Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Gewoon lichtzinnig :) Mijn gok is dat iedereen het wel heeft, een stuk uitrusting waar je elke keer weer blij van wordt. Misschien gebruik je het niet elke keer dat je gaat schieten, maar wanneer je het wel doet tovert het een glimlach op je gezicht.

Voor mij is het de Canon 70-200 f/2.8 IS II. Die lens heb ik ondertussen zeven jaar geleden gekocht, maar elke keer als ik ermee schiet word ik er opnieuw vrolijk van. Natuurlijk gebruik ik hem niet altijd. Op een cropbody is 70mm in veel situaties al te lang. Maar als ik ergens buiten ga schieten gaat'ie mee. Vanaf f/2.8 meteen haarscherp, maar toch altijd met een 'vriendelijk' gevoel, ik kan het niet beter omschrijven dan dat.
Hij heeft me indertijd een hoop geld gekost, en ik heb hem in de tussentijd een keer bijna verkocht (ik heb een paar jaar niet echt gefotografeerd), maar ik ben toch blij dat het er nooit van gekomen is :)

We zitten hier natuurlijk wel in FV, dus een voorbeeld :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/515Zwcnmp1rfcR1LVyVyQpZm/full.jpg

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Bij aankoop van mijn A7II de Samyang 35mm f/2.8 erbij gekocht. Met slechts 85 gram in combi met de A7II heerlijk compact.

https://flic.kr/p/29JJ3S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Garyu

WW

De Sony 55mm/1.8, heerlijke lens. Snel en scherp, sta telkens weer versteld :D

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zonder twijfel een Helios-44m-4 objectief!
Voor een paar tientjes levert dat oerdegelijke Russische glas uitstekende beelden!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7198/26699757090_f851b7f50d_c.jpg
Helios44M-4-1 by Erik Haak, on Flickr

Het verbaast me iedere keer weer hoe zo'n ouderwets 'ding' op een tig megapixel DSLR (D800E in mijn geval) zulke goede resultaten levert. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Leuke en lastige vraag. Heb best veel apparatuur dat ik met veel plezier gebruik. De 85mm 1.4 ART is er een van. Maar de godox ad600 pro's gebruik ik ook met veel plezier. De 5d4 eigenlijk ook, zo solide en altijd presterend zonder fout of ellende.

Bij mij moet Gear het gewoon doen en presteren zonder gedoe, dan ben ik happy. Bovenstaanden doen dat goed.

Eigenlijk heb ik maar een paar items in mijn setup waar ik minder dan 100% tevreden mee ben, de 16-35 F/4 IS en de 35 ART...beiden focussen minder dan 100% betrouwbaar en daar kan ik slecht tegen .

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
De 85mm f1.2 mk2. Er is gewoon iets met dat objectief wat mij en veel andere mensen aanspreekt. Op 1.2 is het lastig schieten en zeker niet ‘ragscherp’, maar die bokeh....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb niet echt één stukje dat er uit springt.

De Sony 16-35 GM zit bijna vast gelijmd op de camera. Heerlijk stukje glas. En all round favoriet voor steden trips etc is toch wel de Zeiss Loxia 35.

De 70-200 GM zou ik niet willen missen. Gebruik deze veel voor onze paarden, dierentuin en als ik dagje mee ga met de jagers.

Wel minst favoriet dat eruit springt. De 24-70 GM gebruik ik nog wel, maar is het toch net niet. En dan gaat niet om scherpte etc, maar te lomp waarvoor ik hem dan wil inzetten... bijvoorbeeld stedentrip

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vind het ook een lastige.

Op Canon vond ik mijn 5DII erg fijn, was de/een oude van @Nomad en precies zoals hij zei; deed het altijd, voorspelbaar en nooit gedoe mee.
Dat icm de Sigma 35 ART werd ik altijd wel erg blij van! Scherp, spot on, mooie kleuren en DoF.

Nu op Fuji word ik wel blij van mijn X-T2, wel iets minder voorspelbaar en meer 'gedoe' dan de 5DII maar zo fijn compact. Ik neem de camera veeeeeeeeel vaker mee, maak meer foto's, stuur ze vaker en sneller door, EVF blijf ik een feestje vinden.
Met de 23/1.4 er op word ik altijd erg blij en de 50mm is ook een feestje om te gebruiken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Poeh goeiedag, lastig om te kiezen. Het meest blij wordt ik wel van de 1D X. Zonder gezeik altijd klaar als ik hem pak. Bursten als een malle wanneer het moet en nooit uitgeput, de buffer lijkt wel een zwart gat.

Toch nu ook een leuke collectie glas. De 85L was lang mijn favoriet maar nu ik de Milvus 85 er naast heb heeft die toch echt mijn voorkeur nu heel stiekem. Breder inzetbaar (ook bij slecht weer) en het focussen is makkelijker want de 85L is focus-by-wire en er zit bijna geen "rem" op, draait te makkelijk.

Ook van de Milvus 25 nog altijd diep onder de indruk. De aller scherpste WA die ik ooit heb gezien.

Lastig kiezen dus!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

bobcom

Dedicated dabbler

Ben nu al diverse keren blij verrast geworden door de onlangs door een koerier bezorgde Metabones iv adapter die ik tussen mijn (ook nog niet zo lang geleden gekochte) nieuwe oude A7rii en mijn eveneens oude Canon EF lenzen zet. Met zoekerbeeldvergroting voor manual focus, en autofocus voor 21 tot 210 mm, biedt de A7rii me nu alles wat al mijn oude favorieten ook hadden: de loepzoeker van mijn Exakta en mijn Praktica VLC2, en de autofocus van mijn Nikon f801 en f801s. En dat alles in een toestelletje!

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7884/47164908522_f5382ea097_c.jpg
(Edit2: het gaat hier natuurlijk wel over fotografie. Dus: pics or it didn't happen)

@ehtweak : er komt natuurlijk ook nog een adapter voor mijn Helios 44-4K. Mooi oud spul mag niet ongebruikt blijven liggen!

[ Voor 26% gewijzigd door bobcom op 26-02-2019 11:35 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Voor mij is dat heel simpel. Mijn X-T2!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mIQQtiKWlHHE3xSP9vTsaMW8/full.jpg

Ik heb jarenlang met Nikon gefotografeerd waarvan eerst de D50, toen de D7000 en op het laatst een D750 (welke ik nog steeds in bezit heb), maar het gewicht van de X-T2, de geweldige viewfinder en de bediening van het toestel is echt helemaal top.

Ik neem de camera veel vaker mee en ik maak ook veel vaker foto's t.o.v. de D750.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30

Milo.

klik

Opzich een vrij makkelijke: lenzen en camera's wissel ik wel af. Een ding dat altijd meegaat is de Billingham Hadley Small, heb ook de Pro maar die is niet zo handzaam als de Small. Fijne tas.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8083/8284391439_b132a24ff3_c.jpg oud fotootje

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Pfoe, ben erg blij met mijn X-T1 met 23mm f/1.4. Maar als ik dan toch één stuk gear moet uitkiezen, dan is dat zeker de Sigma 35mm f/1.4 ART voor mijn 6D. Op de een of andere manier hebben alle foto's die met die lens gemaakt zijn, iets magisch in zich. Scherp, mooie bokeh en gelukkig qua AF redelijk accuraat (in tegenstelling tot ervaringen van sommige anderen hier).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Milo. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:43:
Opzich een vrij makkelijke: lenzen en camera's wissel ik wel af. Een ding dat altijd meegaat is de Billingham Hadley Small, heb ook de Pro maar die is niet zo handzaam als de Small. Fijne tas.

[Afbeelding] oud fotootje
_/-\o_ Geniale foto! Lekker handzaam, haha.

Voor mij is m'n favoriete uitrusting mijn Canon 35mm f2 IS. Deze lens geeft een fijne standaard beeldhoek op m'n 80D. Een prime met groot diafragma geeft me de leukste fotografie uitdaging en vaak het mooiste resultaat :)

Of als het dan toch over tassen gaat.. De Peakdesign Sling 10L ben ik ook erg blij mee. Ideaal formaat voor een dagje weg. Lastig topic :X

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Wormaap Leuk topic!

Voor mij is dat echt de Sony A6000, elke keer weer wordt ik enthousiast van deze camera.

Een paar jaar geleden gekocht, daarna verkocht wegens de switch naar full frame, maar vorig jaar weer tweedehands opgepikt voor nog geen 300,- !

Heerlijke camera voor de snapshots, locatie scouten, als backup camera en natuurlijk de TimeLapse applicatie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 01-03-2019 00:47 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Oh makkelijk. Mijn GX8. Mijn A7R is op bijna alle vlakken beter maar iedere keer als ik mijn Panasonic op pak, word ik spontaan blij. "Freude am Fotogrfieren" zeg maar.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:41
Voor mij zal dit mijn reportageflitser zijn, een Nikon SB 600.
Toen ik de principes van flitsen aangeleerd kreeg ging er een wereld voor mij open op vlak van manipulatie van licht.

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

De 55 1.8 sony zeiss verbaast me elke keer weer wanneer ik hem gebruik.
Toch is de Kiron 105mm 2.8 macro de lens waar ik echt blij van wordt. Heerlijk macro uit tachtiger jaren, laten reviseren bij Will van Maanen (schimmels en olie damp op glas intern., maar nu als nieuw) en zo blij mee, ook op de a7R helemaal geweldig!

even wat vb'tjes gemnaakt met de Kiron op de a7r:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/929/43641417212_7ce64d34ea_z.jpgred by P Z, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1782/42537749295_2dbf38c2e1_z.jpgRed by P Z, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1768/29107129058_cb2702ef59_z.jpgserene by P Z, on Flickr

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Prozac[NL] schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:33:
Toch is de Kiron 105mm 2.8 macro de lens waar ik echt blij van wordt. Heerlijk macro uit tachtiger jaren,
Niks mis mee, met dat oude degelijke glaswerk. d:)b En weinig wat er aan kapot kan gaan...
Heerlijk beeld! Top. :)

Mooie Plaatjes   

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50
Voor mij is dat de mhg-xt10 grip voor m'n fuji xt-20. Dankzij deze grip kan ik m'n aandacht op het fotograferen richten ipv op het krampachtig vasthouden van de camera. De standaard grip bleek voor mij in de praktijk toch net wat te beperkt.

De rest van m'n gear staat gezamenlijk op nr 2
Pagina: 1