Computer Accessoires - zoeken naar merk voor niet origineel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik mis in de pricewatch een soort van filter voor merk oid.

Ik was op zoek naar een niet originele adapter voor een Apple macbook, maar ik kan dan dus wel filteren op Niet Origineel, maar niet verder op voor welk merk ik dan een niet-origineel onderdeel wil hebben.
Het merk Apple werkt niet, want ik wil juist geen originele :) En welke onbekende merken ik dan overhoud tja, die ken ik niet...

Het is een vrij specifiek iets voor accessoires, maar ik denk wel dat het een toegevoegde waarde heeft om naar alle accessoires voor merk ... te kunnen zoeken, merk/type zou nog idealer zijn, maar dat vereist een hoop data waarvan ik me afvraag of die er in de database is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gomez12 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:29:
Ik was op zoek naar een niet originele adapter voor een Apple macbook, maar ik kan dan dus wel filteren op Niet Origineel, maar niet verder op voor welk merk ik dan een niet-origineel onderdeel wil hebben.
Het merk Apple werkt niet, want ik wil juist geen originele :) En welke onbekende merken ik dan overhoud tja, die ken ik niet...
Misschien dat ik verkeerd kijk maar als voorbeeld: Laptop accesoires maar GEEN Apple. Tja, dat je dan de overige merken niet kent, ik snap niet hoe dat een issue is. Maar je mag onder het schuifje "Geen" ook meerdere merken aanvinken die je niet wil of niet kent.

Het kan ook zijn dat ik je vraag niet snap maar als je geen Apple wil en daarna roept "de rest ken ik niet", dan houdt het toch snel op qua keuzes?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MAX3400 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:34:
[...]
Misschien dat ik verkeerd kijk maar als voorbeeld: Laptop accesoires maar GEEN Apple. Tja, dat je dan de overige merken niet kent, ik snap niet hoe dat een issue is. Maar je mag onder het schuifje "Geen" ook meerdere merken aanvinken die je niet wil of niet kent.

Het kan ook zijn dat ik je vraag niet snap maar als je geen Apple wil en daarna roept "de rest ken ik niet", dan houdt het toch snel op qua keuzes?
Wat jij zegt kan, maar verkleint de mogelijkheden niet echt.

Laat ik eens een ander voorbeeld nemen, aangezien er weinig apple compatibel spul instaat. Stel ik zoek : pricewatch: Jupio NIL0069 Compatible, IBM Lenovo FRU 92P1180
Oftewel een accu voor een Lenovo laptop die niet origineel is.

Dan kom ik qua filters uit op : categorie: Computer accessoires met 525 resultaten.
Ik kan dan als trefwoord nog lenovo opgeven wat mij redelijk tot mijn doel brengt, alleen praktischer zou ik het vinden als ik ergens lenovo kan kiezen (dan kan je namelijk ook nog universele exemplaren meekrijgen).

Het gaat mij dus niet zozeer om dat ik het merk niet ken, maar in dit voorbeeld meer om dat Jupio blijkbaar "Nep" accu's maakt voor 525 laptop types en ik enkel geïnteresseerd ben in degene voor een lenovo laptop.
Als je 3 leveranciers / merken als jupio hebt (die dus voor meerdere merken nep-accu's maken) dan zit je zo op 1500 of 2000 resultaten waar ik niet meer echt zinnig verder kom met filteren behalve dan op trefwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ah, je bedoelt dus dat het "compatible" is met een Lenovo laptop. Dus het merk kan Hokitoki zijn maar "ergens" hoop je op een filter dat in de beschrijving van de Hokitoki accu staat dat 'ie overeenkomt met de "Lenovo accu model 16"?

Tja, dat is dus het issue. Pricewatch indexeert / toont alleen zaken die door medewerkers en de community worden ingetikt. Als 3 accu's van Hokitoki worden aangeboden door 2 shops en dus in PW verschijnen, wil niet zeggen dat de omschrijving of kenmerken per direct (of ooit) correct worden ingevuld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MAX3400 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:01:
Ah, je bedoelt dus dat het "compatible" is met een Lenovo laptop. Dus het merk kan Hokitoki zijn maar "ergens" hoop je op een filter dat in de beschrijving van de Hokitoki accu staat dat 'ie overeenkomt met de "Lenovo accu model 16"?
Yep, dat bedoel ik :)
Tja, dat is dus het issue. Pricewatch indexeert / toont alleen zaken die door medewerkers en de community worden ingetikt. Als 3 accu's van Hokitoki worden aangeboden door 2 shops en dus in PW verschijnen, wil niet zeggen dat de omschrijving of kenmerken per direct (of ooit) correct worden ingevuld.
Ik ga/ging ervanuit dat ook een leverancier kenmerken kan aanleveren, zoals dus bijv "Compatible met" / "Geschikt voor".
Het lijkt me idd ondoenlijk om vanuit community/medewerkers dit te gaan vullen maar het was ook maar een idee :)