Stofzuiger buiten met lange slang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Ik heb wel eens een centrale stofzuiger overwogen, maar het aanleggen in een bestaande woning is niet eenvoudig en het is kostbaar. Toch zie ik wel voordelen van het systeem doordat het weinig lawaai maakt en de uitgeblazen lucht met veel fijnstof meteen ook weg is. Ik zit nu aan een poor-mans alternatief te denken: Zet gewoon de lawaaiige stofzuiger (in ons geval een Nilfisk) buiten en sluit daar een lange slang op aan en leid deze via een tuindeur naar binnen. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit wel eens overwogen hebben. Een geschikte slang van 15 meter kost zo'n 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat het heel onpraktisch is en dat het tevens ook makkelijk verstopt kan raken. Zelf zou ik eerder voor een draadloze stofzuiger gaan maar ik moet bekennen dat die dingen ook nog niet optimaal zijn. Degene die ik gevonden heb hebben allemaal een lompe voet waardoor je niet goed in de hoeken komt. Echt een belachelijk ontwerp.
Nu heb ik een robotstofzuiger en ga ik zelf gewoon af en toe met een dweil rond. :)

Die slang zou je kunnen proberen, maar ik vrees dat het niet zo comfortabel is je hoopt. En is die 15 meter wel voldoende? Kom je daarmee in alle hoeken, om alle obstakels heen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Van een collega met zo'n ding hoor ik alleen maar dat het onhandig is.

Een robot stofzuiger kan al behoorlijk helpen, en anders zou ik gewoon een stille stofzuiger met goed HEPA filter uitzoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Sissors op 23-02-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:27
Plus dat die slang extra weerstand biedt, waardoor de stofzuiger minder effectief werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Bedankt voor de reacties. Ik heb al een robot stofzuiger, maar omdat we een erg grote woonkamer hebben en veel huisdieren heeft deze onvoldoende capaciteit. Een robot stofzuiger is wel handig voor onder de bank en de kastjes, maar grote plukken haar weet hij geen raad mee. Het dagelijkse schoonmaken en ontpluizen van de borstel kost ook nog eens veel tijd.

Gezien de grootte van de woonkamer zie ik ook niets in een draadloze stofzuiger. Moet je over 2-3 jaar al weer de batterij duur vervangen.

De lengte van de slang is een kwestie van meten. Onze tuindeur zit redelijk centraal. Ik zie ook wel nadelen in het handelen van de slang, maar dan met name het opruimen. Stofzuigen zonder dat je hoeft te denken om het (te korte) snoer en het manoeuvreren van het apparaat is wel prettig lijkt me. Verder is dit een oplossing voor beneden, maar boven is dit niet mogelijk. Als het regent werkt het ook niet, kortom zeker niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:02
Je kan natuurlijk zoiets netjes ergens proberen in te bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://www.crossvac.nl/media/image/21/18/3b/AL7045-SC_600x600.jpg

Voor de stofzuiger buiten kun je een eigen hokje bouwen zodat regen geen invloed meer heeft.

Mag het echt geen moeite en/of geld kosten dan zou ik er niet eens aan beginnen want elke keer buiten de stofzuiger neerzetten en met 15meter slang gaan zeulen ben je heel snel zat.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Pagina: 1