Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-03 10:33

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
Ik zoek een?
smarthone met android one, oled, 3.5 inch jack bij voorkeur, ZONDER glazen backplate

Wat is je budget?
300-600euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik draai al jaren tevreden windows 8.1/10 op lumia 930. echter door stoppen ondersteuning vallen apps nu weg. zodoende overstap optie.

Wat heb je zelf al gevonden?
nokia 8 scirocco, nokia 9 (allebei glazen achterkant, die wil ik er bij voorbaat af kunnen halen)

Welke vragen heb je hier nog over?
een telefoon mag best glazen achterkant hebben (al vind ik stupide gedachte, wil geen hoesjes MOETEN gebruiken... mijn vraag is eigenlijk heel simpel. de meeste telefoons komen nu met glazen backplates. er zijn zat bedrijven die vervangende glazen backplates leveren wanneer de oude door val gebarsten is. ik ben eigenlijk benieuwd of er ook bedrijven zijn die ipv een glazen vervanging, een metalen of plastic (met decors bijv.) backplate vervanging hebben. ik wil gewoon pertinent geen glazen achterkant en liever gewoon metaal of anders leuk kleurtje plastic (QI draadloos gebruik ik toch niet, ook niet op huidige lumia 930...)

het lijkt mij dat er (3d print) bedrijfjes moeten zijn elke alternatieve backplates leveren. toch? zo ja, kan iemand even wat info daarvan doorsturen.

[ Voor 9% gewijzigd door playah007 op 26-02-2019 09:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Out of box denken; dbrand.com heeft best goeie skins maar niet voor elke telefoon.

Kost ie, pak 'm beet, €15 om je hele smartphone te voorzien van een "gripvast" stukje vinyl.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:53:
Out of box denken; dbrand.com heeft best goeie skins maar niet voor elke telefoon.

Kost ie, pak 'm beet, €15 om je hele smartphone te voorzien van een "gripvast" stukje vinyl.
Heeft de telefoon alleen nog steeds een glazen achterkant. Volgens mij wil TS juist geen glazen achterkant, maar deze vervangen door een plastic of metalen achterkant.

Denk alleen niet dat zoiets bestaat. Het is best lastig om z'n telefoon open te maken.

Overigens de Xiaomi pocophone F1, heeft wel een plastic achterkant. Alleen heeft deze geen android one. De Nokia 7+ heeft een metalen achterkant en Android one.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 26-02-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23

BCC

iPhone 5c is van plastic toch? Geen android, maar lig plastic :D Maar er zijn toch genoeg "rugged" androids? Of vind je deze te dik? De CAT S41 is een mooi ding bijvoorbeeld.

[ Voor 47% gewijzigd door BCC op 26-02-2019 11:34 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

Tazzios

..

Waarom andriod one en niet gewoon android? Dit beperkt je keuze namelijk behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
Tazzios schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:36:
Waarom andriod one en niet gewoon android? Dit beperkt je keuze namelijk behoorlijk.
(eigenlijk wil ik geen android, maar bij gebrek aan beter moet ik well... liever windows).
ik wil android zonder skin eroverheen met gegarandeerd 3 jaar updates sowieso (zonder launcher).
iOS heb ik voor werk als telefoon en liever wil ik dit niet, daarnaast zijn dit veel te dure telefoons voor mijn budget en de 5C is veeeeeels te ieniemienie.

ik weet dat mijn keuze beperkt word doordat zo'n beetje elke fabrikant nu een achterlijke glazen backplate doet, daarom ben ik dus eigenlijk benieuwd of er shops zijn die alternatieve materiaal achterkanten leveren (dit gezien je het ook wanneer kapot kunt repareren met nieuw achterkantje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
BCC schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:28:
iPhone 5c is van plastic toch? Geen android, maar lig plastic :D Maar er zijn toch genoeg "rugged" androids? Of vind je deze te dik? De CAT S41 is een mooi ding bijvoorbeeld.
Een iPhone 5c is 5+ jaar oud. Dus lekker traag en krijgt geen updates meer. Een rugged telefoon kan nog een oplossing zijn. Maar geen idee hoe daar de updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23

BCC

Apple support devices 10 jaar, je hebt +- nog tot 2024 updates. Ik zie nu dat de CAT60 een Flir camera heeft :D
/offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 26-02-2019 12:09 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 21:39

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

BCC schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:09:
Apple support devices 10 jaar, je hebt +- nog tot 2024 updates. Ik zie nu dat de CAT60 een Flir camera heeft :D
/offtopic
met de iphone 4s is het al sinds 2017 voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:52

Standeman

Prutser 1e klasse

playah007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:03:
[...]

(eigenlijk wil ik geen android, maar bij gebrek aan beter moet ik well... liever windows).
ik wil android zonder skin eroverheen met gegarandeerd 3 jaar updates sowieso (zonder launcher).
iOS heb ik voor werk als telefoon en liever wil ik dit niet, daarnaast zijn dit veel te dure telefoons voor mijn budget en de 5C is veeeeeels te ieniemienie.

ik weet dat mijn keuze beperkt word doordat zo'n beetje elke fabrikant nu een achterlijke glazen backplate doet, daarom ben ik dus eigenlijk benieuwd of er shops zijn die alternatieve materiaal achterkanten leveren (dit gezien je het ook wanneer kapot kunt repareren met nieuw achterkantje).
Ik heb dit weekend de android 9 update binnen gekregen voor mijn 2 jaar oude Nokia 6. Dus mogelijk zou je naar Nokia kunnen kijken voor de telefoon die je wilt. Genoeg modellen (misschien niet de nieuwste) die zonder glas komen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@playah007 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is dat het hier om aankoopadvies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Een glazen achterkant vervangen door iets anders is vaak heel lastig omdat de componenten er vaak in gelijmd worden en vanaf de achterkant opstapelen.
Handigste is denk ik om te leren leven met die glazen achterkant, een model zonder bezels te pakken, en er een stevige mil-spec beschermhoes voor te kopen die de achterkant beschermt. Werkt voor mij in ieder geval goed de afgelopen 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
swhnld schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:50:
Een glazen achterkant vervangen door iets anders is vaak heel lastig omdat de componenten er vaak in gelijmd worden en vanaf de achterkant opstapelen.
Handigste is denk ik om te leren leven met die glazen achterkant, een model zonder bezels te pakken, en er een stevige mil-spec beschermhoes voor te kopen die de achterkant beschermt. Werkt voor mij in ieder geval goed de afgelopen 1,5 jaar.
ik snap je punt, echter is het voor mij dus juist dat ik een hoesje zie als een optie, niet als een noodzaak. zo'n achterlijke glazen achterkant zorgt ervoor dat het noodzaak word.
ik zit al lange tijd naar nokia te kijken eigenlijk door support en goede toestellen. echter de modellen die geen glazen achterkant hebben zijn dan weer steevast geen oled panelen....
zit nu beetje te twijfelen om anders maar voor de oneplus 6(T) te gaan, tenminste een achterkant waar over nagedacht is...

alleen had stille hoop dat het mogelijk was glas te vervangen, maar helaas schijnbaar zijn bedrijven het niet met mij eens en hebben ze alternatieven verzonnen :)
of hopen dat in de nieuwste generatie toestellen fabrikanten weer snuggere materiaalkeuzes gaan maken..
voorlopig nog maar even verder met lumia 930 gok ik zo..... (zoals al gezegd, iOS wil ik echt niet, werktelefoon word ik al gek van) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Voor de OP6 heb ik volgens mij wel vervangende materialen gezien voor de achterkant, maar voor de glazen 6T achterkant (nog) niet.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
playah007 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:21:
[...]

ik snap je punt, echter is het voor mij dus juist dat ik een hoesje zie als een optie, niet als een noodzaak. zo'n achterlijke glazen achterkant zorgt ervoor dat het noodzaak word.
ik zit al lange tijd naar nokia te kijken eigenlijk door support en goede toestellen. echter de modellen die geen glazen achterkant hebben zijn dan weer steevast geen oled panelen....
zit nu beetje te twijfelen om anders maar voor de oneplus 6(T) te gaan, tenminste een achterkant waar over nagedacht is...

alleen had stille hoop dat het mogelijk was glas te vervangen, maar helaas schijnbaar zijn bedrijven het niet met mij eens en hebben ze alternatieven verzonnen :)
of hopen dat in de nieuwste generatie toestellen fabrikanten weer snuggere materiaalkeuzes gaan maken..
voorlopig nog maar even verder met lumia 930 gok ik zo..... (zoals al gezegd, iOS wil ik echt niet, werktelefoon word ik al gek van) haha
Nou, hier is ie dan: reviews: Samsung Galaxy A50 - De betaalbare klasse onder de S10-serie

• playah007

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
haha nee sorry, die is het ook niet.
dit ivm feit dat ik stock android (android one) wil, wil geen rare skin eroverheen en al helemaal geen Samsung touchwiz (welke nu helemaal op iOS lijkt wat ik al niet wil want vind werktelefoon - iphone 5S - al niet lekker/chill). dit waardoor ik steeds naar nokia zat te kijken.
denk dat de oneplus 6T/7 degene voor mij gaat worden. geen glazen achterkant, oled, stock android, 3.5 inch jack (hopelijk).
Pagina: 1