Toon posts:

BH6 nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik heb inderdaad al wat topics in de search gezien maar wordt ik als newbie niet echt wijzer van)

Qua hardware ben ik dus een absolute newbie - ik heb een Abit BH6 moederbord met daarop een P-II 400 MHz processor en nu dacht ik, laat ik eens kijken of daar iets meer op kan. Volgens abit.nl dus niet (officieel gezien) tenzij je 1.1 (BIOS? moederbord zelf? Kan ik als ik 1.0 heb naar 1.1 upgraden?) hebt maar ik weet al niet eens hoe je dat moet uitvinden (jaja, zoals ik zei, hardware newbie).

Hoe vind ik zoeits uit en zou hier dan een P-III processor oppassen zonder dat de computer instabiel wordt? Ik ben niet van plan te gaan overclocken want dat snap ik toch niet :P Ik zag op ricardo.nl een mooie P-III 1 GHz staan en op tw.net vraag/aanbod staan ook wel wat leuke en niet-dure processors. :)

Sorry dat de vraag dom is maarja ik snap van software toch veel meer dan van hardware.

Verwijderd

bios flashen naar de nieuwste versie en zo'n slotket converter aanschaffen (dan kan je namelijk die coppermine 'troep' eropzetten).
Mijn BF6 wou eerst maar ook tot 850mhz nu kan er een Ghz op :9

Maarja, over 2 weken ga ik toch upgraden naar een T-bird dus word de rest ook overbodig :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een BH6 mobo versie 1.0 met een converter + een CeleronII 566. Hij kan keurig het vereiste voltage leveren. Ik heb nergens problemen mee.

PIII-1000 wordt moeilijk, omdat je daarvoor een FSB van 133MHz nodig hebt. In principe kan de BH6 dat wel, maar dan is wel de AGP bus te hoog geklokt.

Zonder iets over te klokken kan je maximaal een PentiumIII-850E kwijt, of een (zeldzame en dure) slot-1 PIII-1000.

Siditamentis astuentis pactum.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 22:29

Rico

Wie dit leest is gek....

Hieronder staat hoe je kan zien of je een versie 1.0 of een versie 1.1 hebt.
Ze bedoelen daarmee het moederbord revisie.
Versie 1.0 gaat tot een Pentium 3 600mhz en dan de 100mhz front side bus versie en het moet een katmai pentium 3 zijn.
Versie 1.1 gaat tot een pentium 3 850mhz en dan de 100mhz versie en coppermine pentium 3.

Een pentium 3 1 Ghz zal dus niet op je moederbord werken.

The first way: You may find the version number on the white sticker of last ISA slot side and see a string of characters like "BH6-OK V1.XX".
The second way: You may read the last two words on the bottom right of the first boot-up screen (Energy Star Logo) to recognize what the BIOS id. number you have, then you will know which one you have to download and upgrade for your board.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zoals je ziet heb ik ook een BH6....

Ik heb dezelfde avonturen ook uitgehaald en het werkt.

[topic=152092]

Volgens mij zit je tot een pIII-1000/100 goed. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Je mobo kan iig een P3 600 aan (katmai dus, geen coppermine... de niet "E" versie dus :)

verder denk ik zelf dat die 1.1 op de revisie van het moederbord slaat, dus dat zou waarschijnlijk op het moederbord zelf moeten staan...

edit:

mijn post word zo behoorlijk nutteloos als iedereen gaat replyen, eerder is EN meer info als mij geeft ;)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Als je een gforce2 hebt is het overclocken van je AGP bus geen probleem.

Mijn PentiumIII1000 (133) draait nu ook met een 148mhz FSB op een BX board.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Ik heb een BH6 met een PIII 550@616.

Werkt prima. Het kan wel zijn dat je een nieuwe BIOS nodig hebt.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
zoals je ziet heb ik er ook 1.
pIII is geen probleem zolang ie maar op
100mhz draait (voltage is ook geen prob.)
zit .op dit moment, te kijken naar een pIII
1000@100mhz
is de laatste upgrade mogelijkheid voor dit bord >:)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 24 juli 2001 15:54 schreef You-Suk het volgende:
zoals je ziet heb ik er ook 1.
pIII is geen probleem zolang ie maar op
100mhz draait (voltage is ook geen prob.)
zit .op dit moment, te kijken naar een pIII
1000@100mhz
is de laatste upgrade mogelijkheid voor dit bord >:)
Er komt binnenkort zelfs nog een 1.1 GHz P!!! (Coppermine) met 100 MHz FSB. Wel een FC-PGA versie, dus een slotkey converter erbij.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opstarten zegt mijn computer rechtsonder het volgende: "2A69KA1EC-JJ". Welke moederbord versie heb ik dan en welke BIOS versie? Op abit.nl zag ik een serie van rond de 10 bestanden voor BIOS flash, welke moet ik hebben?

Ohja, ik heb geen DOS of windows maar linux dus hoe word ik verwacht om die bestanden uit te voeren??? :?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 09:12
Kan ik als ik 1.0 heb naar 1.1 upgraden
nee, dat is je revisie van je mobo, kan je niets aan doen en helpt geen bios-update voor.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Revisie nummer staat aan de zijkant van je ISAslot op een wit stickertje....

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 24 juli 2001 18:07 schreef beelzebubu het volgende:
Ohja, ik heb geen DOS of windows maar linux dus hoe word ik verwacht om die bestanden uit te voeren??? :?
Wat was het ook alweer? www.bootfloppy.com geloof ik. Ik ben er nog nooit geweest, maar daar kan je spul downloaden voor een bootfloppy, je nieuwebios.exe erbij zetten en flashen maar.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 24 juli 2001 19:58 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Wat was het ook alweer? www.bootdisk.com geloof ik. Ik ben er nog nooit geweest, maar daar kan je spul downloaden voor een bootfloppy, je nieuwebios.exe erbij zetten en flashen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 19:48 schreef ecteinascidin het volgende:
Revisie nummer staat aan de zijkant van je ISAslot op een wit stickertje....
Uhm.. Ja, da's heel lullig maar dat stikkertje zit zo tegen de zijkant dat ik hem niet kan lezen :'( - vertel me nou niet dat er geen andere manier is om daarachter te komen dan mijn moederbord eruit schroeven :D

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 24 juli 2001 20:34 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Uhm.. Ja, da's heel lullig maar dat stikkertje zit zo tegen de zijkant dat ik hem niet kan lezen :'( - vertel me nou niet dat er geen andere manier is om daarachter te komen dan mijn moederbord eruit schroeven :D
Eeeh, zo een tandarts-spiegeltje gebruiken :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1