Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook voor audiovisuele werkzaamheden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al mijn hele leven een Windowsgebruiker, maar wil/moet nu aan de slag met Logic Pro X voor audiobewerking. Daarom ben ik genoodzaakt om een Macbook aan te schaffen. Daarnaast gebruik ik ook Adobe Premiere, After Effects en Photoshop. Ik heb de ambitie om professioneel video-editor te worden. Ik ben een leek als het gaat om Apple-producten, dus ik weet niet waar ik goed aan doe om aan te schaffen op de huidige markt.

Onhandig, maar ik heb geen richtlijn qua budget. Puur omdat ik geen flauw idee heb waar ik aan moet denken. Ik ga er al wel vanuit dat het me een flinke klap geld gaat kosten, maar zo weet ik ook uit mijn omgeving dat de touch bar bijvoorbeeld een interessante feature is, maar lang niet altijd nodig en ook een extra zwik geld kan kosten. Het liefst blijf ik onder de €2000,-.

Ik wil mijn laptop dagelijks mee kunnen nemen. Ik ben niet van plan om de laptop onderweg te gebruiken waar geen stroomvoorzieningen aanwezig zijn. Een lange accuduur zou dus "mooi meegenomen zijn", maar is dus ook geen pré.

De keuze is momenteel reuze en ik weet dus niet goed wat de minimale specificaties zijn waar ik naar moet kijken. Heb vernomen dat een 15" Macbook sowieso soepeler/beter zou draaien dan een 13", maar als leek laat ik me veel te veel vertellen... 8)7 Uiteraard zal ik gebonden blijven aan Apple vanwege de software. Ik hoop dat jullie mij een realistisch beeld kunnen geven voor een goede keuze, want aangezien mijn Windowslaptop een reusachtige gaminglaptop is, weet ik niet meer wat realistisch is |:( . Ondanks mijn bovengenoemde 'budget richtlijn', hoor graag eerlijk als ik alsnog beter kan kijken naar een duurdere Macbook van in de €2000,- á €3000,-.

Mijn dank is groot!

Edit - Mocht het veel verschil uitmaken qua prijs; Ik zou Premiere en After Effects enkel op mijn Windows gaminglaptop kunnen laten draaien, indien die software de enige reden zou zijn om naar een Macbook van €3000,- + te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 17:09 ]

Alle reacties

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Als je video's gaat bewerken, sowieso voor de 15 inch gaan. Deze heeft namelijk een dedicated videokaart die toch wel een stukje helpt bij het bewerken van video's. Ook is 13 inch gewoon te klein voor de volledige interface van programma's met veel elementen. Puur voor Logix Pro X zou 13 inch kunnen maar naar mijn mening heeft de 15 inch toch een betere prijs/kwaliteit verhouding, ook al is het een stuk duurder.

Dan heb je natuurlijk ook nog veel keuze in de 15 inch lijn. De 2016/2017 MBP zou ik buiten wegen laten, deze hebben te veel problemen naar mijn mening om zoveel geld aan uit te geven. Gezien je ambities zou ik dan voor het 2018 model gaan.

Uiteraard heb je daar ook weer keuze in, gezien je "budget" zou ik de aller duurste modellen ook maar buiten wegen laten:
2,2GHz, Radeon Pro 555X, 256GB SSD
2,6GHz, Radeon Pro 560X, 512GB SSD

Beide liggen qua prijs boven je budget. Wil je net iets meer performance en snellere rendertijden? Kies dan voor het 2,6GHz model met de betere videokaart. Wil je toch liever iets besparen? Dan kan je kiezen voor het base model. Let wel op dat deze standaard 256GB heeft en dit erg weinig is als je video's gaat bewerken, als je deze upgrade naar 512GB liggen ze qua prijs weer niet zo veel uit elkaar en kan je misschien net zo goed iets meer uitgeven voor het upgraded model.