Hallo,
Ik heb een enorm netwerk probleem, waarvan ik niet goed weet waar ik moet beginnen met oplossen. Neemt niet weg dat ik ten minste geprobeerd heb voldoende informatie te verzamelen om hopelijk met jullie input wat verder te komen.
Ik kan prima een filmpje kijken, maar zaken als gamen (latency springt van laag naar hoog) en browsen (aanvankelijk laden van pagina duurt vaak lang) zijn op dit moment geen pretje.
Mijn netwerk ziet eruit zoals in bijgevoegde afbeelding.

De packet-loss doet zich niet enkel voor op één apparaat.
Alle apparaten waarop getest is zijn bedraad aangesloten. Dit zijn PC1, PC2, de Raspberry Pi en de TP-link router. Pings zijn uitgevoerd met 50 pakketjes van 32 bytes.
Ik heb een enorm netwerk probleem, waarvan ik niet goed weet waar ik moet beginnen met oplossen. Neemt niet weg dat ik ten minste geprobeerd heb voldoende informatie te verzamelen om hopelijk met jullie input wat verder te komen.
Ik kan prima een filmpje kijken, maar zaken als gamen (latency springt van laag naar hoog) en browsen (aanvankelijk laden van pagina duurt vaak lang) zijn op dit moment geen pretje.
Mijn netwerk ziet eruit zoals in bijgevoegde afbeelding.

De packet-loss doet zich niet enkel voor op één apparaat.
Alle apparaten waarop getest is zijn bedraad aangesloten. Dit zijn PC1, PC2, de Raspberry Pi en de TP-link router. Pings zijn uitgevoerd met 50 pakketjes van 32 bytes.
- ping van device naar 127.0.0.1 (lokaal) gaat zonder packet-loss.
- ping van device naar 8.8.8.8 (betrouwbaar genoeg?): 10% loss waarbij enkele erg lang duren i.v.m. de rest (100ms i.p.v. 10ms)
- ping naar ander intern device: 0% loss waarbij er twee momenten zijn waarop opeenvolgende pakketjes langer duren (50ms i.p.v. 1ms)
- ping van tp-link router naar 8.8.8.8: 3% loss
- ping van router naar device: 2% loss