Ik ben op zoek naar een pc build welke gebruikt kan worden als machine om M2 en sata disks te clonen. Een Clone dock zou ook kunnen maar die kunnen vaak niet omgaan met source schijven met grotere partities dan de target schijf kwijt kan. Dusver hebben we het altijd gered via Windows met tools als magicpartition en reflect.
Het liefst is de kast zo klein mogelijk zodat hij niet in de weg ligt, maar het is de bedoeling dat M2 schijven en sata aansluitingen direct beschikbaar en makkelijk te monteren zijn. Er moeten in ieder geval 2 Sata schijven, twee M2 schijven en combinaties ervan geïnstalleerd kunnen worden naast de Bootschijf van het systeem zelf.
Ik heb echter moeite met het vinden van een kast die een PCI m2 kaart horizontaal kan monteren waarbij de sloten direct benaderbaar zijn. ITX of MATX heeft weinig voorkeur zolang de kast niet te groot is. Qua kosten is goedkoper beter maar functionaliteit gaat voorop
Een configuratie waarbij de kast nog ontbreekt zou bijvoorbeeld zijn;
Het liefst is de kast zo klein mogelijk zodat hij niet in de weg ligt, maar het is de bedoeling dat M2 schijven en sata aansluitingen direct beschikbaar en makkelijk te monteren zijn. Er moeten in ieder geval 2 Sata schijven, twee M2 schijven en combinaties ervan geïnstalleerd kunnen worden naast de Bootschijf van het systeem zelf.
Ik heb echter moeite met het vinden van een kast die een PCI m2 kaart horizontaal kan monteren waarbij de sloten direct benaderbaar zijn. ITX of MATX heeft weinig voorkeur zolang de kast niet te groot is. Qua kosten is goedkoper beter maar functionaliteit gaat voorop
Een configuratie waarbij de kast nog ontbreekt zou bijvoorbeeld zijn;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 200GE Boxed | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 118,05 | € 118,05 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR26N19S6/4 | € 31,74 | € 31,74 |
| 1 | Asus Hyper M.2 X16 Card | € 50,22 | € 50,22 |
| 1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 51,51 | € 51,51 |
| 1 | WD Green SSD M.2 V2 120GB | € 24,35 | € 24,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 329,87 | |
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW