Printervolgorde klopt totaal niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil meerdere PDF's tegelijk printen maar het is belangrijke dat dit ook in de juiste volgorde uit de printer komt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik print het via een cmd, en in deze volgorde moet het er dus ook uitkomen. Ik gebruik een Windows 10. En ik heb het met meerder printers geprobeerd dus dit is het probleem ook niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de geavanceerde printer instellingen bekeken maar kon hier niets bij vinden. De volgorde is verder heel erg random. Het is dus niet dat het een omgekeerde volgorde is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2019 10:59 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-02-2019 11:36)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13

Ravefiend

Carpe diem!

Klinkt ook een beetje zoals deze
https://serverfault.com/q...bs-in-order-of-submission

Als je een hele rits aan print commando's op korte tijd uitvoert, is het realistisch dat sommige print jobs sneller in de printer queue verschijnen dan anderen. Je zou dus enkel maar een nieuwe print job mogen lanceren wanneer de printer spooler niet actief is (PrintSystemJobInfo.IsSpooling), of anders gezegd, je vorige job is verwerkt en in de print queue gezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:00

Nogne

>.<

Gebeurt dit ook als je print vanuit een .doc? Het is ook handig om aan te geven welk OS je draait, en wat voor type printer (+ drivers) je hebt geïnstalleerd.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik kan helaas niet achterhalen of dat met een .doc ook gebeurd. Ik heb namelijk een flinke code opgesteld in cmd om verschillende pdf's te printen. Ik gebruik een Windows 10. En ik heb meerdere printers geprobeerd en bij alle printers gebeurd dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Wat @Nogne denk ik ook probeert te zeggen; als je zelf de PDF's opent en op volgorde uitprint.. hebben deze dan wel de juiste volgorde?

En probeer anders je code te minimaliseren, en dan 1 voor 1 de documenten zelf via de cmd te printen.

Kan het zijn dat je een folder uitleest met PDF 1 t/m 100, en geen voorloopnullen gebruikt? Hierdoor krijg je bijvoorbeeld 1, 10, 100 , 11, 12, 13... 2, 21, 22...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 22:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Kan je de PDF's niet eerst samenvoegen tot 1 nieuwe PDF, alvorens je deze naar de printer toe stuurt?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @Montaner

Oke zo dat had ik inderdaad niet begrepen. Ja dan klopt de volgorde wel.

De cmd wordt automatische opgesteld door MKG en hierbij kan het aantal dus verschillen van 1 tot 60.

Nee het kan niet zo zijn dat het komt door die volgorde want de volgorde veranderd constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @Flimovic

Dit is niet mogelijk omdat het dan niet meer mogelijk om met MKG de cmd op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
Hoe wordt de printtaak uitgevoerd?
Wachtrij van de computer of die van de printer?
Welke driver is gebruikt? De algemene driver of een driver die echt bij de printer en model hoort?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @WeHoDo

De print taak wordt uitgevoerd door cmd
Wat bedoel je met wachtrij van de computer of printer?
De algemene driver wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17
Je bent erg summier met je info. "een cmd" -> welk cmd? MKG? Wat is MKG? "De algeme driver", welke driver? Er is niet één algeme driver waarmee je alle printers aan kunt sturen...

code:
1
copy bestand.pdf lpt1
?
code:
1
AcroRd32.exe /t bestand.pdf "HP Officejet Pro 8610" "HP Officejet Pro 8610" WDS-72eda4ad...
?

Tevens, wat bedoel je met 'volgorde'? Is het een probleem dat je

Doc 1
Doc 2
Doc 4
Doc 3

uit de printer krijgt, of heb je pagina's van document 2 tussen de pagina's van document 1 zitten?

[ Voor 23% gewijzigd door Paul op 25-02-2019 11:40 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13

Ravefiend

Carpe diem!

Klinkt ook een beetje zoals deze
https://serverfault.com/q...bs-in-order-of-submission

Als je een hele rits aan print commando's op korte tijd uitvoert, is het realistisch dat sommige print jobs sneller in de printer queue verschijnen dan anderen. Je zou dus enkel maar een nieuwe print job mogen lanceren wanneer de printer spooler niet actief is (PrintSystemJobInfo.IsSpooling), of anders gezegd, je vorige job is verwerkt en in de print queue gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @Paul

Excuses voor het geven van te weinig informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @Ravefiend

Hiermee kan ik verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
We hebben hier ook zo iets gehad.....

Wat we gedaan hebben, is een nieuwe printer aangemaakt, welke we standaard op pauze zetten.
Hierna wordt er een diverse jobs naar de printer gestuurd, hierna haalt de gebruiker de printer uit de pauze stand en komen de print opdrachten er goed uit.

Dit is natuurlijk verder te automatiseren en kan je oplossing bieden.... Zeker als je niet altijd de mogelijk hebt om intelligentie in te bouwen in het script of output.

[ Voor 11% gewijzigd door Rolfie op 25-02-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor je reactie @Rolfie

Ik heb de cmd code weten aan te passen zodat alles na elkaar wordt uitgevoerd en nu werkt het wel.
Pagina: 1