joteco schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:09:
@Verwijderd @
CappieL @
sjekneck @ramon89
Nu heb ik de gpu er uitgehaald en hem er op nieuw er in gezet om er voor te zorgen dat hij er goed in zit. Nu probeer ik hem op te starten maar nu komt er 1 seconde stroom. De ventilatoren en de lichte op het moederbord gaan aan voor 1 sec en dan vallen ze uit. Na 3 seconden dit hij dit op nieuw.
Nu denk ik zelf dat het nu aan het moederbord ligt. Maar die is ongeveer 1 a 1.5 jaar oud.
Eenig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en wat de oplossing nu kan zijn
Ouch.
Ik kan nog één test bedenken: Grafischekaart eruit, monitor aan het moederbord hangen en kijken of hij dan wel opstart. Het kan nog steeds de GPU zijn. Andere verdachten zijn voeding en/of moederbord
Ik diagnosticeer meestal vanuit het minimum:
Stap 1: voeding controleren:
https://www.howtogeek.com...y-computers-power-supply/
Als voeding niet werkt, onderstaande met een werkende goedkope voeding testen, als voeding werkt met de eigen voeding testen:
Alleen moederbord, cpu en geheugen aansluiten op de voeding en proberen op te starten. Bij modulaire voeding alle niet gebruikte kabels eruit en stekkers aan beide kanten controleren.
Start de PC zit het probleem in één van de verwijderde onderdelen, start de PC niet ben je SoL moderbord en/of CPU is overleden (kans dat het ram is acht ik klein gezien wat je al gepost hebt).