Computer verplaatst maar ik krijg geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-03 13:59
Ik heb mijn pc verplaatst eerst deed alles het nog maar nu krijg ik geen beeld meer.
Ik heb een iiyama g master gb2888uhsu als monitor en een msi geforce gtx 1060 6gb armor

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er fout is gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 22:40
Wat heb je zelf al gedaan om zaken uit te sluiten? Dit is wel een erg open vraag zo.
Meest voor de hand liggend is een niet aangesloten kabel.

- Zijn alle kabels na verplaatsing meeverhuisd en weer correct aangesloten?
- Is je monitor voorzien van stroom en gaat/staat deze wel aan?
- Is de kabel van de monitor naar de videokaart (correct) aangesloten?
- Zitten de kabels op de juiste aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
@sjekneck
Ik heb inderdaad de zelfde kabels weer gebruikt. Ik heb het ook geprobeert met andere kabels en ik heb verschillende poorten geprobeerd. Ik heb het ook geprobeerd met een displaypoort in plaats van een hdmi. Origineel was hij aan gesloten met een hdmi kabel.
Ik heb meerdere keren geprobeerd om de kabels opnieuw aan te sluiten om er voor te zorgen dat ze goed in de poort zaten enz.
De monitor start wel op en krijgt alleen de melding van no signal.

[ Voor 7% gewijzigd door joteco op 26-02-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een tweede monitor of TV met HDMI aansluiting om te testen of het probleem in de monitor of de computer zit?

Maar eerst zou ik even de kast van je PC openschroeven en kijken of de kaart nog goed in het PCI-E slot steekt (kaart en alle stekkers even aandrukken) Zou niet de eerste keer zijn dat een GPU of kabel los laat bij transport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
@Verwijderd
Ik heb gekeken of de gpu het doet. De ventilatoren draaien wel. En ik heb de kabels ook aan opnieuw aangedrukt. Maar ik krijg het zelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een iGPU? sluit de kabel dan even aan op de bijbehorende aansluiting. Alsa je dan nog geen beeld hebt, hang hem dan eens aan de TV, want dan begint het heel erg op een monitor probleem te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joteco
@Verwijderd
Ik heb geen igpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
check ook eens of je monitor de mogelijkheid heeft om input-kanaal te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 22:40
Monitor op de juiste aansluiting gezet? Ofwel input hdmi geslecteerd als de hdmi kabel is aangesloten?
Als de pc aangezet is, komen er dan na enkele tellen piepjes vanaf die je eerst niet had?
Je kunt van de pc zelf de stroom er eens helemaal afhalen (kabel uit de voeding) en weer opnieuw erin. Soms wil dit nog wel eens helpen.

Zoals al gemeld kun je ook de videokaart nog eens checken of deze goed in het pcie slot zit. Deze zou los kunnen komen bij transport als deze niet goed was aangedrukt in het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan niet meer een Gigabyte h110m-s2h met een core i3? Want daar zit wel degelijk een iGPU in.

Je hebt eigenlijk alleen geen iGPU als je hebt geupgrade naar een Ryzen systeem zonder iGPU of een Xeon systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
@Verwijderd
Ik heb nu een msi tomahawk z270 met een i7-7700k
Maar dan bedoel je dat ik dan een hdmi kabel moet aan sluiten op poort van het moederbord. Dit heb ik namelijk ook al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joteco schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:20:
@Verwijderd
Ik heb nu een msi tomahawk z270 met een i7-7700k
Maar dan bedoel je dat ik dan een hdmi kabel moet aan sluiten op poort van het moederbord. Dit heb ik namelijk ook al geprobeerd
Ja dat bedoelde ik.

De vraag is nu dus of jouw PC uberhaupt nog opstart, of dat de monitor het niet meer doet.

Sluit je TV eens aan met de HDMI aansluiting op het moederbord, heb je beeld-> Monitor probleem. Heb je geen beeld-> PC probleem.Heb je al geprobeerd wat @sjekneck zei?

Edit: En wat @CappieL zei natuurlijk, alhoewel het wel vreemd is, vrijwel elke monitor die ik ken houdt zijn instellingen vast als je de stroom eraf haalt, dus als je dezelfde aansluiting op de monitor gebruikt zou dat het probleem niet mogen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
en @CappieL ...
:? :?

@Verwijderd een monitor houdt dat meestal wel vast.
Soms zijn de meest obvious dingen ook wel de oorzaak.

[ Voor 21% gewijzigd door CappieL op 26-02-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 21:44
-Heb je de PC al van de stroom gehaald (knop achter de voeding).
-Powerknop een paar seconden ingedrukt houden,
-vervolgens stroom er terug op (knop achter op de voeding) en weer proberen aan te zetten met de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
@Verwijderd @CappieL @sjekneck @ramon89
Nu heb ik de gpu er uitgehaald en hem er op nieuw er in gezet om er voor te zorgen dat hij er goed in zit. Nu probeer ik hem op te starten maar nu komt er 1 seconde stroom. De ventilatoren en de lichte op het moederbord gaan aan voor 1 sec en dan vallen ze uit. Na 3 seconden dit hij dit op nieuw.

Nu denk ik zelf dat het nu aan het moederbord ligt. Maar die is ongeveer 1 a 1.5 jaar oud.

Eenig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en wat de oplossing nu kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joteco schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:09:
@Verwijderd @CappieL @sjekneck @ramon89
Nu heb ik de gpu er uitgehaald en hem er op nieuw er in gezet om er voor te zorgen dat hij er goed in zit. Nu probeer ik hem op te starten maar nu komt er 1 seconde stroom. De ventilatoren en de lichte op het moederbord gaan aan voor 1 sec en dan vallen ze uit. Na 3 seconden dit hij dit op nieuw.

Nu denk ik zelf dat het nu aan het moederbord ligt. Maar die is ongeveer 1 a 1.5 jaar oud.

Eenig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en wat de oplossing nu kan zijn
Ouch.

Ik kan nog één test bedenken: Grafischekaart eruit, monitor aan het moederbord hangen en kijken of hij dan wel opstart. Het kan nog steeds de GPU zijn. Andere verdachten zijn voeding en/of moederbord :/

Ik diagnosticeer meestal vanuit het minimum:

Stap 1: voeding controleren:
https://www.howtogeek.com...y-computers-power-supply/

Als voeding niet werkt, onderstaande met een werkende goedkope voeding testen, als voeding werkt met de eigen voeding testen:
Alleen moederbord, cpu en geheugen aansluiten op de voeding en proberen op te starten. Bij modulaire voeding alle niet gebruikte kabels eruit en stekkers aan beide kanten controleren.

Start de PC zit het probleem in één van de verwijderde onderdelen, start de PC niet ben je SoL moderbord en/of CPU is overleden (kans dat het ram is acht ik klein gezien wat je al gepost hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Ouch.

Ik kan nog één test bedenken: Grafischekaart eruit, monitor aan het moederbord hangen en kijken of hij dan wel opstart. Het kan nog steeds de GPU zijn. Andere verdachten zijn voeding en/of moederbord :/

Ik diagnosticeer meestal vanuit het minimum:

Stap 1: voeding controleren:
https://www.howtogeek.com...y-computers-power-supply/

Als voeding niet werkt, onderstaande met een werkende goedkope voeding testen, als voeding werkt met de eigen voeding testen:
Alleen moederbord, cpu en geheugen aansluiten op de voeding en proberen op te starten. Bij modulaire voeding alle niet gebruikte kabels eruit en stekkers aan beide kanten controleren.

Start de PC zit het probleem in één van de verwijderde onderdelen, start de PC niet ben je SoL moderbord en/of CPU is overleden (kans dat het ram is acht ik klein gezien wat je al gepost hebt).
Bedankt voor de tip hoe het beste te testen. Ik hoop dat het mee valt en dat ik hem nog weer aan de praat krijg.

Verwijderd

@joteco is het nog wat geworden of was het einde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
@Verwijderd
De pc valt nu niet meer uit na 1 a 2 sec en start dan uitzich zelf weer op na 3 sec. Dus hij start wel weer op. Maar ik krijg nog steeds geen beeld. En nu zag ik op mijn MB de debug leds aan gaan. Nu gaat de cpu aan en dan weer uit. En daarna blijft de vram led aan voor een paar seconde. Daarna valt deze uit en gaat de cpu led weer branden. Dan valt die weer uit en begint de vram weer en zo gaat het door.

Ik heb op het moment de gpu er uit gehaalt.

Misschien enig idee hoe ik dat kan op lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joteco
@Verwijderd
Het is me gelukt!
Ik heb uiteindelijk alle ram er uit gehaald en ze eerst een voor een er weer in gedaan. Toen bleek dat als ik er uiteindelijk een er in deed dat hij het niet deed. Nu heb ik ze om gewisseld en nu doed alles het weer!

Bedankt voor alle hulp en advies
Pagina: 1