Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

G.Skill Sniper X compatible met Ryzen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• IQprof
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 01-04 20:31
Beste Medetweakers,

ik ben van plan de volgende onderdelen te kopen voor een nieuwe pc die ik wil gaan bouwen.

- Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming
- AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
- G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB

De vraag die ik hierbij heb is of dit werkgeheugen compatible is met de moederbord en ryzen cpu. Ik heb al op de productpagina van G. Skill gekeken en hierbij staat niet aangegeven dat het met ryzen compatible is, daarnaast heb ik ook op de productpagina van gigabyte gekeken of dit werkgeheugen ondersteund wordt, ook hier kan ik het niet vinden.

Wat ik wel gevonden heb is het volgende op de website van G. Skill, ook hierbij staat de 3600 versie niet aangegeven.
http://gskill.com/img/pr/...pecs/02.spec.list.eng.png

Betekent dit dus dat het niet compatible zal zijn met een ryzen cpu?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via IQprof op 25-02-2019 11:02)

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22-04 15:42
Waarschijnlijk werkt het prima, of het op 3600mhz draait is een tweede..
Betere vraag is waarom je deze set aan zou schaffen.. kijk eens naar de true latency, een set van 3200 cl 16 heeft een betere true latency en werkt prima, daarnaast is de kans een stuk groter dat die gewoon wel op de rated speed en timings draait.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22-04 15:42
Waarschijnlijk werkt het prima, of het op 3600mhz draait is een tweede..
Betere vraag is waarom je deze set aan zou schaffen.. kijk eens naar de true latency, een set van 3200 cl 16 heeft een betere true latency en werkt prima, daarnaast is de kans een stuk groter dat die gewoon wel op de rated speed en timings draait.

• Games
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-04 12:44
Ik zelf heb de G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX. Uiteraard heb ik wel een andere moederbord.

Op de site van de buren staat ook een lijstje: https://nl.hardware.info/...atibiliteit-met-amd-ryzen

En dit vond ik op de site van G.Skill zelf: https://www.gskill.com/en...u=54&chip=3396&model=3410

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

IQprof schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:14:
Beste Medetweakers,

ik ben van plan de volgende onderdelen te kopen voor een nieuwe pc die ik wil gaan bouwen.

- Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming
- AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
- G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB

De vraag die ik hierbij heb is of dit werkgeheugen compatible is met de moederbord en ryzen cpu. Ik heb al op de productpagina van G. Skill gekeken en hierbij staat niet aangegeven dat het met ryzen compatible is, daarnaast heb ik ook op de productpagina van gigabyte gekeken of dit werkgeheugen ondersteund wordt, ook hier kan ik het niet vinden.

Wat ik wel gevonden heb is het volgende op de website van G. Skill, ook hierbij staat de 3600 versie niet aangegeven.
http://gskill.com/img/pr/...pecs/02.spec.list.eng.png

Betekent dit dus dat het niet compatible zal zijn met een ryzen cpu?

Alvast bedankt
Bij beide zie je geen ondersteuning voor de snelheid. Kan best zijn dat het wel werkt, maar niet op 3600.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• IQprof
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 01-04 20:31
Bedankt allemaal voor jullie reacties,

Ik ga toch maar eens kijken naar andere werkgeheugen waarbij ik minder true latency heb en nog steeds een redelijke snelheid heb. Waarbij ik zeker ben dat het compatible zal zijn met ryzen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@IQprof Ik denk dat je hier meer kans mee maakt
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3466C16D-16GTZSK

pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX

Hackus wijzigde deze reactie 25-02-2019 18:24 (26%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True