Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• draggie8
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 27-02 01:01
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een unbranded PHN versie van de s10+ te flashen naar de originele T-Mobile versie van de Android pie software als ik deze straks binnen krijg. Dit om gebruik te kunnen maken van de netwerkoptimalisaties. Ik ben bekend met het proces en weet van de risico's.

Verder: het klopt dat originele software flashen met Odin geen invloed heeft op de garantie, toch?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36
@draggie8 welke netwerkoptimalisaties doel je dan precies op?

Want voor zover ik weet worden de t-mobile instellingen vanzelf toegepast op het moment dat je er een t-mobile simkaart instopt.

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-04 21:06
De PHN software is voor de open Nederlandse markt en geschikt voor alle Nederlandse netwerken. Juist branded software kan beperkingen geven.
Zelf had ik een Vodafone branded Samsung S8. 4G bellen werkte dan alleen met een Vodafone sim. Deze juist geflashed naar de PHN software zodat het met elk netwerk werkt wat ondersteuning geeft voor 4G bellen. Ik zou een unbranded toestel lekker zo laten imho.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• draggie8
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 27-02 01:01
@rens-br T-Mobile geeft zelf aan dat het voordeel van een branded toestel is dat de software optimalisaties bevat om het toestel zo goed mogelijk te laten werken met het T-Mobile netwerk. Wat die optimalisaties inhouden weet ik ook niet eerlijk gezegd.. Op het t mobile community forum zegt een medewerker over het voordeel van een branded toestel:

"Je toestel instellingen worden goed afgestemd op ons netwerk om je bereik en daardoor ook je batterijduur te verbeteren"

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19-04 16:16
draggie8 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:01:
@rens-br T-Mobile geeft zelf aan dat het voordeel van een branded toestel is dat de software optimalisaties bevat om het toestel zo goed mogelijk te laten werken met het T-Mobile netwerk. Wat die optimalisaties inhouden weet ik ook niet eerlijk gezegd.. Op het t mobile community forum zegt een medewerker over het voordeel van een branded toestel:

"Je toestel instellingen worden goed afgestemd op ons netwerk om je bereik en daardoor ook je batterijduur te verbeteren"
Ja precies. T-Mobile wil graag haar eigen toestellen verkopen.

• Fonzerelli
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:36
Omgekeerde wereld dit. Iemand die van een unbranded phone een branded wil maken :D

• Reneger
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-04 13:58

Reneger

Wie? IK?

Wij van WC Eend adviseren WC Eend.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-04 22:08

Nou geloof ik hier helemaal niks van, heb een branded toestel van T-Mobile gehad deze unbranded gemaakt.

Er verandert totaal niks, alleen geen T-Mobile branding en totale keuzevrijheid van provider.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 21:58

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Niet in geloven, tis niet waar..... Het verschil is vooral wat branded apps die niets toevoegen.
Door dat je toestel een T-Mobile CSC krijgt loopt hij ook vaak nog achter in automatisch software updates.
een stock (PHD) rom kan overweg met alle Nederlandse netwerken, qua batterij zal het ook niets uit maken.
Sterker, de extra T-Mobile apps zouden eerder een negatieve invloed op accuduur kunnen hebben

Cogitationis poenam nemo patitur

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:29
Heeft iemand een idee welke toestellen mobiel.nl over het algemeen levert? Ik heb er daar eentje besteld in combinatie met een abonnement van T-Mobile...

• ChinaGeek
R2L schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:18:
Heeft iemand een idee welke toestellen mobiel.nl over het algemeen levert? Ik heb er daar eentje besteld in combinatie met een abonnement van T-Mobile...
Ik mag aannemen het toestel waarom je gevraagd hebt...

• R2L
ChinaGeek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Ik mag aannemen het toestel waarom je gevraagd hebt...
Heb niet specifiek om een PHN of T-Mobile brand gevraagd... Kun je ook niet aangeven bij het bestellen... :)

• ChinaGeek
R2L schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Heb niet specifiek om een PHN of T-Mobile brand gevraagd... Kun je ook niet aangeven bij het bestellen... :)
Dat soort webshops leveren bijna altijd unbranded toestellen uit de grijze import.

• R2L
ChinaGeek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Dat soort webshops leveren bijna altijd unbranded toestellen uit de grijze import.
Thnx! Hopelijk een S10+ PHN dus... :)

• ChinaGeek
R2L schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Thnx! Hopelijk een S10+ PHN dus... :)
Het zijn vaak buitenlandse toestellen, dus geen PHN firmware.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 21:58

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

ChinaGeek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:08:
[...]

Het zijn vaak buitenlandse toestellen, dus geen PHN firmware.
Hoe kom je hier bij? Er zijn genoeg webshops die gewone PHN (Nederlandse) telefoon uitvoeringen leveren.
Wat wel vaal opgaat, hoe lager de prijs van een toestel, hoe groter de kans dat je te maken hebt met een grijze import telefoon....

Cogitationis poenam nemo patitur

• ChinaGeek
Bullet NL schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:30:
[...]

Hoe kom je hier bij? Er zijn genoeg webshops die gewone PHN (Nederlandse) telefoon uitvoeringen leveren.
Wat wel vaal opgaat, hoe lager de prijs van een toestel, hoe groter de kans dat je te maken hebt met een grijze import telefoon....
Mijn ervaring is dat ik vaak een buitenlands toestel heb gekregen op dergelijke webshops.
Verder niet erg ofzo...
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True