Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heb je nog een losse mediaplayer nodig met moderne smart TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 15:52
Ik gebruik al jaren een mediaplayer boxje met daarop libreelec+Kodi
Dat werk best aardig maar ik zie nu veel smart TV's waar ook Kodi op geinstalleerd kan worden.

Aangezien ik van plan ben een nieuwe recente smart TV te kopen vraag ik me af of het dan nog zin heeft om een apart kodi boxje te houden.

Het gaat mijn vooral om via het netwerk de media op mijn PC via het netwerk af te spelen.

Dit is niet iets wat je zelf even makkelijk kan gaan proberen voor je besluit om een 65 inch TV te kopen. dus ik hoop dat er mensen zijn die daar ervaring mee hebben en deze willen delen.

mrbert

Alle reacties

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:52
Je hebt nu al een losse mediaplayer? Wat maakt het dan uit of die functionaliteit wel of niet in je nieuwe smart tv zit? Als het op je nieuwe tv werkt, pleur je die mediaplayer daarna weg. Als het op de nieuwe tv niet werkt, heb je je mediaplayer gewoon nog.

Houdt er wel rekening mee dat lange termijn ondersteuning van smart tv platforms tot nu toe nog hartstikke ruk is. De TV gaat vast nog steeds makkelijk 10+ jaar mee, maar met de smart tv mag je blij zijn als die na 2 jaar nog updates krijgt.

• mrbert
@anboni daar zeg je natuurlijk wat. Maar het is weer een apart kastje met eigen bediening en als dat in de TV zit is dat wel fijn voor de WAF factor.

Maar stel je koopt een Sony met adroid TV dan kun je toch gewoon de kodi app blijven updaten?

mrbert

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet alle TV's ondersteunen alle geluidsformaten (Dolby Digital, DTS, Atmos, HD geluidsformaten) en soms zijn de players op ingebouwde software tergend traag. Instelmogelijkheden zijn niet altijd optimaal.

Er zijn legio redenen te bedenken waarom je het niet wilt. Er zijn ook legio redenen te bedenken waarom je het wel wilt. Het moet in elk geval niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In navolging van @JvS, ook niet alle TV's slikken alle "file transfer" protocollen en/of niet elke container. Dat je die met Kodi omzeilt (al dan niet gedeeltelijk) wil inderdaad niet zeggen dat de TV lang genoeg (security) updates krijgt van de eigen kernel en/of apps.

Het klinkt tegenstrijdig maar op een TV van > €1500 zou ik persoonlijk echt een aparte mediaplayer aanraden. Ook omdat je door "logische bekabeling" dan niet altijd je TV hoeft aan te zetten als je alleen maar muziek wil luisteren over een aparte receiver ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn voorkeur heeft het nog steeds om een losse mediaspeler (of PC) te gebruiken. Tenzij je een high-end TV hebt wordt altijd bespaart op de SoC die erin zit, waardoor het meestal erg langzaam is. En updates gaan ook lang niet zo makkelijk in alle gevallen.
Ja, het is een extra kastje, maaar wel eentje die je veel meer mogelijkheden geeft dan wat toevallig je TV biedt.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de mediaplayers van de tv's werken echt goed tegenwoordig. ik gebruik deze dan ook liever, vooral om bij 1 afstandsbediening te blijven en gezeik met refreshrates enz. te voorkomen

nadeel = heb nu bijv. een gevalletje dat atmos niet wordt ondersteund. een externe mediaplayer had dit wel opgelost voor me, maar dit zijn uitzonderingen.

van kodi als 'app' moet je niet veel van verwachten in een tv. de hardware van de tv is meestal niet sterk om kodi in 4K te draaien, waar het met zijn eigen player wel goed gaat. je kan dan beter een aparte mediaplayer gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 15:39 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
Ikzelf zou niet afhankelijk willen zijn van of een SMART functie blijft werken of niet. Dus zou daar eigen keuzes in willen hebben. En dat is ook wat ik doe. Nu een mediaspeler en later een HTPC, maar dat is weer wat anders. ;)

Maar, kan me voorstellen dat less is more ook kan gelden.

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:04
mrbert schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:57:
@anboni daar zeg je natuurlijk wat. Maar het is weer een apart kastje met eigen bediening en als dat in de TV zit is dat wel fijn voor de WAF factor.
Voor de aparte bediening, zie CEC Pulse Adapter. Dan kun je Kodi met je afstandsbediening besturen, je plugt hem tussen de HDMI kabel. Geeft een aanzienlijke WAF verbetering

• mrbert
WOW allen dank voor de reacties . Ik hou het dan denk ik bij het boxje.
CEC pulse adapter had ik nog niet van gehoord moetik eens naar gaan kijken ik bedien tot nu toe nog alles met 1 harmonyone mar dat heeft met kodi zo zijn beperkingen

mrbert

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Dit jaar heb ik een nieuwe philips tv gekocht met daarop Android TV. Ik had al een android tv box (mi box s) die prima werkt.

Het smart gedeelte op de philips tv is minstens even goed als op de mi box s. Kodi draait vlekkeloos. Plex ook. Verder netflix, youtube en voice control en inbouwde chromecast. Voor nu heb ik uitsluitend de tv nog in gebruik. Geen losse boxjes, want die hebben gewoon 0 meerwaarde nu. Mocht de tv na een aantal jaar niet meer goed geupdate worden, dan kan ik nog altijd de overstap maken naar een extra boxje er aan. Zolang het goed werkt via de ingebouwde android tv, waarom zou je dan nu al kiezen voor een extra los ding?
Pagina: 1