Boutje afgeknapt van kook aansluiten nul draad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:38
Zoals de titel beschrijft is me het boutje geknapt bij het aandraaien van de 2 nul draden. Hoe kan ik nu zorgen dat mijn draden toch netjes en veilig vast blijven zitten en goed contact houd?

De 2 kabels zitten er nu in en opzich zouden ze nooit los gaan, maar ze zitten er dus niet vast geklemd in. Dat geeft me toch geen heel fijn gevoel, wat is een makkelijke fix om dit wel vast te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
...een nieuw boutje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 22:32
wat mcdavid zegt, die boutjes zijn gewoon in de bouwmarkt te vinden (m3 als ik mij niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27
doe eens een foto, niet vast en stroom levert vonken en brand.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:38
Wannial schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:53:
wat mcdavid zegt, die boutjes zijn gewoon in de bouwmarkt te vinden (m3 als ik mij niet vergis)
Ja zelfs m6 oid dik en plat, nadeel is dat ik de oude schroef er niet meer uit krijg en ik de kookplaat half moet slopen om het omhulsel er uit te halen (waarschijnlijk sloop ik dan nog meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Nou ja, het is wel dat of niets zou ik zeggen. Een kookplaat trekt veel stroom, dus het is echt essentieel dat die kabel stevig vast zit, en niet geklemd met een tandenstoker of een plakbandje of zo.

Als je die bout er niet uit krijgt, wordt het de terminal vervangen.

Overigens zijn er wel tools om bouten zonder kop los te krijgen. Een bekende truc (als hij nog wat uitsteekt) is met een Dremel een sleuf erin slijpen zodat je er een schroevendraaier op kunt zetten. Als dat niet meer gaat kun je speciale uitboorsetjes gebruiken.

Als het een nieuwe kookplaat betreft zou ik trouwens gewoon garantie gaan claimen, beetje zot dat zo'n boutje afbreekt.
Pagina: 1