Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwart/rode basispc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freekwij
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:28
Beste allemaal,

Ik ga voor mezelf een nieuwe pc bouwen met een rood/zwart kleurenthema. Ik heb er weinig ervaring mee, het wordt ook niet een heel erg bijzondere build, maar ik wil wel graag de window en de rood/zwarte effecten (daar word ik gewoon blij van)

Het doel is browsen (15-20 tabbladen probleemloos), tekstverwerken, films/Netflix/youtube (ik wil ook 4k aankunnen) stream naar tv en heel af en toe gamen (League of Legends en Dolphin Emulator). Daarnaast dient de pc wat jaartjes mee te kunnen (doel gaat zeker niet veranderen).

Ik had hiervoor het volgende in gedachten (de videokaart heb ik reeds in bezit):
AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 200GE Boxed€ 54,00€ 54,00
1Asus Prime B350-Plus€ 89,00€ 89,00
1Be quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Crucial MX500 500GB (M.2)€ 66,00€ 66,00
1MSI Radeon RX 470 Gaming X 4GB--
1Phanteks Eclipse P300 Window Black/Red€ 58,00€ 58,00
1Team T-Force Vulcan Black/Red 16GB DDR4-3000 CL16 kit€ 95,51€ 95,51
7 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 415,28

De CPU is tijdelijk (huidige systeem heeft het begeven) totdat de Ryzen 3xxx serie uitkomt waar ik een van de nieuwe modellen van wil aanschaffen. SSD weet ik niet of een 2.5 of een M2 beter is, of dat het eigenlijk geen verschil maakt.

Het gaat me er eigenlijk om of de onderdelen compatible met elkaar zijn en of ze (na een biosupdate) ook de Ryzen 3xxx serie aan zullen kunnen zodat ik weer wat jaartjes vooruit kan. Het budget is voor nu €400 (exclusief de nieuwe cpu).

Heb je tips voor de build laat het met vooral weten!

Met vriendelijke groet,
Freek

[ Voor 61% gewijzigd door freekwij op 28-02-2019 17:20 ]

Alle reacties

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Ik zou de videokaart weglaten indien je geen games speelt. De Vega3 in de Athlon speelt ook meeste wel af:
https://nl.hardware.info/...features-en-mogelijkheden

Ik zou daarnaast voor een beter moederbord gaan met minstens een B450 chipset en goede VRM's. De Athlon is vrij licht maar wellicht komt er later een zware CPU in. Dan is een beter moederbord wel prettig. Let ook op voldoende/de juiste videouitgangen en formaten.

Als je er geen zware videokaart in stopt kun je ook ruim met een 400 watt voeding uit.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:04

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die HDD kan je wel tijdelijk overzetten hoewel het de vraag is of je nieuwe PC er van op zal starten. Belangrijke vraag is echter wat voor versie Windows 7 je hebt. Een OEM versie is niet over te zetten naar een nieuwe PC en zal ook na een upgrade naar Windows 10 geen geldige licentie opleveren. Een retail versie kan je wel overzetten naar een nieuw systeem en daarna upgraden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Tribits schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:51:
Die HDD kan je wel tijdelijk overzetten hoewel het de vraag is of je nieuwe PC er van op zal starten. Belangrijke vraag is echter wat voor versie Windows 7 je hebt. Een OEM versie is niet over te zetten naar een nieuwe PC en zal ook na een upgrade naar Windows 10 geen geldige licentie opleveren. Een retail versie kan je wel overzetten naar een nieuw systeem en daarna upgraden.
Denk niet dat dat gaat ivm dat er nogal wat problemen kunnen ontstaan met Ryzen (chipset drivers) op Win7.
Is het niet meer zo dat je gewoon de Win7 licentie in kan vullen op de Windows 10 installer? (of is dat niet meer mogelijk nadat de gratis upgrade periode voorbij is?)
Je kan ook natuurlijk de Win10 upgrade uitvoeren op je huidige PC en dan de HDD naar de SSD clonen...

Zoals eerder gezegd is de GPU niet nodig en kan je met een wat lichtere voeding ook prima overweg.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• freekwij
NoepZor schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:10:
Ik zou de videokaart weglaten indien je geen games speelt. De Vega3 in de Athlon speelt ook meeste wel af:
https://nl.hardware.info/...features-en-mogelijkheden

Ik zou daarnaast voor een beter moederbord gaan met minstens een B450 chipset en goede VRM's. De Athlon is vrij licht maar wellicht komt er later een zware CPU in. Dan is een beter moederbord wel prettig. Let ook op voldoende/de juiste videouitgangen en formaten.

Als je er geen zware videokaart in stopt kun je ook ruim met een 400 watt voeding uit.
De videokaart heb ik al, dus ik ´´hoef´´ deze niet weg te laten. En er komt zeker een zwaardere cpu in, zodra de 3xxx ryzen serie uitkomt ben ik van plan een van de modellen daarvan aan te schaffen voor zo´n €150-200. Mocht ik dus deze videokaart wel gebruiken, kwalificeer je die als zwaar, of zal de 400 watt voldoende zijn?
Tribits schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:51:
Ik heb het even gecontroleerd, het betreft (helaas) een OEM versie
d22wth schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Denk niet dat dat gaat ivm dat er nogal wat problemen kunnen ontstaan met Ryzen (chipset drivers) op Win7.
Is het niet meer zo dat je gewoon de Win7 licentie in kan vullen op de Windows 10 installer? (of is dat niet meer mogelijk nadat de gratis upgrade periode voorbij is?)
Je kan ook natuurlijk de Win10 upgrade uitvoeren op je huidige PC en dan de HDD naar de SSD clonen...

Zoals eerder gezegd is de GPU niet nodig en kan je met een wat lichtere voeding ook prima overweg.
Dan ga ik proberen om de HDD te clonen

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

d22wth schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Je kan ook natuurlijk de Win10 upgrade uitvoeren op je huidige PC en dan de HDD naar de SSD clonen.
Weet niet of de CPU een probleem zal geven bij overzetten Windows, maar andere problemen zijn vaak de storage drivers, video drivers en drive letters. Windows 10 installeren met Windows 7 licentie is niet meer mogelijk omdat de (gratis) upgrade periode verstreken is. Upgraden op de huidige PC zal normaal gesproken een Windows 10 licentie gekoppeld aan de oude PC opleveren, hoewel ik even niet zeker weet wat er met een student upgrade licentie wel en niet mogelijk is. Als het een versie met license key is lukt het misschien om de oude PC te upgraden en daarna opnieuw te activeren op de nieuwe PC. Lijkt me overigens alsnog twijfelachtig of dat legaal is, succesvol activeren staat niet gelijk aan een geldige licentie.

Gezien het budget en de wens een toekomstbestendig systeem te bouwen zou mijn voorkeur overigens uitgaan naar de quadcore 2200G in plaats van de dual core 220GE, zie voorstel hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 95,-€ 95,-
1ASRock B450M Pro4€ 76,99€ 76,99
1Corsair Carbide SPEC-04 Zwart/Rood€ 46,99€ 46,99
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 95,51€ 95,51
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,76

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tribits schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:10:
[...]
Windows 10 installeren met Windows 7 licentie is niet meer mogelijk omdat de (gratis) upgrade periode verstreken is.
Dat is niet waar. Je kunt nog steeds gewoon een nieuwe schone Windows 10 installatie doen met een Windows 7 key en die zal prima activeren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• freekwij
Tribits schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Gezien het budget en de wens een toekomstbestendig systeem te bouwen zou mijn voorkeur overigens uitgaan naar de quadcore 2200G in plaats van de dual core 220GE, zie voorstel hieronder
Bedankt voor de uitleg m.b.t. Windows, maar zoals ik al aangaf ben ik van plan om een nieuwe cpu te kopen zodra de ryzen 3xxx serie uitkomt, de Athlon 220ge is een tijdelijke oplossing tot die tijd.

Met betrekking tot het moederbord, is er ook een soortgelijke rood/zwarte variant?
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:27:
[...]

Dat is niet waar. Je kunt nog steeds gewoon een nieuwe schone Windows 10 installatie doen met een Windows 7 key en die zal prima activeren.
Volgens mij, voor zover ik het heb begrepen, kan je inderdaad gewoon Windows 10 op elk systeem installeren via de officiële site van Microsoft alleen dien je het daarna nog met een geldige key te activeren. Waarbij een oude Windows 7 key van bijvoorbeeld een laptop op zolder die je niet meer gebruikt zou moeten werken.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

freekwij schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:40:

Met betrekking tot het moederbord, is er ook een soortgelijke rood/zwarte variant?
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus of
pricewatch: MSI X470 Gaming Plus zou een optie zijn, hoewel beide wat duurder dan dat ASRock moederbord.
Volgens mij, voor zover ik het heb begrepen, kan je inderdaad gewoon Windows 10 op elk systeem installeren via de officiële site van Microsoft alleen dien je het daarna nog met een geldige key te activeren. Waarbij een oude Windows 7 key van bijvoorbeeld een laptop op zolder die je niet meer gebruikt zou moeten werken.
De gratis upgrade periode van Windows 7 naar Windows 10 is verlopen dus dit levert sowieso geen geldige licentie op als het al werkt. Meenemen van OEM licenties naar een nieuw systeem is nooit mogelijk geweest.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tribits schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:26:
[...]

De gratis upgrade periode van Windows 7 naar Windows 10 is verlopen dus dit levert sowieso geen geldige licentie op als het al werkt. Meenemen van OEM licenties naar een nieuw systeem is nooit mogelijk geweest.
Klopt helemaal niks van.

Gratis upgrade periode is er nog steeds. Misschien eerst even checken voordat je wat roept. En OEM licenties meenemen naar een ander systeem is altijd al mogelijk geweest, zijn zelfs bedrijven die gebruikte OEM licentie stickers verkopen. Er staat alleen in de voorwaarden van Microsoft dat het niet mag.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Koop gewoon een Win 10 key voor 10€, dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

8GB ram zal ook wel meer dan voldoende zijn.

Voor een systeem dat dingen moet doen die een iPad ook kan, zou ik misschien toch naar iets compacter kijken. Je kan zo klein gaan, dat je de PC achter aan je monitor/tv kan hangen... zal toch iets netter zijn. Lijkt me iets van 10 jaar geleden om voor deze eisen nog een tower desktop te kiezen.

• freekwij
Inrage schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:23:
Koop gewoon een Win 10 key voor 10€, dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

Voor een systeem dat dingen moet doen die een iPad ook kan, zou ik misschien toch naar iets compacter kijken. Je kan zo klein gaan, dat je de PC achter aan je monitor/tv kan hangen... zal toch iets netter zijn. Lijkt me iets van 10 jaar geleden om voor deze eisen nog een tower desktop te kiezen.
Dat Windows probleem zal wel makkelijk worden opgelost.

Qua RAM had ik begrepen dat voor een wat toekomstbestendiger systeem ik beter in een keer voor 16GB kon gaan, later bij prikken zou alleen maar problemen op kunnen leveren.

Wat voor type behuizing raad je dan aan, heb je eventueel een voorbeeld?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Inrage schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:23:

Ik zou liever een key van een oude laptop gebruiken dan een "nieuwe" key voor 10 euro te kopen. Geeft veel minder gezeik. Die 10 euro licenties zijn ook nog weleens volumelicenties. Die kunnen naar verloop van tijd (als de kms-server down gaat) ongeldig worden. Zo ver ik weet blijft een windows 10 installatie met een LEGIT key van een oude laptop, gewoon werken. En zelfs als die dat niet zou doen, bespaar je nog 10 euro. Als je het goedkoop wilt doen, moet je 't wel goed doen.

• freekwij
Beste allemaal,

Ik ga voor mezelf een nieuwe pc bouwen met een rood/zwart kleurenthema. Ik heb er weinig ervaring mee, het wordt ook niet een heel erg bijzondere build, maar ik wil wel graag de window en de rood/zwarte effecten (daar word ik gewoon blij van)

Het doel is browsen (15-20 tabbladen probleemloos), tekstverwerken, films/Netflix/youtube (ik wil ook 4k aankunnen) stream naar tv en heel af en toe gamen (League of Legends en Dolphin Emulator). Daarnaast dient de pc wat jaartjes mee te kunnen (doel gaat zeker niet veranderen).

Ik had hiervoor het volgende in gedachten (de videokaart heb ik reeds in bezit):
AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 200GE Boxed€ 54,00€ 54,00
1Asus Prime B350-Plus€ 89,00€ 89,00
1Be quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Crucial MX500 500GB (M.2)€ 66,00€ 66,00
1MSI Radeon RX 470 Gaming X 4GB--
1Phanteks Eclipse P300 Window Black/Red€ 58,00€ 58,00
1Team T-Force Vulcan Black/Red 16GB DDR4-3000 CL16 kit€ 95,51€ 95,51
7 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 415,28

De CPU is tijdelijk (huidige systeem heeft het begeven) totdat de Ryzen 3xxx serie uitkomt waar ik een van de nieuwe modellen van wil aanschaffen. SSD weet ik niet of een 2.5 of een M2 beter is, of dat het eigenlijk geen verschil maakt.

Het gaat me er eigenlijk om of de onderdelen compatible met elkaar zijn en of ze (na een biosupdate) ook de Ryzen 3xxx serie aan zullen kunnen zodat ik weer wat jaartjes vooruit kan. Het budget is voor nu €400 (exclusief de nieuwe cpu).

Heb je tips voor de build laat het met vooral weten!

Met vriendelijke groet,
Freek

[ Voor 14% gewijzigd door freekwij op 28-02-2019 16:21 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Zolang de Ryzen 3000 serie niet uit is wordt het lastig om te zeggen of een moederbord op basis van een B350 chipset compatible zal zijn. Tijdens de CES 2019 is er al gezegd dat niet alle AM4 moederborden compatible zullen zijn met de nieuwe serie. De verwachting is dat de duurdere X470 moederborden compatible zullen zijn, en wellicht ook de B450 serie. De reden is dat de Ryzen 3000 serie PCIe 4.0 gaat ondersteunen - sommige fabrikanten hebben uitspraken gedaan dat oudere moederborden mogelijk compatible gaan zijn.

Met de huidige build loop je dus de kans dat het e.e.a. niet compatible is. Mogelijk is het aan te raden om voor een duurder moederbord te gaan zoals pricewatch: MSI B450 Tomahawk - echter geen garantie dat dit ook zal werken.

Er zijn twee soorten M2 SSD's, welke of het NVME protocol ondersteunen (sneller) of SATA600. Een M2 SSD op basis van SATA600 is niet sneller of trager dan een normale SSD. Een NVME SSD is in theorie sneller dan een M2 SATA600 SSD danwel een normale SSD - echter, dit is voor normaal gebruik niet merkbaar en de leden in deze community raden mensen altijd aan om voor een normale SSD te gaan ivm 'more-bang-for-the-buck'.

De gekozen Crucial SSD M2 is op basis van SATA600 en maakt qua prijs niet veel uit met de normale SSD versie. Voordeel van M2 is wel minder geklooi met kabels.

[ Voor 6% gewijzigd door Vidra op 28-02-2019 17:00 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Zwart/rode basispc. Merge.

• freekwij
Vidra schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:56:
Zolang de Ryzen 3000 serie niet uit is wordt het lastig om te zeggen of een moederbord op basis van een B350 chipset compatible zal zijn. Tijdens de CES 2019 is er al gezegd dat niet alle AM4 moederborden compatible zullen zijn met de nieuwe serie. De verwachting is dat de duurdere X470 moederborden compatible zullen zijn, en wellicht ook de B450 serie. De reden is dat de Ryzen 3000 serie PCIe 4.0 gaat ondersteunen - sommige fabrikanten hebben uitspraken gedaan dat oudere moederborden mogelijk compatible gaan zijn.

Met de huidige build loop je dus de kans dat het e.e.a. niet compatible is. Mogelijk is het aan te raden om voor een duurder moederbord te gaan zoals [URL="https://tweakers.net/pricewatch/1227591
Bedankt voor je antwoord. Op de site van MSI lees ik dat: "Nonetheless, both B350 and B450 chipsets will support all AMD CPUs released until 2020." (https://www.msi.com/blog/...s-b450-chipset-difference)
Dergelijke berichten heb ik al vaker gehoord dus in principe zou je t/m de Ryzen 4xxx dan toch met een am4 bord vooruit moeten kunnen?

• Vidra

Vidra

Vragen?

freekwij schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:19:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Op de site van MSI lees ik dat: "Nonetheless, both B350 and B450 chipsets will support all AMD CPUs released until 2020." (https://www.msi.com/blog/...s-b450-chipset-difference)
Dergelijke berichten heb ik al vaker gehoord dus in principe zou je t/m de Ryzen 4xxx dan toch met een am4 bord vooruit moeten kunnen?
Die post sluit niet uit dat niet alle (nieuwe) features ondersteunt zullen worden van de nieuwe CPU (die uitkomen tot/met 2020) op deze moederborden. :+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Al met al zou ik toch kijken of het niet mogelijk is de koop van het hele systeem uit te stellen totdat de Ryzen 3000 serie op de markt is. Dan weet je tenminste zeker dat het allemaal met elkaar samen gaat werken, je kunt een moederbord kopen dat je de volledige mogelijkheden van de 3000 serie biedt en je hoeft geen geld uit te geven aan een tijdelijke processor. Maar goed, hangt er natuurlijk wel vanaf of je tot die tijd aan een vervangend systeempje kan komen. Al met al zal het waarschijnlijk nog wel een maand of vijf duren voordat Ryzen 3000 processoren en moederborden algemeen verkrijgbaar zijn. Blijft daarnaast natuurlijk koffiedik kijken wat dat wachten je oplevert ten opzichte van nu een processor uit de 2000 serie kopen.

• Vidra

Vidra

Vragen?

@freekwij waarom nu niet een CPU uit de 2000 serie kopen zoals een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed en dan eventueel in de toekomst ooit upgraden (indien dat nodig is)?

Uiteraard realiseer ik mij ook dat een beetje AMD Ryzen 5 systeem wel een groter budget vereist, zoals de volgende build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B450 Tomahawk€ 105,-€ 105,-
1Phanteks Eclipse P300 Zwart/Rood€ 58,-€ 58,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,17

Met dit systeem kan je wel wat jaartjes vooruit, en zou een eventuele upgrade in de toekomst eerder een nieuwe videokaart zijn :9

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20
Vidra schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:44:
@freekwij waarom nu niet een CPU uit de 2000 serie kopen zoals een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed en dan eventueel in de toekomst ooit upgraden (indien dat nodig is)?

Uiteraard realiseer ik mij ook dat een beetje AMD Ryzen 5 systeem wel een groter budget vereist, zoals de volgende build:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,17

Met dit systeem kan je wel wat jaartjes vooruit, en zou een eventuele upgrade in de toekomst eerder een nieuwe videokaart zijn :9
Waar is de videokaart? ;)

Don't let perfect be the enemy of good.

• freekwij
Vidra schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:44:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,17

Bedankt, toch op de een of andere manier zit dan in mijn hoofd, waarom nu die 5 2500 kopen als ik over een paar maanden voor hetzelfde geld/twee tientjes meer de nieuwe generatie kan kopen.

Is er voor die build een goed alternatief moederbord met rood/zwarte accenten :)? En waarom kies je voor het corsair geheugen ipv het team vulcan geheugen?
De RX 470 Gaming x 4G die bij mij op het bureau ligt :)

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
is binnen dit budget 4k wel haalbaar dat is mijn vraag?

• freekwij
Machiel vlb schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:18:
is binnen dit budget 4k wel haalbaar dat is mijn vraag?
Gamen niet, maar films naar een 4k tv dmv DP/HDMI 2.0b moet toch wel lukken?

• Vidra

Vidra

Vragen?

freekwij schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:58:
[...]

Bedankt, toch op de een of andere manier zit dan in mijn hoofd, waarom nu die 5 2500 kopen als ik over een paar maanden voor hetzelfde geld/twee tientjes meer de nieuwe generatie kan kopen.

Is er voor die build een goed alternatief moederbord met rood/zwarte accenten :)? En waarom kies je voor het corsair geheugen ipv het team vulcan geheugen?

[...]

De RX 470 Gaming x 4G die bij mij op het bureau ligt :)
Als je wilt blijven wachten tot dat er nieuwe technologie uitkomt, dan kan je blijven wachten. De Ryzen 3000 serie wordt eind Q2 2019 verwacht ter introductie, en dan leverbaar in Q3 2019. De vraag zal hoog zijn, de prijs dus ook (vraag versus aanbod).

Voor de activiteiten die jij doet op de pc vraag ik mij dan af of je een enorme 'performance' boost gaat zien tussen de verschillende series Ryzen. Als we naar het verleden kijken was het verschil tussen Ryzen 5 1600 en Ryzen 5 2600 was een performance increase van 9%. Ryzen 3000 gaat nieuwe features introduceren - maar gebruik je die ook?

De keuze blijft natuurlijk aan jou ... het verschil in performance tussen de Athlon 200GE en een Ryzen 5 2600 is dat de Ryzen 5 2600 67% sneller is. Kijk dat is mijn inziens de moeite waard ... eventueel zou je kunnen overwegen om te gaan voor een Ryzen 5 1600 als alternatief - die is 9% trager (dan de Ryzen 5 2600): pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Als je perse rode/zwarte accenten wil dan kan je dat via RGB lightning doen danwel een moederbord uitzoeken met een B450/X470 chipset die dit daadwerkelijk heeft.

RGB: pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
RGB & rode accenten: pricewatch: MSI X470 Gaming Plus
Rode Leds: pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4
Rode Leds: pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Waarom Corsair geheugen; minder problemen.
freekwij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:35:
[...]

Gamen niet, maar films naar een 4k tv dmv DP/HDMI 2.0b moet toch wel lukken?
De RX 470 ondersteunt inderdaad full HEVC/H.265 - echter geen 4K 60fps, maar eerder 4K 24fps. Als dat voldoende is voor jouw doeleinden is het prima.

De aansluitingen zijn inderdaad DisplayPort 1.4 en HDMI 2.0b

[ Voor 24% gewijzigd door Vidra op 01-03-2019 11:28 ]

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
4k 24 fps lijkt mij alles behalve idiaal dit merk je zelf al bij films dat de beelden niet vloeiend zijn 1 grote tip doe dit niet

• freekwij
Vidra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Als je perse rode/zwarte accenten wil dan kan je dat via RGB lightning doen danwel een moederbord uitzoeken met een B450/X470 chipset die dit daadwerkelijk heeft.
Besloten voor een beter bord te gaan en toch de Ryzen 5 2600 te nemen.

Nu nog de vraag of mijn bord (https://tweakers.net/pric...aming-plus/specificaties/) compatible is met het geheugen wat ik op het oog heb, de teamvulcan ( https://tweakers.net/pric...0hc16cdc01/specificaties/) . Als ik op de QVL lijst kijk van het bord https://www.msi.com/Mothe...AMING-PLUS#support-mem-13 dan zie ik deze niet terug, wel exact dezelfde variant met 2800mhz https://tweakers.net/pric...0hc16cdc01/specificaties/ gaat dit problemen opleveren?

Dezelfde vraag voor dit Corsair geheugen https://tweakers.net/pric...m2d3000c16/specificaties/ daar zie ik wel de 2666 Hz variant op de lijst maar niet de 3000

[ Voor 13% gewijzigd door freekwij op 07-03-2019 17:26 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

Het is voor een fabrikant zoals MSI onmogelijk om alle geheugensets die op de markt komen (merken, modellen en snelheid (bijv. 3000, 3200,3400 en CAS snelheden)) allemaal te testen doorgaans werken de modules gewoon met het moederbord - als een ander model op de QVL staat.

Brute copy/paste van een andere forum omtrent een build met een Ryzen 2600X, MSI X470 Gaming Plus en het Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 geheugen: https://forums.tomshardwa...this-motherboard.3345946/
Yeah, it should work fine. 1st generation Ryzen had RAM compatibility issues, but a lot of those issues have gone away with the x470 chipset. If you want to be certain, pick RAM for the motherboard QVL here:

https://www.msi.com/Mothe...AMING-PLUS#support-mem-14

But even if your RAM is not on that list, it still should work fine. That is just a list of RAM that has been tested to work on that board.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:12

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

hoi1234 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Ik zou liever een key van een oude laptop gebruiken dan een "nieuwe" key voor 10 euro te kopen. Geeft veel minder gezeik. Die 10 euro licenties zijn ook nog weleens volumelicenties. Die kunnen naar verloop van tijd (als de kms-server down gaat) ongeldig worden. Zo ver ik weet blijft een windows 10 installatie met een LEGIT key van een oude laptop, gewoon werken. En zelfs als die dat niet zou doen, bespaar je nog 10 euro. Als je het goedkoop wilt doen, moet je 't wel goed doen.
een oude "laptop" je laptop moet minimum uit 2015 stammen als je een windows 10 sticker wilt zien met een 50 euro (of zelfs 100 euro) laptop kun je dat wel vergeten omdat die laptops in 95% van de gevallen ouder zijn dan 2015. dan kun je nog beter een retail windows kopen op USB

• Vidra

Vidra

Vragen?

hoi1234 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Ludwig005 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:22:
[...]

een oude "laptop" je laptop moet minimum uit 2015 stammen als je een windows 10 sticker wilt zien met een 50 euro (of zelfs 100 euro) laptop kun je dat wel vergeten omdat die laptops in 95% van de gevallen ouder zijn dan 2015. dan kun je nog beter een retail windows kopen op USB
Normaal gesproken zit de Windows 10 key ingebakken in de UEFI bios van de laptop en zitten er al jaren geen stickers meer op laptops. Een retail versie kost al gauw zo'n EUR 100 - mocht zo'n OEM key het niet meer doen, koop je gewoon een nieuwe ... dat kan je dan al snel 9-10 doen voordat je de retail versie er uit hebt. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Vidra op 07-03-2019 21:01 ]

Pagina: 1