Geluid videokaart, coil whine?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:25
Het is mij vandaag opgevallen dat m'n videokaart (GTX 960 van een paar jaar oud) een raar geluid maakt. Dit gebeurt alleen bij Overwatch. Op het moment dat ik het spel opstart begint het geluid (direct), alleen tijdens de laadschermen verdwijnt het geluid, of zodra ik het spel afsluit.

Mijn eerste gedachte was de fans, maar als ik de fans stil zet hoor ik het geluid nog. Daarna dacht ik aan coil whine, maar het is geen hoog geluid, meer een soort van ratelend geluid of een zoemende bij. Ik heb het geprobeerd op te nemen: YouTube: Geluid videokaart. Op 0:15 start ik Overwatch en begint het geluid.

Op de video is het geluid niet heel duidelijk hoorbaar, maar het is redelijk luid. Bij bijvoorbeeld Portal 2 en Team Fortress 2 (wellicht iets lichtere spellen) heb ik dit geluid niet.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 17:27
Doet me heel erg denken aan het geluid dat ik zelf heb bij het spelen van the Witcher. Denk zelf dat het aan de combinatie van voeding+GPU ligt, idd een vorm van coilwhine, dus binnenkort een andere voeding er in. Heb je toevallig een andere voeding die je uit kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:25
Bedankt voor je reactie, ik zal binnenkort eens een andere voeding proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Het wordt ook wel eens geassocieerd met hoge FPS, maar je hebt vast niet meer FPS met overwatch Dan portal en tf2