Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTuil38
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-12-2024
Dag allen,

Sinds een jaar heb ik een laptop van Peaq, de Peaq pnb g2015-i7n1. De laatste tijd laadt de laptop niet meer volledig op, hij stopt dan met laden bij bijvoorbeeld 79%. Wanneer hij aan de lader ligt en ik met de cursor over de batterij ga, staat er in eerste instantie: "Volledig opgeladen over x minuten" maar later wordt dit: "x%, accu wordt opgeladen". Dit blijft er uren staan, het percentage komt niet op 100%. Ook wanneer ik de laptop uitzet, blijft het 'oplaadlampje' branden.

Is de accu stuk? Of moet de batterij opnieuw gekalibreerd worden?

Ik game vaak op deze laptop. Wanneer ik begin te gamen, sluit ik laptop aan op de lader, ongeacht het batterijpercentage. Kan dit een oorzaak zijn?

Groet,
CTuil38

UPDATE 24-02-19: Vannacht een grote update van windows, welke ik heb laten installeren. Nu laadt ie, weliswaar langzaam, hoger op (hij staat nu op 90%, hoger dan eerst), waarbij er nu wel aangegeven staat hoelang het duurt voordat ie volledig is opgeladen. Wellicht moest er een update overheen, kan dat?
Wel irritant dat hier niks over bekend was. Ik kon überhaupt niet veel over PEAQ laptops vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door CTuil38 op 24-02-2019 14:09 . Reden: Update ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CTuil38 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:32:
Dag allen,

Sinds een jaar heb ik een laptop van Peaq, de Peaq pnb g2015-i7n1. De laatste tijd laadt de laptop niet meer volledig op, hij stopt dan met laden bij bijvoorbeeld 79%. Wanneer hij aan de lader ligt en ik met de cursor over de batterij ga, staat er in eerste instantie: "Volledig opgeladen over x minuten" maar later wordt dit: "x%, accu wordt opgeladen". Dit blijft er uren staan, het percentage komt niet op 100%. Ook wanneer ik de laptop uitzet, blijft het 'oplaadlampje' branden.

Is de accu stuk? Of moet de batterij opnieuw gekalibreerd worden?

Ik game vaak op deze laptop. Wanneer ik begin te gamen, sluit ik laptop aan op de lader, ongeacht het batterijpercentage. Kan dit een oorzaak zijn?

Groet,
CTuil38
Probeer het eens

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Kan vroege slijtage zijn, dan gaat de BMS niet meer 100% opladen (bijv. als de cellen niet meer goed gebalanceerd kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:58
Of je hebt de optie aan staan dat hij slechts oplaad tot 80% en pas weer oplaad als hij onder de 20% komt om de batterij te sparen als je hem veel aan de adapter hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTuil38
Moet dit dan een aantal keren gebeuren voordat er verandering te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTuil38
mhaket schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:41:
Of je hebt de optie aan staan dat hij slechts oplaad tot 80% en pas weer oplaad als hij onder de 20% komt om de batterij te sparen als je hem veel aan de adapter hebt hangen.
Wordt deze optie automatisch ingeschakeld na veel gebruik van de lader?
En hoe verander ik deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:58
Goeie vraag.... Bij mijn lenovo heeft lenovo daar specifieke software voor maar heb het ook wel op andere laptops gezien. Herkende vooral de 79%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTuil38
johnkeates schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:38:
Kan vroege slijtage zijn, dan gaat de BMS niet meer 100% opladen (bijv. als de cellen niet meer goed gebalanceerd kunnen worden).
En in dat geval wordt het dus opsturen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTuil38
mhaket schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:48:
Goeie vraag.... Bij mijn lenovo heeft lenovo daar specifieke software voor maar heb het ook wel op andere laptops gezien. Herkende vooral de 79%
Hm oke, bij mijn laptop zit die software volgens mij niet, behalve de standaard batterijbesparing, etc. van windows
Pagina: 1