Toon posts:

welke e bike ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag mede tweakers mijn ouders zijn op zoek naar een goede ebike voor zichzelf en zien door de boemen het bos niet meer met alle merken wattage oplaad eisen en de hoe vaak je de accu kan laden tot die op is tussen de 400 en 14000 keer.
ze willen ook niet meer dan 1000 euro uitgeven voor een fiets.

nou hebben ze wel wat leuke gezien bij stella fietsen maar daar lees ikerg veel klachten over bij verschillende foras.

ze fietsen er alleen de zomer mee op de camping en langs de oevers daar dus geen duizenden kilometers per jaar.
is er iemand die enige ervaring heeft met wat ieder geval belangrijk is om op te letten qua merk wattage en oplaad mogelijkheden??

ikzelf heb ook wat lopen googlen maar met het aanbod kan ik er zelf ook niet echt wijs uit worden wat ik ze moet aanraden.

voordeel bij stella is wel dat er garantie aan huis is.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.anwb.nl/fietsen/test/e-bikes-2018 misschien een aardig startpunt? De Consumentenbond heeft ook tests gedaan maar die kan je alleen inzien met een lidmaatschapnummer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik heb een Stella, een Livorno, eentje met een voorwielmotor. Gebruik hem alleen voor in het weekend, als het mooi weer is. Bevalt me meer dan goed. Over Stella zelf geen klachten, ben er prima geholpen, ook toen ik met een lekke band stond en er een monteur langskwam.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik even snel kijk heb je niet veel aanbod voor maximaal 1000 euro. Bij stella wel? Op hun site zijn ze niet echt heel transparant over de prijzen.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:00:
nou hebben ze wel wat leuke gezien bij stella fietsen maar daar lees ikerg veel klachten over bij verschillende foras.
Hou er rekening mee dat over het algemeen men eerder geneigd is om een review of forumtopic te plaatsen als de ervaring negatief is. De honderden die wel tevreden zijn hoor je meestal niet.

[ Voor 102% gewijzigd door Gunner op 26-02-2019 11:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ze hebben wel een e-bike voor 1000 euro, maar dat zijn geen high-tech fietsen, om het zo te zeggen. Ik heb bij de Gamma destijds een fiets zien staan voor rond de 1000 euro, maar die vond ik echt veel te zwaar. Wat ik me ook herinner was dat er een accu met veel lagere capaciteit meegeleverd werd. Nu heb ik 500W en een beetje, waarmee ik 100km kan fietsen (ondersteuning max 5 en versnelling gewoon in 9).

Volgens mij heeft Stella heel veel grijze duiven als klant.. die klagen al als een scheet dwars zit :P Ik zie onderweg best veel Stella's voorbij komen en ook in het fietsenhok op m'n werk staan er een paar. Ze zullen vast wel iets goed doen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Goed topic. Ik ben ook in de markt voor een nieuwe e-bike, en volgende week zaterdag komen ze langs met een aantal fietsen waarop wij gaan proefrijden. De prijzen in de folder en site zijn niet echt transparant inderdaad.

De Livorno Superior FDST staat in de huidige actiefolder die ik heb gekregen vanaf 1499, maar het herenmodel is er alleen met 8 versnellingen en kost al 1899.

Nu ga ik 2 fietsen inruilen en je schijnt daar goede korting op te krijgen, dus ben heel benieuwd met het aanbod wat ik van de adviseur ga krijgen.

Elect a clown, expect a circus.

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Ik ben zelf goed geholpen met de electrische fiets die ik bij van Cranenbroek heb gekocht. Deze fiets is van het merk Sundvall en koste 700 euro. Maarja ik heb hem nu een pas een half jaar en slechts rond de 500 km op gefietst.

Voor de prijs is het gewoon een nette fiets. Maar verwacht niet de finesse van een fiets van dubbel zoveel, wat overigens nog steeds niet duur is voor een elektrische fiets.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het mee denken en reacties.
Mijn ouders gaan kijken naar de stella livorno die is nu 1400 zonder de inruil. Dus hoop dat dat de goede keus voor ze zijn. Laar jullie op de hoogte

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:09
Hier ook een Stella, nu 7 maanden en 1200 km op de teller. Kan wel ervaring delen.

Aflevering fiets was prima.

Door regen en sneeuw gereden. De doppen voorop vertoonden wat roest en de trappers ook. Bij de servicebeurt afgelopen week zijn deze vervangen voor nieuwe exemplaren. Altijd snel en prettig contact gehad. Accu was ook moeilijk uitneembaar, hebben ze ook gefixt. Rechter handrem werkte sinds een week ook ineens niet meer goed, ook gerepareerd. Voor ons was de keuze redelijk makkelijk, omdat Stella als enige een moederfiets had voor een redelijke prijs en korte levertijd. Daarnaast ook erg fijn dat je zo het servicepunt in kan lopen, die zit hier ook erg dichtbij.

Verder rijdt die prima. Hebben de zwaardere accu, het ligt uiteraard aan de ondersteuning hoe lang de accu mee gaat. Met ondersteuning 2 bijvoorbeeld 100km, met ondersteuning 9 maar 30 kilometer bijvoorbeeld. Maar dan ga je zonder moeite ook gewoon 25 km/u.

Advies is dan ook om gewoon eens een afspraak te maken bij een shop. Dan kan je fietsen uitproberen! Prijs is helaas wel een kwestie van onderhandelen, er zijn wekelijks wel 'acties' dus daar moeten je ouders zich niet door laten opjutten.

[ Voor 18% gewijzigd door President op 27-02-2019 17:25 ]

Pagina: 1