Toon posts:

Timeout op alle sites

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

op alle pc's binnen ons netwerk krijg je een timeout op alle internetsites die je probeert te benaderen, na een refresh opent de site normaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik
wij hebben een UPC router als eerste, daarna een Draytech router omdat we met twee ip ranges werken, een Domein controller (oinder windows 2008R2) en de clients.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het lijkt mij een DNS probleem, maar weet niet de vinger op de zere plek te leggen en hoop dat er iemand van jullie de gouden tip heeft.
\De ip instellingen zijn:

UPC Router
IP 192.168.0.1
DNS1 8.8.8.8
DNS2 67.179.104.196

Draytech router
IP 192.168.1.1
GW 192.168.0.1
DNS1 8.8.8.8
DNS2 8.8.4.4

HP Server
IP 192.168.1.249
GW 192.168.1.1
DNS1 8.8.8.8

Client PC
IP 192.168.1.100/200
GW 192.168.1.1
DNS1 8.8.8.8

Wij van het Brandweermuseum zouden zeer dankbaar zijn voor de oplossing.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-02-2019 12:03)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je op de DNS op de domain controller, forwarders ingesteld?
't Klinkt alsof je dat niet gedaan hebt. Bij de eerste poging krijgt de client een "not found" van de domain controller, bij de tweede poging switcht-ie naar google of de DNS van je provider en vindt de website wel. Maar waarschijnlijk gaat dan het vinden van local resources mis

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom heb je de gateway niet ingesteld op 192.168.0.1? Dat is toch de weg naar buiten toe?

En wanneer je een klein beetje van privacy houdt en niet alles bij Google neer wilt leggen stel dan je DNS eens in op 1.1.1.1 en 1.0.0.1

[ Voor 7% gewijzigd door sypie op 26-02-2019 10:41 . Reden: in de TS stond al aangegeven waarom 2 routers achter elkaar. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Kunnen jullie eens testen of het probleem zich ook voordoet wanneer je een PC direct op de UPC router (ik neem aan dat je daar modemrouter mee bedoeld) aansluit?
sypie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:40:
waarom heb je de gateway niet ingesteld op 192.168.0.1? Dat is toch de weg naar buiten toe?
Die gateways staan correct ingesteld voor de situatie met 2 routers achter elkaar (1e modemrouter als gateway voor de 2e router, 2e router als gateway voor clients daarachter). Twee routers achter elkaar is niet gebruikelijk, en kan, met name voor portforwarding wat gekke dingen opleveren, maar zou gewoon moeten werken.
sypie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:40:
En wanneer je een klein beetje van privacy houdt en niet alles bij Google neer wilt leggen stel dan je DNS eens in op 1.1.1.1 en 1.0.0.1
Dat heeft echt niets met hun probleem te maken.

[ Voor 79% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-02-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
je kan ook de dns eerst eens op auto zetten
terug naar de basis

als je aan een dns probleem denkt
laat upc het dan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:40:
Dat heeft echt niets met hun probleem te maken.
Klopt, maar wel met bewustwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:40:
Kunnen jullie eens testen of het probleem zich ook voordoet wanneer je een PC direct op de UPC router (ik neem aan dat je daar modemrouter mee bedoeld) aansluit?
Daar zitten ook een aantal andere gebruikers op (van een gastbedrijf) en die hebben geen vertraging.
Er is voor deze optie gekozen om de netwerken van de twee uit elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:07:
[...]
Daar zitten ook een aantal andere gebruikers op (van een gastbedrijf) en die hebben geen vertraging.
Er is voor deze optie gekozen om de netwerken van de twee uit elkaar te houden.
Dit klinkt alsof je het gewoon even aan hen hebt gevraagd. Ik zou altijd zelf testen als ik julie was. Je moet systematisch uitzoeken waar het probleem zit. Koppel om te beginnen eens een PC direct aan de kabel die nu in de Draytek router gaat en kijk of je dan problemen hebt. Zo niet, dan alleen de Draytek router er tussen, verder niks aangesloten. Kijk of je problemen hebt. Enzovoorts tot je door hebt wat je probleem veroorzaakt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Klinkt alsof je dat niet gedaan hebt. Bij de eerste poging krijgt de client een "not found" van de domain controller, bij de tweede poging switcht-ie naar google of de DNS van je provider en vindt de website wel. Maar waarschijnlijk gaat dan het vinden van local resources mis

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:25:
Dit was het, bedankt
Pagina: 1