gamestoel keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 5.330 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 18:13
Mijn vraag
hallo tweakers,

ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte bureaustoel, en ben de laatste tijd in to 'gamingstoelen', ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met bepaalde goede stoelen, of van iemand weten dat een bepaalde stoel heel goed is. Ik zoek een stoel in de prijsrange van 200-250 euro (goedkoper is ook goed, maar ik wil wel goede kwaliteit+looks). ik heb al een aantal stoelen gezien voor deze prijs, maar ik kom er niet goed uit :/

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb nu een goedkope Ikea stoel en daar wil ik graag vanaf. ik ben trouwens een gast van 1 meter en 92 centimeter, en weeg ongeveer 80 kilo. Ik ben niet heel breed zeg maar :P

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik zag de Arozzi Verona Pro V2 voor 230 euro laatst, maar deze is nu alweer 280 wat net ff iets te hoog is voor mij. De stoel moet ook zwart als main-kleur hebben. Ik zag ook de Opseat master, maar die verzend alleen in amerika.

ik hoop dat er iets voor mij tussen zit.
gr Bram :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grappig dat je de Ikea zo stom vindt zitten; geen idee welk model je hebt maar de Ikea Markus, zeker in leer, is toch een stoel die je vaker terugvindt in "game seats" omdat het eenvoudigweg een fijne stoel is.

Had je trouwens https://nl.hardware.info/categorie/139/gamestoelen/reviews al eens doorgenomen; daar staat soms wat meer info dan in https://tweakers.net/reviews/ dus misschien dat je daar wat info uit kan halen.

Maar ja, als je handig bent; haal een fijne stoel van de autosloop, zet er een onderstel onder (al dan niet onder een vaste hoek) en heel veel plezier ermee. Sterker nog; op Autostyle heb je al een ruime keuze uit nieuwe autostoelen en hou je alsnog 100 Euro over op je budget voor een goed onderstel erbij (laten) maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 18:13
Nou ik vind Ikea niet stom maar ik heb nu het model van 40€, en die is niet fijn genoeg. En ik wil graag mijn armleuningen kunnen verstellen, zeg maar even hoog als mijn bureau hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beste is gewoon langs zo'n zaak te gaan, er zijn een hele serie stoelen die allemaal uit dezelfde fabriek komen met een ander label erop (gamebreaker, TLP, qua looks zelfs sharkoon), wat voor de 1 goed zit, zit voor de ander voor geen meter.

Ik heb recent stoel gekocht bij kwantum (volgens mij een tektake, bol verkoopt ze ook), absoluut geen top kwaliteit maar zit prima en krap de helft van het geld van de andere stoelen, mocht hij kapot gaan, koop ik gewoon een nieuwe.

https://www.bol.com/nl/p/...r-black/9200000078199840/
249 btw :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Ben naar de Ikea gegaan om toen dat duurdere model met verstelbare armleuningen te proberen e.d. Naar huis gegaan met de Ikea Markus. Zat veel beter en fijner. En de armleuningen zitten al perfect dus tja.

En veel mensen zullen je, als je een om goede stoel vraagt, een stoel van 300-500+ aanraden.
Wat ook te proberen is (als er 1 in de buurt is) naar een 2e hands winkels gaan die vaak oude stoelen van bedrijven e.d. hebben staan. Hoge kwaliteitsstoelen maar dan goedkoper (kan nog 150-500 zijn).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Chosen One schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:01:
Ben naar de Ikea gegaan om toen dat duurdere model met verstelbare armleuningen te proberen e.d. Naar huis gegaan met de Ikea Markus. Zat veel beter en fijner. En de armleuningen zitten al perfect dus tja.
De Markus was een voorbeeldje van me maar ik heb 'm ook staan. Niet omdat ik game maar het is gewoon een fijne stoel om langere tijd op te zitten bij de PC. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
De beste game stoel is niet een game stoel. :)

De bovengenoemde Markus hoor ik vaker als goed model voor een redelijk budget.
Nooit weer zal ik een "gaming chair" aanraden, ik heb zelf nu een DXRacer en ik baal dat ik destijds niet wat verstandiger ben geweest.
Nee! Dat is er zo een, ziet er heel stoer uit maar comfort is ver te zoeken. Die lumbar support van game stoelen kreeg ik alleen maar meer rugklachten van.

[ Voor 40% gewijzigd door unfor op 24-02-2019 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
MAX3400 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:04:
[...]

De Markus was een voorbeeldje van me maar ik heb 'm ook staan. Niet omdat ik game maar het is gewoon een fijne stoel om langere tijd op te zitten bij de PC. ;)
Staat hier ook. Zou niet zo goed weten hoe een gamestoel anders zou moeten zijn. Zo'n kuipstoel lijkt mij niet zo fijn, die zijn toch met een ander doel ontworpen dan er uren lang in zitten en te kunnen bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic gaat op slot vanwege onvoldoende aangetoonde eigen inzet. Feedback voor een eventuele volgende topic: Wat ik zie is dat je iets gezocht hebt (wat?), sommige dingen niet goed genoeg vindt (waarom niet?) en dan zegt: hopelijk zit er iets tussen (waar tussen?). Wees duidelijk in wat je al gedaan hebt en waar je vast loopt en wat je van ons verwacht.

De zoekfunctie kan je ook flink op weg helpen: https://gathering.tweakers.net/forum/find/?keyword=gamestoel De vraag die jij stelt is al erg vaak langsgekomen.

Succes met het vinden van de juiste stoel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.