De prijsverhoging van NS international....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-01 09:25

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Hallo Mede-tweakers,

Normaal heb ik niet veel activiteit op tweakers... Maar zonet is mij toch iets overkomen wat mij boos, teleurgesteld & geïrriteerd maakt...

Samen met mijn vriendin wil ik in de voorjaarsvakantie graag op vakantie (Mijn vriendin studeert nog, dus is gebonden aan schoolvakanties). We hadden besloten om een citytrip te gaan doen naar Berlijn, erg leuk natuurlijk en na snel zoeken kwamen we al een beetje op het idee wat we willen.

We gingen gisteravond wat oriënteren, en vonden een hotel voor €440,01 en onze treinreis zou 139,60 kosten.

Nou had mijn vriendin vandaag vrij geregeld met haar werk, en ging ik boeken. Tot mijn verbazing kostte dezelfde treinreis opeens €187,60!!!!. Bizarre verhoging opeens.... Na eens contact op te nemen met NS gaven ze aan dat dit komt omdat hen tariefkaarten hebben, mochten de kaarten in dat tarief op zijn dan gaan ze verhoging. Oke, kan gebeuren... Moest ik het dan maar mee doen (Was wel al flink geïrriteerd, is voor mij toch wel even wat uurtjes werken, 19, fulltime werken...).. dus ik opnieuw de reis invoeren, en jahoor voilaa, de reis kostte opeens 199,90!!!!!! nog een leuke verhoging.... Natuurlijk zwaar geïrriteerd, maar goed ik heb wel eens gehoord dat de prijs verhoogd wordt door cookies etcetra. Ik dus verwijderd, maar dat hielp helaas niet.. Ik heb nu een andere reis geboekt voor 187,60 voor de trein... (Gelukkig was het hotel niet verhoogd qua prijs)

Zijn zulke prijsstijgingen normaal? En hebben meerdere van jullie dat meegemaakt?

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
RoyRolls schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:08:
Zijn zulke prijsstijgingen normaal? En hebben meerdere van jullie dat meegemaakt?
Geen ervaring met NS International, maar vliegtickets kunnen net zo hard schommelen van dag tot dag. Zo heel gek is het ook weer niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
g0tanks schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:09:
[...]

Geen ervaring met NS International, maar vliegtickets kunnen net zo hard schommelen van dag tot dag. Zo heel gek is het ook weer niet.
Met vliegtickets geen ervaring, nooit gevlogen. Ik snap dat het wel wat kan verschillen maar ik vond de 13 euro prijsstijging binnen 20 minuten nogal veel....

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja maar andersom ook. Zat 11 december te kijken voor retour Edinburgh, slechts €611. Keek op 24 december weer, blijkbaar stoelen over, €189.

Maar het is inderdaad niet onbekend dat prijzen per uur kunnen verschillen; marktwerking en zeker op (beperkte) internationale stoelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Tickets van NS International wijzigen inderdaad continu. Vorige week nog een ticket richting Parijs geboekt. Ideal redirect ging in eerste instantie fout, waardoor het ticket wel een uur gereserveerd stond, maar ik deze niet had ontvangen. Prijs was direct het boeken met bijna 100% verhoogd. Na een uur werd dit ticket weer vrijgegeven en was de prijs weer terug naar de originele prijs.

Deze fluctuaties zijn dus, net als bij vliegtickets, normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
OosterF schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:14:
Tickets van NS International wijzigen inderdaad continu. Vorige week nog een ticket richting Parijs geboekt. Ideal redirect ging in eerste instantie fout, waardoor het ticket wel een uur gereserveerd stond, maar ik deze niet had ontvangen. Prijs was direct het boeken met bijna 100% verhoogd. Na een uur werd dit ticket weer vrijgegeven en was de prijs weer terug naar de originele prijs.

Deze fluctuaties zijn dus, net als bij vliegtickets, normaal.
Alright, thanks!

Roy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:09
Tot vorig jaar, keek ik altijd eerst bij https://www.bahn.de en zag daarna wanneer ik NS Internationaal checkte dat de NS een stuk duurder was.
Helaas schijnt dit prijsvoordeel niet meer te zijn wanneer ik naar Berlijn ga (en ik pak vaker het vliegtuig omdat dat goedkoper is vanuit Den Haag).
Maar, je hebt wat leesvoer op https://www.treinreiziger.nl/treinticket-berlijn

Overigens weet ik niet of je vlakbij de grens woont, treinkaartjes vanaf een Duits station naar Berlijn zijn sowieso een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:28
Ik zou voor treinreizen naar Duitsland altijd eerst even kijken bij Bahn.de (wat ezra ook al zei). Vaak zijn ze net wat goedkoper en zitplaatsreserveringen kun je eenmalig voor de hele reis boeken en niet per trein (of dit is inmiddels aangepast bij NS internationaal).

Verder, hoe eerder je boekt des te goedkoper wordt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor een tripje naar Dusseldorf waren we voordeliger uit met de Flixbus. Wellicht kun je daar ook nog een blik op werpen en je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-05 21:42
Hallo Mede-tweakers,

Normaal heb ik niet veel activiteit op tweakers... Maar zonet is mij toch iets overkomen wat mij boos, teleurgesteld & geïrriteerd maakt...

Samen met mijn vriendin wil ik in de voorjaarsvakantie graag op vakantie (Mijn vriendin studeert nog, dus is gebonden aan schoolvakanties). We hadden besloten om een citytrip te gaan doen naar Berlijn, erg leuk natuurlijk en na snel zoeken kwamen we al een beetje op het idee wat we willen.

We gingen gisteravond wat oriënteren, en vonden een hotel voor €440,01 en onze treinreis zou 139,60 kosten.

Nou had mijn vriendin vandaag vrij geregeld met haar werk, en ging ik boeken. Tot mijn verbazing kostte dezelfde treinreis opeens €187,60!!!!. Bizarre verhoging opeens.... Na eens contact op te nemen met NS gaven ze aan dat dit komt omdat hen tariefkaarten hebben, mochten de kaarten in dat tarief op zijn dan gaan ze verhoging. Oke, kan gebeuren... Moest ik het dan maar mee doen (Was wel al flink geïrriteerd, is voor mij toch wel even wat uurtjes werken, 19, fulltime werken...).. dus ik opnieuw de reis invoeren, en jahoor voilaa, de reis kostte opeens 199,90!!!!!! nog een leuke verhoging.... Natuurlijk zwaar geïrriteerd, maar goed ik heb wel eens gehoord dat de prijs verhoogd wordt door cookies etcetra. Ik dus verwijderd, maar dat hielp helaas niet.. Ik heb nu een andere reis geboekt voor 187,60 voor de trein... (Gelukkig was het hotel niet verhoogd qua prijs)

Is de 139,60 retour voor 1 persoon of voor 2 personen? Wat mij is opgevallen, is dat de goedkope tickets, dus €39 enkele reis per persoon (naar Duitsland) tot ongeveer een maand voor vertrek beschikbaar zijn. Als je vriendin nog student is en op het moment van vertrekken gratis ov heeft voor dat dagdeel, 100% korting in Nederland aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:57
Als je spontaan op het laatste moment dit soort reisjes regelt, betaal je inderdaad vaak de hoofdprijs en kan de prijs per minuut later dat je boekt sterk en schijnbaar willekeurig oplopen.
Kijk ook nooit naar een precieze datum, maar naar een periode. Het verschil tussen een woensdag en een donderdag in dezelfde week kan zomaar een factor 3 zijn en dan kan de zaterdag nog eens 3x duurder zijn. Als je daar flexibel in bent, kan dat dus heel veel schelen.

Het is ook verstandig om eerst de reis te boeken en dan pas de overnachtingen. Want als je je hotel al geboekt hebt, zit je vast aan de reisdag, terwijl het voor hotels of AirBnb's in prijs meestal weinig uitmaakt op welke dag je exact aankomt. En anders zijn er nog 20 leuke opties in elke willekeurige stad.

Zeker als je op het laatste moment regelt kunnen package deals (reis + overnachting) qua prijs heel aantrekkelijk zijn. Mij persoonlijk spreekt dat meestal niet aan, maar het kan een goedkope optie zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Lapa op 26-02-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
Mijn ervaring is juist iets positiever, moest de Thalys hebben voor werk en inderdaad het middentarief. Voor slechts 10e extra 1e klas comfort ten opzichte van 2e klas.

Mijn ervaring voor internationale trein reizen is tijdig boeken, lage tarieven zijn erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

Mx. Alba

hen/die/zij

De prijzen van international treinreizen zijn inderdaad zeer flexibel. Ze proberen de treinen zo vol mogelijk te krijgen voor een zo hoog mogelijke prijs. De trein "moet" toch rijden, dus dan is het beter om zitplaatsen onder kostprijs te verkopen dan om die leeg te laten. En andersom, als het heel druk is, is het "dom" om de normale ritprijs te vragen als de stoel voor het dubbele ook gevuld wordt. Dat krijg je dus als je openbaar vervoer aan De Markt uitbesteedt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1