Aux naar bluetooth device?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel V
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-06-2024
Mijn vraag
Mijn ouders zijn een huis aan het verbouwen, en ik heb bij de electronica een aux-line laten leggen vanaf mijn kamer naar de kamers van mijn zusjes, zodat we allemaal naar de zelfde internetradio kunnen luisteren (we hebben een hekel aan reclame :9).
De radio van mijn zusje heeft fm en bluetooth, cd en usb, maar geen aux of rca. Hoe kan ik het best van die aux (of rca, of xlr of jack ed) naar haar bluetooth of fm? Het is wel belangrijk dat de delay bijzonder kort is, omdat we dan onze deuren kunnen open laten, zodat we geen last hebben van elkaars muziek. en als die (via bluetooth lijkt me dat een probleem) een seconde later loopt is dat hinderlijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij mijn eigen radio heb ik de cd-drive er al uit gehaald en vervolgens rca eraan gesoldeerd, maar dat wil m'n zusje niet.
p.s. ik kan zelf knutselen en de standaard protypingtools programmeren, dus zelf-bouw ideeen zijn ook welkom.

mvg Daniel

Beste antwoord (via Daniel V op 23-02-2019 17:53)

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Fm lijkt me de meest voor de hand liggende optie, latency zal (veel) lager zijn dat Bluetooth en ik verwacht niet de je het gaat horen (zeker gezien de bron al gecomprimeerde audio is).

edit:
zoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door MerijnB op 23-02-2019 17:49 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07
Als je de vraag in jouw topic onderwerp invult bij een zoekmachine, dan heb je zo wat gevonden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel V
JukeboxBill schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:24:
Als je de vraag in jouw topic onderwerp invult bij een zoekmachine, dan heb je zo wat gevonden.
Ja vooral bluetooth naar aux, maar niet de andere kant op!
en ik zoek echt een diy solution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt je audiosignaal omzetten naar iets wat de radio kan inlezen. Dat zou fm of Bluetooth kunnen zijn. FM heeft een matige kwaliteit en ik weet niet hoeveel vertraging je kunt verwachten. Ik verwacht een kleinere vertraging dan bij Bluetooth. De audiokwaliteit van Bluetooth kan erg hoog zijn als de zender en ontvanger allebei dezelfde goede codec ondersteunen, maar je hebt dan wel een aanzienlijke vertraging (bron):
code:
1
2
3
4
5
6
7
Wireless audio codec                      Audio delay
aptX™ HD                                  ≥ 250ms
aptX™ Low Latency                         ~ 40ms
aptX™                                     ~ 70ms
FastStream                                ~ 40ms
AAC                                       ~ 120ms
SBC (most standard Bluetooth audio codec) ~ 220ms

Wellicht dat je op je eigen geluidsinstallatie een vertraging kunt instellen om hiervoor te compenseren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Fm lijkt me de meest voor de hand liggende optie, latency zal (veel) lager zijn dat Bluetooth en ik verwacht niet de je het gaat horen (zeker gezien de bron al gecomprimeerde audio is).

edit:
zoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door MerijnB op 23-02-2019 17:49 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel V
MerijnB schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:42:
(zeker gezien de bron al gecomprimeerde audio is).

[/edit]
de audio is gecomprimeerd, maar komt wel uit een professionele geluidskaart (Tascam US-16x08)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel V
Lijkt me een goede oplossing. En dan de mic vervangen met mn geluidssignaal. qualiteit zal niet te hoog zijn, maar dat maakt mijn zusje niks uit!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel V
GlowMouse schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:23:
Je kunt je audiosignaal omzetten naar iets wat de radio kan inlezen. Dat zou fm of Bluetooth kunnen zijn. FM heeft een matige kwaliteit en ik weet niet hoeveel vertraging je kunt verwachten. Ik verwacht een kleinere vertraging dan bij Bluetooth. De audiokwaliteit van Bluetooth kan erg hoog zijn als de zender en ontvanger allebei dezelfde goede codec ondersteunen, maar je hebt dan wel een aanzienlijke vertraging (bron):
code:
1
2
3
4
5
6
7
Wireless audio codec                      Audio delay
aptX™ HD                                  ≥ 250ms
aptX™ Low Latency                         ~ 40ms
aptX™                                     ~ 70ms
FastStream                                ~ 40ms
AAC                                       ~ 120ms
SBC (most standard Bluetooth audio codec) ~ 220ms

Wellicht dat je op je eigen geluidsinstallatie een vertraging kunt instellen om hiervoor te compenseren.
Bedankt voor uw antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Daniel V schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:52:
[...]

de audio is gecomprimeerd, maar komt wel uit een professionele geluidskaart (Tascam US-16x08)
Dat maakt niet zoveel uit. Ik zeg het vanwege Glowmouse z'n zorgen over de kwaliteit. FM doet (als ik me goed herinner) ongeveer max 15kHz en 70dB dynamische range, dat is zat (zeker als de bron gecomprimeerde audio is).

Pagina: 1