Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rgb ligtning in case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de versa c22 rgb gekocht.

Nu heb ik zelf de Cooler Master G550M als voeding.

Kan het kloppen dat dat niet samen gaat want ik he  nu alle onderdelen in de kast zitten maar ik heb geen idee hoe ik de RGB  moet verbinden/aansluiten.

Ik dacht dat dat via de voeding moest maar dat lukt niet.

Klopt dat dan omdat ik de verkeerde voeding heb of moet het anders.

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Het zou handig zijn als we de rest van je systeem weten, je sluit RGB-componenten bijna altijd aan op het moederbord.

:)

Verwijderd

Heb je tussen de kabels van de behuizing niet een losse sata kabel (female)?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc bestaat uit:
Videokaart: geforce gtx 1050TI
Moederbord: MSI b250M Pro-vd
Voeding:cooler master g550M
Case: thermal take versa c22 RGB zwart
Procesor: i7 7700
Nu is het zo dat ik alle kabeltjes van mijn case in mijn moederbord kwijt kon behalve eentje, en ik vermoed dus dat dat de gene is voor de rgb.
Het is een habeltje met een uit einde waar je in de ene kant 4 pinnetjes in kan doen en aan de andere kant 4 uitkomen

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
De pricewatch: MSI B250M PRO-VD heeft geen RGB header. Je kunt de C22 daar dus niet op aansluiten. Je zou dan bijvoorbeeld voor pricewatch: MSI B250M Mortar moeten gaan.

Volgens de specs page zit er een LED switch op de bovenkant van het paneel (achter de aan/uit en reset knop). Dat doet mij vermoeden dat er ergens een vrije SATA power port moet zijn die vanaf de toppanel loopt alsmede zo'n 4-pin RGB connector. Die SATA power kabel moet je met je voeding verbinden (zoals je dat ook met een harde schijf of SSD zou doen). Die 4-pin header waar jij het over hebt (lijkt het op dit?) heb je dan alleen nodig als je hem op het moederbord aan zou sluiten.

Maar ja, in de manual van Thermaltake staat dan als enige dit: Please consult your user manual of your motherboard manufacturer, then connect these leads to the panel header on the motherboard. |:( |:( De specs page en manual spreken elkaar dus nogal tegen.

Als je er nog niet uitkomt kun je misschien foto's maken? Ik kan je adhv de manual helaas niet verder helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door TeTeman op 25-02-2019 23:28 ]

Verwijderd

Kan het niet goed zien in een review van de case maar heb je deze kabel?
Zo ja, aansluiten op een molex aansluiting van de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd het is indd zon kabel.
(Ik kan het indd niet heel goed zien op de afbeelding maar als die aan de kant die je niet ziet 4 pinnetjes heeft dan is dat hem indd)
Je zegt dat ik hem dan moet aan sluiten op een molex aansluiting op mijn voeding maar die kan ik niet vinden klopt het dan dat mijn voeding die dan niet heeft?
Ik heb de cooler master G550M.
En is het zou het dan geregeld zijn met een nieuwe voedimg of moet ik ook een nieuw moederbord?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 07:13 ]

• YourD
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-11-2023
TeTeman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:27:
De pricewatch: MSI B250M PRO-VD heeft geen RGB header. Je kunt de C22 daar dus niet op aansluiten. Je zou dan bijvoorbeeld voor pricewatch: MSI B250M Mortar moeten gaan.
Als alternatief zou je eventueel ook een Corsair Lighting Node Pro kunnen halen, daarmee kun je 2 RGB-kanalen aansluiten op een USB 2.0-poort op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
YourD schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:27:
[...]

Als alternatief zou je eventueel ook een Corsair Lighting Node Pro kunnen halen, daarmee kun je 2 RGB-kanalen aansluiten op een USB 2.0-poort op je moederbord.
Maar als je dat koopt dan doen me rgb lichtjes van mijnn case hetbtoch niet?

• TeTeman
Wow, molex......

Er zou een SATA-MOLEX adapter bij de voeding moeten zitten? Zo niet, zou je er nog een kunnen kopen voor een prikkie zoals hier. Zorg wel dat je van tevoren weet of je male of female MOLEX nodig hebt. En als je dat eenmaal hebt, hoef je je moederbord en voeding niet meer te veranderen (er van uitgaande dat je nog een vrije SATA power beschikbaar hebt om de SATA-MOLEX adapter op aan te sluiten).
YourD schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:27:
[...]

In dit geval niet. Corsair Lighting Node werkt alleen met Corsair's eigen materiaal, omdat Corsair eigen aansluitingen gebruikt. Daar komt nog bij dat de Lighting Node werkt op 5V adressable RGB. De case van TS heeft 12V regulier RGB.

• YourD
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:09:
[...]

Maar als je dat koopt dan doen me rgb lichtjes van mijnn case hetbtoch niet?
TeTeman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:11:In dit geval niet. Corsair Lighting Node werkt alleen met Corsair's eigen materiaal, omdat Corsair eigen aansluitingen gebruikt. Daar komt nog bij dat de Lighting Node werkt op 5V adressable RGB. De case van TS heeft 12V regulier RGB.
Ah, ok, dat wist ik niet. Ik heb zelf een gevalletje "it just works" omdat mijn RGB-setup door Corsair verzorgd wordt, dus was me dat niet opgevallen. Excuus.

• TeTeman
YourD schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:58:

Ah, ok, dat wist ik niet. Ik heb zelf een gevalletje "it just works" omdat mijn RGB-setup door Corsair verzorgd wordt, dus was me dat niet opgevallen. Excuus.
De RGB wereld is helaas geen plug n play :N

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:11:
@Verwijderd het is indd zon kabel.
Je zegt dat ik hem dan moet aan sluiten op een molex aansluiting op mijn voeding maar die kan ik niet vinden klopt het dan dat mijn voeding die dan niet heeft?
Ik heb de cooler master G550M.
Volgens de productpagina moet die kabel er toch echt bij zitten:
http://us.coolermaster.co...pply/gm-series/g550m.html
Peripheral 4 pin x3
Pagina: 1