Beste stoel airlines om te filmen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Mijn passie is luchtvaart al jaren..
Nu ik zie dat vliegen helemaal niet duur hoeft te zijn ben ik aan het kijken om wat meer vluchten te gaan maken.
Zo zie ik bijvoorbeeld een deal van Easyjet voor nog geen 40 euro retour!!

Omdat ik graag de vluchten film zou ik graag willen weten wat de beste plek is om te filmen bij de Easyjet A320. (Achter de vleugel)

Wat is jullie ervaring met de beste plek?
En wat is jullie beste ervaring met de beste plekke bij een A321, Boeing 737-800, A330 etc..
Alle best seat tips zijn welkom. :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Probeer eens SeatGuru (klik). Ik denk dat je daarmee al een heel eind komt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
First class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Daan XVII schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:09:
Probeer eens SeatGuru (klik). Ik denk dat je daarmee al een heel eind komt ;)
Die site kan ik inderdaad al.. maar daar wordt niet echt uitgelegd wat nu een goede plek is om te filmen. (mooi zicht op de vleugel bijv..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Er staat toch altijd bij waar de nooduitgangen zitten?(ook die in het midden en dus bij de vleugels) Dan zoek je nog een zijaanzicht van dat vliegtuig en kijk je waar dan die uitgangen zitten t.o.v. de vleugels en selecteer je de plek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

Rmg

Hebben ze niet bij easyjet en sowieso zit first class meestal voor in het vliegtuig dus geen zicht op de vleugel.

Check sowieso ook t vluchtplan, het zou zonde zijn als je langs de vesiuvius oid vliegt en je zit aan de verkeerde kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mikee007 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:05:
Nu ik zie dat vliegen helemaal niet duur hoeft te zijn ben ik aan het kijken om wat meer vluchten te gaan maken.

Omdat ik graag de vluchten film zou ik graag willen weten wat de beste plek is om te filmen bij de Easyjet A320. (Achter de vleugel)

En wat is jullie beste ervaring met de beste plekke bij een A321, Boeing 737-800, A330 etc..
Het ligt er een beetje aan wat je wil filmen. Het stijgen en landen mag je niet filmen, je moet alles uitzetten/wegleggen. Maar vlak daarna en vlak ervoor weer wel en dan heb je vaak prachtig zicht (naar buiten, indien je raam een beetje ok is, soms zit deze net niet recht naast je stoel, geen vocht en geen krassen etc). Indien het donker is buiten wordt het ook een beetje een klusje...

Vaak zit je op de vleugel te kijken helaas. Zo ver mogelijk voorin is naar mijn ervaring het beste om de vleugel te ontwijken. Achter de vleugel zover mogelijk achterin lijkt me (maar de laatste rij stoelen heb ik vaak gezien dat deze niet naar achter gezet kan worden en je naast de plee zit)..

Wat ik echter vaak ook een ding vind is dat je niet weet hoe er gevlogen wordt en hoe ze landen bijvoorbeeld (welke richting). Het beste zicht op bijvoorbeeld een stad kan net aan de andere kant van het vliegtuig zijn indien het vliegtuig daalt en een wending maakt...je hebt hier wellicht geen controle op.

Je kan de stewardess vragen, als de vlucht niet vol zit, of je mag verplaatsen van stoel?

Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden. Ik kan me voorstellen dat die modellen van vliegtuigen geen zekerheid geven over de exacte stoel vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
LucyLG schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat je wil filmen. Het stijgen en landen mag je niet filmen, je moet alles uitzetten/wegleggen.
Dat is niet helemaal waar, alleen grote elektronische apparaten moet je wegleggen, kleine mag je gewoon gebruiken, mits in vliegmodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Mikee007 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Dat is niet helemaal waar, alleen grote elektronische apparaten moet je wegleggen, kleine mag je gewoon gebruiken, mits in vliegmodus.
Ja dat zou kunnen, een iphone kan je denk ik zeker mee filmen, ligt aan de stewardess soms ook.

Dus eens! thanks

[ Voor 5% gewijzigd door LucyLG op 24-02-2019 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 16:33
LucyLG schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Wat ik echter vaak ook een ding vind is dat je niet weet hoe er gevlogen wordt en hoe ze landen bijvoorbeeld (welke richting). Het beste zicht op bijvoorbeeld een stad kan net aan de andere kant van het vliegtuig zijn indien het vliegtuig daalt en een wending maakt...je hebt hier wellicht geen controle op.
Ik had m'n telefoon precies tussen het raampje en het luikje van de verduistering geklemd. Voldoende voor GPS bereik.

Met maps.me kon ik op mn iphone zien waar we vlogen (en hoe hoog/snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Voor de vleugel zit je inderdaad het allerbeste. zo is bij de Boeing 737 rij 7 of 8 wel goed.
Maar bij Easyjet is het boeken van stoelen voor de vleugel rond de 17 euro enkele reis. Dan is het bijna nog duurder dan me ticket zelf. en dat heb ik er ook weer niet voor over.

Vandaar de vraag wat een goede plek is achter de vleugel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 20:00
Waar je bij de 737 serie in ieder geval op moet letten, is dat er een rij is die geen raam heeft. Daar lopen namelijk buizen voor de packs/airco door de wand. Meestal is dit rond rij 10/11 geloof ik. En de laatste rij heeft soms ook geen raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rekoil_
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
Je zou het beste even video's kunnen bekijken op Youtube en daar een stoel kiezen waarvan jij denkt dat je daar mooi kan filmen.

Bijvoorbeeld als je 'Easyjet seat 30 A320' opzoekt op Youtube krijg je video's als deze:
YouTube: EasyJet A320 Manchester to Munich Full Flight

Meestal staat in de beschrijving van de video op welke stoel de filmer heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb de topictitel iets aangepast, "Beste stoel airlines" was wel heel generiek.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:05:

Meld je ff aan bij de "Vliegmaatje Gezocht" Facebook-groep. Genoeg GA piloten die je mee willen nemen voor een rondje.

Krijg je zo'n uitzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h22To3ZpnIbaJjhixst1ygGt/medium.jpg

Of ga je zweefvliegbrevet halen. Kan voor 70,- per maand.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Bl@ckbird schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Meld je ff aan bij de "Vliegmaatje Gezocht" Facebook-groep. Genoeg GA piloten die je mee willen nemen voor een rondje.

Of ga je zweefvliegbrevet halen. Kan voor 70,- per maand.
Dat wil ik zeker gaan doen, maar ik ben geen piloot. Vliegbrevet wil ik wellicht in de toekomst gaan halen.
Zou wel leuk zijn als er een groep zou zijn die gewoon van vliegen houdt als passagier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik weet dat ik nu weer overkom als een moraalridder, maar misschien moet je niet gaan vliegen "omdat het zo goedkoop is"? Je stoot gigantisch veel co2 uit door in een vliegtuig te gaan zitten. Helemaal niet vliegen zou overdreven zijn, maar wat jij doet lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mikee007
Michielgb schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:08:
Ik weet dat ik nu weer overkom als een moraalridder, maar misschien moet je niet gaan vliegen "omdat het zo goedkoop is"? Je stoot gigantisch veel co2 uit door in een vliegtuig te gaan zitten. Helemaal niet vliegen zou overdreven zijn, maar wat jij doet lijkt me ook niet de bedoeling.
Vliegen is me hobby.. En wat betreft het milieu misschien grof gezegd maar dat interesseert mij geen reet. Zolang de overheid nog meer vliegt als een gemiddelde Nederlander ga ik er ook geen rekening mee houden. Ik vlieg echt niet wekelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Mikee007 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Die site kan ik inderdaad al.. maar daar wordt niet echt uitgelegd wat nu een goede plek is om te filmen. (mooi zicht op de vleugel bijv..)
Klopt, maar je kunt wel zien als een rij geen 'eigen raam' heeft en je kunt op de plaatjes zien waar de vleugels beginnen en waar ze eindigen (dan kun je zelf kiezen of je wel/geen vleugel in beeld wil) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mikee007 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:48:
Maar bij Easyjet is het boeken van stoelen voor de vleugel rond de 17 euro enkele reis. Dan is het bijna nog duurder dan me ticket zelf. en dat heb ik er ook weer niet voor over.
Hoe ga je filmen als je stoel niet aan het raam zit? Een vleugel is erg groot; als je achter de vleugel zit, zit de vleugel altijd in je beeld.

Voor 40 euro moet je vaak enige tijd vantevoren al boeken. Wat ga je doen als het regent, bewolkt of mistig is? En wat wil je precies filmen wat nog niet op YouTube te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Het is een combinatie van alles. Gewoon het vliegen vind ik leuk. En ja het filmen en bewerken ervan is een leuke bijkomstigheid. En zeker voor zulke bedragen.. Why not? Hoe het weer is.. ja dat blijft een gok! kortgezegd.. Een combinatie van alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Mikee007 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:04:
[...]

Dat wil ik zeker gaan doen, maar ik ben geen piloot. Vliegbrevet wil ik wellicht in de toekomst gaan halen.
Zou wel leuk zijn als er een groep zou zijn die gewoon van vliegen houdt als passagier.
Enthousiaste passagiers zijn ook welkom hoor :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bl@ckbird schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Krijg je zo'n uitzicht:
[Afbeelding]
Is dat niet meer bedoeld voor mensen die zelf een keer achter de knuppel willen zitten, in plaats van lekker uit het raampje turen (foto's/filmpjes maken) en genieten van het uitzicht?

Edit: Ah, zie het al :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik zat nog even op YouTube te kijken, Ik denk dat rij 20 het beste is.. Maarja het is wel vreemd want bij de ene video staat er dat 20F het raampje niet echt handig heeft en de andere great wing view. Ja wat is het dan? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 12:49

DirtyBird

Praktiserend denker

Mikee007 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:12:
[...]

Vliegen is me hobby.. En wat betreft het milieu misschien grof gezegd maar dat interesseert mij geen reet. Zolang de overheid nog meer vliegt als een gemiddelde Nederlander ga ik er ook geen rekening mee houden. Ik vlieg echt niet wekelijks. :)
Groot gelijk! Waarom zouden we als individuen verantwoordelijkheid voor iets moeten nemen? Bovendien zal de overheid wel weten hoe ernstig het werkelijk gesteld is met het mileu toch en aangezien zij verstandig zijn en lange-termijnbeslissingen nemen hoeven we ons pas zorgen te maken en aan te passen zodra de overheid het zegt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-------

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 28-07-2019 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
Nou vlucht is geboekt, Laat Rob Jetten het maar uitzoeken met zijn milieu :) Ik kan gelukkig ook na boeking de stoelen nog wijzigen. Totaalprijs: 54 EUR incl stoelreservering. Moet je nagaan.. Dat ben je in NL al kwijt voor een tank benzine. voorlopig heenreis 20A en terugreis 21F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Waar gaat de vlucht heen?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Genéve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Dat gedoe over het milieu is zo vermoeiend inderdaad. Nederland wil weer eens braafste zijn terwijl we wereldwijd geen deuk in het pakje boter schoppen.

Die vliegschaamte geldt alleen voor de mensen in de politiek die anderen ermee shamen....

Wellicht kunnen we met zn alleen ons adem wat meer inhouden voor de co2 uitstoot ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Ik vlieg voor mijn werk regelmatig met Ryanair binnen Europa en ik zie bij bijna elke vlucht mensen van stoel wisselen. (al dan niet in overleg met de bemanning) Ik denk dat wanneer je een vlucht neemt op een minder courante dag dat je een grote kans hebt om een goede plek voor het uitkiezen te hebben. (check ook altijd of er geen grote evenementen in je plaats van bestemming zijn, het zou niet de eerste keer zijn dat ik op een dinsdagmiddag o.i.d. tussen de bezopen voetbalsupporters zit... :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14

Mx. Alba

hen/die/zij

LucyLG schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:49:
Dat gedoe over het milieu is zo vermoeiend inderdaad. Nederland wil weer eens braafste zijn terwijl we wereldwijd geen deuk in het pakje boter schoppen.

Die vliegschaamte geldt alleen voor de mensen in de politiek die anderen ermee shamen....

Wellicht kunnen we met zn alleen ons adem wat meer inhouden voor de co2 uitstoot ;-)
Het is inderdaad zeer vermoeiend dat de overheid altijd naar de burger kijkt om het op te lossen, terwijl de meeste CO2-uitstoot wordt veroorzaakt door grote bedrijven zoals Shell en Tata Steel, die juist de hand boven het hoofd gehouden wordt en nog lekker goedkoop CO2 mogen uitstoten (of de uitstoot van CO2 mogen faciliteren, zoals in het geval van Shell).

Wat niet wegneemt dat we toch zeker ook als burger wel onze eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen. Want als iedereen denkt "fuck het klimaat" dan komen we natuurlijk ook nergens. Als vliegtickets nou eens de "daadwerkelijke prijs" zouden kosten in plaats van kunstmatig laag (door 0,0 belasting op de kerosine bijvoorbeeld) dan zou dat al een flink stuk schelen.

Ontopic... Volgens mij weet je nooit zeker of je een goede plek hebt om te filmen. In het originele design van een vliegtuig zit wel elke rij stoelen perfect naast een raam, maar de meeste airlines, en vooral low cost airlines, proppen extra rijen stoelen in het toestel waardoor het zomaar kan zijn dat je op een "raamstoel" tegen een bulkhead aan zit te staren. Een garantie van een schoon en/of condensvrij raam heb je ook nooit. En als je het stijgen wil filmen maar het vliegtuig maakt vlak na de rotatie een bocht naar links terwijl je aan de rechterkant zit dan zit je ook alleen maar in de lucht te staren. Dus volgens mij is het vrijwel altijd een stukje roulette of je wel of niet mooie filmbeelden kunt vastleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 27-02-2019 12:29 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je niet ergens een GoPro aanplakken? Binnen of buiten het vliegtuig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
En dan direct weer terug of maak je er een leuke citytrip van?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Koppensneller

winterrrrrr

Blasterxp schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:59:
Kun je niet ergens een GoPro aanplakken? Binnen of buiten het vliegtuig? :)
Buiten het vliegtuig? :D

• Mikee007
Mx. Alba schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Ontopic... Volgens mij weet je nooit zeker of je een goede plek hebt om te filmen. In het originele design van een vliegtuig zit wel elke rij stoelen perfect naast een raam, maar de meeste airlines, en vooral low cost airlines, proppen extra rijen stoelen in het toestel waardoor het zomaar kan zijn dat je op een "raamstoel" tegen een bulkhead aan zit te staren. Een garantie van een schoon en/of condensvrij raam heb je ook nooit. En als je het stijgen wil filmen maar het vliegtuig maakt vlak na de rotatie een bocht naar links terwijl je aan de rechterkant zit dan zit je ook alleen maar in de lucht te staren. Dus volgens mij is het vrijwel altijd een stukje roulette of je wel of niet mooie filmbeelden kunt vastleggen.
Hier heb je inderdaad wel een punt.. ik heb het idee dat als je de ene A320 heb of de andere A320 bij alle 2 de stoelen wel iets anders staan. Condensraam of rotatie weet je ook nooit. Hetzelfde met het weer dat kan je ook niet voorspellen.
wodkabuikje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:17:
[...]

En dan direct weer terug of maak je er een leuke citytrip van?
Ja ik ga direct weer terug. dezelfde dag. Gewoon dagje genieten.. Ja ik geniet er van :)

• Tomatoman
  • Laatst online: 22:46

Tomatoman

Fulltime prutser

EasyJet = economy - -

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ja easyjet heeft alleen economy class, wel kun je stoelen vooraan of bij de nooduitgang boeken. Maar dan betaal je al gauw 12 € per enkele reis. Dat is een beetje veel als de tickets maar 40€ kosten.

Wat me trouwens ook opvalt zijn de stoelen bij de KLM 787, ik vlieg in junu naar Los Angeles economy comfort. Maar je zit eigenlijk altijd boven de vleugel. Ik heb nu rij 11 geboekt. Iemand ervaring op deze rij? Youtube kan ik weinig vinden.
Pagina: 1