Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlen1987
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-02 18:32
Hallo allemaal,

Mijn eerste (nu tweede) post hier, dus twijfel of ik in de goede categorie zit. Zo niet, excuus! Ik heb deze vraag gister nog in een andere categorie geplaatst maar volgens mij zit ik daar verkeerd!

Ik ben werkzaam in het onderwijs en om in te spelen op innovatie zou ik graag een degelijke VR bril aanschaffen. Ik ben er na wat onderzoek achter dat dan de keus valt op de Oculus rift OF HTC Vive.

Nu twijfel ik nog erg, en dat berust voornamelijk op de software die gespeeld kan worden. Ik lees vooral games die gedraaid kunnen worden, en dat is op zich leuk, maar ik ben ook op zoek naar wat onderwijsgerelateerde mods/apps/games.

Ik vind hier helaas geen informatie over en kom bijvoorbeeld uit bij Steam in mijn zoektocht. Hier vind ik leuk spul, maar niets onderwijsgerelateerds voor studenten mbo sector zorg en welzijn.
Kan iemand mij de juiste richting insturen? En niet onbelangrijk: valt één van beide VR brillen dan nog af omdat deze onderwijsgerelateerde mods niet mee werken?

Ook lijkt het na wat informatie zoeken best wat gedoe om zo’n ding op te starten tijdens een les waar geen vaste lokalen zijn. Dit betekent dat hij voor de betreffende les naar het lokaal genomen moet worden, inclusief een pc of laptop die krachtig genoeg is. Is dat werkzaam? Vooral met de sensoren die neergezet moeten worden?

Hoop dat jullie ons een goede richting in kunnen sturen!

Met dank en groeten!