Vloer overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 12.299 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverTim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-02-2019
Ik heb onlangs een huis gekocht.

Na het tekenen van het voorlopig koopcontract lazen wij dat de laminaatvloer en de houtenvloer (laminaat met 3mm houtlaag) overgekocht konden worden.

Wij waren er, misschien een beetje stom, vanuit gegaan dat dit in de woning zou blijven liggen.

Nu lees ik verschillende berichten of de vloeren moeten blijven liggen of dat we ze moeten overkopen.

Beide vloeren zijn niet geplakt maar liggen los in op de ondervloer en zouden dus roerende zaken zijn. Echter, twijfel ik. Tevens moet deze opgeschuurd moeten worden (1250EUR). Het gaat om ong. 35/40m2 houten vloer.

Mocht jij weten of er alsnog voor betaald moet worden door ons. Wat is een schappelijke prijs. Wetende dat de verkoper dan de vloer er zelf uit moet halen, kosten moet maken etc.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

KlaverTim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:35:
[...]
Na het tekenen van het voorlopig koopcontract lazen wij dat de laminaatvloer en de houtenvloer (laminaat met 3mm houtlaag) overgekocht konden worden.
[...]
Wat bedoel je met 'na het tekenen...'? Als het goed is heb je een voorlopig koopcontract getekend met de daarbij horende lijst van roerende zaken? Stond de vloer op die lijst?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
dat is niet slim om het pas te lezen na het tekenen.
Tijdens een bezichting of VOOR het v.k.c. geeft een makelaar/ verkoper altijd een lijst af met roerende zaken. waarop dit vermeld moet staan.
Staat het niet op de lijst dan mag men er van uit gaan dat het achter blijft.
Prijs? Tja, dat is geheel afhankelijk van de staat en wat de gek er voor geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:47
Alles wat niet nagelvast aan de woning zit zal normaal gesproken op een lijst van roerende zaken worden opgenomen. Op deze lijst staat per item dan aangegeven of dit achterblijft, overgenomen kan worden of dat de huidige eigenaar dit meeneemt.

Normaal gesproken is zo'n lijst onderdeel van de brochure die je van de makelaar krijgt? Daarnaast moet deze lijst ook bij het voorlopig koopcontract zijn inbegrepen. Heb je zo'n lijst niet gehad?

Qua prijs, ervan uitgaande dat de vloeren jouw smaak zijn zou ik voor de multiplank vloer nog iets van 15 á 20 euro de m2 betalen. Laminaat is verder niks meer waard en zou ik aangeven dat hij het gratis mag laten liggen of zelf eruit moet halen. Vaak krijg je dat er toch niet meer netjes uit en scheelt weer werk voor de huidige eigenaar.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:36
Reken uit wat het kost om zelf een nieuw laminaat vloertje neer te knallen. Dan weet je wat het jouw kost om zelf nieuw aan te brengen.

Dat jij niet leest wat je tekent moet je zelf weten maar daar heeft die koper natuurlijk geen drol mee te maken. Maar die verkoper heeft echt geen zin om het allemaal eruit te slopen, je heb er namelijk helemaal niets aan in een andere woning en je kan het ook lastig verkopen. Dus ik zou lekker laag inzetten en gewoon 20% van de nieuwwaarde ofzo inschieten en kijken waar het schip strand. Ziet dat spul van de verkoper er niet uit, dan lekker die verkoper er alles uit laten slopen, had hij maar niet zo gierig moeten zijn om er los geld voor te vragen. Met een beetje gelukt zegt ie dan: laat maar zitten je mag het hebben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Lollercopter op 25-02-2019 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaverTim
Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Wat bedoel je met 'na het tekenen...'? Als het goed is heb je een voorlopig koopcontract getekend met de daarbij horende lijst van roerende zaken? Stond de vloer op die lijst?
De vloer stond op de lijst. Hier stond dat deze overgekocht mocht worden. Wij gingen er vanuit dat deze geplakt was op de vloer en daarom dus een onroerende zaak en dus meegegeven moest worden ipv over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Davidshadow13 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:42:
Alles wat niet nagelvast aan de woning zit zal normaal gesproken op een lijst van roerende zaken worden opgenomen. Op deze lijst staat per item dan aangegeven of dit achterblijft, overgenomen kan worden of dat de huidige eigenaar dit meeneemt.

Normaal gesproken is zo'n lijst onderdeel van de brochure die je van de makelaar krijgt? Daarnaast moet deze lijst ook bij het voorlopig koopcontract zijn inbegrepen. Heb je zo'n lijst niet gehad?

Qua prijs, ervan uitgaande dat de vloeren jouw smaak zijn zou ik voor de multiplank vloer nog iets van 15 á 20 euro de m2 betalen. Laminaat is verder niks meer waard en zou ik aangeven dat hij het gratis mag laten liggen of zelf eruit moet halen. Vaak krijg je dat er toch niet meer netjes uit en scheelt weer werk voor de huidige eigenaar.
Klopt, we hebben deze wel gezien, maar niet tijdens het tekenen besproken. Wij kwamen na het tekenen pas tot de conclusie dat de vloer niet geplakt was.
15EUR per m2 is best okay prijs. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je had geen aankoopmakelaar? Een beetje makelaar loopt namelijk ook de lijst met roerende zaken met je door en maakt deze wanneer nodig onderdeel van de onderhandelingen. Laminaat verwijderen op een manier dat het mooi herlegbaar is is een vrij intensieve klus. Zeker met een toplaag van hout. Ik zou een paar honderd euro bieden, anders mogen ze het er lekker uit komen trekken.

@KlaverTim Als iets op de lijst van roerende zaken staat, is het per definitie niet onroerend. Ik vind €15 per m2 echt veel te veel. Daar koop je een nieuwe vloer voor als je een budgetvloertje koopt. Ik zou zeker niet meer dan €5 per m2 betalen en beginnen met een bod van €2,50 per m2.

[ Voor 17% gewijzigd door FirePuma142 op 25-02-2019 13:58 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Lollercopter schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:44:
Reken uit wat het kost om zelf een nieuw laminaat vloertje neer te knallen. Dan weet je wat het jouw kost om zelf nieuw aan te brengen.

Dat jij niet leest wat je tekent moet je zelf weten maar daar heeft die koper natuurlijk geen drol mee te maken. Maar die verkoper heeft echt geen zin om het allemaal eruit te slopen, je heb er namelijk helemaal niets aan in een andere woning en je kan het ook lastig verkopen. Dus ik zou lekker laag inzetten en gewoon 20% van de nieuwwaarde ofzo inschieten en kijken waar het schip strand. Ziet dat spul van de verkoper er niet uit, dan lekker die verkoper er alles uit laten slopen, had hij maar niet zo gierig moeten zijn om er los geld voor te vragen. Met een beetje gelukt zegt ie dan: laat maar zitten je mag het hebben ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kijk, zo wil ik em eigenlijk ook aanvliegen. Een laag bedrag bieden.. hij wil het er zelf toch niet uit halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

KlaverTim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:49:
[...]

De vloer stond op de lijst. Hier stond dat deze overgekocht mocht worden. Wij gingen er vanuit dat deze geplakt was op de vloer en daarom dus een onroerende zaak en dus meegegeven moest worden ipv over te nemen.
Je hebt dus in feite de 'proef op de som genomen' :)

Ik kan niet bij je in de portemonnee kijken, maar als je zelf een mooi vloertje kunt en wilt kopen (en ook zin hebt om die dan te leggen) dan zou ik, uit principe, niets of bijna niets bieden.

Heb een soortgelijke situatie (huis verkopen en laminaat aanmerken als roerende zaak) nu 2 keer bij vrienden meegemaakt en persoonlijk vind ik het een trieste manier van zaken doen. De koopprijs van een woning is al geen kattenpis en dan nog een keer een boutbedrag proberen uit te melken op zo'n vloer :')

Laminaat beschadigt vaak bij het demonteren en bij het leggen zijn alle planken verzaagd; je kunt dus in een nieuwe woning niet zondermeer de vloer weer terug erin leggen. Herbruikbaarheid is dus maar zeer beperkt. Die trieste verkoper de keuze geven om het te laten liggen of om het er allemaal uit te trekken; ga je lekker exact de vloer uitkiezen die je mooi vindt :Y Maar nogmaals; ik kan niet in je portemonnee kijken en ik kan ook niet invullen hoeveel euro je het waard vind om er zelf geen 'ellende' mee te hebben. Dit is in ieder geval wat ik zou doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het lijkt me gewoon heel simpel. Wat vinden jullie van de vloeren?
Zien ze er mooi uit dan lekker laten liggen en even bij een vloerenzaak informeren (met foto's) wat de vloeren waard zijn.

Als het een houten vloer is deze is wat geleefd dan zou ik kijken of je hem op kan schuren.
Als het je smaak niet is dan alles eruit laten halen. Hou er wel rekening mee dat je dan wel zonder vloer zit. Dus dan is het weer zaak om toch snel vloeren uit te zoeken en e.a. op laten te meten zodat ze die kunnen bestellen. Daarna kun je een datum prikken om te leggen.

Bij ons zaten de vloeren bij de aankoop er gewoon bij (laminaat) en hebben pas na een jaar of 10 vervangen voor een andere.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ze moeten die vloer er zelf uithalen. We hadden zelf ook iets vergelijkbaars met de airco unit (die zit zelfs nagelvast, maar ook dat kan je in principe op de lijst zetten). Ze wilden daar de hoofdprijs voor (nieuwprijs), dus daar ging ik niet mee akkoord. Ze hebben dat ding er zelf uit laten slopen en moeten het huis vervolgens ook zonder schade opleveren.

Ik vind dit nogal flauw en kenmerkend voor de verkopers. Als ze nu die vloer er uit slopen dan komt ie er waarschijnlijk niet heel uit. Ik zou inderdaad een laag bod doen en anders voorstellen dat ze het er maar uit komen slopen. Dikke kans dat ze dan maar toch genoegen nemen met een klein bedrag (iets is beter dan niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
FirePuma142 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:52:
Je had geen aankoopmakelaar? Een beetje makelaar loopt namelijk ook de lijst met roerende zaken met je door en maakt deze wanneer nodig onderdeel van de onderhandelingen. Laminaat verwijderen op een manier dat het mooi herlegbaar is is een vrij intensieve klus. Zeker met een toplaag van hout. Ik zou een paar honderd euro bieden, anders mogen ze het er lekker uit komen trekken.

@KlaverTim Als iets op de lijst van roerende zaken staat, is het per definitie niet onroerend.
Wij hadden geen makelaar. Ik wil ook eigenlijk gewoon een paar meier betalen.. Ipv dat wij geluk moeten hebben dat ik de vloer mag overnemen, moet hij blij zijn dat hij hem er niet uit hoeft te halen als ik nee zeg. Ik bespaar hem tijd, geld.. sterker nog, hij krijgt een zakcentje. Als hij de jackpot wil, moet hij maar een staatslot kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01
Laminaat zou ik niet tweedehands hoeven te hebben, of het moet er net vorig jaar ingelegd zijn.

Houten vloer gaat je nieuw een stuk meer kosten dan 1250 aan schuurwerk. Hoeveel je er nog voor moet geven, tja. Het is voor hun wel een werk om hem er uit te halen anders. Misschien eens 250 euro. Mag eens 350-400 worden (10/m2). Anders, verkoper succes wensen met hem er uit halen!

Je kunt ook prima beargumenteren dat je anders voor het schuren + wat je hem nog betaalt voor dat geld per m2 een prima nieuwe vloer kunt laten leggen. Misschien niet van hout maar een nette (laminaat)vloer van dat oppervlakte lukt je van dat bedrag ook best.

Inderdaad beter moeten onderhandelen, zo'n postje is iets wat je aan het eind van de onderhandelingen prima weg had kunnen krijgen (niemand gaat daar een deal op laten afketsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Wilke schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:59:
Inderdaad beter moeten onderhandelen, zo'n postje is iets wat je aan het eind van de onderhandelingen prima weg had kunnen krijgen (niemand gaat daar een deal op laten afketsen).
Het onderhandelen is nog niet voorbij toch? Dit is iets wat nu buiten de koopovereenkomst om gaat. Het enige dat vast staat is dat het niet inbegrepen is, maar de prijs staat niet vast (in de koopovereenkomst). Je zou bij wijze van spreke nog steeds kunnen onderhandelen dat er een symbolisch bedrag voor betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Wilke schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:59:
Laminaat zou ik niet tweedehands hoeven te hebben, of het moet er net vorig jaar ingelegd zijn.

Houten vloer gaat je nieuw een stuk meer kosten dan 1250 aan schuurwerk. Hoeveel je er nog voor moet geven, tja. Het is voor hun wel een werk om hem er uit te halen anders. Misschien eens 250 euro. Mag eens 350-400 worden (10/m2). Anders, verkoper succes wensen met hem er uit halen!

Je kunt ook prima beargumenteren dat je anders voor het schuren + wat je hem nog betaalt voor dat geld per m2 een prima nieuwe vloer kunt laten leggen. Misschien niet van hout maar een nette (laminaat)vloer van dat oppervlakte lukt je van dat bedrag ook best.

Helemaal waar!
Wij hadden deze helemaal over het hoofd gezien. Maar hadden alsnog een topprijs voor het huis gekregen en al via een andere omweg lager geboden.

Hoe dan ook, mooi om te lezen dat het echt niet veel hoeft te gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverTim
Greencap schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:57:
Ze moeten die vloer er zelf uithalen. We hadden zelf ook iets vergelijkbaars met de airco unit (die zit zelfs nagelvast, maar ook dat kan je in principe op de lijst zetten). Ze wilden daar de hoofdprijs voor (nieuwprijs), dus daar ging ik niet mee akkoord. Ze hebben dat ding er zelf uit laten slopen en moeten het huis vervolgens ook zonder schade opleveren.

Ik vind dit nogal flauw en kenmerkend voor de verkopers. Als ze nu die vloer er uit slopen dan komt ie er waarschijnlijk niet heel uit. Ik zou inderdaad een laag bod doen en anders voorstellen dat ze het er maar uit komen slopen. Dikke kans dat ze dan maar toch genoegen nemen met een klein bedrag (iets is beter dan niets).
Precies! Echt fijn om dit te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
De desbetreffende verkoper vroeg 1250 voor:
- Begaande grond: 35m/40m laminaat met 3mm houten laag
- 1e verdieping 50m2 laminaat
- Stellagekast
- 2 plisse gordijnen
- Zonwerende rolgordijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Frostbite schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:56:
Het lijkt me gewoon heel simpel. Wat vinden jullie van de vloeren?
Zien ze er mooi uit dan lekker laten liggen en even bij een vloerenzaak informeren (met foto's) wat de vloeren waard zijn.

Als het een houten vloer is deze is wat geleefd dan zou ik kijken of je hem op kan schuren.
Als het je smaak niet is dan alles eruit laten halen. Hou er wel rekening mee dat je dan wel zonder vloer zit. Dus dan is het weer zaak om toch snel vloeren uit te zoeken en e.a. op laten te meten zodat ze die kunnen bestellen. Daarna kun je een datum prikken om te leggen.

Bij ons zaten de vloeren bij de aankoop er gewoon bij (laminaat) en hebben pas na een jaar of 10 vervangen voor een andere.
Goeie tip! Wellicht even bij een bedrijfje checken wat de waarde is. Bij mij ging het meer over of het daadwerkelijk een roerende of toch onroerend is.

We weten iig dat het schuren van de oppervlakte ons 1250 piek gaat kosten. Als ik dan nog 750 piek moet betalen om een 2e handse vloer over te nemen. Klinkt een beetje als de hoofdprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Mijn gedachte zou zijn, zou je het erg vinden als hij de vloer er uit haalt? Zo nee, lekker niets bieden. Voor hetzelfde geldt, laten ze het zitten. Anders is het er uit en leg je er zelf iets anders in. Als je er nog veel geld tegenaan moet smijten om het weer netjes te krijgen, dan is het het eigenlijk in mijn ogen niet waard om er geld aan uit te geven.
Zoals ik het hier boven lees, is het dus allemaal laminaat. Goed laminaat betaal je, maar is dit nog wel netjes? Je kunt het eigenlijk niet repareren als het beschadigd is.

Bij ons hebben ze de vloerbedekking laten liggen. (zij gingen emigreren)
Dat was ranzige vloerbedekking waar we uitslag van kregen toen we dat er uit trokken. Daarnaast wel mooi laminaat beneden wat we er uit gehaald hebben en op zolder teruggelegd. Dat is wat kleiner, dus kon prima daar weer neergelegd worden. Wij hebben iig niets betaald om dingen over te nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 25-02-2019 14:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greencap
KlaverTim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:05:
- Stellagekast
- 2 plisse gordijnen
- Zonwerende rolgordijn
Dit zijn allemaal zaken waar de verkopende partij niets mee kan als je het niet overneemt. Ik zou echt heel laag inzetten en je verlies nemen als ze er niet mee akkoord gaan. Je kan ze nog lekker onder druk zetten met een uiterste datum wanneer je wil dat ze het er uit hebben gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

- Stellagekast
- 2 plisse gordijnen
- Zonwerende rolgordijn
Dat is echt grof veel geld. Ik zou er €250 take it or leave it voor bieden.

Lees nu dat de houten vloer ook nog €1250 kosten behoeft. €100 voor de moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door FirePuma142 op 25-02-2019 14:15 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Arunia schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:10:
Mijn gedachte zou zijn, zou je het erg vinden als hij de vloer er uit haalt? Zo nee, lekker niets bieden. Voor hetzelfde geldt, laten ze het zitten. Anders is het er uit en leg je er zelf iets anders in. Als je er nog veel geld tegenaan moet smijten om het weer netjes te krijgen, dan is het het eigenlijk in mijn ogen niet waard om er geld aan uit te geven.
Zoals ik het hier boven lees, is het dus allemaal laminaat. Goed laminaat betaal je, maar is dit nog wel netjes? Je kunt het eigenlijk niet repareren als het beschadigd is.
De vloer zou er prima uitzien als hij wordt opgeschuurd en er een olielaag overheen gaat. (kosten 1250). Daarom wil ik ook niets tot weinig betalen voor de vloer. Hij is wel geleefd.
De andere vloer boven (kliklaminaat zonder hout). is ook prima. niet heel netjes afgewerkt, maar daar kan ik wel doorheen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

KlaverTim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:14:
[...]

De vloer zou er prima uitzien als hij wordt opgeschuurd en er een olielaag overheen gaat. (kosten 1250). Daarom wil ik ook niets tot weinig betalen voor de vloer. Hij is wel geleefd.
De andere vloer boven (kliklaminaat zonder hout). is ook prima. niet heel netjes afgewerkt, maar daar kan ik wel doorheen kijken.
Hou er ook rekening mee dat 3mm toplaag niet heel veel ruimte overlaat om op te schuren. Als je 'm een eventuele volgende keer (over een x aantal jaar) nog op laat schuren is die vloer gewoon op, bovendien loop je het risico dat er links en rechts beschadigingen in de vloer zitten die er met opschuren niet uitgaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@KlaverTim De hoofdvraag blijft, zou het erg zijn als zij het er uit trekken? Nee? Gewoon inderdaad heel laag bieden of niets bieden.
Potje blufpoker waarbij je er rekening mee houdt dat je zelf vloeren moet laten leggen. Dan ben je haast hetzelfde kwijt als wat je nu voor opknappen moet betalen. Maar dat kun je nog wel even uitzoeken.
Blijft het er in zitten, dan heb je alleen de kosten voor het opknappen. Zo niet, dan heb je diezelfde kosten voor wat nieuws. Maar check echt even wat het kost om je huis te laten doen. Oppervlakte is gewoon na te rekenen. Dan weet je het ongeveer.

En wat @Harrie_ zegt. Het is heel weinig ruimte om weer netjes te krijgen. En een bak geld. Daarnaast met schuren wordt het ook dunner die laag.
Je zou aan kunnen geven dat er aardig wat werk en kosten aan is om het netjes te krijgen.

[ Voor 84% gewijzigd door Arunia op 25-02-2019 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Zou niks bieden, of max 100 euro. De tijd die hij kwijt is voor weghalen en wegbrengen kost ook even tijd voor hem.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Laminaat opschuren? Weet je dat wel zeker?
Haal je dan niet je hele toplaag weg en heb je de onderlaag van geperste houtvezels over?

Daarnaast kan je voor 1250 euro wat je aan opschuren zou besteden een aardig vloertje kopen.
Voor die ~80/90m2 waar je over spreekt kom je dan uit op een vloer rond de 15 euro/m2.
Dan zou ik voor nieuw gaan.

Plissegordijnen kunnen overigens best prijzig zijn als het geen bouwmarkt kwaliteit is.
Maar dan nog is 1250 voor overname vloer + gordijnen veel te veel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Nakebod De beneden verdieping is laminaat met 3mm hout. Dus dat is wel op te schuren, maar vraag me af of het er echt beter van wordt.

Daarnaast al zou je wat meer betalen voor 80/90m2, dan nog zou ik eerder voor nieuw gaan. Zeker als het geleefd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Nakebod schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:24:
Laminaat opschuren? Weet je dat wel zeker?
Haal je dan niet je hele toplaag weg en heb je de onderlaag van geperste houtvezels over?

Daarnaast kan je voor 1250 euro wat je aan opschuren zou besteden een aardig vloertje kopen.
Voor die ~80/90m2 waar je over spreekt kom je dan uit op een vloer rond de 15 euro/m2.
Dan zou ik voor nieuw gaan.

Plissegordijnen kunnen overigens best prijzig zijn als het geen bouwmarkt kwaliteit is.
Maar dan nog is 1250 voor overname vloer + gordijnen veel te veel.
Het is een houten toplaag. met een kliksysteem. Het is niet echt een houtenvloer, maar een laminaat idee met een houten laag erover. Dus het is niet echt laminaat zoals je bij de kwantum ofzo koopt. Er kan dus wel geschuurd worden.
Op de eerste verdieping zit dat wel. Dus die hoeft niet geschuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 18:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
staat "je" laminaat nog niet op marktplaats.. ? dan heb je een goed idee wat ze er voor willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Laatst online: 30-08 22:51
Of je zegt tegen hem: ik kom je tegemoet, 100 euro of je haalt het er maar uit.
1250 euro is echt van de zotte.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:32
@KlaverTim wil je in het vervolg je berichten aanpassen als je de laatste bent die heeft gereageerd? Je maakt 2-4 posts achter elkaar.

Ik zou niks bieden. Niemand gaat voor zijn lol een vloer weghalen. Gewoon zeggen dat de overname al verwerkt zit in het bod en dat die zaken om niet overgaan. Dit soort zaken zijn altijd zo kansloos.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:42:

Ik zou niks bieden. Niemand gaat voor zijn lol een vloer weghalen. Gewoon zeggen dat de overname al verwerkt zit in het bod en dat die zaken om niet overgaan. Dit soort zaken zijn altijd zo kansloos.
Dit,

Niks bieden, en de verkopende makelaar duidelijk maken dat als de verkoper de boel er uit wil slopen je dit graag helemaal schoon opgeleverd krijgt.

(Aka, call his bluf) Verkoper hoopte zo nog een beetje geld bij te verdienen, nul op rekest geven en hem er lekker voor laten werken. Persoonlijk zou dit al gauw een principekwestie worden voor mij.

Edit:

Als je het voorlopig koopcontract < 3 werkdagen geleden hebt getekend dan kun je er nog kostenloos onderuit, je kunt altijd terugbluffen dat je dacht dat het inc. vloer was en dat je daarom er toch van af ziet :>

[ Voor 31% gewijzigd door ImNotnoa op 25-02-2019 15:00 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverTim
Het huis is al gekocht. Na het tekenen (3 dagen bedenktijd is reeds verstreken) hebben we afgesproken om de over te nemen lijst door te nemen en te kijken naar een passend bedrag.

Nu vind ik het ook zeker belachelijk dat ze proberen om nog even een ruggetje eruit te knijpen.
Imnoa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:46:
[...]

Dit,

Niks bieden, en de verkopende makelaar duidelijk maken dat als de verkoper de boel er uit wil slopen je dit graag helemaal schoon opgeleverd krijgt.

(Aka, call his bluf) Verkoper hoopte zo nog een beetje geld bij te verdienen, nul op rekest geven en hem er lekker voor laten werken. Persoonlijk zou dit al gauw een principekwestie worden voor mij.

Edit:

Als je het voorlopig koopcontract < 3 werkdagen geleden hebt getekend dan kun je er nog kostenloos onderuit, je kunt altijd terugbluffen dat je dacht dat het inc. vloer was en dat je daarom er toch van af ziet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is wel de verkeerde volgorde... Dit soort zaken behoor je mee te nemen in de onderhandelingen. Dan nog, als alles kaal is, heb je zo zelf een vloer gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
KlaverTim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:54:
Het huis is al gekocht. Na het tekenen (3 dagen bedenktijd is reeds verstreken) hebben we afgesproken om de over te nemen lijst door te nemen en te kijken naar een passend bedrag.

Nu vind ik het ook zeker belachelijk dat ze proberen om nog even een ruggetje eruit te knijpen.

[...]
Wat iemand aan het begin van dit topic ook al zei, ik kan niet in je portemonnee kijken maar als je een nieuw vloertje kan betalen dan zou ik gewoon terugbluffen.

Je biedt er niks voor, als de verkoper het er uit wil slopen dan graag netjes (dus geen lijmresten of wat voor troep dan ook achterlaten op de vloer die over blijft.

90% kans dat zodra jij de laatste bezichtiging voor het tekenen bij de notaris gaat doen het vloertje er nog gewoon ligt :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KlaverTim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:54:

[...]
Je legt de 'schuld' wel heel erg bij de verkopende partij, terwijl je zelf aan de hand van de lijst met roerende artikelen dit natuurlijk wel voor had kunnen zijn.

Dat gezegd hebbende, inderdaad bluffen, of anders weg laten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:54
Maar als het op de lijst staat als 'overneembaar' en jij wilt het niet, en men laat het alsnog achter in huis, dat mag toch niet?
Dus nu niets bieden en hopen dat hij het laat liggen is geen reële optie toch?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:03:
Maar als het op de lijst staat als 'overneembaar' en jij wilt het niet, en men laat het alsnog achter in huis, dat mag toch niet?
Niets bieden kan ook betekenen "Ik heb er geen geld voor over, zie maar wat je er mee doet maar ik betaal je er niet voor"

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

- Begaande grond: 35m/40m laminaat met 3mm houten laag Heeft beperkt waarde, kost veel geld om mooi te maken. Laat het €100,- zijn.
- 1e verdieping 50m2 laminaat Misschien €100,- waard. Als je het mooi vind. 50m2 laminaat kost niet veel.
- Stellagekast Is niks waard
- 2 plisse gordijnen Als dit op maat gemaakt is en je vind ze mooi kan je het overwegen. Is duur
- Zonwerende rolgordijn Als dit op maat gemaakt is en je vind ze mooi kan je het overwegen. Is duur
Ik zou per zaak nagaan wat de moeite is om over te nemen, wat veel geld kost om nieuw aan te schaffen. En bij het bieden er rekening mee houden dat de verkoper het er anders op eigen kosten mag uithalen (het is jouw probleem immers niet) dus dat geeft je een prima onderhandelingspositie.

Als ik jou was had ik gezegd, trek die vloeren er maar lekker uit, die gordijnen krijg je x bedrag voor als je ze mooi vindt en anders haal dat er ook uit.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Señor Sjon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:42:
[mbr]@KlaverTim wil je in het vervolg je berichten aanpassen als je de laatste bent die heeft gereageerd? Je maakt 2-4 posts achter elkaar.[/]

Oh vloertje is zo kwijt op marktplaats hoor, ik heb voor 100m2 laminaat een paar tientjes gekregen en ze hebben het zelf er uit gehaald en ingeladen.
Remy!!!! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:03:
Dan zal ie naar jou moeten komen van mogen we het laten liggen, dat kan je dan accepteren bij de eindinspectie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 16:54
Imnoa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:04:
[...]

Niets bieden kan ook betekenen "Ik heb er geen geld voor over, zie maar wat je er mee doet maar ik betaal je er niet voor"
Zo werkt het ook niet helemaal naar mijn idee. Mocht de vloer lelijk/kapot zijn, dan zou jij mij niet blij maken als je het maar zou laten liggen. Dan moet je dus zelf als nieuwe koper de oude vloer eruit slopen, en weggooien.
Rmg schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:06:
[...]

Dan zal ie naar jou moeten komen van mogen we het laten liggen, dat kan je dan accepteren bij de eindinspectie of niet.
Dat lijkt mij een redelijkere manier van handelen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:11:
[...]

Zo werkt het ook niet helemaal naar mijn idee. Mocht de vloer lelijk/kapot zijn, dan zou jij mij niet blij maken als je het maar zou laten liggen. Dan moet je dus zelf als nieuwe koper de oude vloer eruit slopen, en weggooien.
In dit geval is het overduidelijk dat de verkoper er gewoon nog een slaatje uit wil slaan, die heeft echt geen zin die vloer voor een paar tientjes er uit te moeten slopen.

Persoonlijk zou ik het er op gokken dat hij hem laat liggen, en anders zelf een nieuwe vloer leggen. Gaat tegen mijn principe in dat als je een huis van een paar ton koopt dat de verkoper nog een paar honderd euro voor een vloertje gaat vragen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Oh vloertje is zo kwijt op marktplaats hoor, ik heb voor 100m2 laminaat een paar tientjes gekregen en ze hebben het zelf er uit gehaald en ingeladen.
Precies, dus dan hebben we het over €0,30 per vierkante meter. Laat TS eens heel royaal zijn en €1 per vierkante meter bieden ;).

Tegelijk als er nog €35 ofzo per vierkante meter bij komt, is dat het echt waard? Ik weet niet hoe het eruit ziet, en het is vast wel wat luxer dan gewoon laminaat, maar is tweedehands laminaat dat echt waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

Sissors schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Precies, dus dan hebben we het over €0,30 per vierkante meter. Laat TS eens heel royaal zijn en €1 per vierkante meter bieden ;).

Tegelijk als er nog €35 ofzo per vierkante meter bij komt, is dat het echt waard? Ik weet niet hoe het eruit ziet, en het is vast wel wat luxer dan gewoon laminaat, maar is tweedehands laminaat dat echt waard?
Mja dan word het dus een kwestie van gunnen, gunt de verkoper een of andere marktplaats-random zn vloer en dat ie er 3 of 4 tientjes aan verdient.

Of geeft ie het aan de gast die net z'n huis heeft gekocht als het een moeizame verkoop is geweest omdat er steeds vragen komen over dingen die in documenten staan :+ dan kan ik me voorstellen dat ie liever aan een marktplaats-random geeft

Dus jah hoe graag wil je de vloer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Principe kwestie er van maken en een symbolisch bedrag van 1 euro bieden.

Weigert verkoper, dan moet hij de vloer er uit halen (want koper neemt hem niet over en moet dus verwijderd worden).

Accepteert koper, dan heb je wellicht een prima vloertje voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[...]

Ik denk dat je geluk hebt gehad. Puntje bij paaltje kan je het er zelf alsnog uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik denk dat de waarde van de over te nemen goederen met name in die plisse gordijnen zit, die kosten nogal wat. In dit hele topic ligt de focus elke keer op de vloer. Kan je ook alleen de overige zaken overnemen?

Als ik mijn huis te koop zou zetten en er een symbolisch bedrag op mijn op maat gemaakte duo-plisse was geboden dan had ik die er met een grote glimlach uit gehaald en naar de stort gebracht. Gordijnen zijn achterlijk duur. Dus besef goed wat je doet; als jij een symbolisch bedrag gaat bieden dan bestaat de kans dat de verkoper alles er uit haalt en moet je helemaal opnieuw beginnen. Dat kost vele euro's en (niet onbelangrijk tijdens een verhuizing ook veel) tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tehh schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:39:
Ik denk dat de waarde van de over te nemen goederen met name in die plisse gordijnen zit, die kosten nogal wat. In dit hele topic ligt de focus elke keer op de vloer. Kan je ook alleen de overige zaken overnemen?

Als ik mijn huis te koop zou zetten en er een symbolisch bedrag op mijn op maat gemaakte duo-plisse was geboden dan had ik die er met een grote glimlach uit gehaald en naar de stort gebracht. Gordijnen zijn achterlijk duur. Dus besef goed wat je doet; als jij een symbolisch bedrag gaat bieden dan bestaat de kans dat de verkoper alles er uit haalt en moet je helemaal opnieuw beginnen. Dat kost vele euro's en (niet onbelangrijk tijdens een verhuizing ook veel) tijd.
Ja leuk die aanname, maar IKEA verkoopt ook plisse voor tientjes dus het kan alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:25
- Stellagekast
- 2 plisse gordijnen
- Zonwerende rolgordijn
Ter beeldvorming: Wij laten 80m2 laminaat (voor vloerverwarming geschikt), 30m2 vinyl, alle (rol)gordijnen en stellagekasten achter voor precies 0€. Ook zo op de lijst gezet.
Ik ga me een beetje in het zweet werken om het eruit te halen... mag de koper mooi doen >:)

Wat anderen namelijk zeggen, je kan er werkelijk waar niets mee als je het meeneemt. Ik zou zeggen: ik neem het gratis over, of je haalt alles eruit (want misschien kan hij alleen de plisse's nog wel hergebruiken)... dus alles of niet voor 0€.
Laat hij het hangen: scheelt je eerste investeringskosten. Haalt hij het weg: kun je alles in jou smaak kopen. Win-win situatie voor jou!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Ja leuk die aanname, maar IKEA verkoopt ook plisse voor tientjes dus het kan alle kanten op.
Dat is inderdaad een aanname. Maar daar staat dit topic vol mee. We weten geen van allen (behalve TS) in hoeverre het aan zijn smaak voldoet, wat de status is van de vloer, gordijnen en kast. Noch wat hij te besteden heeft in tijd & geld.
Daarom zeg ik ook: besef goed wat je doet en maak dan je afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Sterker nog, ik had voor de volgende optie gegaan: Lekker eruithalen die vloer en alle rotzooi.

Vraag je het me eerlijk is dit gewoon prefect geregeld in het contract. Eigenlijk heb je de koper verplicht het huis zonder vloer op te leveren. Nu kan je mooi je eigen vloer naar je eigen smaak erinleggen. Kan je gelijk de muren verven zonder je plinten te moeten afplakken etc.

Overigens is 3mm hout op het laminaat gewoon fineer. Laat je hier een keer een vork invallen vanaf de tafel krijg je het nooit meer mooi.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tehh schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:39:

Die kosten nog wel wat ja. Maar gemiddeld genomen heb je geen ene drol meer aan op maat gemaakte gordijnen. Zoals je zelf ook schrijft, anders gooi je het op de stort. Vind ik nogal vreemde reactie omdat iemand niet extra wil betalen voor iets wat specifiek bij de woning hoort en verder niet bijzonder zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
heb je hierover al contact gehad überhaupt, of je las het pas thuis na het tekenen?

En zijn er zaken die jullie wel overnemen? Als je niets overneemt, zou ik verder geen actie ondernemen, en tijdens het tekenen van definitieve acte aangeven dat de verkoper vrij is om het te laten liggen of mee te nemen en dat het voor jou geen waarde heeft. De voordelen hiervan zijn hier al genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

Sissors schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Vind ik nogal vreemde reactie omdat iemand niet extra wil betalen voor iets wat specifiek bij de woning hoort en verder niet bijzonder zinvol is.
Mja mensen zijn nou eenmaal niet rationeel. Zat verkopers die het liever op de stort smijten dan een koper de spullen gunnen zeker als ze het gevoel hebben dat de koper al het onderste uit de kan heeft gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:05
De manier van gesplitst verkopen kan zinvol zijn (in België) om een paar euros te besparen bij de notaris, maar op 1200€ schiet dat niet op.

Als je bv een appartement koopt voor 200k, kan het zinvol zijn in de compromis te schrijven dat je 180k betaalt voor het appartement, en dat de gordijnen, vloer en een paar kasten voor 20k mee overgenomen worden.

Maar hier 1250€.... lachen gewoon.

Beetje pokeren, en zeggen dat hij de hoofdvloer mag laten liggen, maar de laminaat moet meenemen, en dat je dan 250€ geeft.
Wel waarschuwen dat als hij een gat in de muur stoot, er nog eens 250€ herstelkosten van af gaan....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 18:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Sissors schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:49:
[...]

anders gooi je het op de stort. .
Ik denk dat je contactueel wel zal moeten. Volgens het contract mogen er geen andere zaken in de woning achter blijven dan aangegeven. Ik heb het vermoeden dat TS formeel toestemming zal moeten geven dat ze het mogen laten liggen.
Zou dan de rare situatie geven dat TS ze in gebreken kan stellen op het moment dat het er wel ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
twain4me schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:14:
[...]
Zou dan de rare situatie geven dat TS ze in gebreken kan stellen op het moment dat het er wel ligt :+
Heeft mijn vader jaren geleden ook gedaan. Toen kreeg hij nog geld toe op de spullen die ze niet mee hadden genomen. :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rmg schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Mja mensen zijn nou eenmaal niet rationeel. Zat verkopers die het liever op de stort smijten dan een koper de spullen gunnen zeker als ze het gevoel hebben dat de koper al het onderste uit de kan heeft gehaald
Mijn oude buurman is nog een keer een dag uit Zwolle of daar in de buurt terug komen rijden om al z'n gordijnrails van het plafond te schroeven nadat de nieuwe bewoners hier geen honderden euro's voor over hadden. Dan ben je ook lekker bezig hoor d:)b

Maar dit hele topic loopt nogal uit de hand...
- vloer stond op de lijst ter overname
- koper heeft hier niets mee gedaan

Case closed toch? Tenzij TS toch graag die vloer wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Verwijderd. Zal waarschijnlijk toch als een soort offtopic post gezien worden. Excuus.

[ Voor 98% gewijzigd door MoldyInko op 25-02-2019 19:10 . Reden: Offtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
3mm hout? en dan schuren? veel succes!
Even teveel druk op de machine en je hebt geen hout meer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 16:47

Yucon

*broem*

Had je nog plannen met vloerverwarming? Dit is het moment om dat er in te leggen, dus mocht je het overwegen: eruit met dat ouwe spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wij hadden in ons vorige huis een soort van zo ding raam bekleding kon worden over genomen voor een paar euro. daar had de nieuwe koper niet zo zin in ( 150 euro voor het complete huis spul was paar maaden oud maatwerk)

dat was hem te duur .prima boeit me niet . op de oplever dag vroeg hij er naar .wat ik er mee gedaan had .
het lag in de auto om naar de mileustraat te dumpen . toen wilde hij het dan toch wel ja dat was nu dus te laat .. eindelijk gewoon gedumpd :) je had zijn gezicht moeten zien hij vond dat belachelijk ;w

ik zelf neem nooit wat over en als bied ik 1 euro :) meestal hebben ze toch geen zin om het er uit te halen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Laatst online: 17:24
En als je het wilt overnemen, hou dan ook rekening met mogelijke verkleuring van de vloer (waar bijv. Een kast heeft gestaan).
Iets oftopic, bij ons heeft de vorige bewoner een kledingkast achtergelaten zonder overleg. Uiteindelijk nog voor 150 verkocht via marktplaats

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
- Stellagekast
- 2 plisse gordijnen
- Zonwerende rolgordijn
Gaat het niet om lamelparket, 3 mm kan je nog 1x schuren, heel misschien 2x. Kan qua kosten redelijk duur zijn in aanschaf.

En dat geldt eigenlijkvoor alles, kan duur, kan goedkoop. Zonder dat je daar meer van weet kan je er geen enigzins objectieve waarde aan toe kennen.

Wij verkopen de gordijnen ook los, zijn net nieuw en kunnen prima vermaakt worden als de koper ze niet wilt. Zou het zonde vinden als ze maar blijven terwijl ze niet gewaardeerd worden...

Ik vind dat je de koper hier eigenlijk meer kwalijk kan nemen dan de verkoper... het staat op een lijst, maar heel opportunistisch is dit genegeerd.behandel de ander zoals jezelf behandelt wilt worden, doe een serieus bod of geef aan dat je geen interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Die laminaat vloer is een roerende zaak meestal die niet duurzaam is verbonden (indien deze zonder schade kan worden verwijderd).

Ik vind EUR 1.250 wel aan de prijs, ligt er wel aan hoe oud het is.

Laminaatvloer opschuren, heb je dat wel eens gegoogled? Is het lamelparket wel? (3 mm hout...). opschuren hooguit 1 keer en dat kost ook geld.

Verder wat gaat die verkoper met die oude vloer doen? Die is verbogen wellicht en kan je niet zomaar ergens weer plaatsen

Een gordijn? een rolgordijn. een stellagekast..EUR 1250???

[ Voor 51% gewijzigd door LucyLG op 25-02-2019 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Laminaat 2e hands is niets waard, een parket vloer met 3mm toplaag is vrij weinig waard, gordijnen zijn zo persoonlijk en interieur afhankelijk dat ze in een ander interieur ook vrij weinig waard zijn.
Dure kast dus.

Ik vind het onbegrijpelijk dat verkopers in deze tijd van hoge huiden prijzen nog zoveel geld vragen voor oude meuk.

Toen wij ons appartement verkochten hebben we gordijnen, jaloezien, wat lampen en een kast voor niets achter gelaten, kwam niet eens in ons op om er geld voor te vragen. De parket vloer was gelijmd.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 15:50
Voor als je een nieuwe vloer moet zoeken:

http://www.baxhouthandel.com (heb geen aandelen ;))

Wij hebben daar zo'n houten vloer gekocht. Triplex met houten toplaag, soort kliksysteem (veer/groef). Afhankelijk van wat je mooi vindt vanaf €19,95/m2

Er viel goed te onderhandelen en ze kunnen het er ook nog voor je in leggen en in de olie of was zetten.

Is maar een voorbeeld, maar het kan dus relatief goedkoop en goed, is ons goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Na het tekenen van het voorlopig koopcontract komt dus deze aap uit de mouw, beetje aan de late kant. De verkoper komt dus nog wellicht zn spullen halen. Zijn die niet verkocht dan eigenlijk.

Je hebt bezichtigd en getekend voor de koop van wat er in de brochure staat. Nergens stond er iets over overnemen?

Was dat een NVM makelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laminaat is met wat handigheid prima zo te verwijderen dat je het makkelijk in een kleinere kamer neerlegd. Of je gebruikt het om de schuur van een leuk vloertje te voorzien, zou ook nog kunnen.

Plisse gordijnen kunnen zo duizend euro zijn afhankelijk van de maat en kwaliteit. En als het een standaard maat is nemen ze die ook eenvoudig mee.

Bied dus een prijsje waarvoor zij het willen laten liggen maar jij niet net zo goed een nieuwe vloer koopt. Euro of 300 lijkt me redelijk dan.
Wat je voor de rest moet betalen hangt af van de kwaliteit en of het je smaak is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Je hebt dus in feite de 'proef op de som genomen' :)

Ik kan niet bij je in de portemonnee kijken, maar als je zelf een mooi vloertje kunt en wilt kopen (en ook zin hebt om die dan te leggen) dan zou ik, uit principe, niets of bijna niets bieden.

Heb een soortgelijke situatie (huis verkopen en laminaat aanmerken als roerende zaak) nu 2 keer bij vrienden meegemaakt en persoonlijk vind ik het een trieste manier van zaken doen. De koopprijs van een woning is al geen kattenpis en dan nog een keer een boutbedrag proberen uit te melken op zo'n vloer :')

Laminaat beschadigt vaak bij het demonteren en bij het leggen zijn alle planken verzaagd; je kunt dus in een nieuwe woning niet zondermeer de vloer weer terug erin leggen. Herbruikbaarheid is dus maar zeer beperkt. Die trieste verkoper de keuze geven om het te laten liggen of om het er allemaal uit te trekken; ga je lekker exact de vloer uitkiezen die je mooi vindt :Y Maar nogmaals; ik kan niet in je portemonnee kijken en ik kan ook niet invullen hoeveel euro je het waard vind om er zelf geen 'ellende' mee te hebben. Dit is in ieder geval wat ik zou doen ;)
Tja net hoe je het bekijkt, helaas leven we in een wereld waar zo ongeveer alles vermarkt is en naar de hoogste bieder gaat. Zelf verkoop ik het dus bijna altijd ook of ik haal het er uit, geef het aan een bekende, verkoop het alsnog of hergebruik het (Ja alle 3 de opties heb ik al een keer gehad).

Zeker als je huis 100% af is en je kopers met 2 linker handen hebt is de monetaire waarde voor de kopers aanzienlijk puur door de arbeid. Gok dat je het dan helemaal erg vind dat ik een keer een vloer heb verkocht voor meer geld dan dat ie mij gekost had? :+ Voor mij is dit soort meuk gewoon deel van de onderhandeling.

Als je een beetje voorzichtig doet kan je prima een vloer ergens uit trekken en weer terug leggen, zeker als je grote kamers hebt kan het toch flink wat schelen. Als je het eerst prima vond voor je woonkamer is het daarna ook prima voor je slaapkamers. Zelf voormalig woonkamer vloeren in slaapkamers gelegd idem voor gordijnen, precies de zelfde plafondhoogte gehad dus die kan je dan prima mee nemen.

Scheelt misschien ook in wat voor cirkels je jezelf begeeft maar als iemand in z'n eerste hut verhuisd of student is, dan is het niet zo vreemd om blij te zijn met een knappe 2e hands vloer.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 25-02-2019 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

GoldenSample schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:49:
[...]

Tja net hoe je het bekijkt, helaas leven we in een wereld waar zo ongeveer alles vermarkt is en naar de hoogste bieder gaat. Zelf verkoop ik het dus bijna altijd ook of ik haal het er uit, geef het aan een bekende, verkoop het alsnog of hergebruik het (Ja alle 3 de opties heb ik al een keer gehad).

Zeker als je huis 100% af is en je kopers met 2 linker handen hebt is de monetaire waarde voor de kopers aanzienlijk puur door de arbeid. Gok dat je het dan helemaal erg vind dat ik een keer een vloer heb verkocht voor meer geld dan dat ie mij gekost had? :+ Voor mij is dit soort meuk gewoon deel van de onderhandeling.

Als je een beetje voorzichtig doet kan je prima een vloer ergens uit trekken en weer terug leggen, zeker als je grote kamers hebt kan het toch flink wat schelen. Als je het eerst prima vond voor je woonkamer is het daarna ook prima voor je slaapkamers. Zelf voormalig woonkamer vloeren in slaapkamers gelegd idem voor gordijnen, precies de zelfde plafondhoogte gehad dus die kan je dan prima mee nemen.

Scheelt misschien ook in wat voor cirkels je jezelf begeeft maar als iemand in z'n eerste hut verhuisd of student is, dan is het niet zo vreemd om blij te zijn met een knappe 2e hands vloer.
Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als dat betekent dat je een laminaatvloer aan moet merken als roerende zaak en er ook nog een flink bedrag uit wil slepen moet je dat zeker doen. Ik vind dat triest gedrag en ben echt blij dat ik zelf - ook al ben ik verre van perfect - zo niet in elkaar steek, laat staan dat ik op een forum nog zou moeten pochen dat ik winst had gemaakt op zo'n vloertje ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Bij ons probeerde de verkoper dit geintje ook te huilen. Maar dan met planken van de IKEA, overal glas- en overgordijnen, enkele lampen en een balkonzitje. Het totaal ontschiet mij even, maar het ging over honderden euro's. Uiteindelijk heb ik 50 euro betaald voor het zitje. Dat zag er nog goed uit en nieuw kosten die dingen 100 euro, en de rest mocht hij van mij weghalen. Op de dag van de sleuteloverdracht hing alles er nog, want hij kon toch niets met die spullen. Het is een goede gok, maar gewoon een zak knikkers bieden en even inventariseren wat het nieuw of op Marktplaats moet kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 12:00
Ik vind het juist altijd leuk als zulke zaken op de lijst van roerende goederen staan. Dat betekend namelijk dat indien jij ze niet overneemt dat ze er niet meer in horen te liggen bij het moment van overdracht. Dan mogen zij dus zorgen voor het afvoeren van de zooi.
Dit kan je dus meenemen in je onderhandeling. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen contact opnemen hierover. Gewoon op de dag van de overdracht een inspectie inplannen en daar constateren dat de verkoper in gebreke is en dat de overdracht dus niet door kan gaan. Dat geeft onderhandelingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:27:
Ik zou geen contact opnemen hierover. Gewoon op de dag van de overdracht een inspectie inplannen en daar constateren dat de verkoper in gebreke is en dat de overdracht dus niet door kan gaan. Dat geeft onderhandelingsruimte.
TS wilt juist de vloer bewaren, indien de verkoper de vloer heeft verwijderd dan is hij dus niet in gebreke en heeft TS een probleem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:52
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die er plezier uit halen om schofterig weinig of niets te bieden op zulke roerende zaken ook degenen zijn die over 10 jaar als ze zelf hun huis verkopen opeens toch ook geld willen zien voor hun eigen oude meuk. :+

Persoonlijk vind ik het ook wat gortig om geld te vragen voor gaar laminaat, maar over het algemeen kun je elkaar toch in redelijkheid wel tegemoet komen en een normale prijsafspraak maken... waarom zou je elkaar meteen willen uitpersen voor een gering bedrag, alleen omdat je de ander niet kent verder?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Terpen Tijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:12:
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die er plezier uit halen om schofterig weinig of niets te bieden op zulke roerende zaken ook degenen zijn die over 10 jaar als ze zelf hun huis verkopen opeens toch ook geld willen zien voor hun eigen oude meuk. :+
[...]
Met 'zulke roerende zaken' hebben we het dus over een vloer. Daar (na het overeenkomen van een prijs voor de woning) geld voor vragen, dat is pas schofterig. Als er mooie plavuizen inliggen of een volhouten vloer dan hoort die automatisch bij het huis (logisch), maar als er een lap laminaat los op de smeervloer ligt dan is het ineens een roerende zaak en wil verkoper geld zien voor die vloer omdat verkoper weet dat koper geen zin heeft om een huis te kopen met een kale smeervloer. Tuurlijk het is een tactiek, net zoals met je vrienden naar de kroeg gaan en vlak voordat jij aan de beurt bent om een rondje te geven snel er tussenuit knijpen. Als er geld te halen valt zijn er altijd mensen die zich op zo'n manier laten kennen...

Het is volkomen gangbaar is dat gordijnen, luxaflex, etc. op de lijst van roerende zaken staan en een vloer (hoewel het mag als de vloer niet nagelvast zit) niet. Je gaat naar een woning kijken, die woning bevalt, je doet een bod en je gaat onderhandelen. Vervolgens kom je een prijs overeen met de verkoper en ga je langs om het voorlopig koopcontract te tekenen om er op dat moment achter te komen dat 'die laminaatvloer' niet bij de prijs van 3 ton inbegrepen zat. Mensen die op die manier hun woning verkopen zijn in en in triest. :r

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 26-02-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Harrie_ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Met 'zulke roerende zaken' hebben we het dus over een vloer. Daar (na het overeenkomen van een prijs voor de woning) geld voor vragen, dat is pas schofterig. Als er mooie plavuizen inliggen of een volhouten vloer dan hoort die automatisch bij het huis (logisch), maar als er een lap laminaat los op de smeervloer ligt dan is het ineens een roerende zaak en wil verkoper geld zien voor die vloer omdat verkoper weet dat koper geen zin heeft om een huis te kopen met een kale smeervloer. Dát is pas schofterig.

Het is volkomen gangbaar is dat gordijnen, luxaflex, etc. op de lijst van roerende zaken staan en een vloer (hoewel het mag als de vloer niet nagelvast zit) niet. Je gaat naar een woning kijken, die woning bevalt, je doet een bod en je gaat onderhandelen. Vervolgens kom je een prijs overeen met de verkoper en ga je langs om het voorlopig koopcontract te tekenen om er op dat moment achter te komen dat 'die laminaatvloer' niet bij de prijs van 3 ton inbegrepen zat. Mensen die op die manier hun woning verkopen zijn in en in triest. :r
Quote dan wel even mijn hele post hierover, he. :)

Het ging hierboven trouwens ook over een hele rits aan dingen, inclusief raambekleding, die voor niets door een kopen werd bemachtigd. Wat vind je daar dan van?

[ Voor 6% gewijzigd door Terpen Tijn op 26-02-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Terpen Tijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:57:
[...]
Quote dan wel even mijn hele post hierover, he. :)
Waarom dan precies? Ik reageer op het feit dat het 'weinig bieden' niets heeft te maken met schofterig zijn naar verkoper en daar plezier uithalen maar dat dat eerder een reactie is op de manier waarop verkoper zaken doet. Daar staat de rest van je post toch verder los van?
Terpen Tijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:57:
Het ging hierboven trouwens ook over een hele rits aan dingen, inclusief raambekleding, die voor niets door een kopen werd bemachtigd. Wat vind je daar dan van?
Ik vind dat, wanneer de verkoper zich normaal opstelt in deze, er normaal en eerlijk onderhandeld kan worden over roerende zaken. Laatst ook zo'n geval meegemaakt waarbij zelfs de wc-rolhouder op de lijst van roerende zaken terecht kwam. Mijn insteek is dan: 'als je het zo wil spelen, dan schroef die zooi er maar lekker vanaf, ga ik zelf wel nieuwe uitzoeken maar van mij krijg je in ieder geval geen cent'.

[ Voor 43% gewijzigd door Harrie_ op 26-02-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Harrie_ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Waarom dan precies? Ik reageer op het feit dat het 'weinig bieden' niets heeft te maken met schofterig zijn naar verkoper en daar plezier uithalen maar dat dat eerder een reactie is op de manier waarop verkoper zaken doet. Daar staat de rest van je post toch verder los van?

[...]

Ik vind dat, wanneer de verkoper zich normaal opstelt in deze, er normaal en eerlijk onderhandeld kan worden over roerende zaken. Laatst ook zo'n geval meegemaakt waarbij zelfs de wc-rolhouder op de lijst van roerende zaken terecht kwam. Mijn insteek is dan: 'als je het zo wil spelen, dan schroef die zooi er maar lekker vanaf, ga ik zelf wel nieuwe uitzoeken maar van mij krijg je in ieder geval geen cent'.
Omdat ik in dat gedeelte ook al aangaf dat die laminaat-kwestie wel te ver ging (van de kant van de verkoper dus). Maar verder vind ik dat sommigen hier een nare houding etaleren, ook als daar weinig aanleiding voor is. Misschien zit er een stukje koopsom-pijn in.

Volgens mij zijn we het verder niet zo heel oneens, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou gewoon aangeven: Hoef vloer niet, maar je mag hem laten liggen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Terpen Tijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:07:
[...]

Omdat ik in dat gedeelte ook al aangaf dat die laminaat-kwestie wel te ver ging (van de kant van de verkoper dus). Maar verder vind ik dat sommigen hier een nare houding etaleren, ook als daar weinig aanleiding voor is. Misschien zit er een stukje koopsom-pijn in.

Volgens mij zijn we het verder niet zo heel oneens, overigens.
Nee we zijn het zeker niet geheel oneens. Het staat iedereen natuurlijk vrij om te onderhandelen hoe hij of zij wil. Daar kun je hard in gaan of niet, maar een vloer opvoeren als roerende zaak vind ik persoonlijk te ver gaan. Wat ik al zei; op het moment dat je een woning koopt snapt iedereen dat bepaalde zaken 'roerend' zijn maar de meeste mensen zijn er niet op bedacht dat verkoper een vloer als roerend aanmerkt. Zoiets voelt altijd als een steek na, het gaat tenslotte om veel geld. Dan heb je een woning gekocht en kom je erachter dat je nog even extra mag aftikken anders wordt de vloer eruit getrokken 8)7. Mensen die zo onderhandelen verdienen imho geen cent.

Ik heb het nu een aantal keer meegemaakt met vrienden (ik ben bij aankoop de vaste 'klus-inspecteur') en ik adviseer dan om geen cent te bieden voor de vloer; zoek een mooie vloer uit, na overdracht kom ik 'm er wel in leggen. Goed, iedereen staat daar anders in, maar vooraf geen openheid van zaken geven en na het overeenkomen van een (ver)koopprijs ineens proberen geld te maken van een vloer die er al in ligt dat is waar ik zelf de grens stel van wat 'normaal' onderhandelen is; dan had verkoper gewoon 1k meer uit moeten onderhandelen, maar verkoper is chicken-shit dat koper de koop afblaast, dus dan maar op zo'n manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen die op die manier hun woning verkopen zijn in en in triest. :r
Ik vind dat wel een zeer overdreven generalisatie. Soms zullen mensen dit inderdaad doen om er geld uit te slaan maar er zijn er ook genoeg die hier voor kiezen omdat ze hun oude vloer maar wat graag meenemen naar hun nieuwe huis. Laminaat is juist prima te verhuizen zonder schade, als de koper toch van plan was de vloer te vervangen scheelt het meenemen de verkopers een hoop geld. En als de koper de vloer graag wilt houden krijgen ze zo een vergoeding die ze kunnen besteden aan de vloer in hun nieuwe huis.

En om nou iedereen die in de laatste categorie valt voor triest uit te maken vind ik wel heel ver gaan. Of vind je verkopers die een tegenbod van 1000 euro hoger uitbrengen ook triest omdat ze moeilijk doen over 1000 euro?

Daarnaast staat dit gewoon op de lijst van roerende zaken en kan je het als koper/verkoper in je bod opnemen. Zo heb ik een paar jaar geleden tijdens de koop van mijn oude woning in mijn bod ook opgenomen dat ik de gordijnen+rails en het zonnescherm wilde overnemen. Met mijn onlangs gekochte huis heb ik dat niet gedaan, daar hebben de bewoners hetgeen ze konden hergebruiken meegenomen en de rest laten hangen. En dat vind ik prima, ik had anders toch alles vervangen door iets van eigen voorkeur.

Ik zou de grootste schuld bij de TS neerleggen, die is simpelweg te lax geweest in de aankoop en is nu even teleurgesteld. Dat had hij eenvoudig zelf kunnen voorkomen, deze vloer zal gewoon in de lijst van roerende goederen hebben gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Tsurany schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Ik vind dat wel een zeer overdreven generalisatie. Soms zullen mensen dit inderdaad doen om er geld uit te slaan maar er zijn er ook genoeg die hier voor kiezen omdat ze hun oude vloer maar wat graag meenemen naar hun nieuwe huis. Laminaat is juist prima te verhuizen zonder schade, als de koper toch van plan was de vloer te vervangen scheelt het meenemen de verkopers een hoop geld. En als de koper de vloer graag wilt houden krijgen ze zo een vergoeding die ze kunnen besteden aan de vloer in hun nieuwe huis.

En om nou iedereen die in de laatste categorie valt voor triest uit te maken vind ik wel heel ver gaan. Of vind je verkopers die een tegenbod van 1000 euro hoger uitbrengen ook triest omdat ze moeilijk doen over 1000 euro?

Daarnaast staat dit gewoon op de lijst van roerende zaken en kan je het als koper/verkoper in je bod opnemen. Zo heb ik een paar jaar geleden tijdens de koop van mijn oude woning in mijn bod ook opgenomen dat ik de gordijnen+rails en het zonnescherm wilde overnemen. Met mijn onlangs gekochte huis heb ik dat niet gedaan, daar hebben de bewoners hetgeen ze konden hergebruiken meegenomen en de rest laten hangen. En dat vind ik prima, ik had anders toch alles vervangen door iets van eigen voorkeur.

Ik zou de grootste schuld bij de TS neerleggen, die is simpelweg te lax geweest in de aankoop en is nu even teleurgesteld. Dat had hij eenvoudig zelf kunnen voorkomen, deze vloer zal gewoon in de lijst van roerende goederen hebben gestaan.
Even nuanceren dan; ik snap dat het kan zijn dat je de vloer wil meenemen, dan geef je dat gewoon aan en kan er onderhandeld worden. Maar ik heb nu twee keer meegemaakt dat de vloer pas ter sprake komt na het overeenkomen van de prijs / tekenen van voorlopig contract. En dát vind ik triest, want verkoper kan zelf ook wel inschatten dat koper er niet op bedacht was dat er nog even extra afgetikt kan worden voor de vloer. Op zo'n moment is het niets anders dan een slinkse methode om er nog even meer uit te trekken. Vooraf aangeven dus, dan kun je er gewoon over onderhandelden en dat hoeft het echt niet met tientjeswerk beslecht te worden.

En inderdaad; TS is in deze kom wel een beetje laks geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Met 'zulke roerende zaken' hebben we het dus over een vloer. Daar (na het overeenkomen van een prijs voor de woning) geld voor vragen, dat is pas schofterig. Als er mooie plavuizen inliggen of een volhouten vloer dan hoort die automatisch bij het huis (logisch), maar als er een lap laminaat los op de smeervloer ligt dan is het ineens een roerende zaak en wil verkoper geld zien voor die vloer omdat verkoper weet dat koper geen zin heeft om een huis te kopen met een kale smeervloer. Tuurlijk het is een tactiek, net zoals met je vrienden naar de kroeg gaan en vlak voordat jij aan de beurt bent om een rondje te geven snel er tussenuit knijpen. Als er geld te halen valt zijn er altijd mensen die zich op zo'n manier laten kennen...

Ik weet natuurlijk niet hoe jij een huis koopt of verkoopt maar als ik zo een groot bedrag uitgeef zorg ik dat ik dit soort dingen duidelijk heb voor ik de onderhandeling in ga. Ik koop en verkoop zonder makelaar en de lijst met roerende zaken is gewoon beschikbaar en wordt ook gedeeld als ik verkoop, bij kopen idemdito, of deze werd proactief gedeeld (meeste makelaars, bespaart ze tijd) of direct opgestuurd na vragen.

Zie het verschil niet zo met je op maat gemaakte Luxaflex. Juist het op schrift stellen maakt het voor iedereen inzichtelijk, als je dit vergeet te bekijken zou ik zeggen; leergeld, volgende keer iets zorgvuldiger, doe meer onderzoek (dit staat in elk standaard woning koop/verkoop lijstje) of neem een ervaringsdeskundige in de arm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is nogal veel werk voor de verkoper om de vloer er uit te halen. Toen ik m'n huis had gekocht wilde de verkoper ook geld zien voor roerende zaken (zoals horren) na het tekenen van het koopcontract. Ik verwachte niet dat ze voor dat geld het netjes konden weghalen, dus heb ze via de makelaar verteld, dat ze het mogen houden als ze er geld voor willen zien. Ze mochten het ook laten liggen als ze er geen geld voor wilden. Ze hebben uiteindelijk voor het 2e gekozen :).

Zeker met een lamelparket, wat je waarschijnlijk niet fatsoenlijk herbruikbaar eruit krijgt, verwacht ik niet dat de verkoper de moeite gaat doen om het eruit te halen. Je kan het namelijk als je het er wel fatsoenlijk eruit kan halen alleen maar hergebruiken in ruimtes die significant kleiner zijn, of exact even groot als de originele ruimte. Je kan geen nieuwe planken meer kopen die exact hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LucyLG schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:33:
Na het tekenen van het voorlopig koopcontract komt dus deze aap uit de mouw, beetje aan de late kant. De verkoper komt dus nog wellicht zn spullen halen. Zijn die niet verkocht dan eigenlijk.

Je hebt bezichtigd en getekend voor de koop van wat er in de brochure staat. Nergens stond er iets over overnemen?

Was dat een NVM makelaar?
Niet erna, de ts maakte zelf de aanname dat het onterecht op de lijst stond een dus wel in de kopprijs zou zitten.

Verwijderd

Wij hebben onze woning een aantal weken ook verkocht met de vloeren als ter overname op de lijst (massieve vloer beneden, nieuw laminaat boven op beide verdiepingen) Niet omdat we er een slaatje uit wilden slaan, maar meer met het idee dat wanneer mensen de vloer er toch uit wilden halen we hem liever mee zouden nemen. ( we hebben een enorme woonboerderij gekocht dus doe vloer komt wel weer van pas)

Bij ons is er door de meeste bieders een totaalbod gedaan. (Dus bod incl overname roerende zaken van de lijst) Tip voor volgende keer dus.

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 14:25

steel123

Cryman9

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:22:
Bij ons is er door de meeste bieders een totaalbod gedaan. (Dus bod incl overname roerende zaken van de lijst) Tip voor volgende keer dus.
Dit is inderdaad ook hoe ik mijn huis gekocht heb. De lijst met roerende zaken krijg je uiteraard al te zien bij de bezichtigingen, mocht dit niet zo zijn dan kun je je dit jezelf wel aanrekenen. De verkopende makelaar gaf zelfs al aan om een bod te doen inclusief de roerende zaken(gordijnen/slaapkamerkast) zodat er achteraf geen gezeik over zou ontstaan zoals in dit voorbeeld.

Verder ben ik het volledig met Harrie eens. Ik vind het super raar dat dingen zoals een vloer op de roerende zaken lijst kan komen staan. Voor dit topic had ik er zelfs nog nooit van gehoord, ook niet van vrienden die allemaal een huis gekocht heb. Maar misschien is dit in de randstad/grote steden meer van toepassing, waar mensen over het algemeen ook wat harder en individueler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Laatst online: 09-09 15:31
Beste Tweakers, even een korte vraag.

Wij gaan een woning kopen en doen dit zonder makelaar.

De vloer op de begane grond kunnen wij zonder kosten overnemen maar zijn wij verplicht om de vloer op de eerste verdieping en 2e verdieping over te nemen? Wij hebben nu (huurhuis) zeer goed en mooi laminaat liggen waar wij de 2 andere verdiepingen mee willen doen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het is aan de verkopers om te bepalen hoe ze huis aanbieden... Aan hun de keuze om de vloer (mits niet nagelvast) op de lijst van roerende goederen te plaatsen.

Jij hebt de keuze om aan te geven dat je bod X doet, op voorwaarde dat zij de vloer voor je verwijderen. Anders doe je bod X-Y, en verwijder je de vloer zelf (of zoiets)...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verplicht? Nee. Maar de verkopers zijn ook niet verplicht om het huis aan jou te verkopen. Dan zoeken ze een andere koper.

Maar goed, laminaatvloer is er met 10 min uigesloopt dus wat is het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:55:
Verplicht? Nee. Maar de verkopers zijn ook niet verplicht om het huis aan jou te verkopen. Dan zoeken ze een andere koper.

Maar goed, laminaatvloer is er met 10 min uigesloopt dus wat is het probleem?
Topic van 1,5 jaar oud.
Denk dat het wel opgelost is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
FRANQ schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Topic van 1,5 jaar oud.
Uhm, @RBN026 stelde een nieuwe vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Topic van 1,5 jaar oud.
Ja? Denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Question Mark schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:54:
Het is aan de verkopers om te bepalen hoe ze huis aanbieden... Aan hun de keuze om de vloer (mits niet nagelvast) op de lijst van roerende goederen te plaatsen.

Jij hebt de keuze om aan te geven dat je bod X doet, op voorwaarde dat zij de vloer voor je verwijderen. Anders doe je bod X-Y, en verwijder je de vloer zelf (of zoiets)...
Dank voor het snelle antwoord, ik weet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
[...]

Topic van 1,5 jaar oud.
Hey gefrustreerd piemke, neem een biertje en wees niet zo zuur. Fijn weekend jochie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En dicht ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.