Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slimme trilwekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:55
TL;DR:
Ik ben van plan om zelf een slimme trilwekker te maken omdat dit simpelweg niet bestaat in de vorm die ik wil. Met Tessel 2, Arduino of Raspberry Pi wil ik een trilmotor aansturen. Suggesties voor trilmotoren voor onder mijn kussen die hiervoor geschikt zijn, zijn welkom. Eventueel kan ik een trilmotor van bestaande wekker gebruiken met DC5,5mm/2,1mm maar ik weet niet hoe ik die mbv IoT kan aansturen.
Ik weet nog niet of ik ook input bij mijn bed wil, maar mogelijk met knoppen of een (donker) (touch) scherm, uiteraard in een case. Ik weet echter niet welke trilmotoren geschikt zijn voor dergelijke IoT devices die me ook wakker kunnen maken. Graag wat advies

Meer uitleg:

Ik ben al enkele jaren slechthorend en heb soms moeite met wakker worden. Ik heb normale wekkers geprobeerd maar deze gaan niet hard genoeg en eerlijk gezegd vind ik geluid ook vaak niet prettig wakker worden. Zelfde met licht (heb een Philips Wake Light), wat vooral stoort is dat als ie op je nachtkastje staat, hij te fel is als je er naartoe ligt en te zwak als je er met je rug heen ligt. En verder weg zetten, maakt dat je het alarm niet uit kunt zetten. Ik heb ook een Fitbit geprobeerd, maar vond het niet fijn om constant iets om mijn armen te hebben. Bovendien is het instellen van een alarm iets meer gepriegel. Ik heb inmiddels een trilwekker gehaald die speciaal voor slechtzienden en slechthorenden is. Deze heeft ook heel hard geluid en licht, maar zoals gezegd vind ik dat dus niet prettig wakker worden. Het trillen bevalt me wel, al is deze wel wat heftig (heb hem nu zelfs onder mn matras gelegd) en daarbij is ie niet bepaald slim. Ook 1 enkele wekker vind ik wat weinig. Maar er is helaas weinig op de markt qua trilwekkers en volgens mij moeten ze uitgebreider en slimmer kunnen. Mobieltjes worden soms ook gebruikt, maar die heb ik liever niet de hele nacht naast mn hoofd. En bovendien lijkt het me gewoon leuk om een eigen wekker te maken met allerlei handige features.

Nou ben ik dus van plan om met, bij voorkeur een Tessel 2, maar anders een Raspberry Pi of Arduino een slimme wekker te gaan maken. Hiervoor heb ik dus een trilmotor nodig. De wekker die ik heb, bevat (volgens mij) een 5,5mm/2,1mm DC stekker wat volgens mij met adaptertje naar 2 draadjes om te zetten moet zijn. Al ben ik dus niet helemaal zeker of dat werkt. Alternatieve trilmotoren lijken me niet erg sterk om onder je kussen te werken. In principe is een trilmotor niet meer dan een normale motor met een ongebalanceerd gewicht eraan, dus wellicht is iets anders nog aan te raden. Er moet dan wel echter nog een case of iets omheen. De aansturing van die DC plug lijkt me nog wel lastig, gezien ik niet weet hoeveel stroom hij moet hebben en hoe zoiets aan te sluiten is op een IoT bordje (waarbij het dan ook nog in een case moet zitten).

De reden om wellicht voor een Tessel te kiezen is omdat ik zelf JavaScript ontwikkelaar ben en mij die het makkelijkste lijkt om te programmeren. Al ben ik bekend dat JavaScript/NodeJS ook op anderen kan werken, dus wellicht is dat makkelijker bij bepaalde hardware. Ik heb wel een Raspberry Pi 2B liggen om in ieder geval te kijken of ik het aan de praat kan krijgen.

Verder zit ik nog te denken om input toe te voegen mbv. buttons of wellicht een (touch) scherm. Deze moet wel donker genoeg kunnen om ook naast het bed gebruikt te worden. En uiteraard moeten de buttons normaal weggewerkt worden zodat ik niet met losse draden naast m'n bed zit.

Weten jullie wat voor hardware ik hiervoor kan gebruiken en waar ik deze het beste in kan stoppen?

Ik heb eventueel een 3d printer ter beschikking voor een case, al vind ik het geen probleem om iets kant en klaars te kopen.

Martinspire wijzigde deze reactie 25-02-2019 15:52 (6%)

Martinspire - PC, PS4, X1

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:34
*knip*, de hk is een paar deuren verder ;).

Zeehond wijzigde deze reactie 25-02-2019 00:18 (73%)

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:29
Het is natuurlijk leuk om zoiets zelf te bouwen, maar je kan ook een trillichaam (Smartshaker) kopen, dat via blue tooth wordt aangestuurd door je smartphone.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Martinspire
JukeboxBill schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:31:
Het is natuurlijk leuk om zoiets zelf te bouwen, maar je kan ook een trillichaam (Smartshaker) kopen, dat via blue tooth wordt aangestuurd door je smartphone.
Ja klopt, maar als je de app dan weer ziet, is ie vrij karig:
https://play.google.com/s...oss2014.smartshaker&hl=nl

Ik vind hem verder niet heel smart en hij biedt alleen meer alarmen ten opzichte wat ik nu heb. Verder heb ik het idee dat ik zelf nog wel wat meer kan toevoegen, dus daarom dat ik aan het kijken ben naar hoe ik iets bij mij bed kan laten trillen met IoT devices.

• WeirCo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-01 10:50
Jammer dat je voor jou specifieke situatie geen kant en klare oplossing hebt, wel een gaaf project om zelf te doen! Ik leg zelf m'n MiBand3 soms naast m'n kussen, volgens mij kun je met dat ding een geheel woonblok wekken. Slim claimt ie ook te zijn, hij kan je in de minst vervelende fase van je ochtend wekken, zolang dat binnen een ingestelde tijd ten opzichte van je wekker ligt.

Of die functie ook werkt zonder 'm te daadwerkelijk te dragen heb ik nog niet getest.

Ik zou zelf trouwens wel een beetje zenuwachtig worden van iets onder m'n kussen met een snoer eraan (brandgevaar?).

PVoutput

• Martinspire
WeirCo schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:31:
Jammer dat je voor jou specifieke situatie geen kant en klare oplossing hebt, wel een gaaf project om zelf te doen!
Mja als je kijkt bij trilwekkers zijn er echt bijna alleen apparaten te koop die volgens mij al 20+ jaar op de markt zijn. Verbaast me wel, want ik vind het prima wakker worden. En ook het meten van je slaapritme zou ik al wel wat verder verwachten. Maar goed, daarom kijk ik nu of er met IoT wat te maken is.
Ik leg zelf m'n MiBand3 soms naast m'n kussen, volgens mij kun je met dat ding een geheel woonblok wekken. Slim claimt ie ook te zijn, hij kan je in de minst vervelende fase van je ochtend wekken, zolang dat binnen een ingestelde tijd ten opzichte van je wekker ligt.
Mja ik had een Fitbit Versa aangeschaft en alleen met een extra app kon ik dat slim wekken ook activeren maar ik vond het niet erg betrouwbaar. Trillend wakker worden beviel me wel. Dus vandaar dat ik daar nu meer mee wil doen. En het is ook een stuk vriendelijker, mocht je niet dezelfde wektijd hebben als een partner. De hele tijd zo'n ding aan mn pols vond ik echter niet zo fijn (of sowieso horloges), dus dan liever iets wat gewoon onder mn kussen/matras ligt.
Ik zou zelf trouwens wel een beetje zenuwachtig worden van iets onder m'n kussen met een snoer eraan (brandgevaar?).
Mja daarom gebruik ik liever die trilwekker van mn huidige trilalarm, die lijkt me wel wat beter getest en dus niet snel problemen geven. Al gaat het om voltages waar je niet eens een kabel mee kunt laten warmen, laat staan dat ie gaat smelten. Ik wil ook nog niet echt een kleine motor gebruiken met een gewicht eraan, want ik weet ook niet goed wat er dan mee gebeurt. Ik vermoed dat het met die adapter wel gaat om aan te sluiten op Raspberry/Tessel, dus dat kan ik voor weinig geld wel even proberen. Het probleem is alleen dat ik niet weet of het met het normale voltage van GPIO wel gaat trillen of niet. En of dat dan voldoende is.

Al sta ik open voor alternatieve hardware en andere zaken die ik eventueel nog nodig heb om een dergelijke aansluiting veilig te maken.

Martinspire wijzigde deze reactie 25-02-2019 00:08 (3%)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@Martinspire dit project lijkt meer raakvlakken met "Modding, Mechanica & Electronica" te hebben. Ik verplaats het topic dus daar naartoe :).

DED -> MME

select * from Fish;

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom een processor?
Als je het alarmsignaal weet af te tappen kan je daarmee direct een realais of een moorsturing aansturen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Martinspire
memphis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:50:
Waarom een processor?
Als je het alarmsignaal weet af te tappen kan je daarmee direct een realais of een moorsturing aansturen.
Ik snap niet precies wat er in de huidige context af te tappen is? De wekkers die ik heb zijn in ieder geval closed source en de losse trilwekker is gewoon een simpele DC plug waar ik niks voor hoef af te tappen.

• memphis

memphis

Als het een wekker met een beep signaal kan je het geluid vrij simpel aftakken en converteren tot een schakelsignaal. Is het een opwind wekker met een ratelbel zou een lichtsluisje of een contact met de bel voldoende zijn om het om te zetten tot een schakelsignaal.

• Martinspire
memphis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:45:
Als het een wekker met een beep signaal kan je het geluid vrij simpel aftakken en converteren tot een schakelsignaal. Is het een opwind wekker met een ratelbel zou een lichtsluisje of een contact met de bel voldoende zijn om het om te zetten tot een schakelsignaal.
Maar ik zeg al: de meeste wekkers zijn zo basaal dat daar niet zo heel veel mee te doen is. En bovendien moet ik de trilmotor toch al op 1 of andere manier aan zetten, dan kan dat verder prima via IoT bordje. Daarnaast wil ik helemaal geen geluid (ook mede om verder niemand wakker te maken). Ik snap dat er 30 andere manieren zijn om iets te doen, maar heb besloten om zo'n bordje te gebruiken en zelf wat te programmeren. Dus graag weer on-topic.

• StapelPanda
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:09
In je eerste post geef je aan dat deze met een normale DC stekker gevoed word, gaat deze stekker in de wekker of heeft de losse trilmotor een DC Stekker? Als er al 12V of 5V de wekker in gaat zal de motor met enig geluk hetzelfde voltage gebruiken. Dan kan je met een simpele voeding, de Tessel2 en een relais bord de motor zelf besturen.

Wellicht is het handig als je het type van je huidige trilschijf en of wekker hier plaatst.

• sypie
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:20:
Daarnaast wil ik helemaal geen geluid (ook mede om verder niemand wakker te maken). Ik snap dat er 30 andere manieren zijn om iets te doen, maar heb besloten om zo'n bordje te gebruiken en zelf wat te programmeren.
Als je de soldeerbout ter hand neemt en je bouwt je bestaande wekker om zodat je de buzzer er uit soldeert en op die aansluitingen en trilmotor aan kunt sturen, op wat voor manier dan ook, dan ben je er toch? Maak je voor jezelf een mooie aansluiting in de behuizing van de wekkerradio zodat je deze altijd los kunt koppelen. Ziet er netjes uit, geen geklooi en het is de meest eenvoudige oplossing waarbij je de wekkertijden ook nog eens heel snel kunt wijzigen, wat bij een IoT bordje weer lastiger gaat.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 28-01 15:06
De meeste mobiele telefoons kunnen toch ook gewoon wekken met trillen en kan je het volume en andere dingen instellen?

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:24
Dit klinkt inderdaad als een el-cheapo Android telefoon in Flight mode onder je kussen met iets als Sleep as Android om het slim te maken.

DaCoTa wijzigde deze reactie 25-02-2019 14:48 (4%)

• memphis

memphis

sypie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:21:
[...]
Als je de soldeerbout ter hand neemt en je bouwt je bestaande wekker om zodat je de buzzer er uit soldeert en op die aansluitingen en trilmotor aan kunt sturen, op wat voor manier dan ook, dan ben je er toch? Maak je voor jezelf een mooie aansluiting in de behuizing van de wekkerradio zodat je deze altijd los kunt koppelen. Ziet er netjes uit, geen geklooi en het is de meest eenvoudige oplossing waarbij je de wekkertijden ook nog eens heel snel kunt wijzigen, wat bij een IoT bordje weer lastiger gaat.
Mijn idee, speaker of buzzer ontkoppelen en de draden gebruiken om het signaal verder te verwerken, daar heb je totaal geen open source klok voor nodig. Ik denk dat TS niet goed onderlegd is met elektronica.

Misschien is dit een topic om door te nemen:
Arduino - eigen klok maken
Hoe zelf een klok te maken en je dus zelf van alles eraan kan verzinnen wat je wilt.

• Martinspire
StapelPanda schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:36:
In je eerste post geef je aan dat deze met een normale DC stekker gevoed word, gaat deze stekker in de wekker of heeft de losse trilmotor een DC Stekker? Als er al 12V of 5V de wekker in gaat zal de motor met enig geluk hetzelfde voltage gebruiken. Dan kan je met een simpele voeding, de Tessel2 en een relais bord de motor zelf besturen.

Wellicht is het handig als je het type van je huidige trilschijf en of wekker hier plaatst.
De huidige wekker heeft een losse trilmotor, dus met eigen stekker en dus een DC plug 5,5mm/2,1mm. Die kan dus los van de wekker gebruikt worden.
Verder stelt die wekker weinig voor dat ik hem niet hoef te houden. Voltage komt waarschijnlijk niet overeen omdat ie samen met de trilmotor ook verlichting (hele felle leds) en 2 speakers kan aansturen. Maar goed, als stroom het probleem is, kunnen we dat denk ik ook nog wel anders oplossen. Dan hoeft de Raspberry alleen een schakelaar aan te sturen op dat gebied.
sypie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:21:
[...]
Ik hoef dus die buzzer nergens uit te solderen omdat ie volledig los aan te sluiten is. En die trilmotor wil ik dus inderdaad ergens mee aansturen, waarbij (gezien mijn vakgebied) het leuk is om deze zelf wat slimmer te maken. De wekkers die ik nu heb kan ik niet echt gebruiken als basis voor een nieuwe wekker en die raspberry heb ik toch al liggen te verstoffen. Dan lijkt mij 1 + 1 + 1 = 3. De vraag is dus ook meer gericht op Raspberry Pi, dan alleen elektrotechnisch.
Snowhite0901 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:24:
De meeste mobiele telefoons kunnen toch ook gewoon wekken met trillen en kan je het volume en andere dingen instellen?
Mja maar die zijn weer niet sterk genoeg om onder je matras te leggen. De reden om dat te doen is dat je dan een iets kalmere trilling hebt en de trilplaat er ook niet onder vandaan schiet. Bovendien voel je dat wel als je met je hoofd op je kussen gaat liggen en er ligt zo'n plaat onder (tenminste, de kussens die ik heb én waarmee ik goed in slaap kan vallen wel).

Daarbij heb ik een Pi die niks ligt te doen, een trilplaat van een huidige wekker (die dus verder nutteloos is) en de kennis om er een slimmere wekker van te maken. En ja, er zit dus een hoge "omdat het kan" factor aan.
memphis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Mijn idee, speaker of buzzer ontkoppelen en de draden gebruiken om het signaal verder te verwerken, daar heb je totaal geen open source klok voor nodig. Ik denk dat TS niet goed onderlegd is met elektronica.
Ik ben ook niet onderlegd met elektronica (al heb ik wel een vader die wat weet en inmiddels ook geraadpleegd heb). Ik nam aan dat met de huidige stand van zaken mbt IoT devices, het hardware-deel niet zo'n probleem zou zijn en zelfs de soldeerbout er niet aan te pas hoeft te komen. En dat is mijn vraag dan ook niet. De reden dat ik hem eerst in DED (voor Domotica) had neergezet, was ook omdat ik dacht dat daar wat meer Raspberry Pi kennis zat, maar wellicht zit ik fout.

En als ik een trilwekker eraan heb zitten, kan ik er later ook nog wel knoppen, LCD/OLED scherm en diverse sensoren aan vast knopen. Maar dan moet ik dus wel het begin hebben. Inventarisatie leek me belangrijk, hence het topic. Ik mag dan geen elektrotechnicus zijn, maar kan wel wat programmeren (waar voor mij dus ook de meeste voldoening ligt voor een project als deze) en heb een 3d printer standby om eventueel een buitenkant oid mee te printen. Ik zie hier vooral een "moet je niet doen"-mentaliteit en dat vind ik wat opvallend.

Martinspire wijzigde deze reactie 25-02-2019 15:25 (3%)

• StapelPanda
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:09
Martinspire schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:22:
[...]
De huidige wekker heeft een losse trilmotor, dus met eigen stekker en dus een DC plug 5,5mm/2,1mm. Die kan dus los van de wekker gebruikt worden.
Verder stelt die wekker weinig voor dat ik hem niet hoef te houden. Voltage komt waarschijnlijk niet overeen omdat ie samen met de trilmotor ook verlichting (hele felle leds) en 2 speakers kan aansturen. Maar goed, als stroom het probleem is, kunnen we dat denk ik ook nog wel anders oplossen. Dan hoeft de Raspberry alleen een schakelaar aan te sturen op dat gebied.
Staat jouw trilmotor toevallig hier tussen? http://www.phone-master.nl/Bellen/Bellen.html#Trilkussens

Daar staat een maximaal voltage om de motor mee te voeden. Dan is het nog een kwestie van een geschikte voeding vinden (die van de wekkerradio zou waarschijnlijk moeten kunnen). En dan met een relais aan je tessel/raspberry hangen.

• Martinspire
StapelPanda schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:38:
[...]

Staat jouw trilmotor toevallig hier tussen? http://www.phone-master.nl/Bellen/Bellen.html#Trilkussens

Daar staat een maximaal voltage om de motor mee te voeden. Dan is het nog een kwestie van een geschikte voeding vinden (die van de wekkerradio zou waarschijnlijk moeten kunnen). En dan met een relais aan je tessel/raspberry hangen.
Deze ja: GEEMARC CLA2. Echter staat er bij mij V2 achter en ook geen 12V in de tekst. En bij die staat bij
Geen eigen voeding vereist (voeding vanuit het basistoestel; 9 - 12 v DC)
Maar is dat niet via de Raspberry door te geven dan? Daar zit geloof ik de mogelijkheid om 5 volt door te geven, wellicht is dat voldoende voor een redelijke trilling?

Heb ondertussen voor weinig een die adapter uit de TS bestelt, kunnen we in ieder geval zien of we het werkend krijgen zonder meteen dingen te gaan slopen (ik ken mezelf). Anders inderdaad kijken naar relais oid.

Martinspire wijzigde deze reactie 25-02-2019 15:43 (18%)

• Harmvdw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik gebruik de Xiaomi Mi Band 2 als trilwekker, ik gebruik hem om de rest van het huis niet wakker te en kan ook slecht opstaan.

Misschien is dat een idee? Wel minder leuk qua project?

• Martinspire
Harmvdw schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Ik gebruik de Xiaomi Mi Band 2 als trilwekker, ik gebruik hem om de rest van het huis niet wakker te en kan ook slecht opstaan.

Misschien is dat een idee? Wel minder leuk qua project?
Zoals ik al aangaf heb ik een fitbit gebruikt en hoewel ik het prima wakker vind maken, is zo'n bandje de hele nacht om niet mijn ding. Dus vandaar dat ik al op zoek was naar iets anders.

• Harmvdw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:20
Martinspire schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Zoals ik al aangaf heb ik een fitbit gebruikt en hoewel ik het prima wakker vind maken, is zo'n bandje de hele nacht om niet mijn ding. Dus vandaar dat ik al op zoek was naar iets anders.
Sorry, had ik niet goed begrepen/gelezen 8)7 sorry.

• JukeboxBill
Martinspire schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Deze ja: GEEMARC CLA2. Echter staat er bij mij V2 achter en ook geen 12V in de tekst. En bij die staat bij

[...]

Maar is dat niet via de Raspberry door te geven dan? Daar zit geloof ik de mogelijkheid om 5 volt door te geven, wellicht is dat voldoende voor een redelijke trilling?

Heb ondertussen voor weinig een die adapter uit de TS bestelt, kunnen we in ieder geval zien of we het werkend krijgen zonder meteen dingen te gaan slopen (ik ken mezelf). Anders inderdaad kijken naar relais oid.
Of 5 V genoeg is, zou je kunnen uitproberen met wat batterijen. Voor het geval je een multimeter hebt: je kan dan ook de stroom meten. Ik vermoed dat de Raspberry PI niet zo veel stroom direct van de uitgang kan leveren.

• Martinspire
JukeboxBill schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Of 5 V genoeg is, zou je kunnen uitproberen met wat batterijen. Voor het geval je een multimeter hebt: je kan dan ook de stroom meten. Ik vermoed dat de Raspberry PI niet zo veel stroom direct van de uitgang kan leveren.
Zal vanavond even kijken of ik wat kan testen. Goed idee

• memphis

memphis

JukeboxBill schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Hoeveel een uitgang kan leveren is niet te meten, dan moet je de specificaties zoeken.

De uitgang van een Aduino of RPi kan net aan een LED aansturen wat hooguit 20mA zal zijn, motoren zal je toch moeten aansturen gebruik makend van een FET of een Transistor

• JukeboxBill
memphis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Hoeveel een uitgang kan leveren is niet te meten, dan moet je de specificaties zoeken.
. . . .
Dat bedoel ik niet. TS zou met een proefopstelling de stroomopname van de trilwekker kunnen meten en dan vergelijken met de specificaties van de Raspberry.

• Martinspire
memphis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:26:
[...]

De uitgang van een Aduino of RPi kan net aan een LED aansturen wat hooguit 20mA zal zijn, motoren zal je toch moeten aansturen gebruik makend van een FET of een Transistor
Volgens mij lijkt 50mA met 3,3 volt via alleen de GPIO het maximum te zijn, maar ik zal even kijken. Ik zie ook wat hogere getallen staan en de schema's via Readme Index van bv GPIO Schema en RPI2B schema zijn me wat te onduidelijk ivm wat mensen op het forum zeggen.

Ik zat ook al te denken dat ik hem met de huidige opzet ook alleen aan en uit kan zetten, wellicht is langzaam beginnen met trillen en dan steeds wat harder gaan wel een betere manier van wakker worden en dan heb ik toch al wat extra's nodig. Dingen die makkelijk op de GPIO te prikken zijn, zijn dan wat makkelijker. Mocht het allemaal niet lukken, dan kan ik hem tenslotte ook nog voor wat anders gebruiken. Al snap ik dat sommigen hier liever meteen de soldeerbouwt pakken :P

• memphis

memphis

Motoren laten zich prima PWM regelen, dus als je de uitgang naar een PWM signaal kan zetten hoef je alleen de duty cycle langzaam op te voeren.

• Martinspire
Goed nieuws. Heb hem getest en het lukt me gewoon via de GPIO van de raspberry om hem te laten trillen. Zowel bij 5 volt als 3 volt (waarbij die laatste dus wat minder hard). Dat is in ieder geval mooi. Morgen maar kijken of ik hem ook geprogrammeerd aan en uit kan zetten, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Verder ook al NodeJs erop werkend. Dus dat gaat nu wel lukken denk ik

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:14
Omdat ik eigenlijk al tijden op zoek ben naar een vervanger van mijn 15 jaar oude Geemarc SC-2
kwam ik ineens dit topic tegen.
@Martinspire is het eigenlijk allemaal nog gelukt zoiets volledig werkend te krijgen? En zoja, hoe bevalt het?

Heb zelf wat minder vertrouwen in polsbandjes en alles op batterijen eigenlijk, bv straks is ie leeg vlak voordat ik op moet staan of zo.

Bij de Geemarc heb ik het geluid nooit echt gebruikt, en dat kan ongegeneerd hard op allerlei tonen.
Lichtflitsfunctie is al jaren kapot.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• Martinspire
GAIAjohan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:02:
Omdat ik eigenlijk al tijden op zoek ben naar een vervanger van mijn 15 jaar oude Geemarc SC-2
[Afbeelding] kwam ik ineens dit topic tegen.
@Martinspire is het eigenlijk allemaal nog gelukt zoiets volledig werkend te krijgen? En zoja, hoe bevalt het?

Heb zelf wat minder vertrouwen in polsbandjes en alles op batterijen eigenlijk, bv straks is ie leeg vlak voordat ik op moet staan of zo.

Bij de Geemarc heb ik het geluid nooit echt gebruikt, en dat kan ongegeneerd hard op allerlei tonen.
Lichtflitsfunctie is al jaren kapot.
Ik ben wel zelf aan het knutselen geweest, maar heb mijn custom wekker nog niet af. Al is het dus aardig wat werk en heb ik verder geen mooie kant en klare oplossing gevonden die er een beetje modern bij staat en niet alleen voor bejaarden bedoeld is. Momenteel voldoet mijn Geemarc Wake 'n'Shake wel om me in ieder geval op te laten staan, maar enorm handig is ie ook weer niet (sowieso geen inteligente wekker, maar ook instellen is wat omslachtig en er zit geen voorzichtig wakker schudden optie op (het is een alles of niets trilwekker, niet iets wat rustig opbouwt). Hij is niet zo duur, dus dat scheelt wel, maar trilwekkers moeten nog steeds af van die <2000 hardware imo.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True