Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eatx12v aansluiting -> molex adapter, pinout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:18
Mijn vraag
Bij gebrek aan 8 pins kabel op mn voeding(ocz 500w) heb ik een 2x 5.25" molex naar 8pins kabel gekocht. Deze gaat erg lastig in z'n socket. (https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=485932).
De pinout (met haak bovenaan, links naar rechts):
4x GND
1x GND, 3x 12V
De afgeronde plastic stukjes matchen niet met de vierkante op het mobo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Prime B350M-A, Amd Ryzen 5 1500X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
12V 4pin kabel zit maar 1x op deze voeding, nog niet geprobeerd of dit genoeg stroom geeft voor een 1500X.

Ik vermoed dat de winkel mij een PCI-E kabel als cpu powerkabel verkocht heeft...

[ Voor 6% gewijzigd door torretje2012 op 23-02-2019 20:29 ]

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

rdejongjr

Gnome

Die pinout van het verloop is trouwens een pci-e power.
De cpu 8pin is 4x 12v 4x GND

Opzich werken de meeste borden met 8pin ook prima op 4pin, alleen lastig met evt overklokken of extreem hongerige cpu.

Kan zijn dat het alsnog niet wil, die ocz zal geen denderende kwaliteit zijn en is met z'n 11 jaar niet geschikt voor huidige efficiënte systemen.

[ Voor 14% gewijzigd door rdejongjr op 23-02-2019 20:36 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
torretje2012 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:26:
Ik vermoed dat de winkel mij een PCI-E kabel als cpu powerkabel verkocht heeft...
Aangezien de winkel 'm aanprijst als '8 pins PCI Express female' vermoed ik hetzelfde :+

Fixing things to the breaking point...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
OCZ voedingen zijn doorgaans van lage kwaliteit, ontbreekt in de meeste gevallen gescheiden spanningsregeling en zijn inmiddels oud en versleten met slechte kwaliteit stroom als gevolg. Dit verkort de levensduur van de componenten die daar op aangesloten zijn. De beste oplossing is een nieuwe goede voeding te kopen om stabiliteitsproblemen of erger te voorkomen.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:18
Dan halen we een nieuwe psu, wat zijn tegenwoordig de betere merken? En met een nvidia 1060/1070 GPU erbij, zit ik qua wattage voldoende?

• geppie99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-11 08:05
Je kunt op google wel zoeken naar een PSU calculator. Kun je ongeveer bepalen hoeveel watt je nodig hebt.
Corsiar, coolermaster, seasonic en nog wel een paar merken hebben wel goed spul.(kan er zo snel niet meer bedenken)

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Een paar van de betere (en betaalbare) PSU-series zijn nu de product: Corsair RMx (2018), product: BitFenix Formula Gold, product: BitFenix Whisper en de pricewatch: Gigabyte G750H.

:)

Pagina: 1