Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09
Ik zou graag de licht schakelaar in de kamers van onze dochters willen disablen.

Onze oudste is vaak met het licht knopje aan het spelen en ik wil dit dus voorgekomen.

Ik hoef dus niet zondig op afstand het licht te schakelen.

Is zoiets mogelijk?

Be fast .... Be furious....

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 15:59
Wat bedoel je met disablen? Verwijderen van de schakelaar is eenvoudig te doen.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:28

Prx

Je zou kunnen opteren om toch een schakelaar ertussen te zetten die je op afstand kunt bedienen, bijvoorbeeld:
https://www.klikaanklikui...ngebouwde-schakelaar.html (kies vooral een platform wat bij jou past)

Dan kun je hem schakelen via één of meerdere afstandsbedieningen. De schakelaar kan dan zelfs naar buiten de slaapkamer verplaatst worden.
https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html

Je schakelt in principe de stroomtoevoer. Dus je kunt altijd de fysieke schakelaar in de kamer zelf nog laten zitten, maar dat is dan wel dubbelop. Je moet namelijk dan zowel de schakelaar in de kamer, als de remote schakelaar/afstandsbediening in de goede stand hebben staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Prx op 24-02-2019 14:48 ]

• Bl4ckviper
@blissard

Ik bedoel op afstand onbruikbaar maken van de schakelaar. Zodat die kleine in die ochtend niet de hele tijd met het licht speelt.

Ik hoopte op niets als een puls drukker die je kan vergrendelen op afstand.

Ik wil liever geen schakelaars verplaatsen.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31

Baggeraar

Wat een gebagger..

philips hue lampje indraaien?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
Je zou een smartlamp kunnen overwegen. Als je die uitschakelt via een afstandsbediening/app, dan zorgt de schakelaar er niet voor dat 'ie weer aan kan.

Maar... is je kind leren niet met de schakelaar te spelen niet veel effectiever :? Heb je later in d'r leven ook nog profijt van. En dan los je het probleem bij de bron op, in plaats van er omheen te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 24-02-2019 16:30 ]

The devil is in the details.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

https://shelly.cloud/shelly1-open-source/

Je moet hem alleen iets anders aansluiten dan. De uitgang van deze module moet de ingang van de lichtschakelaar worden.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb een blitzwolf bw-shp6 slimme schakelaar (https://g.co/kgs/YcdgW3) aangezien ik iemand in huis heb die nog wel eens stiekem wil gaan lezen ;)
Die werkt via WiFi, kan ik op afstand zien of hij stroom doorlaat (=lezen in mijn geval, dus loop ik ff naar boven om opvoedkundig te werk te gaan ) en kan ik met de app van blitzwolf & Google home en ook handmatig uitzetten. Ook via de blitzwolf app kan je een schema instellen, wanneer hij aan/uit moet.
Erg handig ding. Bij de MM hebben ze ook een blitzwolf kloon liggen zag ik.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2019 18:01 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Slimme lampen - in elk geval de Tradfri-lampen - schakelen zichzelf in als de stroom onderbroken is geweest. Ook niet zo gek: anders zou je zonder werkende controller je lampen nooit meer aankrijgen. Zal je een stuk kapotte hardware tegenkomen... Geen oplossing dus.

+1 voor @WouterG 's Shelly. Zit er zelf ook al een tijdje naar te kijken. Mooi in te bouwen in bestaande installatiedozen. Door twee schakelaars op rij te plaatsen en de tweede alleen via de app te beheren, wordt de eerste controleerbaar. Weet alleen niet of een shelly het goed trekt dat de stroomtoevoer elke seconde wordt onderbroken ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Bl4ckviper
Ga eens naar de opties kijken.

Uiteraard leren we het haar ook maar ze is twee. En als ze in de ochtend wakker is en wij nog niet weet ik veel hoelang ze dan al met de knop aan de gang is geweest.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ah, ik begrijp dat ze verder niemand tot last is? Dan zou ik overwegen het lekker te laten gaan :) Hoe lang zal ze nog verwonderd kunnen zijn over het inschakelen van een lamp?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Snap niet zo goed dat niemand deze aangeraden heeft:
https://www.klikaanklikui...0-fitting-schakelaar.html

Maar zo te zien is een "smart" lamp wel goedkoper, met een afstandsbediening zit je zo te zien al boven de 30 euro. Als ik zo even snel kijk zie ik op ikea "smart" lampen voor ongeveer 20.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80349888/

[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 24-02-2019 18:38 ]

• Bl4ckviper
Tja geen idee hoelang dat blijft haha.

Die fitting wordt t niet hangt een lamp met twee G9 fittingen

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Thijsmans schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:11:
Ah, ik begrijp dat ze verder niemand tot last is? Dan zou ik overwegen het lekker te laten gaan :) Hoe lang zal ze nog verwonderd kunnen zijn over het inschakelen van een lamp?
Wat zou er psychisch gebeuren met dat kind als de lamp opeens niet meer aangaat door de knop?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Bl4ckviper schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:38:

Die fitting wordt t niet hangt een lamp met twee G9 fittingen
Ah, ja dat is natuurlijk ook wel een belangrijk punt. :P

[ Voor 62% gewijzigd door WEBGAMING op 24-02-2019 18:58 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:46
Blindplaat erop, deze lamp erin en deze draadloze schakelaar op een hogere plek monteren.
pricewatch: Philips Hue White Wireless Dimming Kit

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucon

*broem*

Soldaatje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:39:
[...]

Wat zou er psychisch gebeuren met dat kind als de lamp opeens niet meer aangaat door de knop?
Dan zet ze drie stoelen en een krukje op elkaar om te bekijken of ze de fitting wat steviger vast moet draaien. :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
@Thijsmans de Philips hue is sinds kort bij stroomonderbreking in te stellen op een waarde of de laatste waarde. Dus uit is een optie. Dacht dat de ikea dat al standaard deed sinds release.

Verwijderd

Arunia schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:02:
@Thijsmans de Philips hue is sinds kort bij stroomonderbreking in te stellen op een waarde of de laatste waarde. Dus uit is een optie. Dacht dat de ikea dat al standaard deed sinds release.
Twee keer schakelen en de lamp gaat alsnog aan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
@Verwijderd Dat is dan inderdaad minder. Maar op zich wel logisch.

Ben het overigens wel eens met wat iemand hier boven al zei. Pak het bij de bron aan ipv allerlei andere dingen regelen. Daar heb je later meer aan.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:27

sjaool

Every life should have 9 cats

Bl4ckviper schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:05:
Ga eens naar de opties kijken.

Uiteraard leren we het haar ook maar ze is twee. En als ze in de ochtend wakker is en wij nog niet weet ik veel hoelang ze dan al met de knop aan de gang is geweest.
Maar jij hebt er verder zelf geen last van? Dan gewoon leren dat het niet de bedoeling is die knop op zijn kwaliteit te testen. Je kunt alle obstakels etc. wel uit de weg ruimen maar daar ga je later last van krijgen. Wat als de knop niet meer werkt? Wat voor streken gaat ze dan uithalen? Licht is voor kinderen gewoon iets fascinerends en dat het dan ook nog aan en uit gaat als je op een knop drukt is natuurlijk helemaal geweldig. Geef ze een zaklantaarn om mee te spelen en je zult het zien. Wel op de batterijen letten natuurlijk. Verbieden of voorkomen verleg je de problemen alleen maar mee naar iets anders.

"When you grow up your heart dies"

• Bl4ckviper
Ik heb er geen last van vaak gaat ze uit bed trekt haar badjasje aan en gaat gewoon lekker spelen. Trekt alle bakken even uit de kast. Maar soms gaat ze aan de gang met die schakelaar en ik ben bang dat ze ooit een schok krijgt. Als ik er wat van zeg stopt ze ook wel. Maar ja dan weet ze dat we wakker zijn 😉

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Als vader van 2 koters.

- Waarom doet het kind dat ? bang in het donker of willen spelen.

Je kan een oplaadbare zaklamp geven, nachtlampje of iets anders dat toch rust geeft maar minder licht kind zal vanzelf slapen. Opladen geeft ook stukje verantwoordelijkheid want niet opladen = geen licht.

KaKu producten hebben vaak de mogelijkheid tot hotel/wisselschakeling en je kan van alles bouwen maar serieus kan je beter zeggen dat lamp x niet aanmag na "bedtijd" en geef een zwakker alternatief ..

Vanuit een opvoedkundig aspect is het verschil weten tussen bedtijd en "speeltijd" belangrijker dan dwingen tot slapen. De geest van het kind moet soms ook even de "dag" verwerken, en dan kan je beter een oogje toeknijpen terwijl het nog even tekent/speelt met zwakker licht. Er is niks mis met "het weten" maar soms moet je niet altijd acteren ;)

Tja vanalles

• Bl4ckviper
Het is alleen in de ochtend ze heeft een nanachtlampje maar wil deze niet aan hebben.

Het is puur spelen. We hebben de afspraak als het schaapje nog niet groen is ze niet haar bed uit mag. Laat het lichtknopje nou net in het bereik zijn als ze op haar bed staat. We zouden die tijd dat het schaap groen wordt kunnen aanpassen maar goed met een baby van 6 weken erbij is ieder uur slapen er 1 dus wil haar ook niet om 6 uur vol aan de herrie hebben met haar bakken.

Het is een lief kind en ze luisterd goed maar het lichtknopje heeft blijkbaar aantrekkingskracht.

Het was ook niet de bedoeling hier een opvoed topic van te maken 😛.

Die KaKu dingen werken die ook met een afstandsbediening? Want anders knal ik zo een ding erin blindplaat erop en afstandsbediening in de gang.

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ja kaku kan, diverse mogelijkheden:

Schakelaar onklaar maken en een kakuzender ergens hoog leggen/plakken.

Schakelaar in serie zetten eventueel met kaku tijdklok regelen. Dit kan achter de schakelaar of in het plafond

Alternatieven: een fysiek schakelaartje aan de lamp hangen/maken.

Bolletjes eruit halen en een andere (staande) lamp erbij nemen.

Sleutelschakelaar plaatsen.

Het goedkoopste is gewoon lekker laten. De uitgaven aan welke kaku of hue lamp ook zijn meer dan de minieme kans op een kapotte schakelaar of lamp.

Verwijderd

Spelen met die schakelaar / hoe je daar als ouder op reageert is niet meer dan dat. Spel. Kinderspel.
Pagina: 1