Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Mijn vraag
De tv die ik heb heeft geen hdmi, voor mijn kleinkinderen wil ik graag via google chrome naar de tv streamen.
De tv heeft 2 scart, dvi en pc aansluiting en die ziet er uit als vga. Ik heb omvormers gezien en kabels. De omvormers die ik zag waren behoorlijk duur vandaar dat ik liever voor een kabel ga die liggen rond de 10 euro. De kleinkinderen komen ook maar paar keer per maand en heb al veel uitgegeven aan tv kopen en google chrome. helaas niet gelet op de aansluitingen. vandaar nu dit probleem.

...Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al begrepen dat je dan een kabel kan kopen van vga naar hdmi met audio kabel want anders heb je geen geluid. Als ik de vga bekijk op de tv is dit dus vrouwelijk denk ik. er zit een blauw aansluitpunt met gaatjes. De kabels hebben echter ook allemaal dezelfde aansluiting. Bestaat er een kabel met mannenlijk vga en hdmi.of kan ik dan een koppelstuk misschien tussen zetten aan de ene kant vrouw aan de andere kant man
Ik zoek een beetje goedkope oplossing dus geen dure dingen want zoals ik al zei de kinderen zijn er niet vaak maar als ze er zijn wil ik ze graag op hun kamer tv laten kijken. Nu las ik ergens dat vga alleen beeld geeft dus dat die kabels niet werken. Op youtube echter zag ik een filmpje van belkin vga naar hdmi met audio en daar werd verteld dat het wel werkt.
Kan iemand mij aub verder helpen.
ik ben niet echt heel technisch en handig maar kan me een beetje redden.
alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op reactie.

patricia
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je HDMI naar VGA wilt zul je een actieve omvormer moeten hebben, HDMI is immers digitaal, en VGA is analoog. Dat zet je niet simpel om met een verloopkabeltje van een paar euro. Audio gaat sowieso niet over VGA.

DVI geeft wat meer kans, DVI en HDMI kun je makkelijk met een verloopje omzetten. Maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk enkel beeld, omdat DVI geen geluid hoeft door te geven (er zijn wel implementaties die ook audio doorgeven, maar daar zou ik niet op gokken).

Een goedkope oplossing ga je waarschijnlijk niet vinden, omdat je het signaal actief zal moeten converteren. Zo'n Belkin HDMI naar VGA gaat van een digitaal naar analoog signaal, maar jij hebt juist andersom nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:43

JdM

Humbled

Ik wist niet dat ze bestonden, maar miscchien is een HDMI naar scart converter een oplossing: Klik
De beeldkwaliteit laat zeer te wensen over als ik de reviews lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
Alleen als je tv een DVI ingang heeft (zijn niet veel modellen maar zijn er wel een aantal) dan kan het nog interessant zijn hiernaar te kijken anders is het denk ik als sneller interessant een goedkope monitor/ tv te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
JdM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:51:
Ik wist niet dat ze bestonden, maar miscchien is een HDMI naar scart converter een oplossing: Klik
De beeldkwaliteit laat zeer te wensen over als ik de reviews lees.
1x even mee gewerkt bij iemand. Beeld was echt lelijk geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

DVI gaat je de beste kwaliteit opleveren qua beeld, maar de audio wordt misschien een probleem omdat deze niet bij het signaal erbij zit (zie reactie TERW_DAN). Kun je misschien even kijken welk merk en type TV je hebt staan? Dan zoeken we even welke audio aansluitingen er op zitten (tenzij je zelf zo kan zien of er RCA / 3.5mm Jack / Optisch op zit). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
Dank voor de antwoorden. Ik ga hier hier al mee verder en de tv is natuurlijk ook een oudje. Een vestel 2727

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je zou eventueel nog een HDMI > DVI met audio naar tulp kunnen kopen en een simpel setje pc speakers eraan verbinden met tulp > 3.5mm. Dat is wel wat hacky, maar zou moeten werken.

Ik zou eerder even kijken of je op Marktplaats niet een leuke, oude tv met HDMI op de kop kunt tikken voor een paar tientjes.

[ Voor 26% gewijzigd door alex3305 op 25-02-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Oké, het moet lukken om die met audio aan te sluiten als hij die inderdaad op de DVI accepteert, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk het wel eens ben met @alex3305. Je huidige TV is nog een oud type plasma met een lage resolutie (1280x720 pixels). Maar het stroomverbruik is ondertussen 136W (leve plasma).

Ik begrijp dat hij niet zo vaak aan staat, maar als je echt enigzins (de kleinderen) plezier wilt (laten) hebben van die Chromecast, dan is vervangen misschien toch wel de betere optie. Kabels zijn ook al snel 20+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
Dankjewel alex3305
Hier ga ik dan morgen voor kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Ook Prx dank
En natuurlijk ook alle andere die een antwoord of uitleg gegeven hebben.
Ik heb niet alle goeie apparatuur maar heb zelf wel een tv met hdmi en die zette ikn an bij hun in kamer en via google chrome streamde ik dan wat op de tv. Maar het is me te veel gedoe als ze komen om mijn tv weer naar boven te slepen. Vandaar dat ik oudere tv daar neerzette en er achter kwam dat geen hdmi heeft. De optie van cave boy lijktbme ook hamdig. Dus weer vraag van mij. Ik heb dus geen tv aansluiting. Kan ik dan alleen een monitor neerzetten met google chrome en dan streamen. Moet er dan geen pc aan vastzitten. Nogmaals ben niet zo goed met alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion1958
Oke Prx ik snap het. Zijn wel wat opties zo te lezen maar idd dure kabels en kan ik beter kijken voor tv met hdmi 😊 ik hoopte klaar te zijn voor paar euro maar helaas. Wel fijn dat ik zo goed geholpen word door jullie. Nogmaals bedankt en fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

Reptile209

- gers -

Misschien kan je tweedehands een decoder, hd-recorder (of zelfs een videorecorder) of zoiets op de kop tikken met een hdmi ingang en een scart uitgang? Dan kan je die er tussen hangen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
HMDI -> DVI kabel kan werken, maar HDCP (copy protection) kan wel een probleem worden. Waarschijnlijk zit dit niet op de TV. Ik vermoed dat je dit (bij bepaalde content) wel nodig hebt.

Dus dan heb je een HDMI naar DVI converter nodig die HDCP stript en ook audio out heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
passion1958 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:37:Kan ik dan alleen een monitor neerzetten met google chrome en dan streamen. Moet er dan geen pc aan vastzitten
Dit kan inderdaad ook echter moet er wel nog wat voor het geluid worden geregeld. Dus of een monitor met ingebouwde speakers (en slecht geluid) of een paar pc speakers op de monitor aansluiten op de koptelefoon/audio uitgang.
Pagina: 1