Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:11
Vandaag kreeg ik mijn jaarafrekening binnen en het blijkt dat ik 78€ bij moet betalen. Dat verbaasde me niet, want ik had het termijnbedrag op 60€ laten zetten omdat vooral mijn gasverbruik dankzij onze Elga met 75% gedaald is.

Dat de leverancier (Pure Energie) het bedrag dus wil verhogen had ik wel verwacht, maar waar ik finaal van achterover sloeg is dat Pure Energie het bijna verdubbelt naar 118€ per maand. Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dit is wel heel erg zot. Ik heb het uiteraard direct verlaagd (kon helaas tot max. 98€), maar ben toch wel benieuwd of iemand weet hoe men dit berekend?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Vaak kun je na het verlagen nog een keer verlagen

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Misschien een inkoppertje, maar vraag het aan Pure Energie. Vaak kan er via de helpdesk aanzienlijk meer dan via het online dossier.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 21:54
Ze werken met 3 jarige gemiddelde voor de bepaling van het voorschot. Dus dat ze op 118 uitkomen lijkt me niet heel raar.

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aziraphale schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:16:
Vandaag kreeg ik mijn jaarafrekening binnen en het blijkt dat ik 78€ bij moet betalen. Dat verbaasde me niet, want ik had het termijnbedrag op 60€ laten zetten omdat vooral mijn gasverbruik dankzij onze Elga met 75% gedaald is.

Dat de leverancier (Pure Energie) het bedrag dus wil verhogen had ik wel verwacht, maar waar ik finaal van achterover sloeg is dat Pure Energie het bijna verdubbelt naar 118€ per maand. Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dit is wel heel erg zot. Ik heb het uiteraard direct verlaagd (kon helaas tot max. 98€), maar ben toch wel benieuwd of iemand weet hoe men dit berekend?
Het is een voorschotadvies en kun je zelf instellen. ze beperken dit in hun berekening voor 2019 omdat alles +- €25,- p/mnd duurder wordt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:11
Ok, helder! Thanks! :-)

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 12:50
De mogelijkheden om het maanbedrag te verlagen zijn ook beperkt om te voorkomen dat mensen die een uitgavenoverschot hebben het maandbedrag niet teveel kunnen verlagen met mogelijk gevolg dat ze bij de jaarafrekening ineens flink bij moeten betalen. En als dat niet lukt kan er natuurlijk afsluiting volgen.

Als je met een onderbouwd verhaal (ELGA, actueel verbruik) belt zul je het wel naar beneden weten te praten.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:12
Wij hebben al 4 jaar 0 euro als maandbedrag, geen gas en moesten ineens 19 euro gaan betalen. Dat is na 1 telefoontje weer terug naar 0 gegaan :) Rare jongens die energiebedrijven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1