem te gebruiken. Dat zijn ze niet. Hoe is internet bedraad via een netwerkkabel op moment dat het via WiFi raak is?

Dan basic IP troubleshooting: als het fout gaat, voer achtereenvolgens de volgende dingen uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
ping 127.0.0.1
ping <IP adres van het apparaat waar je op werkt>
ping <default gateway, oftewel lokaal IP-adres van je router>
ping 8.8.8.8
nslookup www.bokt.nl
nslookup www.bokt.nl 8.8.8.8
ping www.bokt.nl

- en post de antwoorden hier als platte text. Dan weten we wat en waar mis gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zoals @dion_b ook al aangeeft missen we nog wat cruciale informatie, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus je openingspost willen aanvullen? We kunnen je dan een stuk beter helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 26-02-2019 22:32 ]