Best Practice SEO met API informatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een website die zo'n 16000 pagina's zal bevatten met informatie die continu geüpdatet moet worden om actueel te blijven.

Nu ben ik aan het kijken naar een bedrijf die deze informatie opleveren via een API. Nu is het zo dat er verschillende abonnementsvormen zijn die logischerwijs duurder zijn als je meer calls doet.
De praktijk zal waarschijnlijk zijn dat van die 16000 pagina's hoogstens een stuk of 2000 regelmatig bezocht gaan worden en de rest niet zo vaak.

Ik heb de volgende vragen:
- Als ik instel dat de pagina een update krijgt zal een bezoek van de Google bot dit dan ook doen?
- Is er een algemene best practice met betrekking tot SEO en data gegenereerd door API's?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Interessant onderwerp, waar haal je de data vandaan en is deze data dan ook ergens anders online te vinden? Google is namelijk meestal niet zo'n fan van "duplicate content". Content die ergens anders op het internet al te vinden is dus.

Googlebot zal de pagina niet vanzelf opnieuw opzoeken als jij aangeeft dat deze pagina een update krijgt. Hoe vaak Google langskomt is afhankelijk van het aantal links dat er naar je website staan en hoe de interne linkverdeling is.

Heb je wat meer informatie over de inhoud, het onderwerp of de structuur? Het is best lastig om met deze beknopte informatie wat te zeggen hierover. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door nixjuh op 26-02-2019 14:22 . Reden: typo ]

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Het betreft vluchtinformatie dus aankomst/ vertrektijden van alle vliegvelden op aarde die een IATA code hebben. Dus de informatie moet wel up-to-date zijn voor gebruikers omdat je vertragingen ook wilt kunnen zien.

De informatie zal niet uniek zijn omdat ik aanneem dat meerdere bedrijven die informatie afnemen van die API leverancier alleen zal de weergave wel uniek zijn.

De structuur is airport page met daar achter een arrival page en een departure page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Ah op die manier, dan zou ik zorgen dat je om de informatie een soort frame bouwt met algemene informatie over de luchthaven in questie bijvoorbeeld. Het zijn wel vrij specifieke zoekopdrachten waar je op gaat ranken waarschijnlijk dus weinig concurrentie.

Kijk ook of er algemene termen zijn die belangrijk zijn om op te ranken en maak hier aparte content pagina's voor. Bijvoorbeeld de term vluchtinformatie kan best op de homepage landen ofzo.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
We gaan niet voor alle airports unieke teksten laten schrijven maar voor de grote airports sowieso wel. Maar ik wil natuurlijk ook op alle andere airports ranken vooral die kleine airports hebben allemaal een hele lage KD. Hoog staan bij veel kleine zoekwoorden levert uiteindelijk ook veel traffic op.