Gekopieerde illustratie vanuit illustrator wordt gepixeld

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Gekopieerde illustratie of letter in contour blijft niet scherp in photoshop

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Photoshop cc 20.03 en illustrator cc 23.02

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resolutie van photoshop verhoogd. Blijft identiek.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je 'vraag' is wel summier hoor!

Photoshop werkt (in principe) op basis van pixels. Illustrator werkt op basis van vectoren.
Dus bij onderling uitwisselen kun je op dit soort 'problemen' stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Ik neem aan dat je nog bezig bent met je post? ;) Denk dat een voorbeeld (screenshot) wel handig is. En wat bedoel je met 'resolutie', want die term wordt ook nog wel eens verkeerd gebruikt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al vele jaren ontwerpen vanuit illustrator op bijvoorbeeld foto’s van verpakkingen verwerkt. Nooit eerder dit ptobleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik bijvoorbeeld uit ga van 300 dpi.
Illustratie gaat er 1 op 1 in. Maar inzoomen naar de normale 72 beeldresolutie gaat dan al mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@Verwijderd probeer je even te realiseren dat we niet over je schouder kunnen meekijken. "Gaat mis" is nogal een... brede probleemomschrijving. Je zou je probleem kunnen illustreren (no pun intended) met een screenshot. Verder wil ik je vriendelijk verzoeken volgende keer:

a) onze Quickstart te hanteren bij 't openen van een topic
b) de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) te gebruiken als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

c) Proberen wat vollediger te zijn.

Open gerust een nieuw topic, maar neem dan voorgenoemde zaken even door en in acht. Als ik dan nog even wat constructiefs probeer bij te dragen: is je Illustrator-object wel geplakt als 'smart object'? Of is het rasterized?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.