Toon posts:

goedkoop en simpel platenspelertje

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar, ik ben op zoek naar een goedkoop
en simpel platenspelertje (merk maakt me niet uit), en het is alleen maar om te LUISTEREN dus geen dj-achtige dingen...
Nu heb ik nog nooit een platenspeler gehad maar omdat ik de laatste tijd naar triphop/ambient/deep house/acid/techno achtige dingen luister, leek ut me wel leuk om wat underground platen te gaan draaien (JAH!) prijs liefst onder de 300,- (ik ben arm pubertje :) )

• Veneus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 12:55
Haha, nog een potentiele vinyl addict :)
Als eerste moet je er op letten dat je huidige geluidsinstallatie/stereo/mengtafeltje whatever, een phono ingang heeft.
Ik ben zelf ook tegen de lamp gelopen toen ik een platenspeler voor m'n verjaardag kreeg, en dacht hem wel gewoon op m'n mengtafel aan te sluiten.... niet dus |:(

Mocht je huidige set geen phono ingang hebben (en line werkt ECHT niet, geloof me) dan kan je net als ik een GOEDKOOP DJ mengtafeltje kopen... die van mij is van Behringer, en koste 150 piekjes bij Feedback (Apeldoorn).

Verder voor de platenspeler:
Als je echt gewoon simpel en goedkoop wilt, bij ons in Apeldoorn hebben we een kringloopcentrum, daar kan je voor bijvoorbeeld een tientje a 15,- soms best leuke dingen tegenkomen.
Hetzelfde natuurlijk bij vlooienmarkten etc.
Verder gewoon de 2de hands scene...

Anders zou ik voor de gewone huis/tuin/keuken apparatuur gaan: philips, sony, akai, dat soort spul...

good luck... ;)

Ik ben in mijn knopjes http://www.notoyota.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel jvc receivertje maar die heeft wel een phono ingang...eerlijk gezegd lijkt een mengpaneeltje me ook wel grappig om mee te klooien...maar die prijzen waar jij over praat zijn echt laag! das wel leuk...ik ga strax ff naar de kringloopwinkel hier om te kijk of ze nog wa hebben..apeldoorn is jammergenoeg een beetje ver weg, maar toch bedankt! :)

Verwijderd

Als je een goedkope platenspeler zoekt, moet je even op www.conrad.nl kijken en zoeken op 'Lenco'. Dan vindt je een platenspeler van het merk Lenco van fl.189,95.

Lekker goedkoop, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je geen phono ingang hebt hoef je echt geen 150 piek voor een mengpaneel te lappen hoor, je kunt gewoon voor 25 piek bij Wazige Willie een voorversterker voor platenspelers kopen, die brengt het line out niveau van je platenspeler op gewoon line-niveau. oh, zie net dat je phono in hebt, dan zit er waarschijnlijk al zo'n voorversterker in.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 17:01 schreef tROBbel het volgende:
Als je een goedkope platenspeler zoekt, moet je even op www.conrad.nl kijken en zoeken op 'Lenco'. Dan vindt je een platenspeler van het merk Lenco van fl.189,95.

Lekker goedkoop, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is.
Ja, ik had die ook gezien...weet iemand hoe de kwaliteit van het ding is?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Bagger :r Het is immers Lenco. De dag dat Lenco een goed product uitbrengt is de dag dat jij van mij een biertje krijgt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:18 schreef AvaMan het volgende:
Bagger :r Het is immers Lenco. De dag dat Lenco een goed product uitbrengt is de dag dat jij van mij een biertje krijgt :)
Nou, een biertje lust ik wel (doe maar grolsch met beugel), maar sprak hier een audiofiel? dat ben ik namelijk niet echt zoals ik al zei: een simpel platenspelertje met een redelijk geluid
of is het ECHT te brak voor woorden?

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als je wilt "luisteren" dan zou ik juist wel hoge eisen aan een draaitafel stellen. Een goede 2e hands is denk ik beter dan een low budget nieuwe. Zag op t net bv. bij www.studio107.nl een 2e hands Thorens TD160 met Stanton tripleE element voor f349, weet niet de leeftijd of staat.
http://www.geocities.com/Hollywood/Hills/4133/thorens_td160mkii.jpg
Overigens maakt Lenco ooit hele degelijke draaitafels.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
ja, het steekt iets boven mn budget....met luisteren bedoel ik niet het luisteren als audiofiel..maar toch bedankt, ik zal eens kijken op die site!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Studio107 is wel een beetje voor de highend freeks :) ben ik bang. Ik bedoeld alleen er moet met een beetje zoeken genoeg van dit soort spul te vinden zijn. In de pre CD tijd maakte men heeele degelijke draaitafels, waarvan er denk nog duizenden op zolders en kelders moeten staan (heb zelf ook nog 3 draaitafels in de kelder en 1 in de woonkamer).

Verwijderd

Topicstarter
En verkoop je die? :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Koop je toch lekker zo'n Sony PSJ-t10 (ofzo :P) van 250 piek..

Die dingen die bij minisets verkocht kunnen worden.

Die spelen prima platen af, en ik denk voor jou in ruim voldoende kwaliteit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 24 juli 2001 22:51 schreef Dondervogeltje het volgende:
En verkoop je die? :)
Als het goed is staat er nog 1 Technics direct drive (van 1975 of zo) in de kelder, die verkoop ik niet. Verder een Micro snaar aangedreven en idem dito Pioneer (ook ongeveer uit die tijd). Beide zijn al zeker 15 jaar niet aan geweest ..., dus in welke staat ze zijn?? Weet niet eens of er nog elementen inziten.
Maar ik geloof niet dat hier handel mag worden gedreven (is ook niet mijn bedoeling).
O ja in de huiskamer staat een gemodificeerde Dual (ook die verkoop ik niet).
De platenspelers die ik bij hedendaagse setjes zie doen mij een beetje denken aan de draaitafels die 25 jaar geleden in speelgoedwinkels werden verkocht

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kijk mijn probleem is, ik weet niet waar ik op moet letten...was toenet bij de makro een platenspeler hadden ze, een lenco nog wat...100 doekoes, prijs is mooi, maar de rest..tja? waar moet je op letten?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik lees hier net in de Sony folder dat de PS-J20 ook een ingebouwde voor-versterker heeft, dat is natuurlijk wel erg makkelijk als je er nog geen hebt.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 24 juli 2001 23:08 schreef Dondervogeltje het volgende:
Ja, kijk mijn probleem is, ik weet niet waar ik op moet letten...was toenet bij de makro een platenspeler hadden ze, een lenco nog wat...100 doekoes, prijs is mooi, maar de rest..tja? waar moet je op letten?
lol, tik net een verhaal in als reactie op je 2e post (van je dubbelpost), heb je hem weggehaald, gaat de reactie ook /dev/null in.

Nog maals (maar nu korter). Draaitafels worden beoordeeld middels hun zweving (constantheid van rotatie, goed hoorbaar bij piano muziek, word zweverig) en rumble (stoorgeluiden van de motor). Een slechte rumble maakt het geluid troebel (minder strak, slecht laag, slecht geluidsbeeld). Een zwaar plateau is meestal goed (als je geen snelstarter wilt).
Verder is de arm belangrijk, maar dat is weer een heel ander verhaal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 23:23 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

lol, tik net een verhaal in als reactie op je 2e post (van je dubbelpost), heb je hem weggehaald, gaat de reactie ook /dev/null in.
:o

Dat was ik. :P

Wazig dat jouw post dan ook weggaat. :? HEEL wazig zelfs...

BTW, niemand kan posts weghalen, daar heb je dit knoppie voor nodig: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/delete.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 23:23 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Nog maals (maar nu korter). Draaitafels worden beoordeeld middels hun zweving (constantheid van rotatie, goed hoorbaar bij piano muziek, word zweverig) en rumble (stoorgeluiden van de motor). Een slechte rumble maakt het geluid troebel (minder strak, slecht laag, slecht geluidsbeeld). Een zwaar plateau is meestal goed (als je geen snelstarter wilt).
Verder is de arm belangrijk, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Ok dan, bedankt...maar als ik niet kan luisteren ofzo, moet ik dan gewoon voelen of de arm stevig is en of het plateau zwaar is?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Is een beetje lastig bij de Makro :o

Ik denk dat je 2 opties hebt, of je gaat voor een nieuwe (low budget) draaitafel , ala die Sony (vooral interessant als je nog geen phono voorversteker hebt) of je koopt een 2e hands van een gerenomeerd merk (Thorens, Dual, Micro, oude direct drives van Kenwood, Technics, Sony etc). en kijkt of alles nog goed werkt, een beetje aan de arm voelen of er geen speling in zit kan geen kwaad (wel voorzichtig). Je hebt wel een phono voorversterker nodig (ook standaard op versterkers van 10-15 jaar oud). Zo'n 2e hands mag niet meer kosten dan 100-200 (incl element, tenzij het hele goede is. Nadeel van een oude 2e hands is waarschijnlijk onderdelen (waar vindt je noch een snaar?)
suc6.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 22:40 schreef Duck-Twacy het volgende:
Als je wilt "luisteren" dan zou ik juist wel hoge eisen aan een draaitafel stellen. Een goede 2e hands is denk ik beter dan een low budget nieuwe. Zag op t net bv. bij www.studio107.nl een 2e hands Thorens TD160 met Stanton tripleE element voor f349, weet niet de leeftijd of staat.
http://www.geocities.com/Hollywood/Hills/4133/thorens_td160mkii.jpg
Overigens maakt Lenco ooit hele degelijke draaitafels.
een Thorens TD160 kost via bv ricardo +/- 100 piek...en al zijn 20 jaar oud, het werkt nog prima...en je kunt er nog alle onderdelen voor kopen.. >:)

Verwijderd

Als je alleen wilt luisteren moet je een belt-drive platenspeler kopen. Die zijn goedkoper en draaien stabieler (tenzij je een directdrive van 1500 piek met een belt drive van 300 piek vergelijkt)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

FFF

Sony heeft een plaatenspeler van 150,-
Gewoon bijna overal te koop, of iig te bestellen, een 2dehands is vaak van degelijkere kwaliteit.
Ik heb ook weleens platen metd at ding gedraait, en dat werkt gewoon goed. Geen superieure kwaliteit maar je kunt er gewoon platen mee draaien. je moet niet vergeten, dat een los elementje al deze prijs heeft als je een redelijke wil.

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Hetzelfde had ik laats ook. Ik zocht dus een goedkope platenspeler. Ik heb een Kenwood gekocht. Tegen iets van 250 gulden ofzo. Success!
Pagina: 1