Luidruchtige dierenwinkel nabij huurhuis

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nog steeds op huizenjacht...

Een op het eerste zicht ideaal huurhuis gevonden. Grote keuken en woonkamer, bureau, boven vier grote slaapkamers, redelijke tuin, recent vernieuwd,... voor een aanvaardbare huurprijs. Perfect.

Alleen... loopt er bij de buren een waakhond rond die bij het minste lawaai in "onze" tuin uit zijn dak gaat, ook als we op het kleine buitenterras komen.

Mijn vrouw, assertief en subtiel als altijd, ging meteen op de buurvrouw af met de vraag of die hond altijd zo blaft. Nee, zei de beste vrouw, alleen staat dat huis nu een aantal maanden leeg en is het er altijd stil en is de hond dat niet meer gewoon. Eens er weer mensen wonen en hij gewoon is dat daar ook wat gebeurt en dat dat OK en normaal is en hij onze "geur" gewoon is, zal dat geleidelijk stoppen.

Hondeneigenaars die hier ervaringen mee hebben? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11 21:08
Verschilt per hond, is dus lastig te zeggen.

Eury#2434

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:39
je kunt beter de andere buren vragen of die hond altijd blaft........

mss is het wel de reden dat vorige bewoners vertrokken zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Tens op 25-02-2019 08:35 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-11 10:31
Precies, hondeneigenaren zijn er in veel soorten en maten en bij sommigen doet hun "schatje" nooit kwaad of verkeerde dingen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Eens met bovenstaande,

ik zou de andere buren eens vragen of die hond altijd zo blaft en niet aan de eigenaren van de hond zelf ;)

want net zoals sommige ouders hebben met hun kinderen; nee ons kind? NEE dit doet nooit iets ;)

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ruim drie jaar heeft het huis naast mijn ouders leeggestaan. Toen er uiteindelijk nieuwe buren kwamen, had de hond van mijn ouders er ook wat moeite mee. Na meerdere malen een vriendelijk woord en een koekje van de buren is er niks meer aan de hand.

Vraag inderdaad aan andere mensen in de straat of de hond dit al voor jullie komst deed.

• demichel
Tens schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:34:

mss is het wel de reden dat vorige bewoners vertrokken zijn
Er zijn geen andere directe buren...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Run Forrest, run! ;)

Ikzelf ben een beetje allergisch voor (potentiële) bronnen van geluidsoverlast na jaren naast een aso gewoond te hebben die gerust te pas en te onpas z'n versterker voluit zette.
Ook wel eens 3 jack russels als buren gehad :X

Normaal ben ik positief ingesteld, maar met dit soort dingen neem ik geen risico meer :+
Zo heb ik vorig jaar een leuk appartement laten schieten vanwege een grote blaffende hond op balkon van bovenburen...
Je kunt denken "Ach, da's eenmalig/gaat wel over" maar als het niet zo is ben je er mooi klaar mee...

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17

Typhone

Who Dares Wins

Volgens mij kan je een bericht sturen naar de gemeente voor geluidsoverlast. Daar wordt na meerdere meldingen + bewijs wel werk van gemaakt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

demichel schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:41:
[...]

Er zijn geen andere directe buren...
Ik heb er een beetje moeite mee om aan te nemen dat het hier om twee woningen gaat die dicht genoeg op elkaar staan dat hond van woning 1 problemen heeft met het bewoond zijn van woning 2, en dat er geen andere woningen binnen blaf-afstand staan. Het hoeven geen directe buren te zijn, maar de bewoners van een ander, nabij gelegen andere woning, kunnen je van derden informatie voorzien over de kwaliteit van het waaks zijn van hond van woning 1.
Die mensen hebben waarschijnlijk een beter (en mogelijk ander) beeld dan de bewoners van woning 1.

Alhier kunnen we je alleen de beste (en slechtste) opties aandragen, zonder een iota van de originele situatie te kennen. Ik zie de eerste tips voor het aan laten leggen van een dossier al gepost worden, terwijl de huur nog aangegaan moet worden, en je kinderen mogelijk een grotere impact gaan hebben op de buren, dan hun hond op het leven van jouw (voor hem nu nog onbekende) gezin.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:52:
Volgens mij kan je een bericht sturen naar de gemeente voor geluidsoverlast. Daar wordt na meerdere meldingen + bewijs wel werk van gemaakt.
Welke gemeente is dat? Daar wil ik dan ook wel wonen!

Voor die aso waren ingeschakeld:

-wijkagent
-tientallen keren de "normale" politie
-de RIBW waar die buurman "cliënt" van was
-woningbouw
-buurtbemiddeling
-gemeente

In het begin was ik de enige klager omdat hij de andere buren (bejaarde dames) bedreigd had, die durfden dus geen aangifte te doen of wat te melden bij de woningbouw.

Pas toen er een nieuwe buurvrouw kwam die zowel de geluidsoverlast als de bedreigingen niet pikte kwam buurtbemiddeling in beeld.
Ze deden echter niets want "1 van de betrokken partijen wilde niet meewerken" :F

Politie erbij halen had in het begin nog wel nut maar op een gegeven moment had de buurman door dat wanneer je niet opendeed en de muziek tijdelijk uitzette, ze vanzelf weer weggingen 8)7
Of ze kwamen pas na 2-3 uur...

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:41
heb zo zelf de gestoorde jack russel van oude buren stil gekregen door het gebruik van een hondenfluitje. zodra dat ding aansloeg ff blazen en t was stil aan de andere kant. daarna nooit meer last gehad.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-11 18:01
vj_slof schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:09:
heb zo zelf de gestoorde jack russel van oude buren stil gekregen door het gebruik van een hondenfluitje. zodra dat ding aansloeg ff blazen en t was stil aan de andere kant. daarna nooit meer last gehad.
Nice! Werkt dit ook met honden die blaffend op je af komen rennen om ze op afstand te houden?

• vj_slof
geen idee of het zo werkt maar het trekt zeker de aandacht van de hond waardoor ie ff afgeleid raakt.

Verwijderd

R20141016 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:20:
[...]

Nice! Werkt dit ook met honden die blaffend op je af komen rennen om ze op afstand te houden?
Dit overkomt je regelmatig?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik zou niet afgaan op de woorden van de eigenaar van de hond. Wij hadden in ons vorige huis ook een buurhond, die enorm lang en hard blaft als hij alleen thuis is. Volgens de eigenaar deed ie dat alleen als ze de radio niet aan lieten. Niets was minder waar. Bij ons nieuwe huis zagen we toen we daar gingen kijken, een grote kennel in de tuin van de buren. Bleek een politiehond te zijn. Navraag gedaan bij de huidige eigenaren van het huis, die zeiden dat die hond goed getraind was en dat ze nergens last van hadden. Toen zijn we gewoon op een zaterdagmiddag een uurtje langs gegaan om in de tuin te zitten. Gewoon zelf ervaren is de enige manier. Maar dat is in jouw geval lastig natuurlijk. Ik zou de gok denk ik niet nemen in jouw situatie. Maar ik weet natuurlijk niet hoe hard je een woning nodig hebt.

Cunning linguist.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:31
Honden kunnen er wel zeker aan wennen. Onze hond stond laatst zelf ook te blaffen, ik kijken waarom; stonden de kids van de buren ineens op een trampoline en bij elke sprong keken ze net over de schutting heen. Nu zijn de buren gescheiden en de kinderen maar heel af en toe hiernaast. Maar goed ik dus de hond gezegd rustig te doen. Laat hem gewoon buiten en nu blaft hij niet meer als hij ze hoort of ziet. Er is echt wel gewenning. Zeker als je de hond erin begeleid. Dus doe wat leuks met hem buiten of laat hem daar kluiven. Hij moet dat geluid gaan leren negeren zeg maar. En dat gaat goed als er andere (leukere) dingen zijn.

Echter hebben weer andere buren een soort chihuahua en die blaft letterlijk elke x dat hij onze hond ook maar één seconde hoort. Als mijne twee stappen zet begint dat beest al te blaffen en ze corrigeren hem elke keer, toch lijkt dat geen enkel resultaat te hebben. Terwijl mijn hond niet eens terug blaft of erop reageert. Vaak ligt het ook wel aan het ras of ze dit gedrag veel vertonen en de mate waarin. Om wat voor ras gaat het hier TS?

[ Voor 10% gewijzigd door CrystalViriS op 25-02-2019 09:45 ]

• R20141016
Wanneer ik in het bos loop wel.
Ondanks dat er genoeg borden staan dat honden aan de lijn moeten of honden zelfs niet welkom zijn.
Vooral mijn dochtertje vindt honden echt niet leuk.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54
Tens schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:34:
Sinds ik eens zonder het tevoren te weten onder een tokkie ben komen wonen, heb ik afgesproken met mijzelf dat ik nooit meer ergens heen verhuis zonder eerst eens tenminste bij de directe buren aangebeld te hebben. Als dat een slechte indruk geeft dan mag het nog zo'n mooi huis zijn, een stel rotburen kunnen je leven echt verzieken.

Vooral even rondvragen. Als je je er nu al aan ergert, dan heb ik het gevoel dat het niet beter zal worden. Behalve als je eraan kunt/zult wennen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Woon zelf in een goed geïsoleerd appartementencomplex maar ergens in de buurt slaapt er volgens mij ook een hond in de zomer buiten die ook naar van alles en nog wat blaft. Schijfirritant. Tenzij je in een buitengebied woont, moeten er wel iets van buren zijn ook al is het tientallen meters verder zijn. Ik zou die zeker navragen.

Zelf val ik niet supersnel in slaap. Als het wat warmer wordt en als er dan ook nog eens een hond op random dingen loopt te blaffen... Geloof mij, daar wordt je niet blij van. En ik ben een groot hondenliefhebber.

• demichel
Dank voor de reacties!

Net telefoon van de immo... we krijgen de woning toegewezen. Donderdag contract tekenen.

Nemen dus maar even de gok (met de gedachte aan dat hondenfluitje in het achterhoofd haha maar dat zal wel niet nodig zijn).

Verwijderd

R20141016 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Ondanks dat er genoeg borden staan dat honden aan de lijn moeten of honden zelfs niet welkom zijn.
Zonder al te aanvallend te zijn, ik vind het namelijk vervelend als mijn hond op iemand afgaat die dat niet op prijs stelt, een tip.
Vanuit mijn ervaring als hondenbezitter gaan honden niet zomaar af op mensen, wellicht door je eigen angst/ongemak doe je iets wat honden juist lokt. Ik heb kleine honden die vallen bij de meeste mensen doorgaans wel goed, dat is ook een verschil met 50 kilo tegen je aan. Al heb ik ook wel eens een tirade gehad van een angstige moeder die over de APV begon, alle kinderen die doodsbang waren en poep doe nooit opgeruimd werd. Ik had daarvoor al sorry gezegd en de hond aangelijnd en er was niks gebeurd behalve dat mijn hond los naast m'n dochter van 3 stond. En dat mocht daar officieel niet nee (bijna nergens dus ik trek me er weinig van aan), maar het schommelt wat fijner. Dan kun je verder weinig meer doen.
En met kinderen......ik zie daar grofweg 2 categorieën. De een heeft daadwerkelijk iets vervelends meegemaakt (van omgeduwd tot zelfs een beet), maar de meesten hebben ouders die niks van honden moeten hebben of er zelf bang voor zijn. Dan leer je gedrag voor het leven aan......Ik denk dat zo'n fluitje in jouw situatie niet heel erg gaat helpen, als je de openbare ruimte (zeker het bos) ingaat kom je ander volk tegen met of zonder hond/mountainbike/(vervelende) kinderen en sociaal en asociaal.....

Voor ts is alles wel gezegd hier. Het kan alle kanten op en als het een showstopper is dan zou ik de woning laten schieten, want je komt er pas achter als je er woont. Aan de andere kant moet de perfecte huurwoning nog uitgevonden worden dus je zult altijd iets tegenkomen.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:18
R20141016 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Met 150.000 (geregistreerde) hondenbeter per jaar in Nederland is het niet gek dan mensen liever met een grote boog om honden heen lopen. Ik gebruik zelf een Dazer (pieptoon) om honden uit de buurt te houden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

LordSinclair schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:48:
[...]

Met 150.000 (geregistreerde) hondenbeter per jaar in Nederland is het niet gek dan mensen liever met een grote boog om honden heen lopen. Ik gebruik zelf een Dazer (pieptoon) om honden uit de buurt te houden.
Bijna Trumpiaans om het zo neer te zetten, er een conclusie aan te verbinden en maatregelen te nemen.
http://www.minderhondenbe...edracht-van-de-incidenten
Voor mensen die van nuance en context houden.

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
demichel schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:40:
Dank voor de reacties!

Net telefoon van de immo... we krijgen de woning toegewezen. Donderdag contract tekenen.

Nemen dus maar even de gok (met de gedachte aan dat hondenfluitje in het achterhoofd haha maar dat zal wel niet nodig zijn).
Gefeliciteerd met je woning.

Laat dat fluitje maar schieten. Gewoon dikke vriendjes worden met die hond is het beste wat werkt..

• Tens
  • Laatst online: 19:39
demichel schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:40:
Dank voor de reacties!

Feli!

koop vast een zakje hondensnoepjes, ben je zo vriendjes met hem/haar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 25-02-2019 12:22 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• R20141016
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Zonder al te aanvallend te zijn, ik vind het namelijk vervelend als mijn hond op iemand afgaat die dat niet op prijs stelt, een tip.
Vanuit mijn ervaring als hondenbezitter gaan honden niet zomaar af op mensen, wellicht door je eigen angst/ongemak doe je iets wat honden juist lokt. Ik heb kleine honden die vallen bij de meeste mensen doorgaans wel goed, dat is ook een verschil met 50 kilo tegen je aan. Al heb ik ook wel eens een tirade gehad van een angstige moeder die over de APV begon, alle kinderen die doodsbang waren en poep doe nooit opgeruimd werd. Ik had daarvoor al sorry gezegd en de hond aangelijnd en er was niks gebeurd behalve dat mijn hond los naast m'n dochter van 3 stond. En dat mocht daar officieel niet nee (bijna nergens dus ik trek me er weinig van aan), maar het schommelt wat fijner. Dan kun je verder weinig meer doen.
En met kinderen......ik zie daar grofweg 2 categorieën. De een heeft daadwerkelijk iets vervelends meegemaakt (van omgeduwd tot zelfs een beet), maar de meesten hebben ouders die niks van honden moeten hebben of er zelf bang voor zijn. Dan leer je gedrag voor het leven aan......Ik denk dat zo'n fluitje in jouw situatie niet heel erg gaat helpen, als je de openbare ruimte (zeker het bos) ingaat kom je ander volk tegen met of zonder hond/mountainbike/(vervelende) kinderen en sociaal en asociaal.....

Voor ts is alles wel gezegd hier. Het kan alle kanten op en als het een showstopper is dan zou ik de woning laten schieten, want je komt er pas achter als je er woont. Aan de andere kant moet de perfecte huurwoning nog uitgevonden worden dus je zult altijd iets tegenkomen.
Ow ik ben zelf niet bang van honden maar vindt het niet tof als ze tegen me aanspringen. Ik spring toch ook niet op de baasjes/honden als ik langsloop. Er is een reden waarom honden in het bos aan de lijn moeten. Dit om te voorkomen dat ze achter andere dieren aan gaan jagen.

Mijn dochtertje is juist wel bang van honden. Hoe dat komt weet ik niet. Zij moet er niks van hebben. Mijn zoon vindt daarin tegen alle dieren lief. Ook honden.

• BroederM
  • Laatst online: 02-11 16:24
Hé je word dus mijn nieuwe buurman :o

Wij hebben dus zelf een 35 kilo wegende "politie hond". Die als je niet in drievoud een pasje heb aangevraagd bij hem je verbaal duidelijk maakt dat je moet opzouten als je langs ons huis loopt.

Fucking irritant!

Afleren is maar op 1 manier mogelijk, beest een spuitje geven.

Maar nu word het mooi, voordat wij hier kwamen wonen zijn er door onze buren rechtzaken gevoerd tegen andere buren ivm het geluidsoverlast van 20+ (ja meer dan 20) Husky honden.

Dus ik denk, fuck wanneer komen ze bij ons aan kloppen.

Wat blijkt, buren zijn heel blij met onze hond, cijfermatig word er namelijk heel weinig in onze buurt ingebroken volgens de politie. Reden volgens de Poppo's? Waakhonden!
Alles heeft keerzijde.

Neemt niet weg dat wij het zelf nog steeds irritant vinden. En daarvoor trainen we hem dus ook (als ik de hond een spuitje wil geven geeft mijn vrouw mij een spuitje)

En dan komt er iemand met een honden fluitje... @vj_slof
Ik denk dat dit super goed kan werken, je doorbreekt namelijk de hond zijn prikkel. Maar je moet het zoals met zoveel honden correctie dingen met wijsheid gebruiken. Want anders gaat de hond alleen maar extra blaffen om te melden dat hij een gek geluid hoort. Regen, drup...

Zak honden snoepjes kan werken, alleen pakt die van ons niets aan van andere mensen. Honden vinden lichamelijk contact heeel belangrijk, dus liever een aai of knuffel.
Maar 35 kilo herder knuffelen is soms wel een opgave voor mensen :)

P.s. ik ben z'n klootzak die zijn hond los laat lopen. Echter wat je niet ziet is dat hij radiografisch nog steeds zit "aangelijnd", de wet moet hier een keer duidelijk uitspraak over doen.
Tot die tijd geniet ik ervan als ik de huid word vol gescholden (we zijn zo tolerant) door een moeder die mij verteld in hoeveel stukken haar dochter wel niet had kunnen worden gescheurd. En terwijl zij staat vloeken is haar dochter druk bezig met het knuffelen van mijn hond 8) waargebeurd verhaal

@LordSinclair ik heb helaas zat van die 150.000 mensen gezien op de SEH.
1x een meisje van 6 jaar waar de lappen vlees los hingen. Das de 3de keer dat die hond iemand gegrepen had, eigenaar? Politieagent.
Ben benieuwd of ze dit keer dat beest wel dood hebben gekregen.

Maar 99% van alle verhalen was de mens de schuldige!
Je moet een hondje niet optillen om een kusje te geven. Niet zeiken dat hij dan letterlijk een hap uit je wang neemt!

Aaahhh, wat zielig dat u gebeten bent door een grote waakhond meneer. Heeft u al aangifte gedaan? Nee? Waarom niet? Ow wil geen politie? U wil niet uitleggen aan flikken waarom u ergens was waar een waakhond rond loopt om 03:00.

My life is in 2D, How about yours?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

BroederM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:36:
Echter wat je niet ziet is dat hij radiografisch nog steeds zit "aangelijnd", de wet moet hier een keer duidelijk uitspraak over doen.
wut :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Volgens de APV dienen honden aangelijnd te worden, dus ik snap die reacties wel.

Elect a clown, expect a circus.

• vj_slof
De hond krijgt een schok in z'n nek van de halsband als ie niet doet wat 't baasje zegt...

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:07
Iva_Bigone schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:48:

Ikzelf ben een beetje allergisch voor (potentiële) bronnen van geluidsoverlast na jaren naast een aso gewoond te hebben die gerust te pas en te onpas z'n versterker voluit zette.
Ook wel eens 3 jack russels als buren gehad :X
Precies dit. Als wij verhuizen gaan we hier ook op letten en kijken waar we van tevoren al achter kunnen komen.
Wij hebben nu buren die: van klussen houden, 2 of 3 gezinsleden saxofoon spelen (wat een teringherrie is dat zeg), geregeld de muziek hard zetten en een houtkachel stoken.

Verder prima mensen maar soms wens ik ze toch liever aan de andere kant van de straat :P

Overigens ook een paar hondenbezitters in de straat, de honden hoor je af en toe een keer blaffen maar zeker niet storend. Bij een straat achter ons is dat wel erger. Als je door de brandgang loopt met de container bijvoorbeeld is het weer niets dan geblaf en gekef. Dat beest zit altijd op plaats lijkt het en wordt gehouden door een stel tokkies vermoed ik.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27

PinusRigida

I put the p in pool.

Oh boy... Veel succes...
Ik heb mijn deel 'onophoudend irritant blaffende honden' meer dan gehad dus ik benijd je niet. :X

Ik heb er misschien over gekeken in de comments, in dat geval: Mea culpa...
Maar mag ik vragen om welk ras het gaat?

Neen, "ras" is niet alles maar er zijn toch een paar eigenschappen die bij mij alarmbelletjes zouden doen afgaan en waar mijn keuze wel zou vanaf hangen. Zo zal ik bvb. nooit nog naast iemand gaan wonen die een of nog erger: meerdere Mechelse Herdershond(en) bezit.

Is het een MH? Vergeet het dan maar dat hij op termijn zal stoppen met blaffen. (ik spreek uit ervaring met meerdere buren met dit hondenras tijdens verschillende periodes in mijn leven)...

Eens zo'n hond getriggerd is om op iets te blaffen, zal hij dat gedrag heel moeilijk weer afleren en kan je er vrij zeker van zijn dat die daar ELKE keer zal op blaffen, tenzij dit hem actief(!) en desnoods zelfs mits therapie afgeleerd wordt... en uit mijn ervaring: geen enkel baasje gaat met z'n hond in therapie voor een probleem waarvan het baasje zelf niet meteen last heeft. (want in dit geval zijn het toch vooral de buren die last ondervinden)...

Wanneer dit gedrag op de koop toe begint door een bepaalde trigger (jij die zich in je tuin of op je terras begeeft) dan zal het dit gedraag blijven herhalen totdat er (indien nodig professionele) hulp wordt gezocht om dit gedrag af te leren.

(mijn eigen hond is in therapie moeten gaan, al was het niet voor blaffen; honden leren slecht gedrag ontzettend moeilijk weer af)

Dus geloof er maar niks van wanneer het de eigenaars zelf zijn die zeggen "neeneuh, hij blaft niet altijd, dat zal heus wel stoppen"... :+

En bepaalde rassen (alweer Mechelse Herder als voorbeeld) geven - niet - op... die blaffen desnoods tot ze helemaal hees zijn, op de koop toe is hun 'blaf' heel luid. De moeilijkste en meest volhardende van al zijn die honden met veel energie/stamina...

Daarbovenop is de slechtste waakhond diegene die op elke fietser, voetganger, ritselend blaadje of vuiltje in de lucht blaft, die je van mijlenver hoort blaffen. (en dus perfect aan zijn blafgedrag kan horen wanneer de baasjes van huis zijn :Y ) Maar dat is niet jouw probleem maar dat van de baasjes. })

• BroederM
Slasher schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:49:
Volgens de APV dienen honden aangelijnd te worden, dus ik snap die reacties wel.
@paQ

Er staat dus nergens dat het fysieke lijn moet zijn.
Hoewel dit natuurlijk bedoeld word.
Echter zijn er net zoveel honden die zich niet laten belemmeren door een fysieke lijn "U moet uw hond wel beter vasthouden hoor!"

Als honden die super goed zijn afgericht op een radiografisch lijn "Wat luisterde uw hond goed zeg"

"Radiografisch" ja, niet "Shockcollar"

Met een afstand bediening in me zak kan ik een signaal naar de hond zijn halsband geven.
Ik kan kiezen uit verschillende pieptoon, rilling of shock therapie.

Ooit een puberende Mechelse Herder gehad? Er zijn dagen geweest dat ik hem liever 10.000v op z'n kloten had willen geven i.p.v. z'n 9v batterijtje.

Honden hebben opvoeding nodig, de ene hond wat strenger dan de ander.

• LordSinclair
BroederM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:01:

Ooit een puberende Mechelse Herder gehad? Er zijn dagen geweest dat ik hem liever 10.000v op z'n kloten had willen geven i.p.v. z'n 9v batterijtje.
Er wordt geen 9V gegeven als schok hoor, dat voel je niet namelijk. Dat wordt al omhoog getransformeerd naar 10.000v (met een heel laag vermogen, dus de stroom zal niet dodelijk zijn).

• BroederM
PinusRigida schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:58:
Maar mag ik vragen om welk ras het gaat?

.... Zo zal ik bvb. nooit nog naast iemand gaan wonen die een of nog erger: meerdere Mechelse Herdershond(en) bezit....

Is het een MH? Vergeet het dan maar dat hij op termijn zal stoppen met blaffen. (ik spreek uit ervaring met meerdere buren met dit hondenras tijdens verschillende periodes in mijn leven)...

Eens zo'n hond getriggerd is om op iets te blaffen, zal hij dat gedrag heel moeilijk weer afleren en kan je er vrij zeker van zijn dat die daar ELKE keer zal op blaffen, tenzij dit hem actief(!) en desnoods zelfs mits therapie afgeleerd wordt... en uit mijn ervaring: geen enkel baasje gaat met z'n hond in therapie voor een probleem waarvan het baasje zelf niet meteen last heeft. (want in dit geval zijn het toch vooral de buren die last ondervinden)...

Wanneer dit gedrag op de koop toe begint door een bepaalde trigger (jij die zich in je tuin of op je terras begeeft) dan zal het dit gedraag blijven herhalen totdat er (indien nodig professionele) hulp wordt gezocht om dit gedrag af te leren.

(mijn eigen hond is in therapie moeten gaan, al was het niet voor blaffen; honden leren slecht gedrag ontzettend moeilijk weer af)

Dus geloof er maar niks van wanneer het de eigenaars zelf zijn die zeggen "neeneuh, hij blaft niet altijd, dat zal heus wel stoppen"... :+

En bepaalde rassen (alweer Mechelse Herder als voorbeeld) geven - niet - op... die blaffen desnoods tot ze helemaal hees zijn, op de koop toe is hun 'blaf' heel luid. De moeilijkste en meest volhardende van al zijn die honden met veel energie/stamina...

Daarbovenop is de slechtste waakhond diegene die op elke fietser, voetganger, ritselend blaadje of vuiltje in de lucht blaft, die je van mijlenver hoort blaffen. (en dus perfect aan zijn blafgedrag kan horen wanneer de baasjes van huis zijn :Y ) Maar dat is niet jouw probleem maar dat van de baasjes. })
Sorry, ;(

Maar moest wel lachen dat jij dit post en ik net bekend dat wij een Mechelaar hebben.

Verder helemaal eens met je betoog.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het ligt nooit aan de hond, altijd aan het baasje (uitzonderingen daar gelaten)

In ons geval is mijn vrouw het probleem (zal ooit aan mij liggen)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het lijkt me dan ook overduidelijk dat een 'radiografische' aangelijnde hond gewoon niet aangelijnd is. Op diezelfde manier kan ik een hond die gewoon niet aangelijnd is ook wel 'akoestisch' aangelijnd noemen. Maar onafhankelijk wat voor een creatieve definities je bedenkt, het is niet aangelijnd.

En dan neemt hij een keer een hap uit een kind. Maar hé, dat doet hij anders nooit. (Moest er nog bij komen...)

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Wat blijkt, buren zijn heel blij met onze hond, cijfermatig word er namelijk heel weinig in onze buurt ingebroken volgens de politie. Reden volgens de Poppo's? Waakhonden!
Alles heeft keerzijde.
Goh, dat is wellicht afhankelijk van wat de situatie terplekke is... Waar ik vroeger woonde (ik spreek nu wel van dik 15 jaar terug maar eigenlijk doet dat er totaal niet toe) hebben we 2 inbraakgolven gekend, was een straat met alleenstaande huizen en nogal... door Oostblok-bendes felbegeerde wagens. ;)

Wij hadden toen nog geen hond maar onze buur van één huis verder, met toen nog maar één Mechelse Herder dacht safe te zitten maar vergeet het maar.

Ook bij hem waren ze binnen, ondanks de hond.

Buurman's oplossing: een tweede blafbeest erbij zetten.
Jaren later: tweede inbraakgolf: ook bij hem alweer prijs...

Zijn probleem: zijn ""waak""honden zaten buiten in een kooi, hadden onderdak, eten, drinken, alles wat ze moesten hebben maar... ze zaten dag in dag uit buiten. En ze blaften op letterlijk àlles... Behalve wanneer eigenaar thuis was, dan waren ze stil (want baasje thuis = ik mag rusten)... Dus die inbrekers wisten bij hem zelfs nog beter wanneer het de meest geschikte moment was.
BroederM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Sorry, ;(

Maar moest wel lachen dat jij dit post en ik net bekend dat wij een Mechelaar hebben.

Verder helemaal eens met je betoog.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het ligt nooit aan de hond, altijd aan het baasje (uitzonderingen daar gelaten)

In ons geval is mijn vrouw het probleem (zal ooit aan mij liggen)
Lol, ook hier sorry, onze reacties hebben elkaar gekruist vrees ik.

Och, ik reageer natuurlijk ook met enige bias... ik apprecieer de eigenschappen van het ras wel als objectieve waarnemer -en ik hou erg van honden in het algemeen, maar een MH zal nooit iets voor mij zijn.

Ik weet dan ook dat ik al lang niet meer objectief ben t.o.v. dat ras. Als ik een politiehond wil zou geen enkele hond beter zijn, ontzettend loyaal, moedig en intelligent maar mijn god wat een energiebommen!

Maar zeker akkoord: eigenaar is grootste verantwoordelijke van de hond z'n gedrag. Ik zie het spijtig genoeg maar al te vaak mislopen: geen socialisatie in de puppyfase en ontwricht gedrag als gevolg.

Mijn eigen hond is een herplaatser die ook ontwricht gedrag vertoonde omdat hij als puppy niet voldoende gesocialiseerd werd, kwam op 3-jarige leeftijd bij ons en we dachten voor dat éne 'moeilijke' gedragspuntje: dat komt wel goed.... Maar na anderhalf jaar toch hondentherapeut moeten laten komen.

[ Voor 34% gewijzigd door PinusRigida op 25-02-2019 15:20 ]

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:49:
Nee dan snap je het overduidelijk niet, net zoals de APV mamma die ik tegenkwam.

Een lijn van 30 meter is ook aangelijnd........

En wie mag de APV handhaven? De forumhelden en bange mama's of daartoe bevoegde BOA's?

Erger me eerder dood aan die mensen die de schijt niet oprapen. 3x raden wie dat heel vaak tegenkomt naast de hobby wandelaars......juist, mensen die 3x per dag die routes lopen met hun hond en het wel oprapen.

Daarbij is mijn ervaring (na 13 jaar eigen honden) dat de honden die loslopen juist zelden een probleem zijn. Bijna altijd netjes opgevoed en onder appel. Heb eerder angst voor die fijne man of vrouw die z'n eigen hond al kwispelend ophangt en roept dat jouw hond aangelijnd moet worden. Na een poosje kwispelen die honden niet meer en worden ze vanzelf probleemhond.

De baas is altijd het probleem. Ook als je zelf ergernissen hebt, spreek gewoon iemand netjes aan en je krijgt netjes respons. Ik ben altijd beleefd tegen beleefde mensen en lijn m'n hond aan als iemand er mee zit.

De maatschappij dat ben jij enz.

Mijn honden blaffen niet, daar zit ik heel kort op bij een pup, maar afleren lijkt me verdomde moeilijk. Heb zelf geen problemen met blaffen an zich, maar wel als het in de nacht is en dan uren lang.......

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Lijkt me een naar probleem, voor alle partijen (ik geloof niet dat een eigenaar van zo'n blaffende hond het makkelijk negeert).
Hier verderop op mijn gallerij woont een meid met een teckel. Die teckel hoeft maar een (portiek-)deur horen dichtgaan of iemand langs horen lopen (losse tegels hier, door frictie hoor je die altijd) en hij gaat lopen blaffen als een bezetene.

Ik vind het zelf ook verrotte irritant, want telkens als ik daar loop slaat dat beest ook aan. Zij vervolgens weer aan de gang om die teckel te corrigeren maar het maakt allemaal maar weinig uit.
Nu bemerk ik bij mezelf dat ik bijna als een ninja over de gallerij loop om dat gezeik maar niet te hoeven hebben. Want het gaat me niet eens om de hond, het gaat me ook om die pleuris die daar uitbreekt als ze hem weer moet corrigeren (beestje blaft echt als een bezetene). Heb geen zin om daar de oorzaak van te zijn zeg maar.

Nou hebben wij vroeger een Golden Retriever gehad die altijd super enthousiast bezoek (aan de voordeur) kwam begroeten, maar dat was de postbode bijv. ook.
Dat geblaf waren we snel klaar mee: elke keer als hij het deed (of maar aanstalten maakte) pakten wij er en halsband bij (zo'n ketting) en die gooiden we dan vlak achter hem op de plavuizen. Ja, da's even schrikken natuurlijk.
Al na een keer of 5 zag je hem alsnog naar de deur gaan bij bezoek maar ook alvast (semi-schuldbewust) de kamer in kijken, want hij wist wat hij kon verwachten (de associatie).

Nou heeft het wel eens in mijn gedachten gespeeld om die buurvrouw hier verderop daarmee te helpen, maar ergens vrees ik dat dat soort bemoeienis niet in goede aarde valt.

TL;DR
Klotesituatie en je kunt er een flinke kluif (hurhur) aan hebben om het af te leren maar zolang het je eigen hond niet is kan het helemaal een opgave zijn. Jij kunt wel consequent aan de bel trekken bij overlast, maar dat moet natuurlijk beginnen bij de eigenaar zelf.
En ja, die kan idd. met mooie praatjes aankomen die los van de werkelijkheid staan.
Al met al een hoop onzekerheid waar je zelf maar matig invloed op hebt.
Ik zou dan ook verder kijken als ik jou was.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

SuBBaSS schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:02:

TL;DR
Klotesituatie en je kunt er een flinke kluif (hurhur) aan hebben om het af te leren maar zolang het je eigen hond niet is kan het helemaal een opgave zijn. Jij kunt wel consequent aan de bel trekken bij overlast, maar dat moet natuurlijk beginnen bij de eigenaar zelf.
En ja, die kan idd. met mooie praatjes aankomen die los van de werkelijkheid staan.
Al met al een hoop onzekerheid waar je zelf maar matig invloed op hebt.
Ik zou dan ook verder kijken als ik jou was.
Dit dus!

Zo beperkt mogelijk want ik moet dochter gaan halen:

vorige buren = 2 MH's, die dieren blaften continu door bij afwezigheid buurman (alleenstaande man).
Buurman was meer weg dan thuis, honden zaten in buitenren.

Reglement op geluidsoverlast is in BE gemeentelijk geregeld. Overdag continu geblaf en zo'n 3 à 4 op 7 nachten ook...
Meerdere keren ganse nachten wakker gelegen. Blafsessies van 21u tot 04u of zelfs tot 06u, quasi onophoudelijk.
Honden hebben zich meerdere keren letterlijk hees geblaft.

Eerst vriendelijk en beleefd aan deur gebeld en conversatie begonnen.
Met de middelvinger weggestuurd vanaf dag 1. :r

Vanaf dan gedurende jaren meermaals politie gebeld, wij, maar ook andere buren, die sloegen er keer op keer niet in om vaststelling te doen want raar-maar-waar telkens nét voordat de patrouille arriveerde, kwam mijnheer thuis (werd met zekerheid getipt!)

Zelfs dierenbescherming gebeld: zij redeneerden: dieren zitten in buitenren maar wel in een hok, afgeschermd van wind en regen, met voedsel en water: wij kunnen hier niets aan doen...

...En daar sta je dan: IN je recht als eiser van nachtrust... Maar niemand die ook maar iets kan/wil doen en iemand bij de flikken die onder hetzelfde hoedje speelt met de buur.

Jàren last gehad en slaapgebrek gecumuleerd, zelfs 4 jaar lang mee in proces gelegen! :X

Oplossing: verhuisd. |:(

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:31
In mijn eigen ervaring (al heel mijn leven honden gehad van verschillend kaliber) ligt het ook wel vaker aan het ras. Mechelse herders zijn nogal blaffers inderdaad zoals hierboven ook aangehaald. Veel kleinere honden ook zoals jack Russels waar toch een bepaalde nervositeit in zit hebben dat ook. Onze Jack Russell vroeger blafte alles bij elkaar als hij de kerkklokken hoorde b.v.

De hond die ik nu heb, Zwitserse witte herder, doet dat niet, al zijn die ook zeker nerveus aangelegd het uit zich niet in blaffen. Hij is behoorlijk waaks maar ik merk nooit wanneer de buurman bijvoorbeeld z'n duobak aan straat zet, thuis komt of wat dan ook. Of wanneer de buurman in de tuin bezig is. Terwijl de poort en tuin echt pal naast de onze is. Dan blaft hij niet dat zijn geluiden die hij altijd hoort en die "normaal" zijn voor hem. Maar loopt er hier iemand door de kiezels in de voortuin, dan zul je het direct horen van hem. Als er hier iemand bij de buren of hier over de schutting klimt dan is hij ook de eerste die dat weet. En hij heeft altijd "gelijk" reken er maar op dat er iets raars is wanneer hij blaft, bezoek b.v. wat ineens via de poort binnenkomt of zo.

Maar ik wil ook absoluut niet dat mijn hond zomaar blaft... mijn herder (nogal groot uitgevallen) weegt 50kg, daar komt nogal wat geluid uit kan ik je vertellen. Maar ik weet ook dat ik wat dat betreft getroffen heb met hem, want hij is makkelijk in veel opzichten. Je hebt ook honden met verlatingsangst die bij afwezigheid van de baas continue blaffen, tot de baas weer thuis komt. Dat zou ik persoonlijk veel erger vinden dan een hond die blaft wanneer er toevallig eens iemand passeert. Een collega zit in een dergelijke situatie en daar wordt je echt niet vrolijk van, want dat is volcontinu geblaf. En dan ook nog van dat "paniek" geblaf... en de eigenaar merkt er zelf vaak niets van. Want als de hond de auto hoort, stopt deze met blaffen want baas is thuis.

Verwijderd

Ook ik ben opgegroeid met een witte herder en ja ze zijn Waaks maar de meeste honden blaffen niet uit waakzaamheid maar voor aandacht.

De buurman met de container horen ze echt wel kijk maar eens naar de oren die volgen echt alles. Maar het meeste geblaf is uit enthousiasme en positieve energie. Een blaffende hond kan je het beste nog negeren ook zeker een hyper blaffende hond.

Mijn ervaring met diverse honden is als ze hyper blaffen willen ze aandacht uit positieve energie.

Als een hond gaat grommen en een korte harde blad opzet dan heb je wel een probleem zeker als ze hun kop omlaag brengen en door de voorpoten heen zakken.

Heel veel problemen met honden komen doordat mensen ze verkeerd begrijpen of totaal niet begrijpen.

We hebben hier in de wijk ook een paar honden die blaffen en op je af vliegen voor aandacht. Iedereen is een grote vriend voor ze. De eerste reactie die veel mensen hebben is wegduiken of aandacht geven. In de eerste situatie geef je aan bang te zijn wat negatieve energie oplevert bij de hond en om kan slaan in agressie. En als je ze aandacht geeft blijven ze ook komen want ze willen meer en je hebt het ze al eens gegeven. Simpelweg doorgaan met wat je doet en je mijn aanhouden werkt in 99% van de gevallen het beste. De hond zal versuft achter blijven omdat die niet weet wat die met de situatie moet jij geeft de hond geen feedback en straalt dus geen energie uit naar hem.

Een hond is uiteindelijk een dier en familie van de wolf.

Wegrennen = avondmaal
Spelen = vriendje
Terug aanvallen = vijand
Negeren = ik besta niet

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

BroederM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:01:
[...]

@paQ

Er staat dus nergens dat het fysieke lijn moet zijn.
Hoewel dit natuurlijk bedoeld word.
Echter zijn er net zoveel honden die zich niet laten belemmeren door een fysieke lijn "U moet uw hond wel beter vasthouden hoor!"
Dat zal dan aan de stad/regio liggen. Hier in Antwerpen is regel heel simpel:
"zonder dat het dier is aangelijnd met een lijn, waarvan de lengte is aangepast aan de omstandigheden met een maximum van 1,5m. "

Verwijderd

Geef de hond elke dag een HEMA rookworst, dan blaft hij even niet meer.
Geintje,! Het is vreselijk om naar welke soort hond dan ook naar het geblaf te moeten luisteren. Als de hond niet geschoold word zal hij nooit ophouden met blaffen. Maar met wonen is altijd wel wat. Krijsende kinderen, katten die in je tuin schijten, harde muziek bij de buren, gehorig trappen lopen, luidruchtige pubers tot laat in de avond, bladeren van bomen van de buren, zelfs een waterval in de tuin van de buren kan zware irritatie opleveren. Het is jouw keus wat je acceptabel vind.

Verwijderd

Het is wel fijn als je dat vooraf kunt inschatten. Ik zou zelf de buurt eens goed onderzoeken en probeer een praatje te maken met wat andere buren, bel densoods aan. Zijn het chagarijnen doen ze niet open of niet aardig dan weet je dat voor de toekomst.
Niet gelijk over die hond beginnen, maar begin over iets anders parkeer plekken bijv. of een andere random iets.

Een huurwoning is natuurlijk wat minder risico dan een koopwoning. Een jaar(contract) is zo voorbij.
Verder wat hierboven al is gezegd, bij elke woning is er wel iets of iemand in de omgeving waar je overlast van ervaart tenzij je in een villa op een landgoed gaat wonen.

Verwijderd

swtimmer schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:51:
[...]

Dat zal dan aan de stad/regio liggen. Hier in Antwerpen is regel heel simpel:
"zonder dat het dier is aangelijnd met een lijn, waarvan de lengte is aangepast aan de omstandigheden met een maximum van 1,5m. "
In Nederland staat APV dan ook voor algemene plaatselijke verordening, maar op magische wijze weet iedereen altijd dat daarin staat dat honden aan de lijn moeten ongeacht de gemeente. Zal ook wel gelden voor 99% vd gevallen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Iva_Bigone schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:04:
[...]

Welke gemeente is dat? Daar wil ik dan ook wel wonen!

Voor die aso waren ingeschakeld:

-wijkagent
-tientallen keren de "normale" politie
-de RIBW waar die buurman "cliënt" van was
-woningbouw
-buurtbemiddeling
-gemeente

In het begin was ik de enige klager omdat hij de andere buren (bejaarde dames) bedreigd had, die durfden dus geen aangifte te doen of wat te melden bij de woningbouw.

Pas toen er een nieuwe buurvrouw kwam die zowel de geluidsoverlast als de bedreigingen niet pikte kwam buurtbemiddeling in beeld.
Ze deden echter niets want "1 van de betrokken partijen wilde niet meewerken" :F

Politie erbij halen had in het begin nog wel nut maar op een gegeven moment had de buurman door dat wanneer je niet opendeed en de muziek tijdelijk uitzette, ze vanzelf weer weggingen 8)7
Of ze kwamen pas na 2-3 uur...
Waar ken ik bovenstaande toch van... hier net zo, maar dan niet alleen honden maar ook 6 katten die omstebeurt dag en nacht zitten te krijsen dat ze besprongen willen worden :X . Bemiddeling wordt continu door de buren geweigerd omdat er geen advocaat bij mag zitten en de onbelangrijke burgers hatende figuren in uniform (politie OostNL) komt hier nooit opdagen, tenzij het tuig belt, dan staan ze elke keer weer binnen 10 minuten voor de deur om te eisen dat het terroriseren (van het tuig) stopt.
We hebben het overigens ook via de huurcommissie geprobeerd, zaak afgewezen.

Helaas hebben we niet de mogelijkheid om te verhuizen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 22:56
Ik heb een tip voor je :+
Als bemiddelen niet werkt met de bewoner
Koop je een mooie muziek installatie
Continu als de hond blaft de muziek kei hard aan ,
dan kijken hoe lang het duurt tot dat de buurman aan de deur staat,
En dan de deal maken, als jou hond stop dan stop ik met de muziek :+
Nu ff serieus,
Ik denk niet dat je veel kunt doen helaas
In Nederland is het niet verboden een hond te hebben die luidruchtig blaft
En zolang dat dit niet het geval is, ben je als buur de zak 8)7

Verhuizen is meestal de enigste oplossing :/

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:49

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hierboven staat dat er geen andere directe buren zijn.
Overigens heeft de gemeente hier weinig midellen voor.

Daarnaast, als je van tevoren al weet dat de buurvrouw een waakhond heeft die veel blaft, en je alsnog het huis ernaast koopt... en dan die buurvrouw gaat aanklagen voor geluidsoverlast?
Een beetje zoals een huis kopen bij een spoorweg/vliegveld, je weet dat er overlast is; dat "koop je erbij", denk niet dat er veel initiatief komt van de gemeente dan..

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27

Bob Popcorn

Plop!

Als je die hond elke keer dat 'ie blaft een beloning gaat geven heb ik slecht nieuws voor je :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

• demichel
Jester-NL schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Ik heb er een beetje moeite mee om aan te nemen dat het hier om twee woningen gaat die dicht genoeg op elkaar staan dat hond van woning 1 problemen heeft met het bewoond zijn van woning 2, en dat er geen andere woningen binnen blaf-afstand staan. Het hoeven geen directe buren te zijn, maar de bewoners van een ander, nabij gelegen andere woning, kunnen je van derden informatie voorzien over de kwaliteit van het waaks zijn van hond van woning 1.
Die mensen hebben waarschijnlijk een beter (en mogelijk ander) beeld dan de bewoners van woning 1.
Het huis staat een beetje op de rand van de stad, bij een (niet zo druk, is geen grote stad) kruispunt. Huis met hond staat tegen het kruispunt, het "onze" ernaast. Daarna wat lege ruimte, "wasteland" en een groot magazijn van staalplaten. Aan de overkant een grote autodealer. Dus directe bewoning is er niet.

Ach, we wennen er wel aan. En Fikkie of hoe die ook moge heten ook aan ons. Ik ben toch geen tuinmens, terrasje volstaat ruimschoots voor de bbq :-).

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
demichel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:45:
[...]

Het huis staat een beetje op de rand van de stad, bij een (niet zo druk, is geen grote stad) kruispunt. Huis met hond staat tegen het kruispunt, het "onze" ernaast. Daarna wat lege ruimte, "wasteland" en een groot magazijn van staalplaten. Aan de overkant een grote autodealer. Dus directe bewoning is er niet.

Ach, we wennen er wel aan. En Fikkie of hoe die ook moge heten ook aan ons. Ik ben toch geen tuinmens, terrasje volstaat ruimschoots voor de bbq :-).
Als je toch daar gaat wonen, is juist zo snel mogelijk vriendjes worden met de hond,
als de hond je ziet en ruikt, dan weet hij dat het geen probleem is, en hoef je ook niet bang te zijn, als deze op je afrent :)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 15:38
Beest moet inderdaad gewoon aan je wennen. In ons vorige huis was de zijdeur eigenlijk altijd los. Soms kwam de buurvrouw langs. Die kon gewoon binnen komen wandelen zonder dat de hond aan sloeg. Buurvrouw was veel thuis, hond zat veel in de tuin.
P.s. ik ben z'n klootzak die zijn hond los laat lopen. Echter wat je niet ziet is dat hij radiografisch nog steeds zit "aangelijnd", de wet moet hier een keer duidelijk uitspraak over doen.
Tot die tijd geniet ik ervan als ik de huid word vol gescholden (we zijn zo tolerant) door een moeder die mij verteld in hoeveel stukken haar dochter wel niet had kunnen worden gescheurd. En terwijl zij staat vloeken is haar dochter druk bezig met het knuffelen van mijn hond 8) waargebeurd verhaal
Daar zijn diverse tegenstrijdige uitspraken over voortgekomen in rechtzaken. Het mag wel vs. het mag niet: https://hondenbescherming...ronisch%20aanlijnen_1.pdf

[ Voor 69% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-02-2019 10:07 ]

• BroederM
Pizza_Boom schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:01:
Beest moet inderdaad gewoon aan je wennen. In ons vorige huis was de zijdeur eigenlijk altijd los. Soms kwam de buurvrouw langs. Die kon gewoon binnen komen wandelen zonder dat de hond aan sloeg. Buurvrouw was veel thuis, hond zat veel in de tuin.

[...]

Daar zijn diverse tegenstrijdige uitspraken over voortgekomen in rechtzaken. Het mag wel vs. het mag niet: https://hondenbescherming...ronisch%20aanlijnen_1.pdf
Bedankt voor het bestand! Ik ben niet eens met de "honden bescherming" maar dat mag.

Helaas is het document echter uit 2014...

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:09:
Geef de hond elke dag een HEMA rookworst, dan blaft hij even niet meer.
Geintje,! Het is vreselijk om naar welke soort hond dan ook naar het geblaf te moeten luisteren. Als de hond niet geschoold word zal hij nooit ophouden met blaffen. Maar met wonen is altijd wel wat. Krijsende kinderen, katten die in je tuin schijten, harde muziek bij de buren, gehorig trappen lopen, luidruchtige pubers tot laat in de avond, bladeren van bomen van de buren, zelfs een waterval in de tuin van de buren kan zware irritatie opleveren. Het is jouw keus wat je acceptabel vind.
Idd...

Er zijn verschillende mogelijke stressfactoren en niet iedereen verdraagt dezelfde dingen even slecht of goed.

Toen onlangs visite zei dat de hond van de buren (King Charles Cavelier, je weet wel, zo'n wit/zwart keffertje - sorry voor de liefhebbers) toch veel blaft, viel me op hoe ik dit kan negeren omdat ik véél erger gewoon ben geweest.

Ja, die blaft telkens hij buiten komt, die blaft ook telkens als hij beweging ziet (is een jagertje) en het geblaf is vrij scherp, typisch die kleine dingen... Maar mij stoort het veel minder: ééns hij zijn rondje in hun tuin gedaan heeft, gaat die weer naar binnen. Hij blijft geen hele dagen en nachten doorblaffen zoals die 2 MH's van waar ik vroeger woonde.

Het enige waar we in onze nieuwe woonst last van hadden waren katten die in onze boomschors vooraan kwamen kakken maar daar heb ik een doeltreffend middeltje voor gevonden: cayennepeper strooien. :Y Of het brandt aan hun neus of aan hun kont weet ik niet, maar ze blijven wel weg. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door PinusRigida op 26-02-2019 11:31 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:27:
[...]
De baas is altijd het probleem.
Niet altijd, sommige honden zijn gewoon niet helemaal 100%. Die kun je het beste gewoon een spuitje geven.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Nee dan snap je het overduidelijk niet, net zoals de APV mamma die ik tegenkwam.

Een lijn van 30 meter is ook aangelijnd........

En wie mag de APV handhaven? De forumhelden en bange mama's of daartoe bevoegde BOA's?

[...]
De maatschappij dat ben jij enz.
Juistem, jij begrijpt het >_<

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

MewBie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Niet altijd, sommige honden zijn gewoon niet helemaal 100%. Die kun je het beste gewoon een spuitje geven.
Idd, maar ik nuanceer toch graag: dat spuitje moet een daad van barmhartigheid zijn nadat mogelijkheden uitgeput zijn, niet omdat de hond niet helemaal 100% meer is en men geen moeite/geld wil investeren.

Natuurlijk zullen de meeste professionals zo handelen maar dat hangt er maar van af waar, en in welke situatie: als asiel overbevolkt zit en geen personeel of middelen om in dure therapie te voorzien... Tja...

Er zijn honden die niet meer geholpen kunnen worden omdat ze al te ver heen zijn in bepaald gedrag dat zo diep geworteld is door trauma. Het mag dan niet de fout zijn van het huidige of vorige baasje, maar in het overgrote deel van de gevallen is die hond ooit in die situatie gekomen omdat "iemand" zijn verantwoordelijkheid niet nam.

Bijkomend: net zoals bij mensen hebben honden ook een persoonlijkheid, sommige honden hebben gewoon een slecht karakter, net zoals sommige mensen dat hebben.

Maar als ik mijn eigen hond als voorbeeld neem zie ik perfect hoe snel het mis kan gaan.

Maks kwam op 3-jarige leeftijd als getraumatiseerd herplaatser bij ons terecht, werd verwaarloosd bij vorige eigenaars weg gehaald en vermoedelijk mishandeld. We hebben het van horen zeggen maar het is wel een logische verklaring voor het gedrag dat ie vertoonde.

Buitenstaanders zouden ook voor een spuitje geopteerd hebben en eerlijk: ik heb in het begin ook getwijfeld.

Het hele verhaal is hier off topic maar de conclusie is dat we ontzettend blij zijn dat we hem toch alle kansen gegeven hebben die we konden geven want het heeft jaren van training + therapie door een erkend hondenpsycholoog gekost om hem te helpen maar het is gelukt.

Maks is nu een 12-jarige typische AmStaff = een schoothondje in een gespierd, lomp lichaam, speels als een puppy maar met zachte, rustige inborst en blaft zelden, is al 9 jaar onze zachte harige rots in de branding en is zo ontzettend loyaal en aanhankelijk. Luistert naar een half woord, zelfs een blik of gelaatsuitdrukking begrijpt hij meteen.

Dat uit trauma voortkomend gedrag zal nooit volledig weg gaan: hij is nog steeds bovengemiddeld alert in sommige, zeer specifieke situaties maar het is per-fect controleerbaar, de gemiddelde Yorkshire is beschermender. >:)

• demichel
Even een snelle update...

Gisteren verhuisd. Vandaag pijn in spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had :)

Alles is vlotjes verlopen, met dank aan familie en vrienden die hielpen.

Hond lijkt reuze mee te vallen. Die liep in de tuin, vrijwel niet horen blaffen, ook niet tijdens onze lunchpauze buiten in het zonnetje.

Nu uitpakken en alles geïnstalleerd krijgen :)

• R20141016
Helemaal goed!
Voortaan dus minder druk maken....

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooi topic! Het hele topic vol met mensen die het liefst alle honden een spuitje willen geven, omdat ze mogelijk geluid zouden kunnen maken op bepaalde momenten... Blijkt het allemaal mee te vallen voor TS. Gelukkig maar! Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Geniet ervan en maak er samen met je nieuwe buren wat moois van! Een goede buur.....

• demichel
Bijkomend probleem :-(

De honden waren het minste van onze zorgen... Die houden zich trouwens tot nu toe kalm.

Tweehonderd meter verder is blijkbaar een dierenwinkel en die verkopen soms hanen, fucking hanen en die maken een ongelofelijke pokkeherrie, dag en nacht, non stop, fucking hanen.

"gelukkig" (niet het goeie woord) lig ik effe in het ziekenhuis voor mijn hart dus is het even rustig na de helse verhuis. Misschien verkopen ze die beesten maar een keer per jaar of zo.

Effe gegoogled en er blijken totaal geen oplossingen te zijn om die beesten van op afstand hun bek te laten houden. Vriendelijke babbel met de winkel zal er wel niet inzitten, zaken zijn zaken natuurlljk.

Och ja, je kunt niet alles hebben in het leven zeker?

Effe googlen naar noise cancelling headphones.

Of een goeie incentive om meer te gaan reizen :-)

[ Voor 11% gewijzigd door demichel op 08-04-2019 17:51 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Das wel zuur :{.

Cunning linguist.

• demichel
Misschien valt het wel mee en komt er nog een oplossing of is dit eenmalig. Of kent een Tweaker een geniale oplossing.

• LordSinclair
De hond van de buren in het hok loslaten 😁

• demichel
LordSinclair schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:10:
De hond van de buren in het hok loslaten 😁
Ha. :-)

Ik spreek desnoods al mijn techneut vrienden aan. Als ze een Tesla in de ruimte kunnen schieten kunnen ze ook wel wat maken om een haan zijn bek te laten houden.

Volgende keer ik Elon zie zal 'k het es vragen.

Fijne uitdaging voor Tweakers en Reddit.

Oplossingen met schietgerei en chemische toestanden komen niet in aanmerking

[ Voor 13% gewijzigd door demichel op 08-04-2019 18:25 ]

• Sissors
  • Niet online
Collega van me (techneut ook ;) ), had een ongewenste haan: Hadden alleen kippen moeten zijn, bleek ook een haan bij te zitten. Ze hebben het een tijdje geprobeerd, maar omdat je er gek van wordt uiteindelijk het geprobeerd met een halsband die in de VS wordt verkocht zodat ze niet zo luid kunnen kukelen. Werkte schijnbaar redelijk, totdat hij bijna stikte tijdens het eten door die halsband. Toen is die weggedaan. Oftewel helaas geen oplossingen die ik ken, behalve hopen dat ze niet lang hanen hebben, of misschien iets met geluidsoverlast bij de gemeente. (Alleen dan ben je natuurlijk wel de nieuwe bewoner die bij een dierenwinkel in de buurt is gaan wonen en er direct over klaagt).

Wie koopt er alleen in hemelsnaam hanen in een dierenwinkel. Kippen kan ik begrijpen, hanen niet.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het blijft mij altijd verbazen hoe hondeneigenaren de mogelijkheden lijken te zien om buren deelgenoot te maken van hun hobby...

Gelukkig sta ik op goede voet met de buren, die een tekkel hebben. Ik vind het nutteloze klotebeesten, zij zijn blijkbaar gek op het mormel. Maar dat ding slaat wel aan als er iemand wat dichter langs het huis loopt. Of als 'ochtends het baasje beneden komt.
Gelukkig kan ik er wel eens wat van zeggen... Maar van opvoeden hebben de beste buren niet gehoord. Dit is denk ik al hun vierde hond in evenzoveel jaar. Ze hadden ook een herder die de hele buurt bijeen blafte, en die is onder druk van de buren ook plotseling verdwenen.

Ik ben honden liever kwijt dan rijk. Gelukkig heb ik er niet al te veel last van (relativeren, goede relatie met de buren). Maar: Een hond hoort binnen gewoon zijn bek te houden, tenzij er wordt ingebroken. Jammer dat niet alle hondenbezitters weten hoe ze zo'n beest moeten opvoeden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 22:00
@Nyarlathotep , de honden zijn het probleem niet, maar de hanen.
Verder niet naar het platteland komen, hier leven nog meer dieren die geluid maken }:O

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:45

Yor

Yor1313#2571

Nyarlathotep schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:03:
Het blijft mij altijd verbazen hoe hondeneigenaren de mogelijkheden lijken te zien om buren deelgenoot te maken van hun hobby...

Gelukkig sta ik op goede voet met de buren, die een tekkel hebben. Ik vind het nutteloze klotebeesten, zij zijn blijkbaar gek op het mormel. Maar dat ding slaat wel aan als er iemand wat dichter langs het huis loopt. Of als 'ochtends het baasje beneden komt.
Gelukkig kan ik er wel eens wat van zeggen... Maar van opvoeden hebben de beste buren niet gehoord. Dit is denk ik al hun vierde hond in evenzoveel jaar. Ze hadden ook een herder die de hele buurt bijeen blafte, en die is onder druk van de buren ook plotseling verdwenen.

Ik ben honden liever kwijt dan rijk. Gelukkig heb ik er niet al te veel last van (relativeren, goede relatie met de buren). Maar: Een hond hoort binnen gewoon zijn bek te houden, tenzij er wordt ingebroken. Jammer dat niet alle hondenbezitters weten hoe ze zo'n beest moeten opvoeden.
Het blijft mij altijd verbazen hoe ouders de mogelijkheden lijken te zien om buren deelgenoot te maken van hun hobby...

Gelukkig sta ik op goede voet met de buren, die meerdere kids hebben. Ik vind het nutteloze klotewezens, zij zijn blijkbaar gek op het grut. Maar dat grut slaat wel aan als er iemand wat dichter langs het huis loopt. Of als 's avonds de ijscoman komt.
Gelukkig kan ik er wel eens wat van zeggen... Maar van opvoeden hebben de beste buren niet gehoord. Dit is denk ik al hun vierde kind in evenzoveel jaar. Ze hadden ook een adoptiebaby die de hele buurt bijeen huilde, en die is onder druk van de buren ook plotseling verdwenen.

Ik ben kinderen liever kwijt dan rijk. Gelukkig heb ik er niet al te veel last van (relativeren, goede relatie met de buren). Maar: Een koter hoort binnen gewoon zijn bek te houden, tenzij er wordt ingebroken. Jammer dat niet alle ouders weten hoe ze zo'n snotneus moeten opvoeden.

Of wil je liever de versie van duiven, kippen, kikkers, brommertechneuten, motorrijders, old-timer verzamelaars, amateur BBQ chefs, thuisparty-verslaafde huismoeders etc etc etc.

Leven en laten leven...

http://yor.minitroopers.com

• LordSinclair
Eens met die uitspraak. Maar onder dat motto zijn er ook mensen die helemaal geen rekening houden met de buren. Leven en laten leven betekend ook dat je rekening houdt met je omgeving :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:05

Theo

moederbord

Het voordeel is nu wel dat de overlast bij een bedrijf vandaan komt, en niet bij een particulier.

Voor bedrijven zijn er harde eisen in de wet waaraan ze moeten voldoen als het aankomt op geluidsoverlast. Voor een particulier is dit niet het geval.
Ofwel; een blafkeffer van je buren kan je niks aan doen, maar continue geluidsoverlast van een dierenwinkel weer wel!
https://www.rijksoverheid...geluidsoverlast-in-de-wet
Wet geluidshinder: https://wetten.overheid.nl/BWBR0003227/2017-05-01

[ Voor 10% gewijzigd door Theo op 09-04-2019 08:24 ]

7400 Wp op het dak

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 04:51:
Ik vind het nutteloze klotewezens
Ik vind dat altijd grappige uitspraken van iemand die zelf ook ooit kind is geweest. Ga ik vanuit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Theo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:21:
Het voordeel is nu wel dat de overlast bij een bedrijf vandaan komt, en niet bij een particulier.

Voor bedrijven zijn er harde eisen in de wet waaraan ze moeten voldoen als het aankomt op geluidsoverlast. Voor een particulier is dit niet het geval.
Ofwel; een blafkeffer van je buren kan je niks aan doen, maar continue geluidsoverlast van een dierenwinkel weer wel!
https://www.rijksoverheid...geluidsoverlast-in-de-wet
Wet geluidshinder: https://wetten.overheid.nl/BWBR0003227/2017-05-01
Nou dat wou ik net gaan zeggen. Een dierenwinkel mag wel iets geluid geven maar op 200 meter last hebben van hanen... dat is volgens mij niet de bedoeling. Even bellen met de gemeente. Het meest nette is natuurlijk om eerst even langs te gaan bij de winkel. Zou best eens kunnen zijn dat ze welwillend zijn.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 22:38
Gunner schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:25:
[...]

Ik vind dat altijd grappige uitspraken van iemand die zelf ook ooit kind is geweest. Ga ik vanuit.
Als kind heb je geen keuze, je bent verwerkt door je ouders zonder dat je daar enige inspraak op had. Als ouder heb je wel degelijk de keuze om wel/geen kinderen te nemen. Of honden. Of hanen.

Ik hou van dieren, maar ben allergisch, dus dat is snel voorbij. Ik hou echter ook van rust, zeker als ik wil slapen, als iedereen dan z'n muil houdt vind ik het best.

Toen ik nog bij m'n ouders woonde namen de buren ook plots een hond. Een echte gold retriever, maar die werd constant afgewisseld tussen binnen/buiten, niet afgericht, waren nooit thuis. Dat arme beest verging van de kou en was de hele nacht aan het blaffen/janken. Niet de schuld van de hond, maar je zit er wel mooi mee.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zebby schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:32:
[...]

Als kind heb je geen keuze, je bent verwerkt door je ouders zonder dat je daar enige inspraak op had. Als ouder heb je wel degelijk de keuze om wel/geen kinderen te nemen. Of honden. Of hanen.
Dat weet ik, maar je zou dan wel wat inlevingsvermogen mogen verwachten. Op een forum worden vaak direct alle extremen genoemd namelijk 'jankt de hele dag' of 'onopgevoed' (hoe kan je dat bepalen als je zelf geen referentiekader hebt. beste schippers staan aan wal etc). Of het echt is zo is moet je maar aannemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 09-04-2019 08:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:45

Yor

Yor1313#2571

Een mannelijke gynaecoloog heeft ook geen vagina...toch heeft hij werk zat?

Maar blijkbaar miste je de ondertoon, zoals velen...

http://yor.minitroopers.com

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
En door dit soort reacties creeer je onverdraagzaamheid.. Ik denk dat een goed gesprek en wat rondvraag beter werkt dan meteen de overheid erheen te sturen. Zeker als je er nog langs moet/wil wonen in vrede.

• Brent
Maak je geen zorgen, de overheid rent helaas/uiteraard niet meteen na 1 melding, dat moeten er eerst meerdere zijn, en soms tientallen. Zeker doen, want zonder een feedback-loop is weet men niets en kan men er onmogelijk iets aan doen. Maak je geen melding, dan zul je bij een latere klacht de opmerking krijgen dat je het toch al zo lang accepteerde. Het is je recht een melding te maken van overlast, doe dat dan ook als je overlast hebt. Dat is niet onverdraagzaam, dat is elementaire feedback zonder welke onze samenleving niet kan verbeteren.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

d5stick schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:48:
[...]

En door dit soort reacties creeer je onverdraagzaamheid.. Ik denk dat een goed gesprek en wat rondvraag beter werkt dan meteen de overheid erheen te sturen. Zeker als je er nog langs moet/wil wonen in vrede.
Nee want als er staat 'meerdere meldingen' dan moet je wel sowieso aan kunnen tonen dat je het er met je buren over hebt gehad. Anders kun je die melding niet doen.

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:54:
[...]

Nee want als er staat 'meerdere meldingen' dan moet je wel sowieso aan kunnen tonen dat je het er met je buren over hebt gehad. Anders kun je die melding niet doen.
Ik blijf erbij, ga eerst babbelen met mensen voor je meteen een melding ergens neerlegt.
Als men niet wil luisteren of er niets mee doet, akkoord.. Maar als eerste redmiddel is het wat overtrokken.

Ik lees ook hier in de comments nogal wat reacties waar ik al van gruwel, zoals "Direct een spuitje, Altijd zijn mond houden". Is dit echt waar we als samenleving heen willen? :-(

Men hoeft geen liefhebber van dieren te zijn, maar je woont kort op elkaar dus je gaat met elkaar te maken hebben op een of andere manier..

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@d5stick
Dat staat er toch ook? Je zult eerst met de buren (met de blaffende hond) moeten gaan babbelen anders hebben verdere stappen geen enkele zin.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wij hebben hier in de regio (Rotterdam) de DCMR, die gaat echt actief met bedrijven aan de gang die structureel geluidsoverlast produceren, tot gigantische boetes toe.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar een soort gelijke organisatie zou jou wel eens heel goed kunnen helpen. Net wat al gezegd is je hebt het geluk dat het een onderneming betreft.

(en wat heel goed helpt met hanen is zorgen dat ze in het donker zitten, dan kraaien ze niet)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:09:
Wij hebben hier in de regio (Rotterdam) de DCMR, die gaat echt actief met bedrijven aan de gang die structureel geluidsoverlast produceren, tot gigantische boetes toe.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar een soort gelijke organisatie zou jou wel eens heel goed kunnen helpen. Net wat al gezegd is je hebt het geluk dat het een onderneming betreft.

(en wat heel goed helpt met hanen is zorgen dat ze in het donker zitten, dan kraaien ze niet)
Het bedrijf is er waarschijnlijk al jaren. Nu komt er iemand op 200m(!) wonen en klaagt direct over geluidsoverlast en de eerste tips zijn hier van geef hte maar aan, direct grote boetes.

Het is België, in die straal van 200m wonen wel heel veel gezinnen dus waarom klagen die niet?

• Brent
Tarkin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:43:
[...]

dus waarom klagen die niet?
Waarschijnlijk omdat zij ook geadviseerd wordt niet 'te zeuren' :+ Alternatieve geschiedenis: een klacht brengt de rest aan het rollen en het bedrijf verontschuldigd en zoekt naar oplossing.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zou eensbeginnen met de buren vragen of dit vaker gebeurt. Is het een korte periode in het jaar of gebeurt het structureel? Dan kan je met die info naar de dierenwinkel stappen om te vragen of ze dat beest z'n kop kunnen laten houden... werkt dat niet, dan kan je naar de gemeente. Maar gewoon klein beginnen, niet gelijk escaleren.

I have stability. The ability to stab.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tarkin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:43:
[...]

Het bedrijf is er waarschijnlijk al jaren. Nu komt er iemand op 200m(!) wonen en klaagt direct over geluidsoverlast en de eerste tips zijn hier van geef hte maar aan, direct grote boetes.

Het is België, in die straal van 200m wonen wel heel veel gezinnen dus waarom klagen die niet?
Beetje kort door de bocht niet? Die boetes komen niet direct. Als bedrijven hier in de omgeving zitten van woningen wordt er verwacht van de bedrijven dat ze daar rekening mee houden.

Maar wat je zegt is ook zo, als 99% van de mensen niet klagen is het waarschijnlijk gewenning.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Mutatie
  • Laatst online: 14:41
Nyarlathotep schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:03:

De mensheid in a nutshell,

Door duizenden jaren selecteren we wolven die niet kunnen blaffen om te evolueren naar honden precies om te kunnen blaffen, mag het ineens niet meer :+

Waar zouden we zijn zonder ze

Maar gelijk heb je ergens, dat moet je onder controle hebben, opvoeden.
Jaja hondeneigenaar hier O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 09-04-2019 13:07 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Mutatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:01:
[...]

Door duizenden jaren selecteren we wolven die niet kunnen blaffen om te evolueren naar honden precies om te kunnen blaffen, mag het ineens niet meer :+

[YouTube: Would Humans Have Survived Without Dogs? | Answers With Joe]

Maar gelijk, dat moet je onder controle hebben, opvoeden.
Dit. Daarnaast, het moet natuurlijk niet zo zijn dat je structureel de hele dag door de hond hoort blaffen en piepen, maar als je 2 of 3 keer per dag de hond 10 seconden een beetje hoort blaffen...wij horen ook wel eens de muziek van de buren ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:22
Mutatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:01:
[...]

[YouTube: Would Humans Have Survived Without Dogs? | Answers With Joe]

Maar gelijk heb je ergens, dat moet je onder controle hebben, opvoeden.
Het is toch niet dat we nu honden moeten houden omdat ze ergens in de prehistorie nuttig of onmisbaar waren.
Met die redenering moeten we misschien de mammoet ook nog terughalen...

Mijn vrouw heeft een hond, en ik heb er op aangedrongen dat die opgevoed werd.
Tof beest, maar voor mij moet het niet, ik erger me alleen als die blaft omdat PostNL nog eens een pakje komt leveren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Dit gaat al lang niet meer over honden. Titel aangepast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Tommie12 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:26:
[...]

Met die redenering moeten we misschien de mammoet ook nog terughalen...
https://www.history.com/n...urrection-cloning-genesis

• demichel
TWCRay schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:45:
@Nyarlathotep , de honden zijn het probleem niet, maar de hanen.
Verder niet naar het platteland komen, hier leven nog meer dieren die geluid maken }:O
Is niet het platteland, gewoon een weg tussen de stad en het dorp een kilometer verderop.

Slechts 1 directe "menselijke" buur en een autodealer en magazijn staalplaten in de ruime omgeving. Lekker rustig dachten we..

En de dierenwinkel ligt slecht zichtbaar vanop de straat, lijkt me meer een "dierenmagazijn" te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door demichel op 10-04-2019 01:45 ]

Verwijderd

Al die mensen die behulpzaam denken te zijn met hun regels voor bedrijven...... dit is België. Dat land heeft sowieso onnavolgbare regels als het gaat om ruimtelijke ordening en ts lijkt op een locatie met bestemming bedrijventerrein te wonen. Zou me verbazen als een overheid hier iets mee doet.

Verwijderd

demichel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 01:40:
[...]

Is niet het platteland, gewoon een weg tussen de stad en het dorp een kilometer verderop.

Slechts 1 directe "menselijke" buur en een autodealer en magazijn staalplaten in de ruime omgeving. Lekker rustig dachten we..

En de dierenwinkel ligt slecht zichtbaar vanop de straat, lijkt me meer een "dierenmagazijn" te zijn.
Klinkt meer als en industrieterrein waar je bent gaan wonen.

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

vj_slof schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:53:
[...]

De hond krijgt een schok in z'n nek van de halsband als ie niet doet wat 't baasje zegt...
Daar is de wet heel duidelijk in...

Dat is namelijk pure dierenmishandeling.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• vj_slof
Stoney3K schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:45:
[...]

Daar is de wet heel duidelijk in...

Dat is namelijk pure dierenmishandeling.
natuurlijk is het dierenmishandeling, maar hoe het wettelijk geregeld is in België?

• demichel
Oordopjes werken uitstekend 's nachts... luichtruchtinge f******* kippen en hanen niet meer te horen :-)

Nu enkel nog leren hoe de vrij grote tuin te onderhouden - nog nooit eerder een tuin gehad dus totaal geen groene vingers, maar lijkt me wel een leuk tijdverdrijf met oordopjes en podcasts.

Pagina: 1