Marktplaats oplichter?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een advertentie op marktplaats staan voor een camera van rond de 300 euro. Ik heb een reactie op de advertentie gekregen van een persoon uit het verenigd koninkrijk die zegt dat hij via ideal wil betalen. Gebruiken oplichters ideal? Kan hij na het betalen zijn geld terug krijgen als hij mijn camera gratis wil hebben?
HELP! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Als je het niet vertrouwd doe je het toch gewoon niet???

Ik zou zoiets sowieso zelf niet versturen, maar gewoon op laten halen. En aangezien hij uit de UK komt gaat dat niet gebeuren dus zou ik het niet verkopen :)

Simple ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
(Op marktplaats dan >:) ) Iedereen die iets wil laten versturen naar het buitenland --> Scammer (Dus niet doen)

(Regel die ik hanteer)

[ Voor 4% gewijzigd door iCore op 25-02-2019 13:50 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Zou het niet wagen.

Of de camera moet zo erg uniek zijn, dat deze in de UK niet te verkrijgen is.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Voor zover ik weet is Ideal iets van Nederlandse banken en niet in andere landen beschikbaar. Sowieso niets opsturen zonder dat het geld op je rekening staat.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Ik zou ook niet meteen heel krampachtig doen.

Als hij de knaken overmaakt op jouw bankrekening en jij verstuurt hem daarna pas lijkt mij het risico niet heel groot. Met mijn boerenverstand zie ik niet hoe hij het geld dan terug krijgt als hij jou op wil lichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:16
misschien dat hij de wissel truuk gebruikt, je krijgt het geld op je rekening, met een omschrijving van een ander object.

hij zet dan zogenaamd iets te koop voor hetzelfde bedrag en laat die persoon het overmaken naar jou. En ontvangt dan dus niks, via bank komen ze achter jouwn gegevens en moet jij terug betalen plus je bent je camera kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48
KaiseRRuby schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:50:
Ik zou ook niet meteen heel krampachtig doen.

Als hij de knaken overmaakt op jouw bankrekening en jij verstuurt hem daarna pas lijkt mij het risico niet heel groot. Met mijn boerenverstand zie ik niet hoe hij het geld dan terug krijgt als hij jou op wil lichten.
Nooit van driehoeksoplichting op marktplaats gehoord?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier toch echt eigen inzet in. Wat heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden (bijv. via GoT en/of Google) en waarom voldeed deze informatie niet? Wat zei Marktplaats toen je ze deze vraag stelde?

Gezien bovenstaande punten, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.