Toon posts:

Aankoopadvies tv 55” tot 65”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een nieuwe tv
ik zoek een nieuwe tv voor in de woonkamer waarmee ik films kan kijken en games kan spelen

1000 tot 1500 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil de tv gebruiken om te netlixen, tv kijken en vooral gamen.
ik heb een PlayStation 4 pro en gebruik een Iptv om tv te kijken.

Ik heb van alles voorbij zien komen maar weet niet meer wat ik moet kiezen
Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde merk.

Waar moet ik rekening mee houden en wat is jullie advies

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2019 00:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Als je in het forum zoekt, dan zul je veel van dezelfde vragen voorbij zien komen. Als eerste het advies om daar even doorheen te bladeren, dan zul je waarschijnlijk weinig vragen meer hebben, maar om je op weg te helpen:

In jou prijsklasse en grootte van de tv word meestal eerst de keuze tussen een oled of lcd tv gemaakt, Daarvoor is het wel belangrijk in wat voor ruimte je kijkt (veel licht? wanneer kijk je tv/games? Directe lichtinval op tv?)

De grootte is wat persoonlijker (op welke afstand kijk je?) Ik zou haast zeggen ga voor zo groot mogelijk, maar dan valt oled bij 65 inch wel buiten je prijsklasse.

Kijk nog even in de pricewatch en selecteer daar het aantal inch en prijs, ik ga er vanuit dat je minimaal 2 hdmi ingangen moet hebben voor je iptv en je ps4

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad eerst even het forum doorgelezen. Alleen had het gevoel dat het allemaal een beetje verouderd was. 🙈

Ik denk dat ik voor de QLED ga. Alleen ik heb begrepen dat deze term alleen door Samsung wordt gebruikt. Mijn eerste vraag is of andere merken ook soortgelijke technieken hebben of ben ik dan aangewezen op normaal led tv?

Gamen en tv kijken wordt meestal in de avond uren gedaan. Overdag heb ik geen last van direct licht op de tv.

Ik zit op een afstand van ongeveer 4 meter. Ik denk dat 65” dan wel groot genoeg is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 15:44
QLED = LED met jouw budget zou ik eens naar OLED gaan kijken.
In het prijzentopic kun je wel ongeveer de laagste prijs vinden:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 14% gewijzigd door Idanue op 24-02-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
In jou situatie zou ik zeker oled nemen, maar ik zou ook voor 65 inch gaan ;-)

Even simple gezegd betreffende JOU situatie:
Oled geeft je de beste beeldkwaliteit, maar om dan een 65 inch te kopen moet je je budget op willen hogen.

55inch valt prima binnen je budget, maar zeker even het prijzentopic doorbladeren, winkels bellen is serieus minder geld betalen voor je tv. Ikzelf heb zo een 55 en 65 inch voor fors minder dan de winkelprijs gekocht.

Wil je wel perse een 65 inch binnen 1000-1500 euro? dan moet je iets ingeven op kwaliteit en voor een led tv gaan, zijn ook zeker geen slechte TV's hoor!

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:33:
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad eerst even het forum doorgelezen. Alleen had het gevoel dat het allemaal een beetje verouderd was. 🙈
Kan het zijn dat je het forum niet begrijpt of te snel erdoorheen klikt? In Televisies & Beamers wordt per uur gediscussieerd over elk merk, grootte, type etc. En op de voorpagina kan je allerlei info van T.net zelf vinden onder Previews & reviews

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Kan het zijn dat je het forum niet begrijpt of te snel erdoorheen klikt? In Televisies & Beamers wordt per uur gediscussieerd over elk merk, grootte, type etc. En op de voorpagina kan je allerlei info van T.net zelf vinden onder Previews & reviews
Dat kan het ook zijn. Ik ben vrij nieuw op dit forum en probeer nog van alles op te zoeken. Bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuisjeNL schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:41:
In jou situatie zou ik zeker oled nemen, maar ik zou ook voor 65 inch gaan ;-)

Even simple gezegd betreffende JOU situatie:
Oled geeft je de beste beeldkwaliteit, maar om dan een 65 inch te kopen moet je je budget op willen hogen.

55inch valt prima binnen je budget, maar zeker even het prijzentopic doorbladeren, winkels bellen is serieus minder geld betalen voor je tv. Ikzelf heb zo een 55 en 65 inch voor fors minder dan de winkelprijs gekocht.

Wil je wel perse een 65 inch binnen 1000-1500 euro? dan moet je iets ingeven op kwaliteit en voor een led tv gaan, zijn ook zeker geen slechte TV's hoor!
Ik ben een beetje angstig geworden door het inbrandingsgevaar. Ik ben niet zo bekend met een OLED scherm. Vandaar dat mijn keus meer geneigd is naar een lcd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat inbranden is een redelijk fabeltje. Je hoort alleen mensen waarbij het gebeurd is; de mensen die nergens last van hebben hoor je nooit. Dus als er 5 "slechte reviews" van een TV zijn, staan daar niet 10000 goede reviews tegenover.

Ik speel rustig 4 uur achter elkaar Forza Motorsport op mijn OLED. 4 uur lang dus dezelfde 'blokjes" op scherm voor mijn kilometerteller en rondenteller etc. Xbox uit, TV is nog steeds maagdelijk egaal zwart.

Tip over nieuw zijn: lees de forumregels. Het is niet de bedoeling om meerdere posts achter elkaar te maken ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Zoals gezegd heb ik een 55 2017 en 65 2018 scherm, op beide game ik veel en kijken wij heel veel tv:+ tv gerust 6+ uur op dezelfde zender en gamen nog meer😜

En letterlijk nog nergens last van, de tv’s hebben genoeg foefjes om de kansen te verkleinen en daarbij is de programmering ook niet zo stressvol meer (y)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LG OLED65B8PLA

Wat vinden jullie zelf van deze tv? 55” eventueel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 14:23
Ik zit eigenlijk met een zelfde soort dilemma. Ga ik voor 55 inch oled of voor een grotere 65inch led tv?
Mijn max budget is toch eigenlijk wel 1200 euro.

Ik twijfel dan ook tussen de volgende modellen:

LG OLED55B8PLA Zwart - 1145 euro
Samsung UE65NU8000 Zwart - 1159 euro

Ik game af en toe een potje fifa, kijk voornamelijk s'avonds tv. Af en toe wat netflix.
De kijkafstand vanaf de bank is denk ik zo'n 2 a 2,5 meter.

Voor welke tv raden jullie aan te gaan?
Momenteel staat er een 60 inch tv. Dit vond ik eerst heel groot maar ben hier inmiddels aan gewend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eens met @LuisjeNL @MAX3400 en @Idanue Ga voor een OLED-televisie. Ik heb hem nu ruim anderhalf jaar (C7) en ook helemaal nergens last van.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1