Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mb5nD8BZS0L9kiUeLwIQHeS9/full.png

Sony Xperia 10 en 10 Plus

Sony heeft de Xperia 10 en 10 Plus aangekondigd in Barcelona tijdens Mobile World Congress 2019. De meest in het oog springende features van deze telefoon zijn de 21:9 Full HD+ schermen.

In het kort:
  • Een bioscoopervaring op 6,0 en 6,5 inch Full HD+ schermen in 21:9 verhouding.
  • 13 & 5 megapixel (Xperia 10) en 12 & 8 megapixel (Xperia 10 Plus Dual Cam inclusief Bokeh-effect
  • Gemakkelijk multitasken via de Multi Window app op het 21:9 scherm
  • Luister naar een studiogeluidservaring in Hi-Res Audio via de 3,5mm audiojack
  • Android 9 Pie.
De Xperia 10 en 10 Plus zijn direct te koop, met een verkoopadviesprijs van respectievelijk €349,- en €429,-.

Gerelateerde topics

Nieuws:

Sony Xperia 10 en 1 Preview: Compact, maar alleen in de breedte
Nieuws - Sony Xperia 1-smartphone met 4k-oledscherm kost 949 euro

Product specificaties

Sony Xperia 10Sony Xperia 10 Plus
BesturingssysteemAndroid 9.0 PieAndroid 9.0 Pie
Scherm6,0" 2.520 x 1080 21:9 Full HD+6,5" 2.520 x 1080 21:9 Full HD+
PPI457422
ProcessorQualcomm Snapdragon 630Qualcomm Snapdragon 636
Processorsnelheid64-bit 2.2 GHz x 4 + 1.8 GHz x464-bit 1.8GHz x4 + 1.6 GHz x4
Werkgeheugen3GB RAM4GB RAM
Opslaggeheugen64GB64GB
Extern geheugenMicroSDMicroSD
Accucapaciteit2.870mAh3.000mAh
Frontcam8MP8MP
Camera13 + 5 MP Dual Cam12 + 8 MP Dual Cam
Afmetingen156 x 68 x 8.4mm167 x 73 x 8.3mm
Gewicht162 gram180 gram
ConnectiviteitWiFi
Bluetooth
GPS / Glonass
WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass
OverigRGB notificatie LED
Vingerafdrukscanner
Quick Charge (PD)
RGB notificatie LED
Vingerafdrukscanner
Quick Charge (PD)
Adviesprijs€349€429

Video's

[YouTube: Xperia 10 van Sony - Doe Meer en Zie Meer op een 21:9 scherm]
[YouTube: Xperia 10 Plus van Sony - Een bioscoop op zakformaat]
[YouTube: Xperia 10 en 10 Plus van Sony - Review in de bioscoop!]

Support

[ Voor 7% gewijzigd door Gijs van Sony op 27-02-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 16:17
Vind de 10 best wel interessant.

De meeste toestellen zijn te breed om goed met 1 hand te bedienen en dat zou bij de 10 geen probleem mogen zijn.
Vind het alleen jammer van de accu, had deze toch wel iets groter willen zien ook al weet ik dat het verbruik bij Sony meestal wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Ik zat idd naar de plus te kijken en hoe groot deze is en hierin zou gemakkelijk een 4800 mAh batterij in kunnen en dan was een prijs van 429,00 zekers een goede koop. Als je nagaat dat het scherm ideaal is voor games en filmpjes dan is 3300 niet veel.

Als ik het zo afzet tegen andere type toestellen lijkt het erop dat je wellicht 9 uur video kan kijken.

Ik wil het toestel wel , maar niet met die batterij voor deze prijs en daarbij wil ik eerst eens zien hoe de foto;s zijn. Ik heb wat foto:s gezien en die waren wisselend van kwaliteit per review.

[ Voor 21% gewijzigd door Noresponse op 12-03-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Noresponse schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:10:
Ik zat idd naar de plus te kijken en hoe groot deze is en hierin zou gemakkelijk een 4800 mAh batterij in kunnen en dan was een prijs van 429,00 zekers een goede koop. Als je nagaat dat het scherm ideaal is voor games en filmpjes dan is 3300 niet veel.

Als ik het zo afzet tegen andere type toestellen lijkt het erop dat je wellicht 9 uur video kan kijken.

Ik wil het toestel wel , maar niet met die batterij voor deze prijs en daarbij wil ik eerst eens zien hoe de foto;s zijn. Ik heb wat foto:s gezien en die waren wisselend van kwaliteit per review.
Met dit oppervlak was een grotere accu gewoon mogelijk.
Snap niet dat Sony zichzelf zo in de voet schiet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Goed de batterij is vergelijkbaar met de Nokia 7.1 en zelfs iets beter. In daglicht is de Nokia 7.1 wat beter . In het donker zijn beide camera;s beroerd met te weinig scherpte details. Er zijn redelijk wat apps die moeilijk doen methet scherm van Sony en als je naar de prijs kijkt van de 10 plus dan kun je beter kiezen voor de A7 (2018) of de Nokia 7.1. De A7 camera is met selfies wel beter ,maar als camera laat deze ook wel wat steekjes los.

Als je echt de sony wil hebben dan kies je specifiek voor het scherm of de audio en meer niet en dat kan een keuze zijn, maar de prijs is te hoog lees ik in veel reviews en idd als je het vergelijkt en je wil toch iets meer vragen dan andere merken (vergelijkbare hardware) dan zou je de plus voor 349,00 moeten wegzetten en de 10 gewoon voor 299,00

Ik wilde de 10 plus ,maar na alle revieuws en vergelijkingen en camera foto's te hebben gezien laat ik dit toestel links liggen tot er een nieuwer model is die wel wat pluspunnten heeft zoals hieronder, waarin ze tekortschieten. > Ze geven zelfs als bluetooth headset weg van minimaal 129 euro en dat zegt ook al genoeg.

Waar Sony tekort in schiet : is waarom geen 2x 12 MP camera, waarom geen grotere batterij, Een scherm die er wel goed uit ziet, maar qua kleur niet accuraat is. Waarom is bij de plus de optische zoom alsof het software matig gemanipuleerd is. Dynamische range en scherpt mist en HDR niet aanwezig ,behalve handmatig. Wellicht kunnen veel dingen software matig aangepakt worden, maar het lijkt wel of het toestel te snel gepushed is of mischien te laat als je ziet wat je krijgt voor de prijs.

[ Voor 27% gewijzigd door Noresponse op 14-03-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Noresponse schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:36:
Goed de batterij is vergelijkbaar met de Nokia 7.1 en zelfs iets beter. In daglicht is de Nokia 7.1 wat beter . In het donker zijn beide camera;s beroerd met te weinig scherpte details. Er zijn redelijk wat apps die moeilijk doen methet scherm van Sony en als je naar de prijs kijkt van de 10 plus dan kun je beter kiezen voor de A7 (2018) of de Nokia 7.1. De A7 camera is met selfies wel beter ,maar als camera laat deze ook wel wat steekjes los.

Als je echt de sony wil hebben dan kies je specifiek voor het scherm of de audio en meer niet en dat kan een keuze zijn, maar de prijs is te hoog lees ik in veel reviews en idd als je het vergelijkt en je wil toch iets meer vragen dan andere merken (vergelijkbare hardware) dan zou je de plus voor 349,00 moeten wegzetten en de 10 gewoon voor 299,00

Ik wilde de 10 plus ,maar na alle revieuws en vergelijkingen en camera foto's te hebben gezien laat ik dit toestel links liggen tot er een nieuwer model is die wel wat pluspunnten heeft zoals hieronder, waarin ze tekortschieten. > Ze geven zelfs als bluetooth headset weg van minimaal 129 euro en dat zegt ook al genoeg.

Waar Sony tekort in schiet : is waarom geen 2x 12 MP camera, waarom geen grotere batterij, Een scherm die er wel goed uit ziet, maar qua kleur niet accuraat is. Waarom is bij de plus de optische zoom alsof het software matig gemanipuleerd is. Dynamische range en scherpt mist en HDR niet aanwezig ,behalve handmatig. Wellicht kunnen veel dingen software matig aangepakt worden, maar het lijkt wel of het toestel te snel gepushed is of mischien te laat als je ziet wat je krijgt voor de prijs.
Dat ze een gratis headset ofzo weg geven is bij Sony vrij normaal.

Denk dat het probleem van Sony vooral is dat ze niet kijken wat in dezelfde prijsklasse beschikbaar is.
Had dit toestel een grotere accu gehad dan was het voor mij vrij eenvoudig.
Pagina: 1