E-mail only hosting meerdere domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-02-2022
Hi Allemaal,

Op dit moment bezit ik een VPS waar meerdere sites op staan. Omdat er steeds weer SPAM in de mailbox beland, ben ik aan het oriënteren om dit ergens anders onder te brengen. Nu ken ik natuurlijk G Suite en vergelijkbare aanbieders, maar nu zijn er ook hostingpartijen die e-mail only pakketten aanbieden.

Nu is mijn vraag: deze e-mail only pakketten zijn gekoppeld aan één domeinnaam. Omdat ik meerdere domeinnamen heb zou ik meerdere pakketten moeten afnemen. Zijn er aanbieders/mogelijkheden om meerdere domeinnamen aan één pakket te koppelen?

Ik heb natuurlijk zelf al gezocht en op meerdere sites gekeken, maar ben het (nog) niet tegengekomen. Misschien zie ik iets over het hoofd of misschien hebben jullie tips wat te doen. Ik zal vast niet de enige zijn met dit 'probleem' dus ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost; zelf hosten, betalen per account (G Suite), meerdere pakketten etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel adressen gaat het uiteindelijk over? Je zou kunnen kijken of je niet met een hoop aliases zou kunnen werken.

Bijvoorbeeld info@anderesite.tld -> anderesite@enedomein.tld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
via office365 kan je zoveel domeinen koppelen als je wil, en je betaalt enkel per mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:27:
Hoeveel adressen gaat het uiteindelijk over? Je zou kunnen kijken of je niet met een hoop aliases zou kunnen werken.

Bijvoorbeeld info@anderesite.tld -> anderesite@enedomein.tld.
Het gaat om 5 domeinnamen en meer dan 10 adressen, maar aan 10 hebben in principe voldoende. Aliassen is een mogelijkheid, alleen moeten we dan wel voor elke domein een e-mailadres hebben omdat we wel vanuit dat e-mailadres de email moeten versturen. Maar is in ieder geval iets om over na te denken, dank!
PerfectPC schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:29:
via office365 kan je zoveel domeinen koppelen als je wil, en je betaalt enkel per mailbox
Het liefst zou ik een pakket hebben waarbij ik een (tijdelijk) e-mailadres kan aanmaken zonder er meteen extra voor te betalen. Maar dit hebben we ook nog als optie staan. Dank!

[ Voor 24% gewijzigd door Wesleyyyy op 25-02-2019 10:50 . Reden: ook gereageerd op ander antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesleyyyy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:47:
Aliassen is een mogelijkheid, alleen moeten we dan wel voor elke domein een e-mailadres hebben omdat we wel vanuit dat e-mailadres de email moeten versturen.
Daar is eventueel wel een mouw aan te passen, want versturen is een andere functie dan ontvangen. Je hebt dan toegang nodig tot een smtp-submission server die toestaat dat je (dit lijstje van) andere domeinnamen ook mag gebruiken in je verzendadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 19:05
Dat kan bij o.a. Vimexx.

Je zou dan het compleet pakket kunnen nemen, kan je 15 domeinen aan koppelen..
https://www.vimexx.nl/webhosting-vergelijken

Ik heb zelf het plus pakket met 5 domeinen gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 21:10
Ik zou lekker voor een hosted spamfilter gaat. Kost een paar euro per maand en al je spam is verdwenen.
Zelf laat ik alles lopen via https://www.mijndomeinreseller.nl/spamexperts/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Ik gebruik op dit moment Alfahost, 5 domeinen hosten voor 0,40 per maand (5Gb ruimte) https://www.alfahost.nl/webhosting/ Meer dan voldoende voor e-mailhosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
Ik ga alle opties even doornemen, dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Wesleyyyy schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:14:
Ik ga alle opties even doornemen, dank allen!
Heb je dan ergens een pakket afgenomen? Ben ook op zoek naar goed (mail)hosting, wel benieuwd welke aanbieders er anno 2019 goed uit de bus komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleyyyy
ScSi schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Heb je dan ergens een pakket afgenomen? Ben ook op zoek naar goed (mail)hosting, wel benieuwd welke aanbieders er anno 2019 goed uit de bus komen..
Heb uiteindelijk gekozen voor G Suite. Geen last meer van spam en we merken ook dat alle mailtjes gelezen worden, terwijl dat eerst niet altijd het geval was. Het is redelijk prijzig voor veel e-mailadressen maar uiteindelijk is het dat wel waard.
Pagina: 1