Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor iets nieuws: Game PC + Monitor 2300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PirateBE
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-02-2023
Hallo,

Eerst en vooral bedankt aan al de enthousiastelingen die de BBG’s samenstellen en feedback geven op het forum. In het verleden heb ik daar altijd dankbaar gebruik van kunnen maken en ook nu heeft me al flink op weg geholpen. Zelf weet ik niet heel veel van hardware en PC’s bouwen, al probeer ik me voor de aanschaf van een nieuwe wat te informeren wat er zo allemaal veranderd is. Doorgaans koop ik om de 4 jaar een nieuw systeem, en deze keer ook een nieuwe monitor, waar ik graag toch een jaar of 8 mee zou willen doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, geregeld met nog een aantal applicaties actief op de achtergrond. Qua games speel ik voornamelijk singleplayer (openworld) RPG (bvb. Fallout 4 met een hoop mods) en RTS games (Warhammer Total War II), en multiplayer shooters (Battlefield V). Ik kijk heel hard uit naar Cyberpunk 2077 maar wat die van systeemvereisten vergt is nog niet geheel duidelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als budget had ik een 2000-2300 tal euro in gedachte. Wat meer of minder mag, maar de meerkost steek ik dan liever in het scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast de gebruikelijke randapparatuur wil ik voornamelijk ook mijn oude SSD en HD blijven gebruiken, in combinatie met een nieuwe 1TB SSD. In de behuizing zit er dus best voldoende plaats om deze drie kwijt te kunnen. Oude voeding is misschien nog goed, maar ik geef liever de oude PC in zijn geheel (minus 2 van de drie harde schijven) cadeau aan mijn zus.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierbij baseer ik me voornamelijk op de BBG van februari, met wat aanpassingen. Voor de monitor twijfel ik tussen Samsung LC27HG70 en de MSI Optix mpg27cq
Qua prijs zijn die eigenlijk zowat gelijk afhankelijk van waar ik bestel en neig ik daar de eerste omdat ik de vormgeving beter vind, ik niks terugvind over mogelijke problemen met G-sync zoals bij de andere en de kleuren beter zouden uitkomen. .

Dit is wat ik momenteel voor ogen heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 330,-€ 330,-
1Asus PRIME X470-PRO€ 165,-€ 165,-
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce 8G€ 735,-€ 735,-
1Fractal Design Meshify C€ 74,90€ 74,90
1Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart€ 479,-€ 479,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16€ 136,25€ 136,25
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 88,-€ 88,-
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.193,14

Deze behuizing is helaas niet te vinden op Azerty, dus zoek ik vervanging voor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Nvidia, maar eigenlijk maakt het me niet heel erg veel uit. Kwaliteit en duurzaamheid doen me meer dan een logo. Waarschijnlijk bestel ik computer in het geheel bij Azerty, waar ik in het verleden ook tevreden van was en waar ik de computer ook kan laten bouwen. Monitor evt ergens anders als dit goedkoper is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een sprong vooruit in beeldkwaliteit en snelheid op mijn 4-jaar oud huidig model. Ik speel met koptelefoon/headset dus qua lawaai maakt het niet zo veel uit. Graag blijft deze ook goed de komende 4-5 jaar. Flikkerende LED-lichtjes, gouden velgen en spoilers spreken me niet echt aan maar is ook geen dealbreaker.

Qua monitor heb ik momenteel een 24”, 60hz, 2ms, 1920*1080 model. Graag had ik een hogere resolutie (1440p), een wat grotere monitor (27”), een reactiesnelheid van 2 of minder. Qua verversingssnelheid mag dat ook wat meer zijn dan 60hz (100-144hz) al wens ik daar niet per se altijd van gebruik te maken aangezien ik met 60fps ook best blij ben momenteel. Een lichte curve is misschien wel leuk. De monitor zou ik graag een jaar of 8 kunnen gebruiken. Kijkhoek maakt niet veel uit.

Ga je overklokken?
Hier heb ik eigenlijk niet echt ervaring mee, maar mogelijks wel.

Wat verwacht je van ons?
Feedback! Voornamelijk:
-Welke op Azerty beschikbare behuizing zou ik het best voor kiezen, wetende dat ie 2 SSD’s en een oldschool HD moet kunnen slikken?
-Wat denken jullie van de monitor keuze?
-Overstappen van Windows 7 naar 10; yay of nay?
-Combinatie van moederbord en al de rest werkt?

Alvast een dikke merci 😊

Alle reacties

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
PirateBE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:26:
-Overstappen van Windows 7 naar 10; yay of nay?
Alleen even een korte reactie hierop. Mijns inziens, absoluut doen! Formele support voor Windows 7 loopt in 2020 af (https://support.microsoft...ll-end-on-january-14-2020) en omdat het een gaming PC is, DirectX 12 wordt niet gesupport op Windows 7.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Sowieso windows 10 ivm bovengenoemde reden idd.
In principe is de stock cooler van die cpu al wel voldoende, zeker als je niet perse nog weet of je gaat overklokken vanaf het begin al.
Verder prima lijstje denk ik. Eventueel kun je bij https://pcpartpicker.com/list/ checken of iets compatibel is.
Wbt scherm pricewatch: Acer Nitro XV272UP Zwart 2 tientjes meer en heb je ips paneel.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Ziet er netjes uit. Paar puntjes:

- Een net B450 bord is voldoende (bv pricewatch: MSI B450 Tomahawk)
- Extra koeler is niet echt nodig. Is wel iets stiller maar de stock koeler van de 2700x is zeker niet slecht.
- Eventueel een m2 sata ssd, kan direct op het moederbord aangesloten worden dus neemt geen drive bays in de case in beslag.

Verder hebben de meeste atx cases gewoon plek voor die schijven, even controleren bij de specs. Die meshify voldoet in ieder geval.

Verder geen garantie dat het geheugen ook op die 3333 mhz gaat lopen, maar 3200 moet lukken en is voldoende.

En inderdaad zeker windows 10 installeren.

• PirateBE
Bedankt voor de tips iedereen!

Het zal zeker Windows 10 worden dan, en de cooler kan evt geschrapt worden dus.

@YoMajesty YoMajesty, over dat scherm vind ik heel wat minder reviews en is ook niet zo makkelijk verkrijgbaar lijkt het, dus die sprong zie ik niet direct zitten. Bedankt voor de link ook!

@DanDGT, het moederbord dat je aanraad en ook in de BBG stond is helaas niet verkrijgbaar bij Azerty waar ik hem zou bestellen en laten bouwen. Het is daarom dat ik de andere aangerade moederbord koos. In moederborden ben ik niet zo thuis, maar deze lijkt me een goed alternatief: https://azerty.nl/product...us-ac-moederbord-mini-itx . Iets duurder dan de Tomahawk maar zit Wifi op, wat misschien ooit handig gaat blijken. M2 SATA is mogelijks een interessante investering, maar is dus niet noodzakelijk als het enkel om ruimte gaat dus.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
@PirateBE Ai das jammer idd die beschikbaarheid, mooi scherm verder.

Ik weetniet precies welke case je van plan bent te nemen, maar je moederbord is nu mini itx?
Deze is wel beschikbaar bij azerty, kun je ook overwegen: pricewatch: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
PirateBE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:33:
Bedankt voor de tips iedereen!

Het zal zeker Windows 10 worden dan, en de cooler kan evt geschrapt worden dus.

@YoMajesty YoMajesty, over dat scherm vind ik heel wat minder reviews en is ook niet zo makkelijk verkrijgbaar lijkt het, dus die sprong zie ik niet direct zitten. Bedankt voor de link ook!

@DanDGT, het moederbord dat je aanraad en ook in de BBG stond is helaas niet verkrijgbaar bij Azerty waar ik hem zou bestellen en laten bouwen. Het is daarom dat ik de andere aangerade moederbord koos. In moederborden ben ik niet zo thuis, maar deze lijkt me een goed alternatief: https://azerty.nl/product...us-ac-moederbord-mini-itx . Iets duurder dan de Tomahawk maar zit Wifi op, wat misschien ooit handig gaat blijken. M2 SATA is mogelijks een interessante investering, maar is dus niet noodzakelijk als het enkel om ruimte gaat dus.
De M2 versie kost anders zo goed als niks meer en je zit dan niet met kabeltjes enzo.
pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB

Ga je je systeem bij Azerty laten bouwen ofzo? Want anders koop je toch gewoon de case ergens anders?
Zelf ben ik van van de NZXT cases, die hebben ze daar ook wel maar misschien ook duurder dan elders. Zo'n H200 met mini-ITX mobo, lekker compact!

Zowiezo zelf bouwen hé, een beetje Tweaker kan dat wel. Je vindt ook online massaal veel guides en videos... gewoon een dure lego kit...

Windows 10 key koop je voor 10€, bij Azerty gaan ze daar uiteraard ook een pak meer voor aanrekenen.

• PirateBE
Hey Inrage, ik was net aan het zoeken naar een M2 en die heb ik dankzij jou nu gevonden :)

De vorige keer heb ik samen met m'n iets meer techsavvy vader zelf een systeem in elkaar gestoken. Daar hebben we toen heel wat tijd en spanning ingestoken. Ik ben best een handige jongen, maar deze keer laat ik het liever doen door een professional :)

Een gelijkaardige case heb ik nu toch gevonden op azerty, dus ga ik die nu gewoon nemen.

Heb je evt een suggestie voor een betrouwbare website om zo'n key op te kopen? Eigenlijk nog nooit gedaan. De installer kan je gewoon downloaden en op een USB stick zetten vermoed ik?

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
PirateBE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:33:

Een mini-itx bord in een atx kast kan in principe, maar dan lever je wel één en ander in qua functionaliteit / upgradebaarheid (bv maar 2 ram slots, geen vrije pcie slots).

Als je echt wifi wilt zou ik eerder een pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC.

Anders is de pricewatch: ASRock B450 Pro4 netjes geprijsd bij Azerty.
Pagina: 1