Eetstoelen krassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Ik word er gek van! Wij hebben een nieuwe PVC vloer en daarnaast een nieuwe keukentafel met bijbehorende stoelen gekocht.

Nu krassen deze stoelen heel licht over onze vloer. Bij het verschuiven zie je hele dunne krassen, die voor het blote oog moeilijk zichtbaar zijn. Echter valt het mij wel op (vooral wanneer de zon erop schijnt) en ga ik mezelf hier heel erg aan storen.

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd. Van de leverancier kregen we een soort 'zelfklevend vloerkleed' die ik in stukjes kon knippen en eronder kon plakken. Tevens heb ik van die filtjes geprobeerd die je met een spijkertje in de tafelpoten slaat. Desondanks lijken ze te blijven krassen. De bescherming blijft niet goed zitten/plakken door het verschuiven.

De stoelpoten komen overeen met die van deze stoelen: https://binged.it/2tzgMv6

Iemand andere tips om dit krassen tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Yogibeer schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:04:
Tevens heb ik van die filtjes geprobeerd die je met een spijkertje in de tafelpoten slaat. Desondanks lijken ze te blijven krassen. De bescherming blijft niet goed zitten/plakken door het verschuiven.

https://www.kwaliteitpark...iltjes-28mm-16-stuks.html

Schroefbare viltjes? Die verschuiven niet zo snel als die met spijkertje denk ik

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:04
Zie deze reactie in een wat oudere thread:
Uhmmie in "PVC vloer, ervaringen mee?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 19:23
Ik heb ook schroefbare viltjes en die zijn meestal van iets betere kwaliteit. Ook van belang is om geen zand op de vloer te krijgen wat in de viltjes gaat zitten. Dus bij stofzuigen ook goed de viltjes stofzuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik word er gek van! Wij hebben een nieuwe PVC vloer en daarnaast een nieuwe keukentafel met bijbehorende stoelen gekocht.

Nu krassen deze stoelen heel licht over onze vloer. Bij het verschuiven zie je hele dunne krassen, die voor het blote oog moeilijk zichtbaar zijn. Echter valt het mij wel op (vooral wanneer de zon erop schijnt) en ga ik mezelf hier heel erg aan storen.

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd. Van de leverancier kregen we een soort 'zelfklevend vloerkleed' die ik in stukjes kon knippen en eronder kon plakken. Tevens heb ik van die filtjes geprobeerd die je met een spijkertje in de tafelpoten slaat. Desondanks lijken ze te blijven krassen. De bescherming blijft niet goed zitten/plakken door het verschuiven.

Ook met viltjes ed komt er zand/stof etc op de viltjes en krijg je krasjes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 20:57
Wij hebben hetzelfde. PVC vloer. Afgelopen weekend ook weer, een korreltje van het één of 't ander onder de tripp-trapp stoel. Dikke vette kras. Met een beetje vocht zie je 'm niet meer, maar hij is er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier dezelfde ervaring met een PVC vloer, absoluut niet krasbestendig. Alles zie je erop, voor mij nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Herkenbaar euvel van PVC. Hardheid valt tegen en snel krasjes en schades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 11:48
Zelfde als bij laminaat helaas. Daarom ben ik overgestapt op stoelen met wieltjes, maar dat vergt weer een extra investering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb erg goede ervaringen met Scratch no More: https://www.scratchnomore.nl/
Voor bijna elk type poot of slede een passende oplossing. Heb ze inmiddels onder o.a. eettafel stoelen, bar krukken en kinderstoel. Om de paar weken maak ik ze even schoon met de stofzuiger en krassen op PVC is verleden tijd :)

Bestel je er een paar, dan willen ze het ook wel in een enveloppe doen tegen gereduceerde verzendkosten. Twijfel je welke je nodig hebt, stuur een foto met afmeting via WhatsApp en je krijgt advies op maat.

Lijkt wel een reclame post, maar ben niets meer dan een tevreden klant :)

[ Voor 51% gewijzigd door JBS op 25-02-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Niet schuiven met de stoelen maar optillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Nilltris schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:25:
[...]

Niet schuiven met de stoelen maar optillen?
Daar zijn we zelf inmiddels heel attent op, maar we krijgen ook visite en dan werkt dat toch (zelfs bij attenderen) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als vilt niet werkt zou je ook een groot kleed onder de eettafel kunnen leggen of stoelen met wieltjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:35
Dat is exact de reden dat ik heb gekozen voor tegels in de woonkeuken.

Laminaat, parket, massief hout, marmeleum, etc., zijn allemaal niet krasvrij te houden bij het schuiven van een stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Tevens heb ik van die filtjes geprobeerd die je met een spijkertje in de tafelpoten slaat. Desondanks lijken ze te blijven krassen.
Spijkertjes ver genoeg ingeslagen?
Yogibeer schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:28:
[...]

Daar zijn we zelf inmiddels heel attent op, maar we krijgen ook visite en dan werkt dat toch (zelfs bij attenderen) niet.
Lijkt me ook een hel om zo te moeten leven..

Heb je de vloer al eens schoongemaakt met het juiste reinigingsproduct en daarna het onderhoudsproduct? Heb zelf 10 jaar een PVC vloer gehad en dat zorgde er telkens voor dat het echt niet meer opviel als er lichte krasjes waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
Wij hebben stoelsokjes voor op onze houten vloer... en die zijn al 3 jaar niet kapot te krijgen én krasvrij

https://www.zilenz.nl/silent-socks-kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
JBS schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:13:
Heb erg goede ervaringen met Scratch no More: https://www.scratchnomore.nl/
Voor bijna elk type poot of slede een passende oplossing. Heb ze inmiddels onder o.a. eettafel stoelen, bar krukken en kinderstoel. Om de paar weken maak ik ze even schoon met de stofzuiger en krassen op PVC is verleden tijd :)

Bestel je er een paar, dan willen ze het ook wel in een enveloppe doen tegen gereduceerde verzendkosten. Twijfel je welke je nodig hebt, stuur een foto met afmeting via WhatsApp en je krijgt advies op maat.

Lijkt wel een reclame post, maar ben niets meer dan een tevreden klant :)
Deze ervaring heb ik ook met Scratch no More. Was/is bij ons dé oplossing voor op plavuizen (die helaas niet zo heel netjes strak gelegd zijn en daardoor wat hoogteverschil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Yogibeer schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:28:
[...]

Dat is inderdaad minder.
Is een vloerkleed misschien een uitkomst? Maar dat is misschien niet helemaal je smaak...
Pagina: 1