Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Zelf ben ik zeer tevreden met mijn pocophone, erg fijn in gebruik. Alleen als er iets mee is... ben je de sjaak.
Dit wist ik van tevoren wel. De Chinese helpdesk geeft geen gehoor, ook niet wat betreft mogelijke reparaties. Ik had namelijk mijn telefoon laten vallen(dom). Je raad het al.. scherm kapot. Door het beperkte aantal aanbieders van reparaties en de prijzen die worden gevraagd, heb ik besloten zelf mijn telefoon te repareren. Een schermpje besteld op Ali twee reparatiefilmpjes naast elkaar en gaan. Alles ging goed, totdat ik de signaalkabel probeerde los te klikken van het moederbord.

Echter kwam de signaalkabel los, inclusief connector... Shit balen. Daarna heb ik (na de succesvolle vervanging van het scherm) , de connector vast gesoldeerd. Deze lijkt goed vast te zitten.

Het resultaat: vaak een prima signaal. Maar soms opeens valt het signaal (4G, mobiel) ineens helemaal weg. Dan heb ik geen bereik meer, wel gewoon Wifi. Dit kan ik als (redelijke) leek niet verklaren. Je zou zeggen, het signaal wordt doorgevoerd dus moet het of altijd of nooit doen.

Daarom mijn vraag: heeft er iemand tips/meer informatie? Wat ik bijvoorbeeld zelf dacht is op het connectortje er helemaal uit te halen, het eerste stukje van de signaalkabel te strippen en dit vast te solderen(meer direct contact?).

Ik hoor het graag, thanks voor de hulp alvast :) _/-\o_

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Xiaomi Pocophone F1 Screen Repair Guide

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkeizer
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-10-2023
Heb hetzelfde probleem. Heb nu helemaal geen netwerk meer! Hoe heb jij de kabel bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:52
heb vorig jaar exact in deze situatie gezeten. de connector er opnieuw aan solderen is je enige optie maar dat is een enorm prutswerk en ook dat geeft geen 100% garantie op een goed signaal.
voordeel is wel dat je nu een dedicated android gaming device hebt die altijd in vliegtuigstand kan.