Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4k gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PSvdK
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-10 13:52
Beste Tweakers

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k gaming +60 fps met maximale haalbare settings

Wat mag het systeem gaan kosten?
3500 max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, boxen, monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 323,-€ 323,-
1Asus ROG Crosshair VII Hero€ 249,-€ 249,-
1Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC€ 1.333,-€ 1.333,-
1Corsair Obsidian 500D RGB SE€ 245,05€ 245,05
1Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler€ 125,-€ 125,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZR€ 245,05€ 245,05
1Samsung 970 Pro 1TB€ 328,55€ 328,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.848,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, wat goed is is goed. Alleen heb ik wel een voorkeur om zoveel mogelijk van het zelfde merk aan te schaffen zoals in mijn geval corsair (goede ervaring mee) zodat ik rgb en andere zaken kan aansturen vanuit 1 interface en geen gedoe heb met compatibiliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Yep

Wat verwacht je van ons?
In mijn wensenlijst heb ik een high end amd ryzen 2700x gemaakt met een zo hoog mogelijke performance zonder al te veel op bang for Buck te letten. Dit wil ik nog wel gaan doen.

Mijn probleem is dat ik het lastig vind om te kiezen tussen de 2700x of i7 9700k. Eee i7 9700k is wat duurder maar voor mij wel het overwegen waard. Op 4k is de 2700x maar een paar fps trager dan de 9700k inc. een rex 2080ti.

Het voordeel van het amd system zou volgens mij zijn dat ik de volgende generatie kan upgraden zonder mobo te vervangen omdat amd heeft aangeven van de zelfde socket gebruik te maken ik mis in dat geval wel de nieuwe chipset maar vraag me af hoe veel impact dat heeft. Dit is iets wat intel "waarschijnlijk" niet gaat doen.

Wat vinden of denken jullie?

Groetjes Pieter

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Weet je zeker dat je 4K wilt?
Ik heb de GTX1080 op 3x1440p en games als Euro Truck Simulator stotteren op momenten flink.

Dus de vraag is of je voor games wel de performance gaat halen die je nodig hebt.

(Aan mijn CPU ligt het niet, dat is de Ryzen 7 1800X, hét topmodel van iets meer dan een jaar geleden.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@PSvdK Het is niet standaard dat een 2700X OC hogere fps haalt in 4k games.
welke games speel je ?

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 25-02-2019 14:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jeroendouwe
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-06-2023
@unezra Ik denk dat hij 4k wel haalt, er zit namelijk nogal een groot verschil tussen een rtx 2080 ti en een gtx 1080 :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Er zit nog geen voeding in je lijst.
Case is belachelijk groot en duur, idem voor geheugen, voor die prijs heb je bijna 32GB...
SSD is ook al z'n meerprijs niet waard tov een https://tweakers.net/pric...crucial-mx500-m2-1tb.html

Zelf zou ik liever gamen op 1440p 144Hz dan op 4k 60Hz... dan kan je ook gewoon verder met een RTX2080.

Overclocken, leuk...
Maar vreemd dan dat je nadenkt over het prijsverschil tussen een 2700X en 9700K terwijl je aan andere onderdelen wel geld uitgeeft alsof je het weggooit...

• unezra

unezra

Jeroendouwe schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:01:
@unezra Ik denk dat hij 4k wel haalt, er zit namelijk nogal een groot verschil tussen een rtx 2080 ti en een gtx 1080 :)
Ja, maar er zit ook een groot verschil tussen de 20fps die ik op momenten haal en de 60fps die TS wil halen. :) Een factor 3 gaat het niet schelen.

Nu is dit maar één game en weten we niet welke games TS speelt, ik bedoel vooral aan te geven dat 4K best een uitdaging kan zijn, ook met een redelijk dikke config.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ROG Strix Fan :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

unezra schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:18:
Weet je zeker dat je 4K wilt?
Ik heb de GTX1080 op 3x1440p en games als Euro Truck Simulator stotteren op momenten flink.

Dus de vraag is of je voor games wel de performance gaat halen die je nodig hebt.

(Aan mijn CPU ligt het niet, dat is de Ryzen 7 1800X, hét topmodel van iets meer dan een jaar geleden.)
ETS is dan ook niet echt optimized voor zowel CPU en/of GPU. Dus dat een GTX 1080 geen 3x 1440p trekt is volstrekt begrijpbaar, zeker als je ziet/weet dat een GTX 1080ti ook een 20% meer performance biedt op dergelijke resoluties. ;)
PSvdK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:55:
Het voordeel van het amd system zou volgens mij zijn dat ik de volgende generatie kan upgraden zonder mobo te vervangen omdat amd heeft aangeven van de zelfde socket gebruik te maken ik mis in dat geval wel de nieuwe chipset maar vraag me af hoe veel impact dat heeft. Dit is iets wat intel "waarschijnlijk" niet gaat doen.
Hoewel minder van toepassing, is dit ook waar Intel naar streeft, tenzij het niet anders kan (de 8000-serie CPU's daargelaten). Heeft een vriend van mij (die bij Intel heeft gewerkt) ooit verteld. ;) Bij AMD kan je er blindelings op uit gaan inderdaad. Aan de andere kant, tegen de tijd dat je een andere CPU wlit, heeft ook AMD allang en breed een ander socket. Het AM3 platform is immers ook lang uitgerekt geweest en heeft AMD in the long run ook geen windeieren gelegd.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2019 16:59 ]

• PSvdK
Jeroendouwe schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:01:
@unezra @Jeroendouwe 60 fps @ 4k moet lukken met een dergelijke setup.
Inrage schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:02:
Er zit nog geen voeding in je lijst.
Case is belachelijk groot en duur, idem voor geheugen, voor die prijs heb je bijna 32GB...
SSD is ook al z'n meerprijs niet waard tov een https://tweakers.net/pric...crucial-mx500-m2-1tb.html

Zelf zou ik liever gamen op 1440p 144Hz dan op 4k 60Hz... dan kan je ook gewoon verder met een RTX2080.

Overclocken, leuk...
Maar vreemd dan dat je nadenkt over het prijsverschil tussen een 2700X en 9700K terwijl je aan andere onderdelen wel geld uitgeeft alsof je het weggooit...
Voeding inderdaad nog niet geselecteerd.

Lijst moet nog aangepast worden naar rato van prestatie tov euro's.

Welk geheugen zou jij kiezen ?

Case is ook een kwestie van smaak niet perse prijs kwaliteit.

Het gaat met ook niet direct om het prijs verschil maar meer het kunnen upgraden naar de volgende generatie processoren van amd omdat die aangegeven hebben am4 socket te blijven gebruiken zodat ik dan niet ook een nieuw mobo nodig heb.
Hackus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:45:
@PSvdK Het is niet standaard dat een 2700X OC hogere fps haalt in 4k games.
welke games speel je ?
Witcher 3, division 2, metro exodus, devil may cry, Sekiro, Battlefield etc etc. Dit is wat ik nu speel en in de komende maanden aangezien sommige games in deze lijst nog niet uit zijn.

Het gaat me voornamelijk om de single player en als ik multiplayer (fps) speel nooit competitief.
CH4OS schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:35:
[...]
ETS is dan ook niet echt optimized voor zowel CPU en/of GPU. Dus dat een GTX 1080 geen 3x 1440p trekt is volstrekt begrijpbaar, zeker als je ziet/weet dat een GTX 1080ti ook een 20% meer performance biedt op dergelijke resoluties. ;)
[...]
Hoewel minder van toepassing, is dit ook waar Intel naar streeft, tenzij het niet anders kan (de 8000-serie CPU's daargelaten). Heeft een vriend van mij (die bij Intel heeft gewerkt) ooit verteld. ;) Bij AMD kan je er blindelings op uit gaan inderdaad. Aan de andere kant, tegen de tijd dat je een andere CPU wlit, heeft ook AMD allang en breed een ander socket. Het AM3 platform is immers ook lang uitgerekt geweest en heeft AMD in the long run ook geen windeieren gelegd.
Mocht ik eind 2019 of 2020 mn cpu willen upgraden omdat de nieuwe generatie van intel of amd een significante performance upgrade bieden dan zou dit betekenen dat ik in een intel systeem dan ook een nieuw mobo nodig heb.

Mocht ik over 5 jaar willen upgraden maakt dat niet uit natuurlijk.

• PSvdK
Niet perse :) jij ? Wel goede ervaringen met Asus mobo's :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PSvdK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:28:
[...]

Niet perse :) jij ? Wel goede ervaringen met Asus mobo's :)
Je kunt beter gewoon precision (power)boost gebruiken. OC heb je vaak weinig aan in fps verbetering.

2700X met pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX en GTX1080

oa The Witcher3, BF

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AMD/Ryzen_7_2700X/images/witcher-3_3840_2160.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AMD/Ryzen_7_2700X/images/battlefield-1_3840_2160.png

• unezra

unezra

PSvdK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:27:
[...]
@unezra @Jeroendouwe 60 fps @ 4k moet lukken met een dergelijke setup.
Dat dacht ik ook, tot ik ETS/ATS ging spelen. :)

Maar goed, dat staat er ook om bekend dat ze ehm, niet bijster geoptimaliseerd zijn. Dacht dat Elite:Dangerous wel vlot liep en heb DCS World ook vloeiend zien lopen. (Kort mee gespeeld, dus durf niet 100% te zeggen dat beiden vloeiend loopt maar het voelde iig vloeiend aan.)

• PSvdK
Hackus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:34:
[...]

Je kunt beter gewoon precision (power)boost gebruiken. OC heb je vaak weinig aan in fps verbetering.

2700X met pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX en GTX1080

oa The Witcher3, BF

[Afbeelding]
[Afbeelding]
weet je zeker dat dit met gtx 1080 is ? BF1 scoort meestal wel goed geloof ik.

Maar ik geloof niet dat dit is met hoge grafische settings dat lijkt me onmogelijk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PSvdK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:58:
[...]

weet je zeker dat dit met gtx 1080 is ? BF1 scoort meestal wel goed geloof ik.

Maar ik geloof niet dat dit is met hoge grafische settings dat lijkt me onmogelijk.
gemiddeld

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PSvdK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:27:
Mocht ik eind 2019 of 2020 mn cpu willen upgraden omdat de nieuwe generatie van intel of amd een significante performance upgrade bieden dan zou dit betekenen dat ik in een intel systeem dan ook een nieuw mobo nodig heb.
Dat bedoel ik dus met mijn reactie; dat hoeft dus niet per se zo te zijn. De 6000-serie CPU's werken ook op de 200-serie chipset. Ik heb namelijk niet heel lang geleden een 6700k gedelid, en die werkte gewoon in mijn moederbord met Z270X chipset. Een 7000-serie CPU werkt dan ook in een moederbord met een chipset uit de 100-serie. Intel past alleen het socket aan, als dat (technisch) daadwerkelijk nodig is. Met de 8000-serie CPU's kun je de 200-serie moederborden modden en dan hoeft het an sich niet, maar dat is dan ook de enige uitzondering van de afgelopen jaren.
Mocht ik over 5 jaar willen upgraden maakt dat niet uit natuurlijk.
De kans dat je volgend jaar al upgrade is natuurlijk wel uiterst minimaal, de verschillen zijn daar te klein voor en de meerprijs teveel. Dit jaar upgraden, omdat er nieuwere CPU's zijn die mogelijk (want op dit moment weet je dat niet) een significant verschil zijn, is de kans 0% van. Ryzen 2 vs Ryzen was ook niet zo bijster significant, net als dat bij Intel al jaren niet zo is. Ik zie niet in waarom dat dit jaar anders zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2019 09:23 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CH4OS Ryzen5 3600X moet betere prestaties hebben dab huidige Ryzen7 2700X. en het hogere gamma wordt verder uitgebreid. (dan blijft het afwachten of het zo is, en naar de prijzen)

@PSvdK Intel was 'eerder' met upgrade cpu. AMD komt uit rond de zomer is het gerucht, en dan komen ook nieuwe moederbordjes.. wat over 5j is, weet niemand

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 26-02-2019 09:31 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:26:
@CH4OS Ryzen5 3600X moet betere prestaties hebben dab huidige Ryzen7 2700X. en het hogere gamma wordt verder uitgebreid. (dan blijft het afwachten of het zo is, en naar de prijzen)
Dat is wat de geruchten en marketing elke keer zeggen. Eerst maar eens afwachten of het daadwerkelijk zo is. Geld voor Intel ook hoor! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2019 09:40 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je ssd kan goedkoper. pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB in games ga je het niet merken.

[ Voor 11% gewijzigd door New Yorker op 26-02-2019 12:33 ]

Weg

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Of deze,
qua prestaties gelijk aan de 970 pro maar goedkoper dan een EVO.. pricewatch: Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Pagina: 1