Hulp bij solderen

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03
Kan iemand mij misschien helpen met het solderen van een hele kleine chip op mijn PX5 Android unit? Er zit momenteel een USB chip op die waarschijnlijk kapot is, en deze wil ik graag vervangen door een beter model. Echter is deze chip erg klein. Nu begrijp ik wel de basis van solderen, maar ik durf het echt niet aan om zo een klein ding te solderen.

Vandaar mijn vraag of iemand dit voor mij wilt doen, tegen een vergoeding eventueel. Ik woon in regio Haarlem, dus als iemand in de buurt toevallig zin en tijd heeft een keer zou dat heel mooi zijn!

Het gaat om een gl852g solderen, en de gl850 eraf halen. Voorbeeld van formaat: Afbeeldingslocatie: https://img.xda-cdn.com/J0F0TaUnpXLUNTdk2D8oiFjmvPs=/http%3A%2F%2Fps.lamonella.de%2Fgl852g.jpg

Het gaat (vind ik) dus om een hele kleine chip. Heb op XDA wel gelezen dat mensen het met succes hebben vervangen, dus dat biedt hoop. Het alternatief is om een compleet nieuwe unit te kopen helaas.

Mocht iemand willen helpen dan kan ik via Ali een paar van die chips kopen voor een paar euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Bose321 op 25-02-2019 12:37 ]

Fanaleds.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien ook wel handig om aan te geven uit welke richting je komt.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dit mag gewoon bij Vraag en Aanbod aangemaakt worden. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Kun je hier niet gewoon en druppel geleidende lijm voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Wat @Slavy al aan geeft, vragen of iemand dit wil/kan doen mag niet hier. Daar is V&A voor. Weet dan niet of het op het forum in V&A overige moet of dat het gewoon in het onderdeel V&A kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
memphis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:50:
Misschien ook wel handig om aan te geven uit welke richting je komt.....
Sorry, dacht dat Haarlem wel precies genoeg was? 8)7
Uzuhl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:52:
Zal dat werken en goed contact maken, en blijven houden? Gaat natuurlijk om een auto waar veel trillingen zijn e.d.

[ Voor 29% gewijzigd door Bose321 op 25-02-2019 14:40 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Oeps... overheen gelezen.... Maar moet geen probleem zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Super. Ik heb 5 stuks van die chips besteld, dus zal tegen de tijd wel even iets laten weten als er nog iemand is die zin heeft dan!

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:25
Uzuhl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:52:
Je bent hoop ik niet serieus? Je wil gewoon de chip vastlijmen met geleidende lijm, wat maakt het uit welke pootjes waar contact maken?
Of elk pootje met geleidende lijm vast maken? Heel veel succes. Zelfs al krijg je het voor elkaar (wat never nooit gaat lukken) valt het er binnen 2 seconden af.

Als je een beetje een vaste hand hebt, moet dit ook wel lukken hoor. Denk je dat het lukt om de 2 buitenste pootjes vast te solderen? Als je die op hun plaats hebt, is het een kwestie van een hoop flux en de soldeerbout er overheen trekken:

Maar ja, om nou te oefenen op dat bord is misschien ook niet zo handig, dus misschien heb je nog iets anders liggen waar je op kan oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Thanks voor de tip. Ik had inderdaad al zo een filmpje gevonden. Helaas niks anders (kleins) waar ik op kan rommelen wat ik niet nodig heb, haha. Ik wacht eerst maar even die chips af om het met mijn eigen ogen te zien. Klinkt wel haalbaar, maar vind het toch fijner als ik het laat doen door iemand met wat meer ervaring.

De kans dat je hele bord verpest is is groot zeker, of niet?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 15:01
Hete lucht solderen is het enige dat goed werkt met een dergelijk klein component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Elk pootje individueel solderen lukt gewoon niet. Dat wordt een bende met klodders tin die meerdere pootjes verbinden. De truuk is om veel flux te gebruiken, de tin gaat dan vanzelf naar de goede plek.

Heb je geen kapot apparaat/moederbord waar je mee kan oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Graag van de mogelijkheid gebruik maken om een advertentie te plaatsen. Het forum is hier niet de aangewezen plek voor.

Zie categorie: Elektronica & tweaking

Succes met de reparatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.