De uitdaging:
Onlangs heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet en ik heb hierbij mijn M2 SSD geplaatst in het M2P_16G slot ipv in het M2M_32G slot. Nu zou ik deze graag verplaatsen vanwege mogelijke performance winst en het feit dat het M2M_32G een thermal guard heeft waardoor de SSD koeler zou moeten blijven.
Echter wanneer ik de SSD verplaats herkent het moederbord de SSD niet meer, en kan ik dus niet door de boot heenkomen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Rood is huidige positie, blauw is gewenste positie
De vraag:
Onlangs heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet en ik heb hierbij mijn M2 SSD geplaatst in het M2P_16G slot ipv in het M2M_32G slot. Nu zou ik deze graag verplaatsen vanwege mogelijke performance winst en het feit dat het M2M_32G een thermal guard heeft waardoor de SSD koeler zou moeten blijven.
Echter wanneer ik de SSD verplaats herkent het moederbord de SSD niet meer, en kan ik dus niet door de boot heenkomen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- De BIOS geupdate naar de meest recente versie
- Op Tweakers en Google gezocht maar geen oplossing kunnen vinden
- Wat BIOS settings aangepast aangezien het erop lijkt dat de SATA connector dezelfde lanes gebruiken als de M2 aanslutingen, maar zelfs zonder enkele andere SATA devices aangesloten werrkt het niet.
- Gigabyte H370 AORUS GAMING 3 WIFI handleiding
- WD SSD Blue 500GB M.2
Rood is huidige positie, blauw is gewenste positie
De vraag:
- Hoe verplaats ik mijn M2 SSD van het ene naar het andere M2 slot met behoud van OS?
- Is het uberhaupt de moeite waard? Ga ik performancewinst merken? Heeft de thermal guard toegevoegde waarde?