Macbook aansluiten op mn tv probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martaki
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik heb mijn Macbook aangesloten op mijn TV middels Hdmi. Dit werkt want ik zie mijn bureaublad. Echter wanneer ik dan mijn cursor beweeg dan zie ik die niet. Open ik een programma dan zie ik dat ook niet. Ik blijf alleen mn bureaublad zien. Heb de kabel getest op andere laptop en tv en dat werkte prima. Ik heb Macbook Air en Samsung tv. Hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord (via Martaki op 30-03-2019 20:43)

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Wat anderen ook al zeiden, misschien staat extended desktop aan, je kunt hem op mirroring zetten zodat je op macbook scherm en tv hetzelfde ziet (zie hier hoe) Of je moet even met de muis alle hoeken van je scherm afgaan om te kijken hoe je schermen gerangschikt staan en waar je cursor overloopt naar het volgende scherm.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:34

Matszs

><>

Komt dit niet omdat het scherm uitgebreid is, dus je hebt eigenlijk een tweede beeldscherm erbij? En wat jij wilt is een kopie van je laptop scherm, dit kan je instellen bij de beeldscherm instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-05 11:10
Wat je beschrijft lijkt op alsof je tv als tweede scherm wordt gezien. Heb je een andere monitor toevallig ook aangesloten het gaat om een MacBook, niet Mac-mini wat ik dacht.

[ Voor 20% gewijzigd door Marber op 24-02-2019 14:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Wat anderen ook al zeiden, misschien staat extended desktop aan, je kunt hem op mirroring zetten zodat je op macbook scherm en tv hetzelfde ziet (zie hier hoe) Of je moet even met de muis alle hoeken van je scherm afgaan om te kijken hoe je schermen gerangschikt staan en waar je cursor overloopt naar het volgende scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vogel eens wat rond in Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen. Daar zit je antwoord namelijk. je kunt je Bureaublad:
Dupliceren -> op laptop en TV hetzelfde beeld
Uitbreiden -> Je TV is een scherm links, rechts, boven of onder je laptop scherm
Alleen TV-> Het scherm van je laptop doet niet meer mee je krijgt alleen beeld op de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

sypie schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:31:
Vogel eens wat rond in Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen. Daar zit je antwoord namelijk. je kunt je Bureaublad:
Dupliceren -> op laptop en TV hetzelfde beeld
Uitbreiden -> Je TV is een scherm links, rechts, boven of onder je laptop scherm
Alleen TV-> Het scherm van je laptop doet niet meer mee je krijgt alleen beeld op de TV
Dupliceren heet in instellingen 'Synchrone weergave' ;-)
https://support.apple.com/nl-nl/HT202351

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 24-02-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kaassouffle schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:33:
[...]
Dupliceren heet in instellingen 'Synchrone weergave' ;-)
https://support.apple.com/nl-nl/HT202351
Ach ja, had even geen externe monitor aan mijn Mac hangen dus deed een suggestie. Kwam in ieder geval aardig in de buurt.

Ondertussen denk ik dat @Martaki druk bezig is op zijn TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martaki
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-04-2023
Dank voor jullie reactie was er nog niet aan toe gekomen maar het is gelukt! _/-\o_
Pagina: 1