DSL provider voor korte termijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walt.
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-11-2023
Beste Tweakers,

Eerste keer posten maar hang hier al een tijdje rond en kon geen vergelijkbaar topic vinden.

Heeft er iemand ervaring met het aangaan van een DSL contract voor korte termijn? Ik wil mijn Ziggo abonnement mee verhuizen, maar mijn (niet zo) nieuwe woning heeft voor zover ik zie geen coax aansluiting. KPN voelt toch als een stapje terug en vrouw lief wil haar extra Vodafone data niet kwijt.

Bedankt alvast!
Walt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13

Barrycade

Through the...

Meeste zullen je voor een jaar aansluiten denk ik, maar ik neem aan dat je de postcode check van Ziggo al gedaan hebt? Want niet zichtbare coax is wellicht het probleem van de Ziggo monteur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Walt. Waarom heb je dan dat formulier weggehaald, vooral de vraag wat je al gevonden hebt was handig om te beantwoorden ;)

Je vraag is ook niet echt duidelijk, want je wilt tijdelijk een DSL-lijn want je kunt geen Ziggo krijgen. Neem ik daarmee terecht aan dat je Ziggo wel al zover hebt gekregen dat ze die coax-kabel gaan leggen?

Ik zou, als het tijdelijk is, een maandelijks opzegbaar 4G-abonnement afsluiten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Vrijwel alle DSL aanbieders hebben minimaal een jaarcontract. Je kan voor dat geld dan beter een 4G mifi/router halen en een simkaartje met onbeperkt data erin stoppen.

DSL is misschien een achteruitgang, maar dat hoeft niet. Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl kun je zien welke snelheid je haalt. Indien daar 100Mb/s staat, dan heb je gewoon een prima verbinding, lijkt mij. Dan ben je voor onder de 30 euro klaar.

Sterker nog, ik zou willen dat ik weer een 100Mb lijntje via DSL kon krijgen. De latency op die lijn zat rond de 6ms, dat was echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Ziggo is voor zover ik weet de enige die maandabonnementen levert, dus een tijdelijk DSL abonnement gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

krakendmodem schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:25:
Vrijwel alle DSL aanbieders hebben minimaal een jaarcontract. Je kan voor dat geld dan beter een 4G mifi/router halen en een simkaartje met onbeperkt data erin stoppen.

DSL is misschien een achteruitgang, maar dat hoeft niet. Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl kun je zien welke snelheid je haalt. Indien daar 100Mb/s staat, dan heb je gewoon een prima verbinding, lijkt mij. Dan ben je voor onder de 30 euro klaar.

Sterker nog, ik zou willen dat ik weer een 100Mb lijntje via DSL kon krijgen. De latency op die lijn zat rond de 6ms, dat was echt heerlijk.
De disconnects elke 36u ook..

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43

talin

ES-MA

Walt. schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:42:
Beste Tweakers,

Eerste keer posten maar hang hier al een tijdje rond en kon geen vergelijkbaar topic vinden.

Heeft er iemand ervaring met het aangaan van een DSL contract voor korte termijn? Ik wil mijn Ziggo abonnement mee verhuizen, maar mijn (niet zo) nieuwe woning heeft voor zover ik zie geen coax aansluiting. KPN voelt toch als een stapje terug en vrouw lief wil haar extra Vodafone data niet kwijt.

Bedankt alvast!
Walt.
wat zegt de ziggo site op je postcode adres?
is deze daar beschikbaar?

ik heb een andere provider daar kon ik bij het doorgeven van mijn verhuizing een jaar geleden ook een check doen of die provider beschikbaar was op het nieuwe adres.
daarbij werd netjes vermeld dat als deze niet direct verhuisbaar was er dan een tijdelijke oplossing geboden werd dmv een 4G modem.
ook kon ik op beide adressen voor een periode aansluiten, een soort "overgangs periode" dan had ik op beide adressen het zelfde abonnement lopen.
als ik dan helemaal verhuisd was kon ik de oude modem retour sturen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 15:27
azz_kikr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:39:
[...]
Want dat is een producteigenschap van DSL die voor iedereen van toepassing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
azz_kikr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:39:
[...]

welke disconnects?

Hier regelmatig een uptime van twee maanden, totdat ik zelf de stekker eruit trek of dat er een update naar het modem wordt gepusht.

Niks aan de hand hier ;).

Laat ik het zo zeggen dat de telefoonlijnen hier stabieler zijn dan de CAI van Ziggo. Maar dat kan bij jou anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walt.
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-11-2023
Dank voor de reacties! Monteur is geweest en de aansluiting bleek dichtgemaakt te zijn. 5 minuten bikken verder en ik heb een aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

krakendmodem schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:16:
[...]
welke disconnects?

Hier regelmatig een uptime van twee maanden, totdat ik zelf de stekker eruit trek of dat er een update naar het modem wordt gepusht.

Niks aan de hand hier ;).

Laat ik het zo zeggen dat de telefoonlijnen hier stabieler zijn dan de CAI van Ziggo. Maar dat kan bij jou anders zijn.
Hier elke 36u een DC van en opnieuw inbellen. Ok duurt niet lang maar als die dc gebeurd tijdens game is het echt wel kak.

Hier Cable uptime van 100% zonder DC (of ze moeten update pushen ofc)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1