LG G8 ThinQ Preview

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Topicstarter
reviews: LG G8 ThinQ - Toffe telefoon voor tijdens het autorijden?

De subtitel van de preview is niet heel erg doordacht in mijn ogen. "Toffe telefoon voor tijdens het autorijden?" Tijdens het autorijden hoor je simpelweg niet met je telefoon bezig te zijn.
Een tweede voor de hand liggende plek om hem te gebruiken, die LG ook noemt, is in de auto. Als je muziek of een podcast wilt besturen, of je navigatieapp zou willen starten, kunnen we ons voorstellen dat het handig is.
Dat is gewoon niet verantwoord, even los van het feit of het wel of niet handig is. In een wereld waar we steeds meer afgeleid worden in het verkeer door onze telefoon is het niet slim te stellen dat het handig kan zijn met je telefoon bezig te zijn in de auto. Prima als je stil staat, maar door het stukje 'muziek of een podcast wilt besturen' lijkt het erop dat @Andrasman hint op besturing tijdens het rijden. Als je stil staat kun je je telefoon overigens ook prima bedienen met je handen (in de meeste gevallen).

Dat LG het noemt doe je niet veel aan, maar zet daar dan een kanttekening bij. Iets in de trant van "LG noemt de auto een voor de hand liggende plek om deze functie te gebruiken, maar dat lijkt ons niet heel veilig. Doordat je niks fysiek aanraakt kan het moeilijker zijn te weten wat je doet waardoor er meer aandacht gaat naar de gebaren dan naar de weg waar je eigenlijk op zou moeten letten."

Verder een prima preview, maar dat stukje over de telefoon in de auto vind ik niet heel erg doordacht.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 26-02-2019 15:58 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ha, ik heb er nog even een stukje bij gezet over het veiligheidsaspect. Sowieso natuurlijk het veiligst om je telefoon niet te bedienen tijdens het autorijden, al zullen er altijd mensen zijn die dit blijven doen.

Andrasman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56
@Andrasman Ik had eigenlijk een andere reactie van je verwacht, iets in de trand van 'Je hebt helemaal gelijk, ik pas de titel aan'. Een telefoon met gebaren bedienen in de auto is vragen om ongelukken, met jouw titel geef je niet zo'n goed voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Andrasman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:08:
Ha, ik heb er nog even een stukje bij gezet over het veiligheidsaspect. Sowieso natuurlijk het veiligst om je telefoon niet te bedienen tijdens het autorijden, al zullen er altijd mensen zijn die dit blijven doen.
Bedankt voor 't aanpassen maar m'n originele punt blijft staan. Een telefoon hoort niet 'tof' te zijn tijdens het autorijden. Dat ding hoor je niet te besturen tijdens het rijden. Scherm op zwart, ogen op de weg en handen aan 't stuur. Dat je soms wat drinken pakt of een liedje wisselt oké, dat doet iedereen, maar jouw stelling is gewoon onverantwoord.

Ik Schiet Film | Website | Instagram