Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Azure] 2e IP + DNS adres koppelen aan VM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 15:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik zit al de hele dag te klungelen en ik kom er niet uit en mijn google skills laten mij ook in de steek.Hopelijk kan hier iemand mij op weg helpen.

Ik heb een VM in Azure met daarop 2 Web applicaties die beide via een eigen DNS naam bereikbaar moeten worden

Om dat voor elkaar te krijgen heb ik een tweede netwerk interface aangemaakt in azure, met een eigen publieke IP en DNS naam en deze ook gekoppeld aan de VM. Laten we zeggen dat ik nu DNS namen heb:
app1.westeurope.cloudapp.azure.com en app2.westeurope.cloudapp.azure.com

als ik vanaf mijn eigen pc nu een NSLookup doe, krijg ik netjes de bijbehorende (publieke) IP adressen terug, en in de VM zie ik beide Network interfaces met hun interne IP.

Maar alleen als ik naar app1.westeurope.cloudapp.azure.com krijg ik een antwoord terug. app2.westeurope.cloudapp.azure.com werkt niet.

In IIS wijst de binding van de app1 webapplication naar internIP1 port 80 en de binding voor app2 naar internIP2 port 80.

Ik heb de settings van beide netwerkinterfaces zowel in de VM als in Azure met elkaar vergeleken, en op de IP adressen (en de namen uiteraard) zijn ze gelijk.

Dus ik ben nu wel een beetje door mijn kennis heen. En zoals gezegd, ik krijg op het moment ook even niets relevants uit Google. Is er nog een setting in een geheim hoekje van Azure wat ik goed moet zetten?

We've got that ring of confidence

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom ga je niet werken met aparte hostheaders in IIS? Dan ben je helemaal geen tweede ip-adres nodig.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik heb daar ook al naar zitten kijken, maar hoe moet de DNS-naam dan aan de buitenwereld bekend gemaakt worden?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon twee namen, naar hetzelfde publieke ip-adres laten verwijzen. Via hostheader instellingen op de twee websites weet IIS welke hij moet serveren.

D'r genoeg info over te vinden trouwens:

https://www.sslcertificat...-_Uitleg_SSL_Host_Headers

[ Voor 29% gewijzigd door Question Mark op 25-02-2019 15:12 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ok, misschien moet ik mijn vraag dan anders stellen :) Hoe koppel ik in Azure een 2e DNS naam aan een ip adres? Ik heb dus geen eigen DNS server oid, ik maak gebruik van de middelen die Azure mij bied.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Yukkie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:13:
Ok, misschien moet ik mijn vraag dan anders stellen :) Hoe koppel ik in Azure een 2e DNS naam aan een ip adres? Ik heb dus geen eigen DNS server oid, ik maak gebruik van de middelen die Azure mij bied.
Je wilt dus bij de Microsoft domeinen blijven. Dat gaat hem niet worden.
Makkelijkste is zelf een domeintje registreren bij een hosting toko. Dan kun je prima app1.jouwdomeintje.nl naar een apart IP adres doorsturen. Kost je hooguit een tientje per jaar of iets dergelijks. Heb je zelf geen DNS server voor nodig.
Of domeintje via Azure (a.k.a. GoDaddy registreren)

Maar iets anders, waarom zou je uberhaupt nog een website op een VM in Azure draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 25-02-2019 15:28 ]

Computer says no

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Tja, dit leek me de snelste optie om even een testsetup te maken icm gratis Azure tegoed via Visual studio. Maar ik loop met Azure dus ook tegen beperkingen aan. :(

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Yukkie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:33:
Tja, dit leek me de snelste optie om even een testsetup te maken icm gratis Azure tegoed via Visual studio. Maar ik loop met Azure dus ook tegen beperkingen aan. :(
Overigens zou het wel moeten kunnen in theorie. Het is alleen niet echt een best practice.

Computer says no

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als het om een klein testje gaat, en je hebt geen domainnaam dan kun je het natuurlijk altijd nog in je hostfile kwijt. ;)

Pagina: 1