Beste Tweakers
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k gaming +60 fps met maximale haalbare settings
Wat mag het systeem gaan kosten?
3500 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, boxen, monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, wat goed is is goed. Alleen heb ik wel een voorkeur om zoveel mogelijk van het zelfde merk aan te schaffen zoals in mijn geval corsair (goede ervaring mee) zodat ik rgb en andere zaken kan aansturen vanuit 1 interface en geen gedoe heb met compatibiliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Yep
Wat verwacht je van ons?
In mijn wensenlijst heb ik een high end amd ryzen 2700x gemaakt met een zo hoog mogelijke performance zonder al te veel op bang for Buck te letten. Dit wil ik nog wel gaan doen.
Mijn probleem is dat ik het lastig vind om te kiezen tussen de 2700x of i7 9700k. Eee i7 9700k is wat duurder maar voor mij wel het overwegen waard. Op 4k is de 2700x maar een paar fps trager dan de 9700k inc. een rex 2080ti.
Het voordeel van het amd system zou volgens mij zijn dat ik de volgende generatie kan upgraden zonder mobo te vervangen omdat amd heeft aangeven van de zelfde socket gebruik te maken ik mis in dat geval wel de nieuwe chipset maar vraag me af hoe veel impact dat heeft. Dit is iets wat intel "waarschijnlijk" niet gaat doen.
Wat vinden of denken jullie?
Groetjes Pieter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k gaming +60 fps met maximale haalbare settings
Wat mag het systeem gaan kosten?
3500 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, boxen, monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 323,- | € 323,- |
| 1 | Asus ROG Crosshair VII Hero | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | € 1.333,- | € 1.333,- |
| 1 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 245,05 | € 245,05 |
| 1 | Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler | € 125,- | € 125,- |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZR | € 245,05 | € 245,05 |
| 1 | Samsung 970 Pro 1TB | € 328,55 | € 328,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.848,65 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, wat goed is is goed. Alleen heb ik wel een voorkeur om zoveel mogelijk van het zelfde merk aan te schaffen zoals in mijn geval corsair (goede ervaring mee) zodat ik rgb en andere zaken kan aansturen vanuit 1 interface en geen gedoe heb met compatibiliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Yep
Wat verwacht je van ons?
In mijn wensenlijst heb ik een high end amd ryzen 2700x gemaakt met een zo hoog mogelijke performance zonder al te veel op bang for Buck te letten. Dit wil ik nog wel gaan doen.
Mijn probleem is dat ik het lastig vind om te kiezen tussen de 2700x of i7 9700k. Eee i7 9700k is wat duurder maar voor mij wel het overwegen waard. Op 4k is de 2700x maar een paar fps trager dan de 9700k inc. een rex 2080ti.
Het voordeel van het amd system zou volgens mij zijn dat ik de volgende generatie kan upgraden zonder mobo te vervangen omdat amd heeft aangeven van de zelfde socket gebruik te maken ik mis in dat geval wel de nieuwe chipset maar vraag me af hoe veel impact dat heeft. Dit is iets wat intel "waarschijnlijk" niet gaat doen.
Wat vinden of denken jullie?
Groetjes Pieter